لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> با معماری های عجیب و منحصر بفرد دُبی آشنا شوید
با معماری های عجیب و منحصر بفرد دُبی آشنا شوید

با معماری های عجیب و منحصر بفرد دُبی آشنا شوید

از گذشته بدوی و بسیار ساده اش به عنوان یک بندر ماهیگیری و صید مروارید تا کشف و تولید نفت در این منطقه، دُبی از تلی از شن در خلیج فارس به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان تبدیل شده است. امروز، پایتخت امارات متحده عربی، نه تنها با رونق و ثروت، تنوع و تحمل متفاوتش در برابر دنیای خارج شناخته می شود بلکه به خاطر عجایب معماری منحصربفردش نیز مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه می خواهیم شما را با برخی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر دبی و معماری منحصر بفرد آن آشنا سازیم. اگر شما نیز قصد سفر به دبی را دارید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و دیدن جاذبه های گردشگری زیر را در اولویت خود قرار دهید.
جزیره ابوظبی- پل شیخ زاید
پل شیخ زاید با طاق های فولادی متقارن مواجش هر کسی که از روی آن عبور کند را تحت تاثیر زیبایی خیره کننده خود قرار می دهد. این پل نمایی از بلندای جزیره اصلی ابوظبی را در اختیار گردشگران قرار داده و تصویری شاخص از پویایی و انرژی آینده نگرانه شهر ارائه می دهد. این پل که توسط زاها حدید فقید، معمار و طراح بنام عراقی الاصل و اولین زنی که جایزه پریتزکر را بدست آورد، طراحی شده، با ساختار هلالی خود به عنوان یکی از پیچیده ترین پل های طراحی شده در جهان شناخته می شود. ماشین سواری روی این پل تجربه ای نفس گیر است که مانند سفر به شهر افسانه هاست اما پل متواضع تر «مَقطه» (Maqta Bridge) یک پیاده روی قابل دسترسی آسان را برای داشتن نمایی خیره کننده از نورافشانی رنگارنگ و دیدنی شب های دبی امکان پذیر می سازد.
مسجد جامع شیخ زاید
مسجد جامع شیخ زاید که برای اتحاد تنوع فرهنگی دنیای اسلام با ارزش های تاریخی و مدرن معماری و هنر ساخته شده است، به روی تمامی بازدید کنندگان از ادیان مختلف باز بوده و می توان آن را نمادی از تحمل و مدارای دینی امارات متحده عربی و همچنین ثروت آن دانست و نه صرفاً جایی برای مسلمانان که در آن به امورات و مناسک مذهبی خود می پردازند. این مسجد در روز عید فطر پذیرای بیش از 40.000 نمازگزار است که نماز روز عید فطر در پایان ماه رمضان را در این مسجد بزرگ اقامه می کنند. مسجد جامع شیخ زاید که یکی از بزرگ ترین مساجد جهان به شمار می آید، در حیاط محصور داخلی خود بزرگ ترین موزاییک مرمر جهان را دارد و البته فرشی بسیار پیچیده با نقش گل که یکی از بزرگ ترین سجاده های جهان لقب گرفته است. مسافران باهوش در هنگام عصر به این مسجد می روند تا با نهایت زیبایی مرمرهای روشن سفید و منبت کاری های رنگارنگ به نقش گل و گیاه در داخل صحن اصلی آن روبرو شوند و در ادامه صدای طنین انداز اذان را تجربه خواهند کرد که در 82 گنبد و 34 مناره مسجد که با کاشی کاری های رنگارنگ و متناسب با رنگ آبی آسمان تزیین شده اند پخش می شود.
برج دروازه پایتخت
Capital Gate
وقتی که پای برج های خمیده به میان می آید، برج پیزا هیچ برتری بر ابوظبی ندارد. نام برج «دروازه پایتخت» (Capital Gate) در کتاب رکوردهای گینس به عنوان «کج ترین برج ساخت دست بشر» به ثبت رسیده است. با کجی نزدیک به 18 درجه (برج پیزا تنها 4 درجه خمیدگی دارد)، این سازه 35 طبقه ای طوری ساخته شده که انگار در اثر بادهای بیابان کج شده است. این برج که خانه هتل «حیات کاپیتال گیت» (Hyatt Capital Gate Hotel) نیز هست مکان های زیادی برای تجربه ای واقعی از حس کج شدن یک برج در خود دارد. در روزهای جمعه یک چاشت ساده همراه با نوشیدنی های اصیل در این برج سرو می شود و انتخاب های بسیاری در زمینه غذایی در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده می شود. استخر معلق برج که در فضای باز قرار دارد نیز در طبقه 19 ساختمان واقع شده و نمایی دیدنی از بخش غربی شهر و جزایر دورتر را در اختیار مسافران قرار می دهد. اتاق های هتل مذکور از کف تا به سقف دارای پنجره بوده و علاوه بر حمام های شیشه ای و مدرن از وان های معلق که نمای بیرون را از درون آن ها می توان دید برخوردار است.
برج های اتحاد
Etihad Towers
یکی از تعیین کننده ترین امکانات و سازه های معماری بلند شهر دوبی برج های اتحاد هستند. با نمای بیرونی منحنی و زیبای خود که در طول شب روشن می شود، این برج ها نمونه ای بی نظیر از معماری مدرن به شمار می آیند. این برج ها که در دورترین نقطه غربی شهر ابوظبی و در تفرجگاه ساحلی کورنیچ واقع شده اند شامل 5 برج بلند بوده که مراکز اقامتی و تجاری متعددی در کنار یک مرکز خرید بزرگ و مدرن که برندهای معتبری مانند هرمس، رولکس، کارتیه و ورساچه در آن شعبه دارند در آن فعالیت می کنند. این برج ها که روزگاری بلندترین ساختمان ابوظبی را در خود داشتند اکنون هتل جمیره برج های اتحاد را نیز میزبانی می کنند. در این هتل، مسافران به طبه 62 رفته که در آن یک مکان تماشای زیبای تشکیل شده از شیشه و سنگ مرمر نمایی نزدیک به 360 درجه از آسمان زیبای شهر دبی و خلیج فارس را در اختیار آن ها قرار می دهد.
قصر امارات
Emirates Palace Hotel
قصر امارت با سالن مرکزی گنبد دارش، که بزرگ ترین در نوع خود در جهان به شمار می آید، فضای داخلی که با 86.000 فوت مربع از برگ های طلای 22 عیار تزیی شده، باغ های وسیع، یک تفرجگاه ساحلی و سوییت هایی که تنها برای شیوخ حاکم محلی ساخته شده اند، نمایانگر ثروت و مهمان نوازی خانواده سلطنتی عرب ساکنان و صاحبان آن است. این قصر زیبا که ساخت آن بیش از 3 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است یکی از گرانقیمت ترین هتل های تاریخ جهان به شمار می آید. اقامت یک شبه در یکی از سوییت های سه خوابه این هتل دستکم 15.000 دلار هزینه در بر دارد. اگر این هزینه در توان شما نیست، رستوران BBQ Al Qasr هتل برای ساعاتی زندگی شاهانه را برای شما ممکن می سازد. استیک گریل شده عربی و برگرهای درست شده از گوشت شتر در منوی این رستوران وجود دارند که همه غذاهای آن در زیر آسمان پرستاره ساحل خصوصی هتل سرو می شوند.
بیشتر بخوانید:
جزیره سعدیات- مزوه لوور ابوظبی
Louvre Abu Dhabi
موزه لوور ابوظبی که خانه کلکسیون بزرگ و متنوعی از فرهنگ و هنر غربی و شرقی است را باید یکی از مهم ترین سازه های هنری دنیای عرب نامید که در سال های اخیر به منطقه خاورمیانه افزوده شده است. این موزه که در مجموعه ساختمانی طراحی شده توسط ژان نوول، طراح و معمار فرانسوی برنده جایزه پریتزکر طراحی شده است، قرار داشته و وقتی از فاصله دور به آن نگاه کنید به یک گنبد شناور و معلق شبیه است. سقف فولادی و شبکه ای این موزه از شدت قدرت نور آفتاب کاسته و اثری «باران نور» ی بر بازدید کنندگانی خواهد داشت که در زیر چتر محافظ درختان خرمای موجود در مجموعه در حال قدم زدن هستند. گالری های ساده و بدون حفاظ موزه در زیر گنبد مجموعه، به هزارتویی از فضاهای مخفی در فضای باز منتهی می شوند که نماهایی بسیار منحصربفرد از شهر و خلیج را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند.
جزیره یاس- دنیای فراری
Ferrari World
یک سقف شیب دار به رنگ قرمز روشن با سپر معروف فراری که بزرگ ترین قالب فضایی ساخته شده توسط انسان است، به مهم ترین جاذبه گردشگری جزیره یاس تبدیل شده که «دنیای فراری» (Ferrari World) نام دارد. این سازه به پارک سرگرمی جدید «دنیای برادران وارنر»، یک زمین گلف، پارک آبی، یک مرکز بزرگ خرید و پیست مسابقه اتومبیل سواری که مسابقات گرند پریکس ابوظبی در آن برگزار می شود پیوسته که جزیره یاس را به مکانی منحصر بفرد برای تفریح و خوشگذرانی تبدیل کرده است. دنیای فراری بیش از 20 جاذبه و وسیله تفریحی هیجان انگیز دارد که از آن میان می توان به 4 چرخ و فلک (رولر کوستر) اشاره کرد. برای کسانی که عاشق سرعت و هیجان هستند نیز یک مسیر ریلی (رولر کوستر) به نام Formula Rossa ساخته شده که سریع ترین در نوع خود در جهان به شمار می آید و در کمتر از 5 ثانیه سرعت آن به 150 مایل بر ساعت می رسد. اگر این جاذبه برایتان کافی نیست باید بدانید که رولر کوستر Flying Aces بلندترین پیچ رولر کوستری جهان را در خود دارد.
یاس هتل ابوظبی
Yas Hotel Abu Dhabi
یاس هتل ابوظبی که در بالای سازه منحنی Yas Marina Circuit که از نقاط مهم مسابقات فرمول یک است ساخته شده، به خاطر سازه شبکه ای شیشه ای و فولادی خود و سیستم نوری خاصش که از بیش از 5.000 لامپ ال ای دی در آن استفاده شده شناخته می شود، سیستمی که یک سایبان شفاف را روی دو برج هتل ایجاد می کند. با توجه به محل قرار گرفتن این هتل که نمایی منحصربفرد از محل اجرای مسابقات گرند پریکس فرمول یک در ماه های نوامبر هر سال را در اختیار مسافران قرار می دهد، هتل یاس خدمات دیگری نیز برای دوستداران دنیای فرمول یک ارائه می دهد که از آن جمله می توان به لُژهای خصوصی، سوییت های با نمای رو به محل برگزاری مسابقات و همچنین تراس هایی که منظره تمام پیست مسابقه را در اختیار مهمانان قرار می دهند اشاره کرد.

سرزمین اصلی ابوظبی

ساختمان الدار
Aldar Building

اولین آسمانخراش منحنی جهان مرکز اصلی کمپانی مشهور الدار است. این ساختمان زیبا که به نام بزرگ ترین کمپانی ساخت املاک ساختمانی در دبی نامگذاری شده یک سازه به شکل سکه پنج سنتی مدور از شبکه های دو بعدی فولاد ساخته شده که با نام «ساختمان سکه» (coin building) نیز شناخته شده و برای ساخت آن نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه شده است. این سازه حیرت انگیز بین بزرگراه شیخ زاید (جاده بزرگی که ابوظبی را به دبی متصل می کند) و آب های منتهی به دیگر جزایر امارت واقع شده و گردشگران و مسافران نمی توانند از طریق خشکی به آن دسترسی داشته باشند. بهترین راه برای گرفتن یک عکس اینستاگرامی زیبا از این سازه حیرت انگیز، سوار شدن بر یک قایق از شرکت های محلی و به شکل تور است که مسافران را به تماشای مناظر زیبای اطراف ساختمان الدار می برد.

برج خلیفه دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر