لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه شهیون از زیبا ترین دریاچه های كشور در استان خوزستان
دریاچه شهیون از زیبا ترین دریاچه های كشور در استان خوزستان

دریاچه شهیون از زیبا ترین دریاچه های كشور در استان خوزستان

هر یك از استان های كشور با آب و هوایی منحصر به فرد و با طبیعت و آب و هوای ویژه توانسته است كشور ایران را در شمار كشور هایی با آب و هوای متنوع و چهار فصل آورد. در كشور ایران می توان در یك فصل استان هایی با آب هوای گرم را در در كنار سرد ترین مناطق تجربه كرد. استان های جنوبی كشور به دلیل آب و هوای گرم و همجواری با سواحل زیبا و كم نظیر آن همه ساله به ویژه در فصل های سرد سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری می باشد. یكی از این استان های مورد توجه گردشگران استان زیبای “خوزستان” كه مهد تاریخ و طبیعت و استقامت است می باشد. شهر “دزفول” از جمله شهر های مسافر پذیر و خوش آب و هوای این استان می باشد كه اغلب اوقات سال مسافران و گردشگران بسیاری با رزرو هتل و اقامتگاهی از میان هتل های دزفول كه از جمله هتل های زیبای استان “خوزستان” می باشد به تفریح و گردش در میان طبیعت زیبا و اماكن تاریخی این شهر می پردازند.
دریاچه شهیون
هتل جهانگردی دزفول از جمله هتل های این استان است كه در فاصله كمی از مناطق دیدنی این منطقه قرار گرفته است. در این مقاله شما را با یكی از بكر ترین و زیباترین مناطق این شهرستان كه در دل طبیعت كم نظیر این استان قرار دارد آشنا می كنیم. منطقه و دریاچه “شهیون” از جمله مناطق بكر در دل این استان می باشد. عكس دریاچه شهیون دزفول هر بیننده ای را به یاد منطقه ای در دل اروپا یا سواحل و جزایر زیبای آسیایی می اندازد. در ادامه آدرس دریاچه شهیون دزفول و مسیر های دسترسی به آن و همچنین دیگر جاذبه های این منطقه را به شما معرفی كرده تا با سفر به این استان لحظاتی به یاد ماندنی را تجربه كنید.

دریاچه شهیون

دریاچه شهیون
اگر از شهر “دزفول” حدود 20 كیلومتر به سمت شمال آن شهرستان رفت می توان زیبایی های منحصر به فردی را به نظاره نشست. منطقه ای با دره های عمیق و كوه های رنگارنگ كه در دل خود دریاچه ای را جای داده است كه زیبایی این منطقه را دوچندان می كند. منطقه ای پر آب كه از رودخانه ها و چشمه های بسیاری تشكیل شده است. به دلیل همجواری با آب و هوای گرم استان “خوزستان” و سرمای استان همسایه “چهارمحال و بختیاری” و و تلفیق این دو آب و هوا این منطقه هوای كم نظیری را تجربه می كند. از یك سو پر آبی این منطقه و از سوی دیگر هوای مناسب باعث شده است كه آن دریاچه از قطب های مهم گردشگری استان به حساب آید. مسیر دریاچه شهیون دزفول پر است از جاذبه های طبیعی كه می توان در گوشه گوشه آن ساعت ها به طبیعت گردی و تفریح پرداخت.

دریاچه شهیون
دریاچه “شهیون” كه به سد “دز” نیز معروف است در نزدیكی روستای “پامنار” واقع شده است. دریاچه ای كه از رودخانه های رشته كوه “زاگرس” به این منطقه جاری می شوند تغذیه می شود. رودهای پر آب “سزار” و “بختیاری” از مهم ترین رودهایی می باشند كه به این دریاچه می ریزند. در میان این دریاچه وسیع و پر آب جزایری كوچك سر از آب بیرون آورده اند كه به محل مناسبی برای زندگی انواع پرندگانی نظیر كبك و تیهو تبدیل شده است. طبیعت و گونه های گیاهی این منطقه یكی دیگر از جذابیت های اطراف دریاچه می باشد. وجود درختان كنار، بادام كوهی و دیگر درختان سرسبز این منطقه به زیبایی ها و جذابیت این منطقه افزوده است.
1683368419 941 دریاچه شهیون از زیبا ترین دریاچه های كشور در استان
یكی از ویژگی های عجیب این دریاچه، وجود ماهی “قزل آلا” از نوع رنگین كمانی در آن می باشد. این ماهی از نوع ماهی های سرد آبی می باشد كه در این دریاچه به وفور دیده می شود. اغلب گردشگران در این منطقه به دلیل وجود این دریاچه پر آب در این منطقه، از تفریحات آبی همچون شنا، قایق سواری، اسكی روی آب استفاده می كنند. گردش و پرسه زدن با قایق در دل این دریاچه و سر زدن به جزیره های كوچك این دریاچه و دیدن پرندگان و حیوانات این منطقه در كنار ماهی گیری خود از مهم ترین جاذبه های منطقه “شهیون” می باشد.
 دزفول دریاچه شهیون
گردشگران و مسافران با سفر به استان “خوزستان” و به ویژه شهر “دزفول” و منطقه “شهیون” می توانند روزها با طبیعت گردی و اقامت در این منطقه خوش آب و هوا به آرامشی كم نظیر در محیطی به دور از شهر و شهر نشینی دست پیدا كنند. در كنار تمام جاذبه ای این منطقه كه در مقاله اشاره ای به آن شد، می توان به دیگر جاذبه های این شهر و منطقه اشاره كرد. جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی این شهرستان از جمله: پل قدیم دزفول، خانه های قدیمی دزفول، قنات ها و سازه های آبی معروف این شهر، آرامگاه یعقوب لیث، جندی شاپور، مسجد جامع دزفول و بسیاری از جاذبه های این منطقه در كنار این دریاچه كم نظیر می تواند سفری خاطره انگیز را برای هر گردشگری به ارمغان بیاورد.

10 دریاچه بسیار زیبای کشور فرانسه را بشناسید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر