لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 پارک ملی زیبای کاستاریکا
10 پارک ملی زیبای کاستاریکا

10 پارک ملی زیبای کاستاریکا

بیش از 25 درصد از زمین های کشور کشور کاستاریکا به پارک های ملی و ذخایر آن اختصاص یافته اند و با این کار اکوسیستم های گوناگون آن به خوبی حفظ شده اند. بنابر این منصفانه است اگر بگوییم کاستاریکا انبوهی از شگفتی های طبیعی را در خود جای داده که منتظرند تا کشف شوند. از آن جایی که این کشور با محیط زیست و طبیعت خود مدارا نموده است، در کل دنیا به تلاش های تاثیر گذارش برای اکوتوریسم پایدار مشهور است.

با آن سواحل رویایی، جنگل های باشکوه و مه آلود، مجموعه آتش فشان های بلند و مناظر متفاوتش، این بهشت بومی بسیار دیدنی و خیره کننده می باشد و بازدید کنندگان خوش شانس بارها و بارها از دیدن این زیبایی ها مسحور می شوند. همرا با جذابیت های افسونگر و محیط صلح آمیزش، زیبایی های طبیعی آن نشان می دهد که این کشور واقع در آمریکای مرکزی مقصدی فوق العاده برای عاشقان طبیعت است. بدون تلف کردن وقت در اینجا زیباترین پارک های ملی کاستاریکا معرفی شده اند. آماده باشید تا شگفت زده شوید!

10 پارک ملی کارارا
Carara National Park
این پارک وحشی با آب و هوای مرطوب، پوشیده از جنگل های بارانی متراکم است که باعث به وجود آمدن آب و هوای شرجی و مه آلود در آن شده اند. بهشتی برای بیش از 400 نوع پرنده، گروهی از تروگن های رنگارنگ، طوطی ها و مرغ های مگس خوار در حالی که صدا و آوازشان در محیط می پیچد میان درختان پرواز می کنند. در نتیجه بازدید از کارارا بسیار لذت بخش می باشد و همچنان که شما راه خود را از میان پیاده روهای منحصر به فرد آن باز می کنید شگفتی های دیداری و شنیداری آن از هر طرف شما را در بر می گیرند. در بالای این جنگل های زیبا، تنبل (نوعی حیوان شبیه به کوالا که روی درخت زندگی می کند و بیشتر طول شبانه روز را می خوابد) ها از درختان آویزان می شوند و میمون ها روی شاخه های درختان تاب بازی می کنند، هر چیزی در این پارک به خودی خود از زیبایی شگفت انگیزی برخوردار است. کروکودیل ها نیز در آنجا فراوانند و بسیاری از آن ها در حالی که در کناره های رودخانه تارکولز که از میان پارک عبور می کند آفتاب می گیرند، قابل مشاهده اند. این پارک تمام این زیبایی ها را درون خود جای داده است، بیرون از جنگل های بارانی شما با خرابه های باستانی کوچک مواجه می شوید که قدمت آن ها به دو هزار سال پیش بازمی گردد و بازدید از آن جا را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل می کند. پارک ملی کارارا قطعا خاطراتی به یاد ماندنی از چیزهای شگفت انگیزی که در آن مشاهده کرده اید را برای شما به جا می گذارد.

9 پارک ملی کاهوتا
Cahuita National Park
کاهوتا که در ساحل شرقی کشور واقع شده است شامل چندین اکوسیستم گوناگون است اما در وهله نخست به سوال زیبا و آب های زلالش معروف می باشد. جنگل بارانی با سواحل شنی خود، دست نخورده و وحشی تا کناره های دریا پیش می رود در حالی که سوسمارها در آنجا حمام افتاب می گیرند و میمون ها درون سایه بان جنگل جست وخیز می کنند. در قسمت ساحلی دریا تعدادی صخره مرجانی در انتظار شما هستند تا کشفشان کنید همچنین رنگ های درخشان زیر آب به شما لبخند می زنند و شما را به یک تجربه غواصی هیجان انگیز دعوت می کنند. لاکپشت های دریایی که مرجان ها را به دندان می گیرند و دسته های بزرگ ماهی که با امواج حرکت می کنند پیش از آن که به عنوان شکارچی دیده شوند. این منظره زیبا در زیر دریا خود به تنهایی شما را برای دیدن پارک کاهوتا وسوسه می کند.

دریاچه ویستان بره سر گیلان
ادامه مطلب

8 پارک ملی آتش فشان ایرازو
Irazu Volcano National Park
این پارک که به علت وجود آتش فشان ایرازو نام گذاری شده است جاذبه اصلی برای توریست های این منطقه است. 3432 متر بالاتر، این آتش فشان هنوز فعال است و منظره ای زیبا از قله خود را به نمایش می گذارد در حالی که آسمان آبی بر فراز ابرها تا بی نهایت کشیده شده است و زیر آن یک دریای سفید جریان دارد. در روزهایی که هوا صاف است این منظره بهتر دیده می شود به طوری که می توانید اقیانوس آرام را در یک سو و دریای کارائیب را در سوی دیگر ببینید. قدم زدن در این دنیای قمری باعث می شود احساس کنید در سیاره دیگری هستید و دریاچه سبز رنگ و عجیبی که در دهانه این آتش فشان آرمیده نیز به این حس می افزاید. آتش فشان و پارک ملی ایرازو مکانی خاص، دوست داشتنی و دیدنی می باشد.

7 پارک ملی پیدراس بلانکاس
Piedras Blancas National Park
این پارک که دقیقا در جنوب غربی کشور واقع شده است دربردارنده مجموعه ای از سواحل خیره کننده و جنگل های بارانی بکر برای بازدید کنندگان می باشد. کوه های کم ارتفاع پوشیده از درختان در هم پیچیده جنگل به آرامی راه خود را به سمت ساحل شنی که به اقیانوس ختم می شود، باز می کنند.این منطقه یکی از نقاط اصلی تنوع زیستی و منزلگاه بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری است که منظره ای دیدنی را می سازند. پنهان از دید و در میان بوته ها بیش از صد گونه متفاوت از پستانداران در کنار جگوارها و پوماها که به خاطر طبیعت زندگی شبانه شان به سختی مشاهده می شوند، زندگی می کنند. مثل همیشه وحشی و دست نخورده، پیدراس بلانکاس با منظره های خیره کننده خود به یک مکان فوق العاده تبدیل شده است.

6 پارک ملی آتش فشان رینکون دلا ویجا
Rincon de la Vieja Volcano National Park
اگر تا کنون نمی دانستید، کاستا ریکا تعداد بسیاری از آتش فشان های فعال و خاموش را در خود جای داده است. این پارک ملی تماشایی سه آتش فشان دارد که به نام یکی از آن ها نام گذاری شده است. این آتش فشان سرکش به طور کامل بر اطراف خود احاطه دارد و بالاترین نقطه به حساب می آید و به همین دلیل به جاذبه اصلی پارک بدل شده است. مسیرهای مارپیچ با شیب تند راه خود را تا بالای آن و ارتفاع 1900 متری ادامه می دهند و چشم انداز جذابی را به وجود می آورند. این مسیرها برای قدم زدن بسیار دلچسب هستند، مواد مذاب سخت شده، چشمه های آب گرم و آبشارها نیز زیبایی این سرزمین آتش فشانی را دو چندان می کنند. حیات وحش شامل جگوارها، پوماها و خوک های خرطوم دارهمچنین در این طبیعت خاص غنی می باشد.

صید مروارید در بحرین
ادامه مطلب

5 پارک ملی آتش فشان آرنال
Arenal Volcano National Park
بیشتر آتش فشان های فعال کشور در این پارک واقع شده اند و آرنال نیز یکی از آن هاست ک پارک نیز به نام آن نام گذاری شده است. به دلیل فوران های مکرر این آتش فشان در گذشته گدازه ها زمین را سوزانده و زخمی کرده اند و زمین زیر دهانه آن نیز خشک و عقیم است. با این وجود مواد مغذی و غنی که توسط این فوران ها به زمین نفوذ کرده اند باعث تشکیل یک موزاییک زیبا از رنگ ها شده اند که گونه های گیاهی و جانوری متفاوت را در برمی گیرد. در نتیجه این پارک مکانی دوست داشتنی برای پیاده روی و با داشتن بیش از 850 گونه از پرندگان مختلف مکانی مناسب برای دوست داران پرندگان می باشد. هرچه به سمت کوه آتش فشان بالاتر می روید منظره بهتر و زیباتری پدیدار می گردد و آن پایین دریاچه زیبای آرنال قرار دارد که زیر نور آفتاب می درخشد و به همین سادگی منظره ای دیدنی را پدید می آورد.

4 پارک ملی تورتوگورو
Tortuguero National Park
این پارک یکی از محبوب ترین پارک های ملی کاستاریکا می باشد، دور از دسترس بودن این پارک به حفاظت از محیط زیست آن در طول سالیان کمک کرده است. قابل توجه است که این طبیعت دیدنی و متنوع، یازده زیستگاه متفاوت را دربر می گیرد تا بازدید کنندگان از آن لذت ببرند. با جنگل های مانگرو، مرداب ها، جنگل های بارانی و تالاب ها، مناظر به طور مداوم در مقابل چشمان شما تغییر می کنند و به آرامی با یکدیگر ادغام می شوند تا اینکه به یک اکوسیستم متفاوت کاملا متفاوت برسید. طبیعت استوایی و آب و هوای مرطوب آن نشان می دهد که این ناحیه دارای حیات گیاهی و جانوری است. با درختان و گیاهانی که از هر طرف شما را احاطه می کنند، گشت و گذار در این ناحیه بسیار لذت بخش می باشد. در این منطقه حیوانات فراوان، نهنگ های دریایی کوچک، کروکودیل ها و لاکپشت های دریایی در حالی که با خوشحالی در سواحل آن شنا می کنند، یافت می شوند. بازدید کنندگان با قدم زدن در میان مسیرهایی که به جنگل های بارانی می رسند قادرند میمون ها و توکان ها را در زیستگاه خودشان ببینند. با وجود این ثروت های طبیعی این پارک ملی سفری فراموش نشدنی را برای شما فراهم می آورد که در هیچ جای دیگری در کاستاریکا این تجربه را نخواهید داشت.

۱۲ مقصد گردشگری مهم در خلیج کوتور در مونته نگرو
ادامه مطلب

3 پارک ملی کورکوادو
Corcovado National Park
این پارک منحصر به فرد، وحشی و دست نخورده است و دور از دسترس بودن آن سبب محافظت از اکوسیستم های آن شده و نشنال جئوگرافیک آن را به عنوان بهترین محل برای گونه های متفاوت زیستی معرفی کرده است، بنابراین دوست داران طبیعت باید از این مکان دیدن کنند. با وجود چیزهای فراوان برای دیدن و کارهای فراوان برای انجام دادن بازدید کنندگان هیچ گاه خسته نمی شوند زیرا که مناظر خیره کننده و فعالیت های لذت بخش، آن ها را سرگرم خواهد کرد. چه در حال غواصی در آب های سطحی یا عمیق باشید یا در حال قایق سواری در میان دریا باشید و چه در حال گشت و گذار در مسیرهای پارک باشید و خود را با دیدن میمون ها سرگرم کنید، این سفر برای شما به تجربه ای به یاد ماندنی بدل خواهد شد.

2 پارک ملی آتش فشان پواس
Poas Volcano National Park
این آتش فشان به قدری فعال است که پارک در حال حاضر به علت انفجارهای اخیر و فعالیت های لرزه ای بسته شده است هرچند قرار است به زودی بازگشایی شود. پارک ملی پواس سابقا محبوب ترین پارک کشور بوده است و شهرت آن به چیزهای شگفت انگیزی است که به بازدید کنندگان ارائه می دهد. دهانه بوتوس که درون پارک واقع است یک دریاچه فیروزه ای زیبا را در محدوده خود جای می دهد. در ارتفاع زیاد مه شما را احاطه می کند و نور منعکس شده بر روی دریاچه در تاریکی می درخشد و منظره ای بی نظیر به وجود می آورد. سفر به این منطقه آتش فشانی خاطراتی همیشگی برای شما به جای می گذارد و پارک ملی آتش فشان پواس قطعا به محض بازگشایی محبوبیت خود را باز خواهد یافت.

1 پارک ملی مانوئل آنتونیو
Manuel Antonio National Park
این پارک دفعات زیادی در میان لیست زیباترین پارک های ملی جهان نام برده شده است و بسیار محسور کننده است. با سواحل بکر، جنگل های بارانی سبز رنگ و آب های آبی و زلالش بازدید کنندگان عاشق این مکان می شوند. مناظر خیره کننده آن روح شما را آرام می کند و در حالی که در آب های زلال آن حمام می کنید دیدن زیبایی سواحل مسحور کننده آن باعث می شود بخواهید برای همیشه در این بهشت سرشار از آرامش بمانید. مناظر باورنکردنی آن به همان اندازه لذت بخشند که کشف مسیرهای مختلف آن که راه خود را از میان انبوه درختان باز می کنند. مانوئل آنتونیوی باشکوه پر بازدیدترین پارک ملی در کشور است. با وجود مناظر خوش این پارک بهترین جایی است که در کاستاریکا می توان یافت. با رزرو آنلاین هتل با خیال آسوده سفر کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر