لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> روکاسکالگنا؛ عروسی در قلعه افسانه ای ایتالیا با کمی بیش از 100 دلار
روکاسکالگنا؛ عروسی در قلعه افسانه ای ایتالیا با کمی بیش از 100 دلار

روکاسکالگنا؛ عروسی در قلعه افسانه ای ایتالیا با کمی بیش از 100 دلار

آیا تاکنون به برگزاری مراسم ازدواج خود در یک قلعه افسانه ای و باستانی در ایتالیا فکر کرده اید؟ اکنون با کمی بیش از 100 دلار هزینه می توانید تمامی یک قلعه زیبا در ایتالیا را به طور انحصاری برای مراسم عروسی خود رزرو کنید. «روکاسکالگنا» (Roccascalegna) شهری کوچک به شکل قلعه در قلب منطقه سرسبز «آبرازو» (Abruzzo ) ایتالیا است که اعلام کرده قلعه های سنگی خود را برای مراسماتی مانند عروسی، مهمانی ها، جشن تولدها، گردهمایی های سالانه و دیگر جشن هایی که سالی یک بار می توانند رخ دهند به افراد اجاره بدهد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
دومنیکو جیان جیوردانو، شهردار شهر، امیدوار است که از این قصبه قلعه ای شکل که به تازگی مرمت شده برای جان بخشیدن به شهرش که در حال از دست دادن ساکنان خود است استفاده کرده و آن را به یک مکان ارزان اما شاهانه برای برگزاری جشن های خصوصی با هزینه ای 100 یورویی (114 دلار) تبدیل کند. وی با تمجید از نمای خیره کننده روی این قلعه به سمت قله های پربرف کوه های آپنین تا آب های آبی دریای آدریاتیک، در این باره چنین گفته است: «این قیمت بسیار نازل است، در واقع به اندازه یک انعام است. هدف ما کسب درآمد نیست بلکه می خواهیم از این فضای منحصربفرد برای جان بخشیدن دوباره به اقتصاد محلی از طریق وسوسه کردن مشتریان ثروتمند استفاده کنیم که به جاذبه های گردشگری خاص و کوچک علاقه دارند».
این قلعه بسیار زیبا که لقب «قلعه ای در آسمان» را یدک می کشد و بیش از 700 متر مربع مساحت دارد دارای یک قصبه برای مراسمات عروسی، برجی برای پذیرایی از مهمانان در جشن ها و مهمانی های دورهمی و البته ساهچال ها و اتاق هاش شکنجه سابقی است که با استفاده از نور شمع روشن می شود. از نورافکن های بزرگ برای روشن کردن فضای بالای تپه، راه پله های سنگی و باغ های درون قلعه استفاده می شود. باروهای قلعه دارای بالکن های آهنی بیرون زده، کف های شیشه ای و پنجره های مشبک هستند که روی دره ای سرسبز احاطه دارند، پس زمینه ای بسیار زیبا و سرسبز برای کسانی که به عکاسی فصلی علاقه دارند. پس اگر شما هم قصد سفر برگزاری مراسم عروسی به شکلی منحصربفرد و با هزینه کم را دارید یا تنها می خواهید به یک جای دنج و بی نظیر در ایتالیا بروید، هوشمندانه سفر کنید و قلعه روکاسکالگنا را از دست ندهید.
Roccascalegna
اما این قصبه ایتالیایی که روی تپه ای واقع شده با دیگر سازه های مشابه در کشور تفاوت زیادی دارد. قلعه روکاسکالگنا در کنار یک صخره ساخته شده از سنگ بازالت قرار دارد و سازه های سنگی زیبایی بین زمین های پر از گل که به خاطر درختان زیتونش مورد توجه قرار می گیرد و انبارهای علوفه قلعه قرار گرفته اند. بدین ترتیب می توان این قصبه را مکانی بسیار آرام و رویایی شبیه بهشت دانست. در روستای زیبای پایین دست، جایی که درختان عجیب و غریب ارغوانی و بوته های کوچک انار از درون صخره های بزرگ اطراف خیابان ها بیرون زده اند، بسیار بیشتر از مردمان محلی با مرغ های خرامان مواجه خواهید شد.
Roccascalegna

حمله دزدان دریایی

اما آرامش و سکوت روکاسکالگنا از یک گذشته بسیار ترسناک و خونین نشأت می گیرد. این قلعه در طول قرن های متوالی بارها مورد حمله مهاجمان بربر و بیرحم، سربازان دشمن و حتی دزدان دریایی قرار گرفته است به طوری که در گذشته به آن لقب «دره مرگ» داده شده بود. جیان جیوردانو در این باره می گوید: «این قلعه که برای سال ها متروکه مانده است، ویرانه ای بود که گوسفندان و سگ ها در ان می خوابیدند. الان به آن نگاه کنید، به یک جواهر تبدیل شده است». علیرغم زیبایی این منطقه، روکاسکالگنا توجه چندانی را از جانب صدها هزار گردشگری که به سمت دیگر نقاط کشور ایتالیا هجوم برده اند دریافت نکرده است.
Roccascalegna

البته کافه ها و رستوران های کمی در این منطقه وجود دارند. کلبه های سنگی قدیمی اکنون نوسازی شده و برخی از آن ها نیز با قیمت 20.000 یورو (22.00 دلار) برای فروش ارائه شده اند. دسترسی به قلعه زیبای روکاسکالگنا تنها با پای پیاده امکان پذیر است که باعث شده این سازه آرامش و جذابیت بیشتری داشته باشد. هیچ جاده ای به این قلعه ختم نمی شود. خودروها در مرکز روستا پارک شده و مهمانان باید از مسیری قدیمی که قبلاً با الاغ در آن رفت و آمد می شده بالا بروند، جاده ای که از سنگ های سخت گرد که از صخره های دندانه دار تپه درست شده اند ساخته شده است.

برای تسهیل دسترسی به قلعه، شهردار شهر برنامه ریزی های عروسی را خود انجام می دهد. همچنین شهرداری مینی ون هایی را برای نقل و انتقال مسافران و تامین مایحتاج مورد نیازشان تدارک دیده است. جیانجیوردانو، همچنین، می تواند هماهنگی های لازم برای تهیه غذای مهمانان را با استفاده از مواد غذایی طبیعی و با کیفیت محلی انجام دهد. مهمانان این قلعه اما باید خود را برای یک ضیافت چاق کننده آماده کنند زیرا غذاهای روستایی این منطقه بسیار خوشمزه و البته پرکالری هستند.
No high heels

کفش پاشنه بلند ممنوع

از غذاهای ویژه موجود در منوی شهرداری می توان به « pallotte cace e ova» (گلوله های گوشتی با پنیر گوسفندی رنده شده و تخم مرغ محلی)، پیتزا اسکیما (یک نان با مزه روغن زیتون)، کباب سیخی گوسفندی آروستیچینی، کیک پنیری فیادونه ریکوتا و نوعی نان تابه ای شیرین و ترش اشاره کرد. یک دونات بسیار بزرگ به نام « Pane porchettato»که با گوشت گوساله بدون استخوان پر شده است نیز غذای مخصوص و به ثبت رسیده پیرزنی از اهالی است که مدیریت شیرینی پزی روستا را بر عهده دارد. همچنین او برای عروسی های سنتی محلی، کیک می پزد که «تارالی» (taralli) نام دارند، کیک هایی بزرگ به شکل بیسکویت که روی آن ها شکر پاشیده شده و شبیه تاج ملکه است و در اختیار عروس و مهمانانش قرار داده می شود.
Going cheap

اگر محدودیتی در این منطقه وجود داشته باشد، به سبک لباس پوشیدن مربوط می شود. بالا رفتن از مسیر و رساندن خود به قلعه بسیار سخت است و برای عروس هایی که با لباس بلند و پرطمطراق عروسی به این قلعه می روند کار بسیار سخت تر از دیگران است. بدین ترتیب استفاده از کفش های پیاده روی و کوهنوردی را به شما توصیه می کنیم، پای پیاده، چه بهتر! حتی دیده شده که سم الاغ نیز در بین پله های سنگی مسیر منتهی به قلعه گیر کرده است.
مارسلو جیانجیوردانو، مسئول نگهداری از قلعه و راهنمایی که البته هیچ خویشاوندی با شهردار شهر نیز ندارد در این باره می گوید: «یکی از زوجینی که به این قلعه آمده بودند نمی توانستند جلوی خنده خود را بگیرند. عروس یک لباس صورتی ابریشمی بسیار بلند و کفش پاشنه بلند تیز با نوک باز پوشیده بود. داماد نیز با پای بدون کفش در تمام مسیر او را بغل کرده و به محل ادای سوگند وفاداری در قصبه برد».

کسانی که موفق به بالا رفتن از مسیر شوند و خود را به قلعه برسانند از نماهایی خیره کننده و هوایی بسیار تمیز بهره مند خواهند شد.
Roccascalegna

روح بی سر
تاج های سنگی به یک سالن بزرگ محل برگزاری ضیافت ختم می شوند که در گذشته مکانی بوده که مدافعان شهر در طول محاصره شدن ها، به عنوان انبار غله و غذا مورد استفاده قرار گرفته است. در درون برج زندان قلعه می تواند شمع هایی روشن را روی سنگ توالت های دوران قرون وسطی دید. سرداب ها و سیاهچال های زیر زمین بیشتر به تصویرسازی دانته از جهنم شبیه هستند: هر چه جرم اشخاص شدیدتر بوده در سلول پایین تری قرار می گرفته اند.
اما این قسمت از قلعه مهمان ویژه خود را دارد. گفته می شود که این سالن محل جولان روح بی سر بارون «کوروو دِ کورویس» (Corvo de Corvis) است، اشراف زاده ای که در دوران قرون وسطی قانونی شیطانی را تصویب کرده بود که به او اجازه می داد با تمام دختران تازه ازدواج کرده روستا همبستر شود، تا این که یکی از تازه دامادها از این قانون به ستوه آمده و با ضربات چاقو او را به قتل می رساند. تا قرن ها جای دست های خون آلود آن اشراف زاده روی دیوارهای قلعه باقی مانده بود. زره او نیز به نمایش گذاشته شده اما از کلاهخودش خبری نیست. مارسلو می گوید: «شکارچیان روح بسیاری در این جا خوابیده اند. آن ها صدای جیغ زدن های بارون را شنیده اند که مانند یک دیوانه از گوشه ای به گوشه دیگر می دوید».

با نواحی شرقی و اسرارآمیز صربستان آشنا شوید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر