لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> كوه صفه در شهر اصفهان پاركی به بزرگی تاریخ
كوه  صفه  در شهر  اصفهان  پاركی به بزرگی تاریخ

كوه صفه در شهر اصفهان پاركی به بزرگی تاریخ

همانطور که می دانید اصفهان از معدود شهرهای كشور است كه شهرتی جهانی دارد. بی شک گردشگران داخلی و توریست های خارجی اولین مقصد گردشگری خود را در ایران شهر اصفهان می دانند. اصفهان آنقدر زیبایی های طبیعی و تاریخی در دل خود جای داده كه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان نیز در سال های گذشته انتخاب شده است. گوشه گوشه این شهر و استان زیبا دنیایی از مكان های گردشگری و تاریخی نهفته است. در این مطلب از بین مناطق كم نظیر این خطه قصد داریم شما را با یكی از مناطق طبیعی و تفریحی اصفهان آشنا می كنیم. كوه صفه اصفهان در شب بی شک تصویری شبیه به جاذبه هایی كه اغلب در دیگر كشور های توریستی می توان به نظاره نشست را دارد.
كوه صفه یكی ازجاهای دیدنی اصفهان به شمار می آید كه به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در فاصله ای كم از قلب این شهر زیبا توانسته همه روزه به ویژه در آخر هر هفته خیل گردشگران، مسافران و بومیان را به سمت خود بكشد. اصفهان مهد بناهای تاریخی و زیبا است از این رو دارای بهترین هتل های ایران می باشد كه محلی مناسب برای گذراندن روزهایی خاطره انگیز در این شهر هستند. برای اقامت در شهر مذکور می توان با رزرو هتل های اصفهان در هر گوشه آن، اقامتگاهی مناسب و منحصر به فرد را برای خود انتخاب كرد. از بهترین هتل های این شهر زیبا كه در فاصله ای نزدیک با كوه و پارک صفه دارند می توان به هتل عباسی اصفهان و هتل كوثر اصفهان اشاره كرد.

در جنوب غرب كشور و در نزدیكی رشته كوه زاگرس شهری پر از مناطق تفریحی طبیعی و اماكن تاریخی قرار گرفته است. اماكن تاریخی این شهر زیبا كه اغلب بر سر زبان گردشگران و توریستان است در كنار مناطق تفریحی و طبیعی چون پارک صفه این شهر می تواند سفری جذاب و شیرین را برای دوستداران سفر فراهم كند. شما می توانید از كوه صفه اصفهان عكس های زیبایی را در فضای مجازی و دنیای اینترنت ببینید كه البته هیچ كدام از این تصاویر نمی تواند لحظه ای بودن در دل این پارک زیبا را برای شما تداعی کند.

ارگ گوگد گلپایگان اصفهان
ادامه مطلب

فهرست مطالب

کوه صفه اصفهان

دسترسی به کوه صفه

با ورود به شهر اصفهان از سمت شیراز و یزد و حتی شهركرد از بزرگراه شهدای صفه این شهر می توانید به پارک و كوه زیبا و متفاوت صفه برسید؛ كوهی مرتفع كه از جمله كوه های رشته كوه زاگرس به حساب می آید و با اغلب كوه ها تفاوت چشم گیری دارد. وجود صخره های صاف و تخت در ارتفاعات این كوه كه شكل ظاهری آن را با دیگر كوه های اطراف متمایز كرده، ظاهری زیبا به آن داده است. با گذر از بزرگراه شهدای صفه در این شهر و رسیدن به پارک جنگلی و كوهستانی صفه می توان وارد محوطه این پارک و پاركینگ های تعبیه شده در آن شد.
کوه صفه اصفهان
كوه صفه در شهر اصفهان از جمله مجموعه های تفریحی، ورزشی و گردشگری كم نظیر در این استان می باشد. نزدیكی این پارک كوهستانی به مركز شهر ارزش آن را در میان گردشگران و مردم این شهر بیشتر كرده است تا جایی كه تعطیلات آخر هفته به ویژه در فصل های خوش آب و هوا، این مكان مملو از جمعیت دوستدار طبیعت و ورزشكاران این شهر می شود. در این مجموعه تفریحی و طبیعی می توان انواع تفریحات و ورزش ها و سرگرمی ها را تجربه كرد؛ جاده های مخصوص كوهنوردی، شهر بازی، باغ وحش، مجموعه رستوران ها و مهمتر از همه مناطق تاریخی و تله كابین شهر اصفهان همه و همه در كنار یكدیگر توانسته اند منطقه ای گردشگری را برای مسافران در این شهر به وجود آورد.

کوه صفه اصفهان

حیات وحش کوه صفه

با ورود به پارک صفه و گذر از میان درختان و بالا رفتن از پله هایی كه برای رفاه بیشتر گردشگران در این پارک فراهم شده است، در سمت غربی این مجموعه می توانید پارک وحش زیبایی را كه در محیطی طبیعی و در دل پارک و كوهستان واقع شده است را به تماشا بنشینید؛ محیطی جذاب به ویژه برای كودكان چراکه در دل خود انواع گونه های حیوانات وحشی را جای داده است؛ حیوانات زیبایی از جمله گراز، شتر، انواع گونه های قوچ های كوهی و پرندگان كه در كنار دیگر تفریحات این منطقه گردشگری محیطی شاد را برای گردشگران در هر سنی فراهم كرده اند.

کوه صفه اصفهان

قلعه شاهدژ در کوه صفه

قلعه شاهدژ از مهم ترین مكان های تاریخی در شهر اصفهان به حساب می آید كه شاید كمتر كسی آن را دیده و درباره آن شنیده باشد. در ارتفاعات كوه صفه قلعه ای تاریخی كه متعلق به قرن ها پیش می باشد قرار گرفته است. قلعه ای كه به مرور زمان بخش هایی از آن فرو ریخته ولی بقایای باقیمانده آن نشان از وجود قلعه ای با عظمت در زمان خود دارد. به دلیل صعب العبور بودن كوه صفه و دیواره های سنگی آن بی شک این قلعه محلی مناسب برای پنهان شدن و در امان ماندن مردم و جنگ جویان در مقابل دشمنان بوده است. وجود دیواره های بسیار مرتفع، محل هایی برای نگهداری آب و آذوقه و برج های نگهبانی بسیار در اطراف این قلعه نشان دهنده ارزش بالای این دژ در زمان خود است.

کوه صفه اصفهان
در اطراف كوه صفه از كوهپایه آن گرفته تا بلند ترین نقاط آن می توان چشمه های بسیاری را یافت. چشمه هایی كه در گذشته یكی از مهم ترین منابع ذخیره و استفاده آب برای كشاورزی و استفاده روزانه مردم در این منطقه بودند. چشمه هایی زیبا و پر آب كه البته به دلیل خشكسالی سال های اخیر برخی از آن ها خشک یا كم آب شده اند و برخی نیز به صورت فصلی و به ویژه در فصل های پر بارش پر آب می شوند. از مهم ترین این چشمه ها می توان به چشمه درویش، چشمه پاچنار، چشمه گل زرد و غیره در این منطقه اشاره كرد.
کوه صفه اصفهان

در این منطقه گردشگری می توان در كنار تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی آن، به دیگر امكاناتی که برای رفاه بیشتر گردشگران آماده شده اند اشاره كرد. یكی از این امكانات شهر بازی كوچک و همچنین پارک بادی بزرگ و مهیج این پارک است. وجود اغلب بازی های كودكانه و همچنین بازی های ویژه بزرگسالان در دامنه كوه صفه محیطی شاد و مفرح را برای همگان آماده كرده است. از مهیج ترین این بازی ها می توان به زیپ لاین و همچنین پل معلقی كه در دل كوه و در ارتفاعات قرار گرفته است اشاره كرد. بولینگ پارک صفه در شهر اصفهان نیز از دیگر ورزش ها و تفریحات پر طرفدار در این مجموعه محسوب می شود.
کوه صفه اصفهان
كوهنوردی، پیاده روی، همایش های ورزش و سرگرمی صبحگاهی و بسیاری دیگر از جذابیت ها، این پارک كوهستانی را تبدیل به زیباترین و پرطرفدارترین مركز تفریحی طبیعی شهر اصفهان كرده است. از همه این زیبایی ها و تفریحات كه بگذریم، می توان به مهم ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه كوه صفه اشاره كرد. تله كابین صفه كه حدود 2 كیلومتر طول و بیش از 800 متر ارتفاع دارد علاقمندان به سفر در ارتفاع و دیدن جاذبه های زیر پا را از بالاترین ارتفاعات را بسیار هیجان زده می کند. وجود كافی شاپ و رستوران ها در این محیط به یاد ماندنی می تواند لحظات خاطره انگیزی را برای دوستداران گردش و سفر به ارمغان آورد.
کوه صفه اصفهان
اگر قصد گردش در دل طبیعت و كوهستان صفه را در اصفهان دارید حتما از دیگر جاذبه های این شهر كه اغلب آن ها در نزدیكی منطقه صفه اصفهان هستند دیدن كنید. از نزدیک ترین و مهم ترین مراكز تفریحی و خرید در شهر اصفهان، می توان به مجموعه سیتی سنتر این شهر كه در امتداد جاده صفه به سمت شهر بهارستان قرار گرفته است اشاره كرد. لازم به ذکر است بزرگترین مجموعه های خرید و تفریحات سر پوشیده در شهر اصفهان قرار گرفته اند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد اصفهان را با عنوان نصف جهان می شناسند چراکه این شهر زیبا و ارزشمند دارای جاذبه های طبیعی و باستانی بسیاری است. به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این شهر چشم نواز سفر می کنند تا بتوانند جاذبه های یاد شده را از نزدیک به نظاره بنشینند. یکی از جاهای دیدنی اصفهان كوه صفه نام دارد که کمتر کسی به آن توجه می کند اما از ارزش و زیبایی های بسیاری برخوردار است.
خیابان هشت بهشت اصفهان
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر