لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> اپرای گوانگجوی چین؛ شاهکارتکنولوژی و مدرنیته
اپرای گوانگجوی چین؛ شاهکارتکنولوژی و مدرنیته

اپرای گوانگجوی چین؛ شاهکارتکنولوژی و مدرنیته

اپرا هنری است که در آن موسیقی و نمایش با هم آمیخته می شوند تا بتوانند حقیقت را به تصویر بکشند. از این رو باید در هنر نمایش و موسیقی تبحر داشت تا پدیده ای در خور تحسین خلق کرد. اپرا مجموعه ای است از هنرهای مختلف، هنری که صحنه آرایی نقش بسیار پر رنگی در آن ایفا می کند و از آن جا که صحنه آرایی ها اغلب در جهت القا احساس عظمت بوده و هست، سالن های تئاتر اغلب بسیار پرزرق و برق و مجلل هستند. با توجه به این که اپرا یکی از ارزنده ترین هنرهای موسیقی شناخته می شود، و در اجرای آن مولفه های زیادی چون ادبیات، هنر نمایش، موسیقی، طراحی صحنه، دکور و کارگردانی دخالت دارند، این هنر طرفداران بسیاری دارد. بر این اساس امروزه بناهای بزرگ و مجللی به عنوان سالن اپرا طراحی می شود، که با کمک تکنولوژی های مدرن و فوق پیشرفته ساخته می شوند.

سالن هایی مانند اپرای گوانگجو که در طراحی و ساخت بی نظیر هستند و بی شک جز شناخته شده ترین و پرطرفدارترین سالن های اپرای چین و حتی جهان به شمار می روند. این بناهای منحصر به فرد و دیدنی، اکنون علاوه بر این که به عنوان یک سالن تئاتراپرا شناخته می شوند، جزء جاذبه ی گردشگری مهم و تماشایی نیز به شمار می روند. و گردشگران هنردوست و علاقمند به معماری های مدرن راه های دور را در می نوردند تا از شنیدن موسیقی یا تماشای این سبک معماری لذت ببرند. خوشبختانه پیشرفت های امروز به آن ها این امکان را می دهد که بتوانند به سرعت خود را به کشورهای دیگر برسانند و شاهد اجرای اپرا در زیباترین و مدرن ترین سالن های جهان باشند. با ما همراه شوید تا به معرفی یکی از شاهکارهای معماری در عصر حاضر بپردازیم. ایران هتل آنلاین با امکان رزرو آنلاین هتل در ایران و رزرو هتل در تهران بهترین ها را برای شما آرزو می کند.
اپرای گوانجو چین
تاریخچه ی اپرای گوانگجو
در آوریل 2002 در یک رقابت معماری بین المللی، Coop Himmelb (l) au؛ Rem Koolhaas و Zaha Hadid دو طراح معروف را جذب کرد، این دو طراح توانمند و شناخته شده که هر کدام در طراحی بناهای خاص و مدرن مبتکر وخلاق هستند، در این رقابت شرکت کردند، و در نوامبر 2002 طرح زاها حدید به نام “سنگ ریزه ی دوگانه”(double pebble) برنده ی این رقابت شد، و مراسم معرفی اولیه ی این طرح در اوایل سال 2005 برگزار شد.
اپرای گوانجو چین
سالن تئاتر و اجرای اپرای گوانجو که در حال حاضر به یکی از بزرگترین مراکز اجرای جنوب چین تبدیل شده؛ یکی از سه تئاتر مطرح چین به شمار می رود، اپرای گوانگجو درکنار بزرگترین تئاترهای های کشور چین، مانند: تئاتر ملی در پکن و تئاتر بزرگ شانگهای نامی شناخته شده وآشناست. این خانه ی اپرا که توسط زاها حدید طراح معروف و برنده ی جایزه ی Peritzker طراحی شده است، مثل دو سنگ شسته شده در رودخانه ی Pearl River به نظر می رسد. این تالار کنسرت یک مجموعه ی ساده اما بسیار مدرن است که ساختن آن بیش از5 سال طول کشید وسرانجام در سال 2010 به طور رسمی در استانGuangdong چین افتتاح شد، این بنای خاص با نمای سنگ گرانیتی و قاب فولادی شیشه ای پس از بازگشایی توسط منتقد معماری به نام Jonathan Glancey در نشریه ی گاردین ستوده شد. او ساختمان اپرای گوانگجو را بنایی بسیار مناسب تئاتر و به شدت ظریف نامید.
اپرای گوانجو چین
این ساختمان که شبیه دو سنگ ریزه ی فرسایش یافته در ساحل رودخانه ی مروارید به نظر می رسد، با فضا و محیط خود در کنار رودخانه هماهنگی کامل دارد و تاثیر متقابل طبیعت و معماری در آن کاملا به چشم می خورد. در واقع طراحی آن تحت تاثیر رودخانه و مسیری بوده که در طی سالیان سال فرسایش یافته و به شکل امروزی درآمده است. این مجموعه یک محوطه ی 42 هزارمترمربعی را پوشش می دهد و ساختن آن بیش از 10 میلیارد یوان هزینه دربرداشته است.
اپرای گوانجو چین
خانه ی اپرای گوانگجو دارای 1800 صندلی است و از آخرین تجهیزات و فن آوری های صوتی برخوردار است. این سازه از دو بخش کوچک وبزرگ ساخته شده است. بخش بزرگ تر سالن تئاتر است و بخش کوچکتر یک سالن چند منظوره است که گنجایش 400 نفر را دارد، و با کاربردهای چندگانه برای اجراهای هنری، اپرا و کنسرت در این مکان طراحی شده است.
اپرای گوانجو چین
همچنین اتاق هایی برای تمرین و اجرا در این قسمت در نظر گرفته شده است که با سالن اصلی این مجموعه را تکمیل می کنند. در سالن اصلی صحنه نمایش و حتی صندلی تماشاگران متحرک است و به کارگیری تجهیزات مدرن و فوق پیشرفته برای اجراهای هنری باعث شده نمایش های هنری و فرهنگی داخلی و بین المللی زیادی در این مکان برگزار شود.
اپرای گوانجو چین
سالن اصلی از پانل های قالب گیری شده به وسیله ی گچ تقویت شده با فیبر شیشه، شکل گرفته است، تا سطحی چشم نواز و سیال ایجاد شود. خانه ی اپرا قلب فرهنگی گوانجوی پیشرفته ی امروز به شمار می آید. طراحی منحصر به فرد دوقلو، همچون دروازه ای موجب گسترش شهر به رودخانه ی مروارید می باشد، که همچون حلقه ی اتصالی شهر را با برج های تجاری بنا شده در شهر نوین ژوجیانگ گوانگجو یکپارچه می کنند.
اپرای گوانجو چین
این طراحی از مفاهیم برگرفته از چشم اندازهای طبیعی تاثیر گرفته است، و بیانگر تعاملی جذاب بین معماری و طبیعت می باشد، و کاملا با مفاهیمی همچون فرسایش، زمین شناسی و توپوگرافی مرتبط است. خطوط تاخورده در این چشم انداز بیانگر قلمروها و محدوده های درونی خانه ی اپراست، که به شکلی نمایشی فضای داخلی و بیرونی را به دره هایی ژرف برای گشت و گذار، لابی ها و کافه ها تقسیم می کند و اجازه می دهد روشنایی طبیعی تمام اعماق و زوایای ساختمان را دنبال کند.
اپرای گوانجو چین
تغییر تدریجی بین عناصر متفاوت و طبقات مختلف، ادامه ی تشابه ساختمان با چشم اندازهاست. در واقع یک هارمونی و یکپارچگی در همه ی بخش های آن به چشم می خورد. طراحی و معماری سالن اصلی این خانه ی اپرا برگرفته از سنگ های سوده ی رودخانه ی مروارید است، استفاده از دیوارهای سنگی در داخل خانه ی اپرا به آن چهره ی کوهستانی بخشیده است، در صورتی که دیوارهای شیشه ای منظره ای عالی از رودخانه ی مروارید را به نمایش می گذارند. این ترکیب زیبا و جذاب طبیعت و معماری به این خانه ی اپرا زیبایی خاصی بخشیده است و آن را به یکی از جاذبه های گردشگری شهر گوانگجو و کشور چین تبدیل کرده است.

سالن آمفی تئاتر رومی امان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر