لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> روند رو به رشد کاربرد تکنولوژی در هتل های آینده
روند رو به رشد کاربرد تکنولوژی در هتل های آینده

روند رو به رشد کاربرد تکنولوژی در هتل های آینده

در طول سالیان گذشته در مورد پیشرفت و تکنولوژی در هتل های آینده بحث می شد و حمام های هوشمند، بیده های خود شور و سیستم خشک کن بیده توالت فرنگی، پنجره هایی که قادر به نشان دادن گزارش های خبری می باشند، و صندلی هایی که با احساس ریتم موسیقی به لرزه و حرکت در می آیند، از مواردی بودند که درباره آنها رویا پردازی می کردیم. این تکنولوژی های کوچک چندان هم بد نبودند و راحتی به همراه داشتند. اما با گذشت زمان و تحقق رویا های گذشته، تصور و دید ما نسبت به آینده بسیار بلند پروازانه می باشد. هر روز با تکنولوژی جدیدی روبرو می شویم که نشان دهنده ی تحقق و پیشرفت بیش از حد هتل های آینده می باشد.

امروزه ربات ها در انجام امورات روزمره و بررسي آمار و تحليل رياضی به انسان کمک می کنند، برای نمونه برنامه های گوشی های هوشمند می توانند در تفریح و شخصی سازی خدمات که امروزه می بینیم تاثیر زیادی داشته باشند. گفتنی است که امروزه رشد تکنولوژی و انقلاب دیجیتالی در بخش گردشگری امیدوار کننده می باشد و هتل ها در حال به روز شدن و وارد کردن فن آوری های جدید به تجهیزات و امکانات خود می باشند. در ادامه به بخشی از این تکنولوژی اشاره می کنیم.


1 – قدرت دستگاه تلفن همراه
سیستم مدیریت گوشی همراه به مسافران هتل ها کمک می کند تا بتوانند هنگام اقامت کنترل بیشتری بر محیط خود داشته باشند. مسافران با استفاده از تلفن همراه می توانند ورود و خروج خود را به صورت آنلاین مشخص نمایند، خانه هوشمند را توسط کنترل اتوماتیک فضای هتل تجربه نمایند، از خدمات هتل با گوشی بهره ببرند و از سوئیت هایی با ویژگی تکنولوژی کنترل صدا لذت ببرند. هوش مصنوعی نیز نقش مهمی در ارائه خدمات هتل‌ به عهده دارد، علاوه بر موارد فوق برنامه های خاصی برای پاسخ گویی به مسافران طراحی شده است که نمونه هایی از کاربرد تکنولوژی در هتل ها می باشند.


2 – ربات ها
ربات ها نشان دهنده ی پیشرفت تکنولوژی می باشند و به کمک انسان ها در هتل آمده اند. کارکنان ربات می توانند به عنوان مهماندار و ارائه دهنده غذا بکار روند و یا چمدان ها و یا دیگر اشیای مسافران را حمل کنند. همچنین ربات ها خدمات دیگری مانند تحویل نوشیدنی و یا ارائه اطلاعات مورد نیاز مسافران را نیز به خوبی انجام می دهند. امروزه بسیاری از هتل های زنجیره ای در حال بکارگیری و استفاده از خدمات ربات ها می باشند اما هنوز هم ارزش واقعی این موجودات به اندازه ی کافی روشن نشده است. آینده مشخص خواهد کرد که وجود ربات ها بخش ناگزیر و ضروری از خدمات هتل می باشند یا این انتخاب اشتباه بوده است.

hotel robot

3 – اهمیت دستگاه تلفن همراه به عنوان کلید درب یا بیومتریک
موبایل به عنوان کلید تکنولوژی در آینده و ارائه بسیاری از خدمات هتل ها نقش دارد. هتل ها می بایستی خدمات ایمن و سازگاری با انواع دستگاه های گوشی هوشمند بتوانند ارائه دهند و ارتباطی بدون مشکلات قطعی، از پارکینگ تا اتاق مسافر را فراهم نمایند. و خدماتی مانند ورود و یا امکان پرداخت برای دیگر محصولات را برای مسافران ارائه نمایند. در کنار امکانات جدید کلید ها توسط تلفن همراه، خدمات سیستم تشخیص هویت بیومتریک یا قفل اثر انگشتی در بسیاری از هتل ها کاربرد دارد.


4 – واقعیت افزوده، واقعیتی مجازی
واقعیت افزوده امکان کشف اطلاعات زیادی درباره مسیر ها و مکان ‌های مورد نظر مانند هتل ها را به صورت شبیه ‌سازی دنیای واقعی در اختیار مسافران قرار می دهد. هتل های زنجیره ای بین المللی از واقعیت افزوده برای نشان دادن سطح 360 درجه ای از خدمات خود استفاده می کنند و حتی در مواردی کاربردی تر نیز از این امکانات بهره می برند، برای نمونه مسافران می توانند قبل از شروع سفر هزینه ها را حساب کنند، و در مورد اندازه و ظرفیت چمدان بر اساس تعرفه های خطوط هوایی اطلاعاتی به دست آورند.

User experience

5 – تجربه کاربری

نرم افزار های متعددی برای صرفه جویی در وقت و سازگاری با تجربه اومنی چنل کاربر وجود دارند. در روش اومنی چنل، هتل اتاق مسافر مورد نظر را بر اساس سلیقه‌ ی او شخصی ‌سازی می ‌کند. و کاربر بر اساس سیستم تشخیص صدا امکان تعامل و استفاده از خدمات را دارد. طبق نظر کارشناسان با وجود پیشرفت تکنولوژی و وجود جایگزین های دیگر، حضور دائمی انسان در میان خدمات هتل ها ضروری و مهم می باشد. ارتباط با ربات ها و هوش مصنوعی به طرق مختلفی نظیر چت ‌بات و پیام ‌رسان نمی تواند نیاز های یک مسافر را به طور کامل رفع نماید. در حقیقت یک هوش مصنوعی و یا هیچ یک از موارد دیگر نمی توانند جایگاه همدلی ذاتی و درک انسان ها گردند.
گردشگران زیادی با استفاده از تکنولوژی موجود برنامه ریزی می کنند، هزینه های سفر را برآورد کرده و مسیر های گردشگری را بدون راهنما طی می کنند. همچنین مسافران با استفاده از تلفن های هوشمند اقدام به رزرو آنلاین هتل کرده و با تور های مجازی از امکانات هتل ها دیدن می کنند.

شهر های هوشمند یک قدم نزدیک تر به گردشگری آینده
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر