لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 7 قلعه ی شگفت انگیز در نزدیکی دوبلین
7 قلعه ی شگفت انگیز در نزدیکی دوبلین

7 قلعه ی شگفت انگیز در نزدیکی دوبلین

پایتخت ایرلند، آرمانشهری برای علاقه مندان به تاریخ و معماری سلطنتی است. شما می توانید در خود دوبلین کلیسای جامع عظیم و قرن دوازدهمی سن پاتریک، ساختمان کالج ترینیتی و حتی قلعه دوبلین را ببینید. ولی اگر می خواهید از دوبلین به سفری روزانه بروید، شانس دیدن چند قلعه ی دیگر را نیز خواهید داشت. پس تا آنجا که برنامه ی سفرتان اجازه می دهد، از این مناظر تاریخی و خرابه های دیدنی بازدید کنید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
7. قلعه Swords
قلعه سواردز در دو مایلی شمال فرودگاه بین المللی دوبلین قرار گرفته است. این قلعه حدود 1200 سال پیش و برای جان کمین، اولین اسقف اعظم دوبلین، ساخته شده بود. دیوارهای اطراف قلعه از حد نرمال زمان خودشان بلندتر هستند و طراحی پنج وجهی اش نیز آن را متمایز ساخته است. به نظر می رسد که قلعه در قرن چهاردهم شدیدا آسیب دیده و به حال خود رها شده ولی تاریخ نشان می دهد که این قلعه در قرون بعدی، دوباره اشغال شده است. امروزه از قلعه سواردز به عنوان لوکیشن فیلمبرداری شوهای تلویزیونی استفاده می شود. با این وجود، درهای این قلعه برای کسانی که مایلند در محوطه بیرونی قلعه به گشت و گذار بپردازند، باز است.


6. قلعه چارویل
Charleville Castle
با 90 دقیقه رانندگی از دوبلین به شهر تولامر می رسید که به ویسکی هایش مشهور است. قلعه چارویل نیز در این شهر است، قلعه ای حیرت انگیز به سبک معماری گوتیک که تاریخی غنی را در خود جای داده است. محوطه این قلعه در قرن ششم برای مراسمات مذهبی، مانند ساکنین دروئید باستان، استفاده می شد. خود قلعه در اوایل قرن نوزدهم ساخته شد. بیشتر ساکنان این قلعه فقط برای مدت کوتاهی در اینجا ساکن بوده اند و در دهه 1970 بود که تعمیرات اساسی صورت گرفت. قلعه چارویل حالا به ساکنین متعلق به دنیای دیگرش مشهور شده است: ارواح! این قلعه در نمایش نامه های ماوراالطبیعی و بازجویانه ی زیادی نمایش داده شده است ویک شکارچی روح در بسیاری از تورهایی که در این قلعه برگزار می شود، افراد را هدایت می کند.
5. قلعه بیر
Birr Castle
شهر کوچک بیر در بخش افالی، در 140 کیلومتری شرق دوبلین واقع شده است. از آنجا که خیابان اصلی این شهر تعداد کمی مغازه جالب توجه دارد، پس دلیل اصلی گردشگران برای بازدید از اینجا، قلعه بیر است. در این محوطه تاریخی، قلعه ای نصفه و نیمه از قرن 12 وجود دارد ولی ملحقات زیادی که طی سال ها به این قلعه اضافه شده است، باعث شده تا قلعه به ظاهر عالی و بزرگ امروزش برسد. بخشی از قلعه بیر هنوز هم مسکونی و محل سکونت ارل هفتم رز است. بخش های دیگر این قلعه به روی عموم باز است و برخی از فضاهای این قلعه میزبان مرکز دانش تاریخی ایرلند است.


4. قلعه تریم
Trim Castle
قلعه تریم، بزرگترین قلعه نرماندی ها در تمام ایرلند، در شمال غربی دوبلین واقع شده است. از آنجا که این قلعه تنها 45 دقیقه تا دوبلین فاصله دارد، محل مناسبی برای سفری روزانه و فرار از شهر و جستجو در تاریخ ایرلند است. ساخت این قلعه در قرن دوازدهم، بیش از 30 سال طول کشید و محل مهمی برای امور مذهبی و نظامی به شمار می رفت. در قرن 15 محل گردهمایی اعضای پارلمان بود و پول رایج محلی آن زمان در همین محل و در یک ضرابخانه محلی ضرب می شد. قلعه تریم محلی خاص است، به خاطر سایز، قدمت و شکل چلیپایی اش که در قرن 12 چیز به شدت غیرعادی بود.
3. قلعه راک اف کشل
Rock of Cashel
یکی از جذابترین قلعه های ایرلند، قلعه راک اف کشل است که دو ساعت تا دوبلین فاصله دارد ولی ارزش این مسافت را دارد. افسانه این قلعه به زمانی برمی گردد که سن پاتریک شیطان را از غاری تبعید کرد و اینجا را تبدیل به خاستگاهی جدا شوم کرد. اگرچه قلعه ی امروزی در اصل به قرن 12 و 13 برمی گردد ولی پادشاهان قرن ها در محل این قلعه زندگی می کردند. برخی از مهم ترین بناهایی که باید در این قلعه ببینید عبارتند از: کلیسای جامع قرن سیزده، صومعه کرماک و برج مدور.
بیشتر بخوانید:
2. قلعه مالاهید
Malahide Castle
نزدیکترین قلعه به دوبلین، قلعه ی مالاهید است که در 14 کیلومتری شمال پایتخت واقع شده است. نزدیک بودن این قلعه به مراکز خرید دلیل خوبی است تا ساعاتی را در این قلعه (که در قرن 12 و در شهر مالاهید ساخته شده است) به گشت و گذار بپردازید. این قلعه برای قرن ها ملک خصوصی بوده است ولی در دهه 1970 یکی از اموال ایرلند شد. شما علاوه بر اینکه می توانید داخل این قلعه را ببینید، می توانید زمین های قرن 18 را به همان سبک و سیاق اصلی شان مشاهده کنید. قله مالاهید اتاقی بزرگی برای برپایی ضیافت ها دارد ولی محوطه غذاخوری کوچکتری نیز برای سفارش غذایی خوشمزه بعد از گشت و گذار در زمین ها وجود دارد.


1. قلعه کیلکنی
Kilkenny Castle

اگر 130 کیلومتر از دوبلین به سمت جنوبشرق بروید به قلعه کیلکنی خواهید رسید. نرماندی ها این قلعه را در اواخر قرن 12 بر روی زمین بلندی که به خوبی مشرف به رود نور است، ساختند. امروزه، یکی از دلایل اصلی سفر به شهر کوچک کیلکنی، دیدن همین قلعه است. ورود به زمین های قلعه رایگان است و به همین دلیل هم بازدیدکنندگان و هم افراد محلی می توانند در باغ های رز جلوی قلعه و مناطق جنگلی اطراق قلعه به گشت و گذار بپردازند. ولی اگر داخل شهر هستید، مطمئنا می خواهید به داخل قلعه بروید و تالارهای بزرگ شگفت انگیز و برخی از اتاق های مبله شده را ببینید.

محله ای آرام که شما را به یاد اسپانیا می اندازد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر