لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> ۹ نشانه ای که به شما می گوید به تعطیلات نیاز دارید
۹ نشانه ای که به شما می گوید به تعطیلات نیاز دارید

۹ نشانه ای که به شما می گوید به تعطیلات نیاز دارید

اگر برای به یاد آوردن آخرین باری که سفر کرده اید٬ به فکر فرو رفته اید٬ باید بدانید مدت هاست که به تعطیلات نیاز دارید.
متاسفانه تعداد زیادی از شاغلان از زمان مرخصی استحقاقی خود استفاده نمی کنند – البته اگر به اندازه ی کافی خوش شانس باشند که آن را داشته باشند – چون درباره ی آن احساس گناه می کنند. یک نظرسنجی توسط شرکت بیمه ی مسافرتی ALLianz Global Assistence در ماه اوت ۲۰۱۷ انجام شد٬ نشان داد که ۴۸ درصد از افرادی که در قرن ۲۱ به بلوغ رسیده اند٬ از مرخصی خود استفاده نمی کنند. در نظر سنجی قبلی٬ Allianz اظهار داشته است که ۵۳ درصد از آمریکایی ها یک سال و یا حتی بیشتر را بدون رفتن به تعطیلات گذرانده اند و ۳۷ درصد بیش از دو سال را بدون تعطیلات سپری کرده اند.
یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ توسط U.S Travel Association’s Project Time Off خجالت کشیدن از به مسافرت رفتن را توضیح می دهد. دو سوم از کارکنانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند٬ اعلام کردند که “ جو شرکت دمدمی و دلسرد کننده است و یا پیام های مبهمی درباره ی زمان بیکاری دریافت می کنند.
با این حال٬ اهمیت تعطیلات را نمی توان دست کم گرفت. امروزه روانشناسی٬ تحقیقاتی را ارائه می کند که نشان می دهد چگونه رفتن به تعطیلات می تواند سطح استرس را کاهش دهد و ۸۱ درصد از مدیران معتقدند که تعطیلات٬ فرسودگی را کاهش می دهد و اگر نادیده گرفته شود٬ می تواند مشکلات جدی جسمی و روحی را به همراه داشته باشد.
خوشبختانه٬ اگر علائم فرسودگی را شناسایی کنید٬ می توانید از آن جلوگیری کنید و هوشمندانه سفر کنید. در اینجا نه مورد از رایج ترین نشانه های فرسودگی را ذکر کرده ایم. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

12 دلیل اینکه پیاده روی و دویدن آرام در سفر بسیار مفید است
ادامه مطلب

۱. احساس منفی دارید
احساس خستگی می کنید و برای انجام دادن کارهایتان انگیزه ی لازم را ندارید. هرکس و هرچیز درباره ی شغلتان٬ شما را آزار می دهد و احساس رضایت نمی کنید و از مسیر حرفه ای شغلتان راضی نیستید. اگر این افکار منفی به زندگی شخصی شما نفوذ کرد٬ وقت آن است که بخود استراحت بدهید.

۲. درد فیزیکی دارید

هنگامی که در سرکار احساس اضطراب یا درهم شکستی می کنید٬ مغز شما به عنوان پاسخ٬ هورمون های استرس را با عنوان “ بجنگ یا پرواز کن “ در برابر هرچیزی که علت این فشار است٬ ترشح می کند. با گذشت زمان٬ پیامدهای فیزیولوژیکی این واکنش شیمیایی مثل افزایش ضربان قلب٬ فشار خون٬ عرق کردن به نشانه های شدیدتری مثل درد سینه٬ پشت درد٬ فشار چشم٬ سر درد٬ مشکلات گوارشی٬ سرگیجه و غش کردن تبدیل می شوند. خستگی ای که با کار سنگین بوجود بیاید می تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز ضعیف تر کند و شما مستعد دریافت ویروس سرما خوردگی٬ آنفلانزا و انواع عفونت ها شوید.

۳. به سختی خوابیدن
You're struggling to sleep
هورمون های استرس همچنین ممکن است باعث شود که به راحتی نتوانید بخوابید و حتی نتوانید خواب خوبی را بگذرانید. انجمن روانشناسی آمریکا گزارش می دهد که یک سوم از بالغین قرن ۲۱ ٬ هر شب٬ هشت ساعت خواب توصیه شده را ندارند. چون زمان کافی ندارند و ذهنشان بسیار درگیر است.

۴. در کارتان پر اشتباه هستید
پاسخ “ بجنگ یا پرواز کن” کارهای بیشتری از آسیب زدن به سلامتی و خراب کردن خوابتان انجام می دهد و به دید شما را تار می کند. دکتر دیوید بالارد از انجمن روانشناسی آمریکا می گوید: “وقتی استرس مزمن شود٬ ضعف در تمرکز کردن به مدت طولانی باقی خواهد ماند و در توجه به چیزهای دیگر مشکل خواهیم داشت.” کارایی شما در محل کار ممکن است کاهش یابد و همچنین به مهارت های حل مشکل و تصمیم گیری شما لطمه می زند.

ملزومات کویرنوردی
ادامه مطلب

۵. شما از مکانیزم مقابله ی ناسالم استفاده می کنید
You're using unhealthy coping mechanisms
اگر شما برای استراحت کردن اغلب به نوشیدنی روی می آورید و یا به دنبال غذاهای فست فودی یا تنقلات شیرین هستید٬ ممکن است از فرسودگی رنج ببرید. در انتهای یک روز طولانی٬ ممکن است برای ورزش کردن خیلی خسته باشید و فقط با تماشای تلویزیون شب خود را سپری کنید.

۶. شما درگیر رفتارهای ناکارآمد هستید
به احتمال زیاد شما از روی عمد دلتان نمی خواهد به شرکتتان ضرر برسانید ولی اگر حساس تنش می کنید٬ ممکن است ناخودآگاه رفتارهایی انجام دهید که بر میزان بهره وری و عملکرد شغلی شما تأثیر منفی بگذارد. اگر برای سر کار رفتن٬ به سختی از خواب بیدار می شوید و یا در محل کار بسیار حساس شده اید و اغلب با همکارانتان بحث می کنید٬ احتمالا زمان آن رسیده تا به تعطیلات بروید.

۷. حتی حل کردن کوچکترین مشکلات به نظر سخت می آید
Even the smallest problem seems hard to overcome
پروژه هایی را که در گذشته به آسانی انجام می دادید٬ ممکن است دیگر آسان به نظر نرسند و تغییرات کوچک رفتاری همکارانتان ممکن است تبدیل به آزردگی های بزرگی شود. مایکل کر٬ سخنگوی تجارت بین المللی و نویسنده ی “مزیت شوخ طبعی” می گوید: نداشتن دید سالم در برابر مشکلات٬ کاملا می تواند نشانه ای از نیاز شما به کالیبره کردن مجدد تنظیمات ذهنیتان باشد.

۸. تمام زندگی شما٬ کارتان شده است
Work has become your life
تمام روز کار می کنید و وقتی به خانه می روید باز هم به کار فکر می کنید. از سرگرمی ها و فعالیت های مورد علاقه یتان دست کشیده اید چون تمام وقت خود را به کار اختصاص داده اید و آنقدر خسته اید که نمی توانید فعالیت دیگری انجام دهید. به این دلیل٬ صحبت های شما با دوستان و خانواده اغلب در رابطه با کار است.

در زمان گم شدن کارت های اعتباری چه کار هایی می توانیم انجام دهیم؟
ادامه مطلب

۹. مشکلات شخصی درونی دارید
آنقدر استرس دارید که می خواهید همه ی ناراحتی ها٬ خستگی ها و شکایات خود را به گردن دوستان٬ خانواده و همکارانتان بیاندازید. در سوی دیگر٬ ممکن است از کسانی که همیشه شما را حمایت می کنند و افرادی که می توانند ذهن شما را از کار دور کنند٬ فاصله بگیرید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر