لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> ده کاری که نباید هنگام بازرسی کیف انجام داد
ده کاری که نباید هنگام بازرسی کیف انجام داد

ده کاری که نباید هنگام بازرسی کیف انجام داد

فکر می کنید اگر کیف شما را بازرسی کنند اشیا ارزشمند شما گم نمی شوند? مجددا فکر کنید. به گزارش شبکه سی ان ان ارزش دارایی های گم شده از کیف های بازرسی شده ما بین سال های 2010 تا 2014 یک رقم بسیار بزرگ یعنی 2.5 میلیون بود و این تنها چیزی نیست که در بازرسی کیف ها اتفاق می افتد. نکات گفته شده را بررسی کنید تا با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری شود وهمچنین اطمینان حاصل کنید که شما و بارهایتان بدون صدمه و کم و کاستی به مقصد می رسید.

اشیا قیمتی را در کیف مورد بازرسی قرار ندهید
ما از بدیهیات شروع می کنیم چون به نظر می رسد بیشتر مسافران این موارد اساسی را هنوز یاد نگرفته اند. )بر طبق گزارش شبکه سی ان ان در بین اشیا سرقت شده از کیف ها در طول چند سال گذشته 5000 ساعت، حلقه طلا، آی پد و دوربین وجود داشت و تمامی این ها لوازمی هستند که نباید اول از همه بازرسی شوند)
به عنوان یک قاعده کلی شما نباید چیزهایی که نمیتوانید به طور دایم از آن ها استفاده کنید و یا ارزش پولی بالایی دارند را در کیف مورد بازرسی تان قرار دهید. در مواردی که نیاز به بازرسی کیف است اشیا اساسی مثل لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، داروهای تجویزی و حتی مهمتر از همه پاسپورتتان را بردارید.

سوغاتی های گران قیمتی که در طول سفرتان خریده اید را در کیف دستی تان قرار دهید و اکر خیلی بزرگ هستند آن ها را بسته بندی کنید و با پست به آدرس خانه تان بفرستید اما اطمینان حاصل کنید که بسته بیمه شده و شماره پیکیری دریافت کنید تا در صورت گم شدن اشیا و یا بروز شکستگی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
اشیا موجود در لیست ممنوعه اداره امنیت حمل و نقل را در کیف قرار ندهید

جای شگفتی نیست که حمل وسایل آتش بازی و دیگر مواد قابل اشتعال در کیف مورد بازرسی و دیگر چمدان ها ممنوع است اما می دانستید که حمل باتری های خاص هم ممنوع است؟ اشکالی ندارد اگر چند باتری AA را در چمدان قرار دهید اما باتری های لیتیوم دار مثل باتری های مورد استفاده در دوربین ها باید در کیف دستی حمل شوند و حمل باتری های مرطوب مثل باتری های مورد استفاده در ماشین کاملا ممنوع است مگر اینکه جزیی از قسمت های ویلچیر الکتریکی باشد.

موارد ممنوعه دیگر شامل کبریت، سیگار الکترونیکی که قابل حمل در کیف دستی است و در بیشتر خطوط هوایی هاوربردها یا اسکوتر برقی. قبل از بسته بندی وسایل لیست اشیا ممنوعه اداره امنیت حمل و نقل را بررسی کنید.

Don’t Use a Non-TSA-Approved Lock

فقط از قفل تایید شده توسط اداره امنیت حمل و نقل استفاده کنید

اگر چمدان شما نیاز به بازرسی دارد در قسمت امنیت احتمال شکستن قفل چمدانتان وجود دارد، بنابراین یک قفل تایید شده توسط اداره امنیت را بخرید ) به این معنا که افسران امنیتی می توانند با کلید اصلی خود این قفل را باز کنند ( و قفل باید روی برچسب نشان داده شود.

زیپ هیچ کدام از اشیا داخل کیف را باز نگذارید

مطمین شوید که زیپ تمامی بسته ها و وسایل در کیف محکم بسته شود و چیزی از بسته ها بیرون نزند مثلا بستن کفش ها به دسته کوله پشتی و آویزان بودن آن ها در هر سمت. این وسایل به راحتی در ریل بازرسی گیر می کنند و ممکن است گم شده و یا خراب شوند.


پروازهای پشت سر هم را رزرو نکنید

هر چه قدر توقف های میان راهی کوتاه باشد به همان اندازه احتمال گم شدن یا بروز مشکل برای چمدان بالا می رود. البته توقف های میان مسیری طولانی استرس اینکه آیا چمدان سالم به مقصد می رسد یا نه را کاهش می دهد. پیشنهاد ما صرف حداقل دو ساعت یا بیشتر برای در پروازهای بین المللی است تا بتوانید چمدان را تحویل بگیرید و برای پرواز بعدی مجددا آن را بررسی کنید.
1683375328 860 ده کاری که نباید هنگام بازرسی کیف انجام داد
مایعات را در جای نامناسب قرار ندهید

در مورد بسته بندی شامپو، لوسیون و دیگر مایعات دقت کنید. Sarah Schlichter سر دبیر ارشد SmarterTravel می گوید : یکبار که چمدانم بازرسی می شد یک کیسه پلاستیکی 3.4 اونسی حاوی مایعات و ژل ها درست در جیب جلویی کیفم بود که به راحتی می توانستم به آ« ها دسترسی پیدا کنم. وقتی کیف را روی ریل گذاشتم اصلا به فکر جای مایعات نبودم و وقتی کیف را مجدد تحویل گرفتم متوجه شدم که بطری شامپو ترکیده است و احتمالا بخاطر اینکه متصدی حمل بار چمدان را روی چرخ دستی پرتاب کرده بود این اتفاق رخ داده بود. من باید آن ها را در قسمت اصلی کیف جای می دادم.

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی دیکر در رابطه با مواد شوینده بطری های مایعات را با نوار لوله ای محکم کنید و آن ها را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. )نیاز به بسته بندی و به همراه داشتن تمام این مواد شوینده نیست، اول بررسی کنید که به کدام مواد شوینده در هتل دسترسی دارید(. اگر الکل با خود حمل می کنید شیشه الکل را بین لایه های لباس و یا پوشش های حباب دار قرار دهید.

Don’t Travel with an Unmarked Bag

با کیف بی نشان سفر نکنید

برای مردم غیرمعمول نیست که هنگام تحویل بار چمدان اشتباهی را به جای چمدان خودشان دریافت کنند. با بستن نوار رنگی به چمدان و یا استفاده از برچسب خاص احتمال این خطا را کمتر کنید و حتی راه حلی بهتر این است که از چمدانی استفاده کنید که رویه بیرونی آن رنگ آمیزی شده باشد.

وزن چمدانتان را خیلی نزدیک به رنج محدودیت بار تنظیم نکنید

در بیشتر خطوط هوایی وزن چمدان ها تا 50 پوند قابل قبول است و درصورت داشتن اضافه بار باید جریمه پرداخت کنید. اگر بار زیادی دارید یک چمدان کوچک بخرید تا مجبور شوید به اندازه آن بارهایتان را تنظیم کنید. دقت کنید که وزن چمدان را روی 49.9 پوند تنظیم نکنید چون مقیاس های وزنی فرودگاه ها همیشه دقیق نیستند، بنابراین فضای کمی برای بروز خطا اختصاص دهید.


کیفی را که می توانید زیر صندلی جا دهید به قسمت بازرسی ندهید

یک کیف کوچک یا کوله پشتی به راحتی زیرصندلی شما جا می شود و حتی فضای کافی برای پای شما هم می ماند و با انجام این کار نیازی نیست هنگام تحویل بار منتظر چند کیف و چمدان باشید.

Don’t Pack All of Your Clothes in Your Checked Bag

تمامی لباس هایتان را در چمدان قرار ندهید
حتما شنیده اید که می گویند خوب است چند جفت لباس زیر اضافی و یا یک ست کامل لباس در کیف دستی بگذارید اما ما در اینجا دلیل دیکری برای انجام این کار ذکر می کنیم: احتمالا سردتان شود. فرودگاه ها خیلی سرد هستند و حتی با این وجود ممکن است فرد کناری شما بخواهد درچله زمستان کولر روشن کند، در این صورت شما خوشحال می شوید که گرم کن و چند جفت جوراب گرم برای راحتی در هواپیما با خود دارید.

چگونه از مواجه شدن با تاخیر پرواز جلوگیری کنیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر