لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر برای بازدید در بلژیک
10 مکان برتر برای بازدید در بلژیک

10 مکان برتر برای بازدید در بلژیک

سفر به بلژیک تصویری متفاوت از پشت بام های قرون وسطایی، کانال های آب جذاب، نوشیدنی ها و شکلات های خوشمزه را به ارمغان می آورد. به هر حال، در این کشور اروپایی بی نظیر چیزهای زیادی برای دیدن هست، جایی که زمان انگار با سرعتی آهسته تر می گذرد و مردم صمیمی تر و پذیرای گردشگران هستند. از شهرهای پیشرفته که فروشگاه های شیک و گالری های برجسته را به رخ می کشند تا خیابان های سنگفرش که مملو از موزه ها و صمیمیت مردم بومی آن هستند. شما را با بهترین مکان ها برای بازدید در بلژیک آشنا می کنیم تا با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و از بازدید این کشور لذت ببرید.

10. مانس

این شهر بعنوان مرکز استان هاینوت، برای به صدا در آمدن زنگ جادویی و شگفت انگیز ناقوس های برج کلیسای شهر شناخته شده است که از ارتفاع 80 متری به صدا در می آیند. خیابان های مارپیچ شهر، بازدیدکنندگان را به آسانی به نقاط دیدنی آن که ترکیبی غنی از سبک های معماری هستند می رسانند. تالار شهر مانس به سبک معماری گوتیک، بی نظیر است و کلیسای دانشگاهی سنت وادرو مجموعه ای نفیس از مجسمه های مرمری قرن شانزدهمی ژآک دوبروک را به رخ می کشد. طبیعتا، توقفی در منزل ون گوگ تجدید کننده ی بازدیدی از کارهای این استاد نقاشی است.

9. دینانت
Dinant

این شهر در کنار رودخانه ی زیبای میوز در استان نامور در 65 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع است. غارهای هان و گروتو تعدادی از جاذبه های طبیعی هستند که بازدیدکنندگان را به اینجا می کشانند. این غارها از بزرگترین و زیباترین غارهای اروپا هستند و در میان منطقه ی حفاظت شده ی حیات وحش مملو از گیاهان و حیوانات بومی قرار گرفته اند. مکان برجسته ی شهر، کلیسای دانشگاهی نوتردام، پس از بازسازی نسبی که پس از زلزله ی شدید انجام شد، هنوز هم بنایی بی نظیر است و همینطور کلیسای جامع بازسازی شده که مشرف به شهر است. دسترسی به بیشتر مکان های مقدس شهر دینانت تنها با وقت قبلی امکان پذیر است اما زیارتگاه بویرینگ هر روزه باز است.

8. لووِن
Leuven

این شهر محل قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک در جهان است و حدود 100000 نفر در آن ساکن اند که 35000 نفر از آنها در حال تحصیل اند و شهر را با برگزاری کلاس ها زنده و پرشور نگه می دارند. دو خیابان این شهر که بی انتها بنظر می رسند مملو از مغازه ها و گالری های جالب اند، در حالیکه بخش تاریخی شهر نقاطی مثل ناقوس کلیسای سنت پیتر و Grand Beguinage را در خود دارد. گردشگران در بازار گروت کارهای زیادی می توانند انجام دهند، جایی که تالار شهر چسبیده به گزینه های استثنایی غذاخوری و کافه هاست. موقعیت این شهر آن را تبدیل به جایگزین ایده آل بروکسل، برای مسافرینی که خواهان بازدید از دیگر نقاط کشور هستند می باشد.

7. تورنای
Tournai

در همسایگی فرانسه، اجتماع صمیمی و دوست داشتنی تورنای، مکانی فوق العاده برای دور شدن از شلوغی و سر و صدای شهرهای بزرگتر بلژیک است. بیش از 2000 سال تاریخ غنی فرهنگی را می توان اینجا جستجو کرد. این شهر محل یکی از زیباترین کلیساهای جهان یعنی کلیسای جامع نوتردام که پنج برج و معماری گوتیک و رومی دارد است. این کلیسا که در قرون 12 و 13 بنا شد، جایگاه ضریح بانوی مقدس و آثاری از دو نقاش برجسته روبنز و جوردنز است. ناقوس شهر، قدیمی ترین ناقوس در کشور است و به بازدیدکنندگان 257 پله تا بالای برج و تماشای بی نظیر ترین مناظر شهر تورنای را عرضه می کند. موزه ی هنرهای زیبا پر از شاهکارهایی از هنرمندان پیشین و معاصر از کمپین و روبنز گرفته تا راجر ون در ویدن و ون گوگ است.

6. مِتیلِن
Mechelen

شهری پر جنب و جوش که به اندازه ی شهرهای دیگر بلژیک توریست ها را به سمت خود نمی کشاند اما حقیقتا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در این کشور است. از تورهای بازدید از شهر تا تورهای قایق سواری، چیزهای زیادی برای دیدن در این منطقه ی فلاندرها وجود دارد. بازدیدی تا نوک برج عظیم کلیسای جامع سنت رومبوت، ایده ای عالی برای داشتن نمایی پانورامایی از بندرگاه آنتورپ و این شهر زیباست. یکی از بهترین توقفگاه ها برای بازدید، مدرسه ی باشکوه کاریلون (سنتور زنگی) است که دانشجویان از سراسر جهان برای آموزش نواختن این آلت موسیقی پیچیده ی زنگ دار به آنجا می روند.

5. آردِن
Ardennes

برای پیاده روی، دوچرخه سواری و چادر زدن، گردشگران بلژیک باید به سمت تپه های ناهموار آردن با جنگل های تودرتو، غارها و صخره هایش بروند. این منطقه سکونتگاه گراز وحشی، آهو و سیاه گوش و دارای تعدادی روستای مهمان نواز، با تعداد زیادی قلعه و چندین مناظر دیدنی قابل به ذکر دیگر است. غارهای تحسین برانگیز هان سور لس، قلعه ی بویلون و هزارتوی مدرن بارواکس چندی از بهترین انتخاب ها هستند. شهر نامور نقطه ی شروع خوبی برای کاوش آردن است که خود نیز دیدنی های خوبی دارد.

4. آنتوِرپ
Antwerp

این شهر، شهری پر چهره است. با وجود اینکه به اندازه ی شهرهایی مثل بروژ یا گِنت از نظر تاریخی محافظت نشده، اما شهری بسیار پر جنب و جوش است که ترکیبی فوق العاده از تاریخ و زندگی مدرن امروزی را ارائه می دهد. عاشقان غذاها و نوشیدنی های خوب باید به اینجا بیایند. این شهر بیشتر به خاطر ناحیه ی الماس شهرت دارد، جایی که بیش از 70 درصد الماس خام جهان در آن مبادله می شود. هنر در آنتورپ فراوان است. موزه ی روبنشو برای پاسداشت کارهای سبک باروک از پیتر پاول روبنز و موزه ی پلانتین مورتوس که زادگاه چاپگر و صحاف کریستوفیل پلانتین بوده است. شگفتی های معماری همچون سبک گوتیک کلیسای جامع بانوی مقدس و ترکیب خارق العاده ی سبک های باروک و گوتیک معماری در کلیسای سنت پاول، انتظار بازدید مشتاقان را می کشد.

3. گِنت
Ghent

راز سر به مهر بلژیک، گنت، شهری از تاریخ است. در طی اعصار میانه یکی از ثروتمند ترین و قدرتمند ترین شهرهای اروپا بود. زمانی بعنوان دومین شهر بزرگ اروپا در شمال کوه های آلپ بعد از پاریس بوده است. تاثیر این گذشته ی غنی را می توان به وضوح در معماری برجسته ی کلیساها و منازل بازرگانان ثروتمند دید. تمام مرکز شهر به این سبک بازسازی شده و می توان در هوای یک شهر پیشرفته ی قرون وسطایی نفس کشید. به خصوص می توان از اسکله ی قدیمی و خوش منظره ی گراسلی و کلیساهای جامع اعظم مربوط به قرون وسطا و قلعه ی گراونستین نام برد.

2. بروکسل
Brussels

این شهر که برای تنوع مکان های دیدنی خود شناخته شده است، پایتخت کشور بلژیک و جایی است که معمولا بازدیدکنندگان سفر خود را از آنجا آغاز می کنند. از آنجایی که مقر بسیاری از نهادهای اروپایی در آن واقع است، بروکسل بعنوان پایتخت اتحادیه ی اروپا نیز در نظر گرفته می شود. قابل بذکر است که Grand Place مرکز شهر است که در قرن 13 تاسیس شده است. کافه های تراس دار متعدد در دورتادور میدان مرکزی قرار دارند و نقاط دیدنی دیگری همچون تالار خیره کننده ی شهر به سبک معماری گوتیک نیز وجود دارد. می توان به راحتی در Galeries St. Hubert که دالانی با سقف شیشه ای پر از فروشگاه ها، کافه ها و سینماهاست، خرید کرد.

1. بروژ
Bruges
روح و تاریخچه ی وایکینگ ها با قدرت در این شهر کانال های آب، که لقب “ونیز شمال” را برای آن به ارمغان آورده جریان دارد. بروژ که سفر به آن آسان است، جایگاه معماری های باشکوه قرون وسطایی، به خصوص در بخش جنوبی شهر یعنی میدان گروت مارکت است. با حرکت به سمت غربی شهر، بازدیدکنندگان می توانند از معماری سبک نئو گوتیک دادگاه ایالتی لذت ببرند. برج ناقوس خیره کننده در شمال همین میدان واقع است. دیگر نقاطی که نباید از دست داد شامل عمارت گروتوس و بیمارستان تحسین برانگیز سنت جان است که در سال 1188 تاسیس شده است.

8 اقامتگاه مناسب در آمستردام، هلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر