لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازدید از 15 شهر برتر و معروف روسیه
بازدید از 15 شهر برتر و معروف روسیه

بازدید از 15 شهر برتر و معروف روسیه

کشور روسیه پهناور ترین سرزمین در جهان به شمار می رود و بخشی از این کشور در قاره اروپا و بخش دیگری از آن در آسیا قرار گرفته است. این سرزمین یکی از مقصدهای گردشگری محبوب و معروف در جهان می باشد. قسمت های مختلف کشور روسیه دارای شکوه و عظمت خاصی می باشد، حس عظمت در اندازه، ظاهر و طراحی شهر های بزرگ و زیبای روسیه انعکاس دارد. قلعه های عظیم، کلیسا های جامع و کلیسا های کوچک در خیابان ها و بلوار های بزرگ این سرزمین به چشم می خورند. گردشگران با مجموعه ای بسیار بزرگ از مکان های تاریخی و فرهنگی شگفت انگیز روبرو می شوند. کشور روسیه به شدت از تاریخ تاثیر گرفته است، به هر گوشه ای از شهر ها یا شگفتی های خیابان ها که نگاه کنیم شادمانی را در این کشور باستانی خواهیم دید. صحنه های فرهنگی پر نشاطی در اجرا های هنری، اپرا و تولیدات تئاتر دیده می شود، مهم تر اینکه نویسندگان و آهنگسازان روسی شهرت و محبوبیت بین المللی دارند. معروف ترین شهر های این کشور ظاهری مدرن و قدیمی را کنار هم دارند. مراکز خرید مدرن، کافه ها و رستوران های شیک در میان معماری دوران شوروی و ساختمان های قدیمی به چشم می خورند که همگی نشان دهنده ی گذشته روسیه می باشند. با رزرو آنلاین هتل و برنامه ریزی برای سفر، می توانید از تاریخ باشکوه و جاذبه های با عظمت روسیه بازدید کنید و سفر خوشی را تجربه نمایید.

15 – شهر نووسیبیرسک (Novosibirsk)

شهر نووسیبیرسک، سومین شهر بزرگ روسیه است که در جنوب شرقی دشت سیبری واقع شده است. این شهر در میانه راه ‌آهن ترانس سیبری قرار دارد، بهتر است هنگام سفر با معروف‌ ترین و طولانی ترین خطوط ریلی جهان، در ایستگاه این شهر توقف کنید، گردشگران گزینه های زیادی برای تماشا در این شهر خواهند یافت. شهری آرام که پارک های فراوانی دارد و خیابان های آن مملو از درخت است. ساختمان های تاریخی باقیمانده از دوران شوروی سابق در اطراف آن به چشم می خورند و تعداد زیادی موزه و بنا های تاریخی شگفت انگیزی در این شهر وجود دارد. تعدادی از گالری های فوق العاده زیبا و رستوران های شیک را می توانید ببینید، همچنین تعداد زیادی از مغازه ها، بوتیک ها، و صحنه های سرگرمی پر هیجانی در انتظار گردشگران می باشند. برای لذت از فضای باشکوه و جاذبه های بی نظیر شهر، بهتر است که چند روزی در این شهر اقامت کنید.


14 – شهر اوفا (Ufa)
Ufa
شهر اوفا در جنوب غربی کشور روسیه در منطقه اورال واقع شده است و مرکز جمهوری مستقل مسلمان نشین باشکورتستان می باشد. فرهنگ شهر اوفا ترکیبی از آداب باشکری و اسلاوی است که در سنت ها و آشپزی شهر دیده می شود. اوفا شهری بسیار زیبا می باشد و در نقطه اتصال دو رود قرار گرفته است. جاذبه های فرهنگی جالبی در گوشه کنار شهر وجود دارد. گفتنی است که در صورتی که تمایل دارید به کشور قزاقستان سفر کنید، به راحتی از مسیر اوفا می توانید پیش بروید.


13 – شهر اسمولنسک (Smolensk)
Smolensk
شهر اسمولنسک در کنار رود دنیپر، نزدیک مرز اوکراین واقع شده است و دارای مناظر و جاذبه های تماشایی فراوانی می باشد. گردشگران در بازدید از قدیمی ترین شهر روسیه حیرت زده می شوند. در طول تاریخ طولانی، این شهر توسط کشورهای مختلف فتح و اداره شده است. کلیسا ها، ساختمان ها و بناهای تاریخی که به دوران مختلف تاریخی بر می گردند در اطراف شهر به وفور یافت می شوند. قلعه ای فوق العاده زیبا و تماشایی در این شهر وجود دارد که از قلعه تاریخی کرملین مسکو بزرگ تر می باشد. فرصت بازدید از این جاذبه ی بی نظیر را از دست ندهید. همچنین بنای برجسته کلیسای جامع اسامپشن یا عروج یکی دیگر از جاذبه های شهر به شمار می رود. علاوه بر مکان های تاریخی بیشمار، گردشگران می توانند از موزه ها، گالری ها و تئاتر ها که نشان دهنده ی میراث فرهنگی و هنری غنی است، دیدن کنند.


12 – شهر کالینینگراد (Kaliningrad)
Kaliningrad
شهر کالینینگراد توسط لهستان و لیتوانی از بدنه اصلی روسیه دور می باشد. این شهر بندری در امتداد سواحل بالتیک قرار دارد و در طول تاریخ توسط آلمانی ها اداره شده است. کالینینگراد در سال 1946 میلادی به خاک روسیه یا شوروی سابق پیوست و هویت روسی به خود گرفت. جنگ جهانی دوم تاثیرات زیادی روی این شهر گذاشته و برخی جاذبه‌ های آن را نابود کرده است، اما هنوز هم جاذبه های توریستی و بنا هایی به سبک معماری آلمانی در گوشه و کنار شهر دیده می شود. گفتنی است که در قسمت هایی از شهر آثاری از ساختمان های شوروی سابق به چشم می خورد، گردشگران می توانند از قدم زدن در پارک های جنگلی و یا محله هایی با سبک های متفاوت و عجیب، و همچنین موزه های شهر لذت ببرند. این شهر پیشتر کونیگسبرگ (به معنی شاه کوه) نام داشت و دارای دیوار های قدیمی و معروفی در اطراف شهر است که از جاذبه های محبوب به شمار می رود. گفتنی است که فورت فایو، موزه کهربا، کلیسای تاریخی کروزکیرش، کلیسای جامع کانت، موزه معروف اقیانوس جهان و باغ گیاه شناسی کالینینگراد از دیگر جاذبه های محبوب شهر کالینینگراد به شمار می روند.


11 – شهر کراسنودار (Krasnodar)
Krasnodar
کراسنودار شهری پر هیجان و پر از انرژی می باشد و این حس را در خیابان های شهر می توان دید. این شهر بسیار باشکوه و زیبا است و به نام پاریس کوچک شهرت دارد. تعدادی از معماری های با عظمت تزاری را می توانید در گوشه و کنار شهر بیابید، و وجود مغازه ها، کافه ها و رستوران های متعدد، لذت سفر را چند برابر می کند. در حقیقت امکانات حمل و نقل مناسبی در این شهر وجود دارد که می توانید به نواحی اطراف شهر کراسنودار به راحتی سفر کنید. بازدید از جاذبه های معروف شهر مانند موزه ی هنر، پارک سافاری، پارک حیات وحش جزیره آفتابی و کلیسای سنت کاترین که به نام ملکه سابق روسیه نام گذاری شده است را فراموش نکنید.


10 – شهر ولیکی نووگورود (Veliky Novgorod)
Veliky Novgorod
شهر ولیکی نووگورود در ساحل رود وولخوف واقع شده است. این شهر باستانی در طول قرن 9 میلادی اولین پایتخت روسیه بوده است. این شهر در مسیر تجاری مهمی بین آسیای مرکزی و اروپا قرار گرفته است و خوشبختانه در طول جنگ جهانی دوم از آسیب های جنگ به دور مانده، به همین خاطر بسیاری از صومعه ها و آثار تاریخی با شکوه شهر سالم باقی مانده است. بخش مرکزی شهر که قلب قرون وسطی به شمار می رود دارای جاذبه های تماشایی و کلیسا های قدیمی متعددی است که بهتر است از آنها بازدید کنید. کلیسای جامع سنت سوفیا که قدمت آن به قرن 11 میلادی بر می گردد، در کنار کلیسای جامع سنت جورج، از برجسته ترین جاذبه ها به شمار می روند و قدیمی ترین صومعه در روسیه می باشند، می توانید این آثار را در قلب شهر تماشا کنید. بعد از گشت و گذاری در تاریخ روسیه می توانید در بارها و رستوران های عالی شهر اندکی استراحت کنید و از غذاهای لذیذ روسی لذت ببرید.
9 – شهر ولگوگراد (Volgograd)
Volgograd
شهر ولگوگراد به نام استالینگراد شناخته می شد و مکان نبرد معروف استالینگراد در دوران جنگ جهانی دوم بوده است که در آن روسیه توانست پیشروی ارتش آلمان را متوقف کند. پس از جنگ، ولگوگراد توسط شوروی سابق تغییر یافت، و ساختمان های عمومی و جاده های وسیعی در شهر طراحی شدند. آثار عظیم و باشکوهی در دوران شوروی سابق ساخته شد که حیرت گردشگران را به همراه دارد، اما گورستان بزرگ جنگ نیز در خارج از شهر قرار گرفت تا نشان دهنده ی آثار جنگ باشد. گردشگران می توانند در کنار آبهای رود ولگا که در جنوب شهر قرار دارد لحظات خوشی سپری کنند و در کافه ها و رستوران های عالی شهر طعم غذا های محلی را بچشند.


8 – شهر سوچی (Sochi)
Sochi
شهر سوچي در کنار دریای سیاه واقع شده است و میزبان بازی های المپیک زمستانی 2014 بوده است. به خاطر برگزاری بازی ها سرمایه گذاری های زیادی جهت بهبود امکانات و خدمات گردشگری شهر صورت گرفت. سوچي شهر بندری مهمی به شمار می رود و دارای استراحتگاه های ساحلی دوست داشتنی است، رستوران ها و کلوب های شبانه عالی نیز در آن به وفور یافت می شود. در سراسر شهر پارک هایی با فضای دلنشین به چشم می خورد اما هزینه های تفریح در سواحل به ویژه در طول تابستان زیاد می باشد، شنا کردن در آب های گرم سوچی لذت بخش است و این شهر آب و هوای خوبی نسبت به شهر های دیگر دارد. گردشگران می توانند از پارک ریویرا دیدن کنند، در دره ی آگورا به پیاده روی بروند یا به سوی نواحی بازی های اسکی در کوهستان که محل برگزاری بازی های المپیک بوده است، پیش بروند.


7 – شهر نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)
Nizhny Novgorod

نیژنی نووگورود در محل تلاقی دو رودخانه ولگا و اوکا جای گرفته است و پنجمین شهر بزرگ روسیه به شمار می رود. شهر نیژنی نووگورود به چشم انداز فوق العاده زیبای کاخ کرملین که در بالای تپه ای قرار دارد، معروف می باشد. گفتنی است که نیژنی نووگورود به شهر نویسندگان بزرگ معروف است. این شهر دارای جاذبه های بیشماری است که گردشگران به فرصت کافی و اقامت چند روزه، برای تماشای آنها نیاز دارند. موزه ها و رستوران های محبوبی نیز در شهر وجود دارد و مناظر باشکوه اطراف، ارزش تماشا و بازدید را دارد. گردشگران می توانند از شهر نیژنی نووگورود، با کروز به سوی جاذبه های کنار رودخانه و دهکده ها و شهر های کوچک اطراف بروند.

6 – شهر ایرکوتسک (Irkutsk)
Irkutsk
شهر ایرکوتسک از دریاچه‌ ی بایکال فاصله ی زیادی ندارد و در میان توریست ها یکی از محبوب ترین گزینه ها به شمار می رود. امروزه این شهر دارای موزه های جدید، آموزشی و جالب می باشد که به تازگی افتتاح شده اند. در بخش کوارتال 130 شهر، ساختمان های چوبی سنتی و قدیمی سیبری قرار گرفته اند که قدم زدن در امتداد آنها لذت بخش می باشد. همچنین کافه ها، بار ها و رستوران های جدید و جالبی در سراسر خیابان های شهر یافت می شود. بسیاری از گردشگران از طریق راه ‌آهن ترانس سیبری، طولانی ترین راه آهن جهان، به این شهر سفر می کنند. گفتنی است که شهر ایرکوتسک مکان مناسبی برای حرکت و گشت و گذار در مناطق اطراف به شمار می رود.


5 – شهر ولادی ‌وستوک (Vladivostok)
Vladivostok
شهر ولادی ‌وستوک پایگاه نیرو های دریایی و بندر مهمی می باشد، که در شرق دور روسیه واقع شده است و مرکز و پایتخت مناطق اطراف به شمار می رود. این شهر در میان تپه ها قرار گرفته است و خط ساحلی اقیانوس آرام مملو از جزایر کوچک و خلیج های زیبایی می باشد که احساس آرامش را به گردشگران هدیه می بخشد. در میان ساختمان های شوروی سابق معماری زیبا و دوست داشتنی نیز به چشم می خورد. ولادی ‌وستوک شهر پویایی بوده و جاذبه هایی مانند تئاترها و جاذبه های فرهنگی جدیدی در این شهر در حال افتتاح می باشد. گردشگران می توانند از فضای دلنشین رستوران ها لذت ببرند و نوشیدنی های معروف روسی را در بارها و کلوپ های شبانه میل کنند.


4 – شهر یکاترینبورگ (Yekaterinburg)
Yekaterinburg
شهر یکاترینبورگ در منطقه‌ ی اورال روسیه واقع شده است و شاهد صحنه‌ های وقایع مهم در تاریخ روسیه بوده است. در این شهر خانواده ی رومانو، آخرین تزار روسیه اعدام شدند و همچنین اولین رئیس جمهور منتخب مردم روسیه بوریس یلستین در این شهر به قدرت رسید. روزگاری این شهر به خاطر داشتن جواهر معدنی، معدنچیان بسیاری را به امید کسب ثروت به این ناحیه کشاند. امروزه یکاترینبورگ دارای مکان های بیشمار تاریخی و فرهنگی برای تفریح و لذت گردشگران می باشد. صنعت شهر رو به رشد و گسترش می باشد و بار ها و کافه های زیادی در حال ارائه خدمات می باشند. همچنین خدمات آشپزی بی نظیری در این شهر وجود دارد که از امتحان آن لذت خواهید برد. شهر یکاترینبورگ مکان پر ازدحام با ترافیک بسیار شلوغ می باشد و به خاطر داشتن فرودگاه بین المللی، گردشگران زیادی از سراسر جهان به سوی این شهر سفر می کنند. همچنین دوستداران کوهنوردی به خاطر کوه های اورال، علاقه ی زیادی به این شهر دارند. گفتنی است که شهر یکاترینبورگ چهارمین شهر بزرگ روسیه می باشد، بیش از 30 موزه را در خود جای داده است.


3 – شهر کازان (Kazan)
Kazan
کازان یکی از بزرگ ‌ترین شهر های روسیه است که در کنار رودخانه ولگا واقع شده است و پایتخت جمهوری تاتارستان است (این ناحیه ترک نشین می باشد). این شهر یکی از مقصد های محبوب و برتر گردشگری در روسیه به شمار می رود. روس های اسلاوی و ترک های روسی ساکن این شهر می باشند و به همین خاطر ترکیب فرهنگی را می توانید در این شهر مشاهده کنید. در شهر کازان مناره های مساجد در کنار مناره های کلیسا ها قرار دارند و علائم خیابانی به هر دو زبان نوشته شده است. این ناحیه ی خودمختار ذخایر نفتی فراوانی دارد به همین خاطر چهره ی مدرنی به دست آورده، اما با این وجود هویت سنتی خود را نیز حفظ کرده است. از خوردن غذا های لذیذ محلی لذت ببرید و از جاذبه های جالب فرهنگی مانند قلعه تاریخی کرملین کازان، مسجد کول شریف، برج سویمبیکا و موارد دیگر دیدن کنید. وجود طعم های مختلف و جاذبه های بیشمار بازدید از این شهر را لذت بخش و خاطره انگیز نموده است.


2 – شهر سن پترزبورگ (St Petersburg)
St Petersburg
شهر سن پترزبورگ در سال 1703 میلادی تاسیس شد و در طول تاریخ آشفته بار ها نام این شهر تغییر یافته است. روزگاری این شهر پایتخت تزارها و میزبان انقلاب کمونیستی بود، سپس تحت تصرف نازی ها قرار گرفت. سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و یکی از شهر های اروپای غربی به شمار می رود. این شهر دارای کاخ ها و کلیساهای جامع با عظمت و باشکوه است. و با وجود پارک های جنگلی در سراسر شهر، گردشگران می توانند با قدم زدن در این فضا حس آرامش بخشی تجربه کنند. رودخانه ها و کانال های زیادی از این شهر عبور می کنند و پل های زیبا و با عظمتی در مسیرهای آبی قرار دارند. شهر سن پترزبورگ مراکز خرید مدرن وبسیاری دارد، همچنین رستوران های خوبی را می توان در سراسر شهر یافت. تفریحات شبانه پر انرژی و شادی در این ناحیه در جریان است. و جاذبه‌ های گردشگری متعددی نظیر مجموعه های هنری تماشایی در موزه‌ ی آرمیتاژ اوقات خوشی را برای گردشگران رقم خواهند زد.
1 – شهر مسکو (Moscow)
Moscow

مسکو شهری زیبا و تاریخی است، پایتخت روسیه و بزرگ ترین شهر در قاره‌ ی اروپا به شمار می رود. این شهر با عظمت، حس شکوه و حماسی در گردشگران به وجود می آورد و یکی از برترین جاذبه های گردشگری جهان محسوب می شود. جاذبه های توریستی مانند قلعه ی تاریخی کرملین مسکو و میدان سرخ از موارد جذاب و خاص مسکو به شمار می روند که در مرکز و قلب شهر قرار گرفته اند. گردشگران قدم زدن در اطراف قلعه ی باستانی و کلیسای جامع سنت باسیل را ترجیح می دهند. آثار تاریخی، موزه ها، مجسمه ها و جاذبه های دیگر، یادآور شوروی سابق می باشند. بازدید از موزه ی جنگ سرد پناهگاه 42 را فراموش نکنید. بیش از 600 کلیسا در این شهر قرار دارد و اکثریت مردم ارتدوکس می باشند. در هر سوی شهر گنبد هایی از روکش طلا با درخشندگی زیبایی در زیر نور آفتاب به چشم می خورد. شهر مسکو به برگزاری مراسم های هنری مختلفی همچون نمایش باله، اجرا های سیرک، اپراها در یکی از سالن های تئاتر، در سرتاسر جهان معروف می باشد و این برنامه های هنری از خاطره ها فراموش نمی شوند. علاوه بر جاذبه های بی شمار و با عظمت شهر مسکو دارای رستوران های شیک، بارها و کلوپ های شبانه پر هیجان نیز می باشد.

سفیریا؛ زبان سوت زدن منحصربفرد و در خطر انقراض باستانی یونانی ها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر