لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> ۱۴ اشتباهی که نباید در سفر انفرادی انجام داد
۱۴ اشتباهی که نباید در سفر انفرادی انجام داد

۱۴ اشتباهی که نباید در سفر انفرادی انجام داد

تعداد سفرهای انفرادی در قرن ۲۱ رو به رشد است و منطقی نیز به نظر می آید. همانگونه که زندگی روزمره ی ما تقسیم و حتی گاهی اوقات ایزوله شده است٬ ممکن است به نظر برسد که سفر انفرادی می تواند از خیلی جهات٬ پادزهری برای تنهایی ما باشد. اما حقیقت تنها بودن٬ کسانی که تنها سفر می کنند را مجبور می کند تا در میان غریبه های سرزمینی غریب٬ به دنبال پیدا کردن هم صحبت باشند. در زیر ۱۵ اشتباهی که نباید در سفرهای انفرادی انجام داد آورده شده است:

۱. احساس نکنید که موظف هستید تا در مسافرخانه بمانید

به نظر می رسد که رایج ترین توصیه ای که درباره ی سفر انفرادی در اینترنت پیدا خواهید کرد این است که در مسافرخانه یا در مکان هایی که افراد به طور مشترک زندگی می کنند٬ بمانید. زیرا این باعث می شود تا با مردم دیگر نسبتا راحت و سریع٬ برخورد داشته باشید. ما نیز با این حرف تا حدی موافق هستیم ولی به نظرمان اقامت در منزلگاه های سنتی ارزش بیشتری دارند. این می تواند وقتی شما نیاز دارید٬ یک محیط امن را برایتان فراهم کند یا وقتی خسته اید٬ محیطی راحت تر برای استراحت کردن و مکانی برای رهایی از سفری سخت و طولانی را در اختیارتان قرار می دهد. ضمن اینکه این مکان ها بسیار ایمن تر هستند و شما می توانید وقتی که مشغول گشت و گذار هستید٬ متعلقات خودتان را با خیال راحت در آنجا قرار دهید.
بهترین ویژگی مسافرخانه ها و میهمان خانه ها این است که می توانید با مسافران دیگری که دقیقا مانند شما سفر می کنند را ملاقات کنید. ولی شما مجبور نیستید به آنها متعهد باشید؛ انتخاب شما برای محل اقامت٬ تنها یکی از ابزارهای شما برای استفاده در طول سفرتان است. وقتی نیاز به راحتی٬ امنیت و تسهیلات دارید٬ یک هتل قابل اطمینان را انتخاب کنید؛ وقتی نیاز به مصاحبت دارید٬ به مسافرخانه ها و گزینه های جایگزین دیگر اسکان فکر کنید.

۲. در ابتدا یا انتهای سفر بیش از حد بلند پروازی نکنید
درسی که بعد از سالها سفر آموخته ایم این است که اهدافمان را در شب های اول و آخر مسافرت کنترل کنیم. در این مواقع٬ شما باید یه سری کارها را به خوبی انجام دهید؛ وقتی که تازه به محل مورد نظرتان می رسید شما بسیار آسیب پذیر هستید ( اغلب همراه با چمدان ها و وسایلتان هستید)٬ و بیشترین استرس را زمانی دارید که می خواهید به موقع سوار قطار یا هواپیما شوید. در این شب ها به خودتان سخت نگیرید؛ شاید ممکن است در نزدیکی فرودگاه یا ایستگاه قطار بمانید یا در یک هتل مشهور ریخت و پاش کنید یا یک تاکسی بگیرید و در غیر این صورت برای صرفه جویی در پول٬ از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

بهترین هتل های ایران برای ماه عسل
ادامه مطلب

۳. تمام پولتان را خرج نکنید
Don’t run out of cash
هیچ پولی نداشتن و نبودن راهی برای پول درآوردن برای هر مسافری مشکلی بزرگ است ولی وقتی که تنها سفر می کنید٬ این مشکل بزرگتری است. کمک خواستن از غریبه ها٬ خوابیدن روی نیمکت یا به کار بردن هرکدام از تکنیک های لست-دیچ را می توانید وقتی که با دیگران سفر می کنید٬ انجام دهید؛ در سفر انفرادی٬ شما قطعا برای رایگان سوار شدن ماشین٬ تقاضا نمی کنید و یا به تنهایی در جایی که کسی هوای شما را ندارد نمی خوابید.

۴. از گروه خود دور نشوید
Don’t avoid your own company
بسیاری از سفرهای انفرادی بر روی اینکه چگونه با مردم دیدار کنید تمرکز می کنند٬ ولی می تواند مفید نباشد – حتما دلیلی وجود دارد که شما انتخاب کردید تا تنها سفر کنید. بسیاری از مردم در گروه های بزرگ سفر می کنند و مشتاق این هستند که برای یکی دو لحظه تنها باشند؛ شما این مشکل را ندارید٬ پس لذت ببرید!

۵. باید بدانید که خودتان می خواهید چه کاری انجام دهید
به عنوان یک توضیح دیگر از آیتم قبلی باید گفت که حتی اگر با افرادی بسیار عالی ملاقات کرده اید٬ هنوز کارهایی هست که باید فقط خودتان انجام دهید. اینها ممکن است کارهایی باشد که فقط برای خود شما جذاب است ولی ممکن است برای افراد دیگر جذابیت نداشته باشد ( مثلا شاید بازدید از موزه ای تخصصی )٬ یا شاید فعالیت هایی که نیاز به توانایی بدنی دارد که هرکسی نمی تواند از پس آن بربیاید ( مثل موج سواری ).

۶. در برابر رفتارهای ناگهانی مقاومت نکنید

یکی از بزرگتریم مزیت های سفرهای انفرادی این است که شما هروقت که بخواهید می توانید برنامه یتان را بدون مشورت با دیگران تغییر دهید. این یک نعمت است که نباید در برابر آن مقاومت کنید چون در زندگی روزمره تقریبا وجود ندارد؛ اگر از ایده ای خوشتان آمد٬ بروید و آن را انجام دهید.

۷. خطرات احتمالی را نادیده نگیرید
Don’t ignore the potential dangers
همانطور که روشن است٬ وقتی شما تنها سفر می کنید٬ خطرات احتمالی بیشتری نسبت وقتی که با دیگران سفر می کنید٬ شما را تهدید می کند. یک قانون خوب: اگر آلارم های غریضیتان به شما اخطار می دهند٬ به آنها گوش دهید.

نکات و توصیه های سفر به ژاپن
ادامه مطلب

۸. زیاد از حد برنامه ریزی نکنید
تقریبا در هر شرایطی٬ برنامه ریزی بیش از حد می تواند قاتل سفر باشد ولی به عنوان مسافر تنها٬ این می تواند شما را به سمت اشتباهی سوق دهد. شما مسئول تمام برنامه هایتان٬ همه ی اقدامات و همه ی وظایف خسته کننده ی خود هستید. مثل پیدا کردن یک مغازه برای خرید تیغ ریش تراشی و خمیردندان٬ فهمیدن برنامه ی سفر قطارها٬ جستجو برای عابر بانک. حتی بدون در نظر گرفتن این نگرانی های کوچک٬ توانایی همراهی بقیه٬ بخشی از دلیل تنها سفر کردن است و بیش از حد برنامه ریزی کردن می تواند این را غیر ممکن کند.

۹. رزرو کردن را فراموش نکنید
Don’t forget to make reservations
ایستادن در صف های طولانی سخت است ولی تنها ایستادن در صف های طولانی غیرقابل تحمل است. اگر به سمت جاذبه های مشهور٬ موزه ها یا هرجایی که نیاز به صبر کردن است می روید٬ ابتدا در اینترنت چک کنید که آیا می توانید رزرو آنلاین هتل انجام دهید یا بلیط بخرید و در وقت خود صرفه جویی کنید یا خیر به عبارتی دیگه هوشمندانه سفر کنید.

۱۰. به خودتان سخت نگیرید
سفر انفرادی به همان اندازه که می تواند خسته کننده باشد٬ می تواند هیجان انگیز نیز باشد٬ بنابراین توصیه می کنیم که سفر خود را به دقت انتخاب کنید. بعضی ازانتخاب های ساده ولی بادقت می تواند برای مثال کرایه کردن ماشین های اجاره ای برای خروج از فرودگاه در زمان تحویل بار باشد تا از به دنبال خود کشیدن وسایلتان به اینطرف و آنطرف٬ راحت شوید؛ رفتن به هتل هایی که برای رفتن به جاذبه های مورد نظرتان٬ راه طولانی در پیش نداشته باشید؛ انتخاب پروازهای مستقیم یا حداقل اجتناب از دیر رسیدن به فرودگاه؛ و برخی از نکاتی که از قبل ذکر شده مثل انتخاب هتلی با مکن بهتر و یک بعد از ظهر برنامه ریزی نشده.

۱۱. اجازه ندهید تا ساعت به شما حکمرانی کند
travelling solo
یکی دیگر از مزیت های تنها سفر کردن این است که شما قدم هایتان و برنامه ریزیتان را به تنهایی انجام می دهید. ممکن است این اتفاق یکی از معدود دفعاتی باشد که در طول زندگیتان باشد که تصمیم می گیرید چه ساعتی از خواب بیدار شوید٬ چه ساعتی غذا بخورید٬ چه زمانی بخوابید٬ چه زمانی عجله کنید و چه زمانی وقتتان را تلف کنید. زود بیدار شو٬ دیر بیدار شو٬ چرت میان روز بزن- هرچه. وقت شما برای شماست؛ مطمئن شوید که آن را مال خود می کنید.

چگونه بدون اینکه احساس تنهایی کنیم، به تنهایی سفر کنیم؟
ادامه مطلب

۱۲. خجالت نکشید و مکالمات اتفاقی را قطع نکنید
talk with locals
اگر می خواهید با مردم دیدار و صحبت کنید تا بفهمید چه کسانی هستند و چگونه زندگی می کنند٬ برای تنهایی سفر کردن نیاز دارید شجاع باشید. بیشتر مردم اندکی خجالتی هستند و در بسیاری از انواع مردم٬ تمایل دارند تا به تنهایی سفر کنند٬ این ویزگی ممکن است برجسته تر باشد. برای بهره بردن بیشتر از برخوردهایتان٬ باید حداقل برای یکبار که شده خجالت خود را کنار بگذارید.
یک راه برای شروع این کار ممکن است بعد از اتمام گفتگوهای عادی مثل پرسیدن آدرس یا محل یک رستوران شروع شود. بجای سریع قطع کردن این مکالمات کوتاه٬ یک سوال ساده درباره ی خانواده یا همسایگی٬ یا واقعا هرچیزی بپرسید؛ این می تواند به گفتگوی طولانی تری منجر شود و شما در راه تمرین کردن و گفتگو کردن با غریبه ها هستید. هرچقدر که انجام دهید٬ برایتان آسان تر خواهد شد.

۱۳. نگران پیدا کردن یک فرد آشنا نباشید
بسیاری از شهرهای بزرگ٬ مهاجران یا تبعیدی هایی دارند که ممکن است لهجه ی مشابه شما داشته باشند. احساس نکنید که باید از هر فردی که مربوط به شهر یا کشور شماست فاصله بگیرید٬ بعضی اوقات این برخوردهای کوتاه با افراد نسبتا آشنا٬ می تواند به شما انرژی بدهد که در سفرتان افراد و لباس هایی را پیدا کنید که با شما خیلی متفاوت هستند.

۱۴. برنامه ی ثانویه داشته باشید
اگر اتفاقات مطابق میل شما پیش نرفت٬ داشتن برنامه ی پشتیبان ایده ی خوبی است ولی وقتی که تنها سفر می کنید٬ حتی بهتر است. مهمتر از همه٬ این که کسی بداند شما کجا هستید٬ کجا می روید و قرار است چکار کنید٬ می تواند بسیار مفید باشد. گوشی های هوشمند٬ ایمیل و رسانه های اجتماعی امروزه این کار را برای ما بسیار آسان کرده اند؛ وقتی در حال حرکت هستید از خود نشانه هایی به جا بگذارید تا مردم بدانند که چه زمانی نگرانیشان آغاز شود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر