لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> يكی از لذايذ اصلی در شهرهای ساحلی – ساندويچ هايی كه بايستی در كنار دريا ميل شوند
يكی از لذايذ اصلی در شهرهای ساحلی - ساندويچ هايی كه بايستی در كنار دريا ميل شوند

يكی از لذايذ اصلی در شهرهای ساحلی – ساندويچ هايی كه بايستی در كنار دريا ميل شوند

در شهرهای ساحلی سراسر جهان چه چیزی بایستی بخورید؟ وقتی نوبت به غذاهای اصطلاحاً بخر و ببر می رسد، ساندویچ ها را فراموش نكنید.

ما در مورد ساگی، سندی و یا هم-اند-چیز صحبت نمی كنیم – بلكه به سادگی و آزادانه از عبارت “ساندویچ” استفاده می نماییم. از امریكای جنوبی تا جنوبی ترین نقطه در افریقا، و از كارابیئن تا كانادا، به دقت، برخی از غذاهای اسنك ارائه شده در كنار دریا را مورد مطالعه قرار داده ایم – بنابراین زیرانداز ساحلی خود را بردارید و به ساحل بروید و از خوردن ساندویچ های ساحلی لذت ببرید. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید و با انواع غذاهای ساحلی آشنا شوید.
سابیچ، تل آویو، ‌اسرائیل
جامعه عراقی های مهاجرت كرده به اسرائیل به خاطر خلق سابیچ، كه یك ساندویچ گیاهی بوده و به طور وسیعی در تل آویو در دسترس عموم است، اعتبار زیادی برای خود كسب كرده اند. تركیبات و اجزاء اصلی آن، بادمجان سرخ شده، تخم مرغ آب پز،‌ سیب زمینی و جعفری است. سپس نوبت به سس اصلی و مهم آن می رسد: تاهینی (كنجد) و امبا،‌ كه یك ترشی تند و زرد رنگ انبه است. برای اینكه ساندویچ سحرآمیز سابیچ را در تل آویو تهیه نمائید، به رستوران هاكوسم مراجعه كنید؛ رستورانی كه نام آن به معنای “جادوگر” است. دیگر گزینه های خوشمزه شامل سابیچ چرنیچوفسكی در خیابان دوم چرنیچوفسكی و نیز مغازه كوچك سابیچ فریشمان می باشند.
فیش كاتر، بریج تاون، باربادوس
Fish cutter

منطقه باربادیان كه به داشتن غذای ماهی سوخاری در كنار ساحل، در بازارها و در مكان های مختلف دیگر در طول شب معروف می باشد،‌ مملو از رستوران هایی است كه غذایی تحت عنوان فیش كاترز به مشتریان ارائه می دهند،‌ غذایی كه با نان كماج نمكی تهیه شده و بیرون آن ترد و درون آن نرم است. این غذا می تواند محتویاتی شامل ژامبون، تخم مرغ، پنیر و یا موارد دیگری داشته باشد، اما جزء اصلی و متنوع تر موجود در این ساندویچ كه در هر نقطه از جزیره یافت می شود، ماهی است.

ماهی پردار بومی این منطقه به سرعت سوخاری (سرخ) شده – یا گاهی اوقات از نوعی ماهی به نام مارلین و یا از تن ماهی استفاده می شود – و بین دو نان كماج به صورت ساندویچی درآمده و در بالای آن كاهو و گوجه فرنگی قرار می گیرد. فیش كاترز خود را از فروشندگان این نوع ساندویچ در اوئیستینس فیش فرای تهیه كنید، بخشی كه با اتوبوس و از طریق بریج تاون در دسترس است، و یا می توانید در فروشگاه هایی جالب و نیز مغازه ها و غرفه های كنار خیابانی در سراسر جزیره آن را تهیه نمایید. به این ساندویچ كمی فلفل تند اضافه كنید تا لذت خوردن آن دو چندان گردد.
چیویتو، مونتویدئو، اروگوئه
Chivito
آیا نیاز به میزان ثابتی پروتئین دارید؟ اروگوئه همان كشوری است كه باید به آن سفر كنید. این كشور قرار گرفته در امریكای جنوبی به مانند همسایه اش، آرژانتین، به خاطر گوشت گاو آن مشهور و شناخته شده است. و در سراسر این كشور و به خصوص در پایتخت آن یعنی مونتویدئو،‌ كه گردشگاهی شناخته شده نزدیك به آبشار در بخش شرقی آن و از مركز شهر تا حومه شهر شهر امتداد یافته، گوشت گاو اغلب در چیویتو ظاهر می گردد، ساندویچی كه با نان كماج بزرگی تهیه می شود و استیك، ژامبون، پنیر و یك تخم مرغ سوخاری را در بر دارد – بله، همه این تركیبات در درون یك ساندویچ قرار می گیرند. چیویتوی خود را در جاهای مختلف و برجسته ای می توانید خریداری كنید، مثلاً در اكسپرس پوجیتوس، در نزدیكی ساحل پوجیتوس (كه از سال 1910 وجود داشته است)، و یا در كافه هایی مانند بار تینكال و نیز در مغازه های خیابانی و فروشگاه های سراسر شهر.
چار سیئو بائو، هنگ كنگ، چین
Char siu bao
در هنگ كنگ، یك ساندویچ سنتی به نام بائو وجود دارد، یك نان كماج پف كرده كه عموماً از آرد برنج تهیه شده و تا زمانیكه گرم و نرم شود، بخار پز می شود. یك نوع از بائوی كلاسیك و شكم پر، چار سیئو نام دارد كه از گوشت خوك كباب شده با عطر و طعم سویا تهیه شده و كمی شیرین است. هر كدام از چایخانه های به سبك كانتونی و یا سالن های كم نور مانند چایخانه لوك یا مربوط به دهه 1930، چار سیئو بائو را همراه با چای برای شما سِرو می نمایند.
ساندویچ چائو من، پاپه ته،‌ تاهیتی، پلی نزی فرانسه
Sandwich chao men
اگر فكر می كنید كه غذای چومِین در یك ساندویچ یافت نمی شود، پس احتمالاً شما در طی سفرتان به پلی نزی فرانسه، در آن كشور غذا نخورده اید. پلی نزی، كه منطقه ای اروپایی – آسیایی است، دارای غذاهایی مربوط به این جزایر استوایی بوده و گاهی اوقات با پیوندها و تركیباتی جذاب همراه است. در ساندویچ چائو من، یك نان باگت سنتی فرانسوی با رشته های سرخ شده به همراه گیاهان و تكه های گوشت مرغ، گوشت خوك و یا گوش گاو پُر می شود. در پایتخت تاهیتی، این فست فود را می توانید در یك فروشگاه مركزی پرطراوت به نام مارشه دپاپه ته و همچنین در پلِیس وایه ته كه در آن انواع كامیون های فروش غذا مستقر هستند و مركز اصلی آشپزخانه های سیار و معروف پاپه ته است،‌ تهیه نمایید.
فیش تاكو، سان دییگو،‌ كالیفرنا، ‌ایالات متحده امریكا
Fish taco
این غذای ساده كه در اصل ریشه در شبه جزیره باجا در مكزیك دارد، مرزها را درنوردیده تا در نهایت تبدیل به یكی از غذاهای ویژه سان دییگو گردد. ماهی سفید سرخ شده و كلم تكه تكه شده در داخل نان ذرت مكزیكی پیچیده شده و نوعی سس ترش و همچنین لیمو ترش بر روی آن ریخته می شود تا از خوردن یك غذای ساحلی بسیار خوشمزه لذت ببرید. رستوران كالیفرنیا رالف روبیو به خاطر افتتاح اولین مركز فروش غذای ماهی در سال 1983 از اعتبار و شهرت بالایی برخوردار است؛ در حال حاضر این فروشگاه دارای شعبه های زنجیره ای است. هر كسی كه اهل سان دییگو باشد، طرفدار یك فروشگاه غذای ماهی تاكو است، چه این فروشگاه یك فروشگاه كامیونی (سیار) باشد، چه یك فروشگاه ساحلی و چه یك رستوران معمولی. برای اینكه غذای مورد علاقه خود را بتوانید پیدا كنید، یكی از مسیرهای سالود یا ال پایزا در باریو لوگان به سمت فروشگاه ماهی پاسیفیك بیچ یا مسیر شمالی به سوی لاس اولاس در منطقه بالای شهر كاردیف بای دِ سی را انتخاب كنید.
سالمون برگر، ونكوور، بریتیش كلمبیا، كانادا
Salmon burger
مردمان بومی در شمال غربی سواحل امریكای شمالی قرن هاست كه ماهی قزل آلا جزء غذاهای مورد علاقه شان است‌ و امروزه این نوع ماهی نارنجی رنگ، كباب شده، پخته شده و یا سرخ می شود و بر روی یك بشقاب و یا بین دو نان كماج در سراسر منطقه سِرو می شود. در شهر ساحلی ونكوور در بخش غربی كانادا، با اولین رستوران محلی ارائه دهنده “سالمون اند بنناك” آشنا می شوید كه یك غذای سنتی به نام سالمون برگر را همراه با یك نوعی ماهی دودی مخصوص این منطقه بر روی بنناك كه نوعی نان سنتی بومی تهیه شده از آرد گندم است، ارائه می دهد؛ و یا به سمت ساحل جریكو بروید و در رستوران دِ گالی پاتیو اند گریل كه یك اسنك بار معمولی با سرویس پشت پیشخوان در باشگاه كشتیرانی جریكو است، سالمون برگرهای بسیار خوشمزه ای را همزمان با تماشای منظره زیبای اقیانوس، میل كنید. مگر خوردن یك ساندویچ ساحلی چیزی غیر از این است؟ (نوع ساندویچ و محل خوردن آن).
بانی چو، دوربان، افریقای جنوبی
Bunny chow

این غذای ادویه دار معطر و خوشبو كه طبق گزارشات نام خود، یعنی بانیا را از گروهی از تاجران هندی گرفته است كه این غذا را برای اولین بار درست كرده اند، در درون یك تكه نان توخالی وارد می شود. در طول دوران آپارتایدها، زمانی كه مردم سیاهپوست اجازه ورود به رستوران های خود را نداشتند، رستوران های بانیا غذاهای ادویه داری را در ظروفی تهیه شده از نان به صورت اصطلاحاً بخر و ببر سِرو می كردند. علی رغم ریشه های تأسف باری كه این غذا دارد، بانی چو امروزه به یكی از نمادهای دوربان تبدیل شده است.

ساكنان این منطقه اصرار دارند كه روش مناسب برای خوردن یك “بانی”، خوردن با دست و با استفاده از تكه های نان برای برداشتن گوشت بره، گوشت مرغ و یا ادویه گیاهی آن است. می توانید در نقاط مختلف شهر، بانی چو را تهیه نمایید، اما در نزدیكی جاده فلوریدا و در مركز رستوران ها و كافه های معمولی، رستوران كوچك “بانی بار”، یك نوع كم هزینه و دلچسب از این غذا را برای مشتریان خود سِرو می كند.
لابستر رولز، پورتلند، مین، ایالات متحده امریكا
Lobster Rolls

از هر شخص انگلستانی كه در مورد این ساندویچ سنتی دریایی سوال كنید، پاسخی جالب در مورد تركیبات مناسب و طرز تهیه آن خواهید شنید. بنابراین با ریسك درگیری با رول های سفت و سخت خرچنگ، در اینجا در مورد این ابتكار امریكایی سرسخت اطلاعاتی به شما می دهیم.
با یك رول از هات داگ نرم شروع كنید. بر روی آن كره مالیده و به آرامی هر دو طرف را كباب كنید. آن را پر از سالاد خرچنگ كنید؛ سالادی كه فقط از تكه های تازه گوشت بخارپزشده و یا آب پز شده خرچنگ تشكیل شده و كمی هم سس مایونز به آن اضافه شده است. می توان تكه های كوچك كرفس را به تركیب قبلی اضافه كرد، ‌اما گروهی هم هستند كه مخالف اضافه كردن كرفس به این تركیب می باشند. زمانیكه در حال انتخاب غذای لابستر رولز در بزرگترین شهر ایالت مین هستید، تصمیم گیری با خودتان است. نوعی كه در رستوران ایونتاید اویستر در پورتلند سِرو می شود و یا نوعی كه در رستورانی در جنوب دهكده به نام لابستر شاك ات توو لایتز ارائه می گردد را امتحان كنید.

غذاهای خیابانی برتر دنیا به انتخاب گردشگران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر