لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ۱۲ مقصد گردشگری مهم در خلیج کوتور در مونته نگرو
۱۲ مقصد گردشگری مهم در خلیج کوتور در مونته نگرو

۱۲ مقصد گردشگری مهم در خلیج کوتور در مونته نگرو

خلیج کوتور که به بوکا نیز شناخته می شود در قلب دریای آدریاتیک در جنوب غربی مونته نگرو واقع شده است. خلیج کوتور به چند دلیل یکی از مقاصد مهم در گردشگردی به حساب می آید. اما بزرگ ترین جاذبه این خلیج، مناظر باشکوه آن است. اگرچه این خلیج یک آبدره به شمار نمی رود، اما به یک آبدره شباهت دارد و با داشتن کوه های سرسبز، یک پس زمینه حیرت انگیز و مشرف به آب های آبی خلیج فراهم می کند.
کوه های اورجن در غرب و کوه های لاوسن در شرق این خلیج زیبا را احاطه کرده اند. خلیج کوتور را می توان به چهار قسمت اصلی تقسیم کرد که توسط کانال های باریکی به هم متصل شده اند که هر کدام از آن ها به تنهایی ارزش دیدن را دارند. باریک ترین قسمت در تنگه وریج تنها ۳۴۰ متر (1115 فوت) پهنا دارد. بیرونی ترین قسمت خلیج، خلیج تیوات است. در ورودی اصلی به سمت دریای آدریاتیک، خلیج هرسگ نووی قرار دارد. داخلی ترین خلیج ها، خلیج ریسان در شمال غرب و خلیج کوتور در جنوب شرقی است.
Perast Islands

خلیج کوتور، یک مکان غنی از آثار تاریخی است. بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف خلیج دارای ویژگی های قرون وسطایی هستند که کاملا محافظت می شوند. این موضوع باعث شده که علاقه مندان به تاریخ و معماری از سراسر جهان به این خلیج جذب شوند تا بتوانند از سازه های بیشمار به جا مانده از عهد عتیق دیدن کنند.
همچنین این خلیج به داشتن کلیساهای مختلفی از جمله کلیساهای اورتودکس، کلیساهای کاتولیک و کلیساهای جامع به خود می بالد، که بسیاری از آن ها به نوعی مکان های پرطرفداری در نزد روحانیون و زائران مذهبی به شمار می روند. مهمتر از این ها، آب و هوای مدیترانه ای این مکان شگفت انگیز است که به این معنی است که پیاده روی، قایق سواری و سایر فعالیت های خارج از خانه در طول سال امکان پذیر است.

6. ریسان
Risan

یکی از خلیج های درونی که خلیج کوتور را تشکیل می دهد، ریسان است. هوشمندانه سفر کنید و اگر به تاریخ علاقمند هستید پس ریسان حتما در برنامه های سفرتان قرار دارد. شاید به این دلیل که ریسان، قدیمی ترین منطقه مسکونی در خلیج کوتور است. قدمت ریسان به قرن سوم قبل از میلاد مسیح باز می گردد زمانی که دژ پادشاهی ایلیریان به شمار می رفت. هنگامی که رومیان به این منطقه حمله کردند و آن را به تصرف خود در آوردند، خانه های اربابی در امتداد ساحل پیش روی کردند.

مرکز ریسان، یک میدان مرکزی شناخته شده به نام ترگ 21 نومبرا است. در اینجا است که کافه های جذاب و مغازه های کوچک را پیدا خواهید کرد که به افراد محلی و گردشگران خدمات ارائه می دهند. در گوشه و کنار آن، می توانید دو کلیسای ارتودوکس که قدمت آنها به قرن ۱۸ بر می گردد را پیدا کنید: کلیسای سنت پیتر و سنت پل. البته ریسان یک شهر ساحلی است که به معنای این است که دارای چندین ساحل کوچک است که برای خانواده ها، شنا کردن و یا برنزه کردن در آب و هوای رشک برانگیز آن ایده آل هستند.
5. شبه جزیره لوستیکا
Lustica Peninsula

شبه جزیره لوستیکا، قطعه زمینی است که خلیج کوتور، به ویژه خلیج تیوان، را از بقیه دریای آدریاتیک جدا می کند. تا همین اواخر، این شبه جزیره، جز مناطق گردشگری به شمار نمی رفت و بیشتر زمین های این منطقه پوشیده از باغ های زیتون و متشکل روستاهای کوچک و سنتی است. با این حال، با افزایش سرعت توسعه در قسمت های مختلف خلیج کوتور، برنامه هایی برای توسعه بیشتر بخش های ساحلی شبه جزیره لوستیکا پایه گذاری شده اند.
در کرتولی که یکی از مقاصد اصلی در این شبه جزیره است، تعدادی از سواحل شنی را پیدا خواهید کرد که برای شنا کردن، حمام آفتاب گرفتن و لذت بردن از مناظر اطراف دریا ایده آل هستند. کرتولی همچنین مناظر فوق العاده ای از جزیره سنت مارک و بانوی رحمت ما به معرض عموم می گذارد که اگر فرصت کنید می توانید سفر یک روزه جالبی را در این مکان داشته باشید.

در غرب کرتولی، بجلیلا قرار دارد که تصویر فوق العاده ای از یک روستای ماهیگیری معتبر در مونته نگرو را ترسیم می کند. اگر تمایلی به دیدن خانه های سنگی کوچک بروی خط ساحلی دارید، بجلیلا که تا حد زیادی توسعه نیافته و از دسته های گردشگران خالی است این امکان را برای شما فراهم می کند و یا اگر به غذاهای دریایی علاقمند هستید می توانید در بخش رستوران هتل غذاهایی دریایی تازه را پیدا کنید.
Lustica Peninsula

در قسمت غربی شبه جزیره لوستیا، رز که یک روستای ماهیگیری جذاب است را پیدا خواهید کرد. پیاده روی در این ناحیه شما را به نقاط مهم و تماشایی خواهد برد که مناظری از خلیج کوتور و همچنین دریای آدریاتیک را در یک چشم انداز وسیع به نمایش می گذارد. در بیشتر ماه های سال، روستای رز یک مکان آرام است، اما در تابستان تعداد بیشتری از گردشگران را که برای برخودار بودن از مکان های اقامت مقرون به صرفه به این مکان مراجعه می کنند، خواهید دید. در رز هیچ نشانی از رزرو هتل وجود ندارد، اما خانه های سنگی وجود دارند که می توانید برای یک یا دو شب یک اتاق اجاره کنید.

در امتداد خط ساحلی جنوبی مجموعه ای از سواحل تمیز وجود دارد که امروزه در نزد مسافرانی از هرسگ نووی محبوب است. دوبرک، تنها از طریق دریا قابل دسترسی است و یکی از پاکیزه ترین سواحل کشور مونته نگرو است. ساحل شنی بزرگ زانجیس که در یک خلیج کوچک و در زیر درختان زیتون قرار گرفته است افراد زیادی را در فصل گردشگری به خود جذب می کنند. در شرق این شبه جزیره و نزدیک شهر اصلی رادو ویچی، ساحل ماسه ای پلاوی هوریزونت ( افق آبی) قرار دارد. این ساحل نیمه گرد که با درختان کاج سبز پوشیده شده است احتمالا یکی از زیباترین سواحل مونته نگرو است.
4. پارک ملی لاوسن
Lovcen National Park

تنها با بیش از یک ساعت رانندگی از شهر کوتور به پارک ملی لاوسن می رسید که در مرکز لاوسن قرار دارد. کوه سیاهی که به نام کرنا گورا (مونته نگرو) شناخته می شود چیزی بیش از یک قله بلند است. این کوه حقیقتا بخشی از فرهنگ و هویت ملی مونته نگرو است و از لحاظ تاریخی، می توان آن را با کوه اولیمپوس در یونان مقایسه کرد.
قسمت اعظم پارک ملی لاوسن پوشیده از درخت است و سرسبزی آن تنها بعد از بارش بارانی کوتاه بهتر به چشم می آید. حیات وحش باور نکردنی در این پارک زندگی می کنند که شامل خزندگان بی شمار، خرس های قهوه ای، گرگ ها و تقریبا ۳۰۰ گونه مختلف پرندگان و پروانه ها است. دوربین چشمی تان را به همره داشته باشید چون فرصت مناسبی برای دیدن یک عقاب سلطنتی یا یک شاهین تیز پرواز در مسیر مهاجرت شان به دریاچه اسکادار را پیدا خواهید کرد.

در بالای کوه، آرامگاه شگفت انگیزی وجود دارد که در آن حاکم مونته نگرو و شاعر پتار دوم پتروویچ نجگوش در آن دفن شده اند. برای رفتن به این آرامگاه باید از ۴۶۱ پله که از پارکینگ شروع می شوند، بالا روید. درون مقبره یک مجسمه سنگی بزرگ از نجگوش و یک اتاق تاریک وجود دارد که مقبره او در آن قرار دارد. شما می توانید بیش از نیمی از مونته نگرو را از قله این کوه ببینید، از خلیج کوتور گرفته تا دریاچه اسکادار تا پودگوریچا. در یک روز روشن، حتی کشورهای آلبانی و کرواسی نیز قابل دیدن هستند.
بیشتر بخوانید:
Lovcen National Park

برای کسانی که به تفریح در فضای باز علاقمند هستند، پارک ملی لاوسن رویایی است که تحقق یافته است. شما کیلومترها مسیرهایی را پیدا خواهید کرد که آسفالت نشده اند اما به خوبی مشخص شده اند و برای یک پیاده روی ساده و یا یک دوچرخه سواری حرفه ای کوهستانی مناسب می باشند. در پارک، دوچرخه ها را می توان به صورت روزانه یا ساعتی اجاره کرد و بارش برف زمستانی به این معنی است که احتمال اسکی نیز در این پارک وجود دارد. اردو زدن شبانه در این پارک مجاز است و بسیاری از بازدیدکنندگان در می یابند که تنها یک روز در این مسیر فرصتی کافی برای کشف مناظر، گیاهان و حیوانات پارک است.

باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید روز خود را در پارک ملی لاوسن در منطقه ایوانووا کوریتا شروع کنید یا آن را خاتمه دهید. این ناحیه، بخش مرکزی پارک است و در آنجا مرکز بازدید کنندگان پارک را پیدا خواهید کرد. این ناحیه مکانی فوق العاده برای برداشتن یک نقشه و یک کتاب راهنما به زبان انگلیسی است و بهترین نقطه برای یادگیری بیشتر در مورد اردو زدن یا یافتن مکان های اقامت در این منطقه است. اگر یک ناهار پیک نیکی برای لذت بردن در پارک برنداشته اید، ایوانووا کوریتا مجموعه ای از غذاهای پرطرفدار محلی و بین المللی را عرضه می کند.
3. هرسگ نووی
Herceg Novi

در ورودی خلیج کوتور، هرسگ نووی قرار دارد که به عنوان قلعه جدید شناخته می شود. هرسگ نووی درست در پایین کوه اورجن واقع شده است که یک جایگزین چشم نواز، تاریخی اما دست نخورده برای برخی از شهرهای ساحلی بزرگ تر در منطقه است.
قدمت هرسگ نووی به قرن چهاردهم بر می گردد و در آن زمان چندین امپراطوری و فرهنگ بر این مکان حکمرانی می کردند و آثار حضورشان را در این مکان برجای گذاشته اند. در بین قرن های ۱۵ و ۱۸، این منطقه به عنوان قلعه نووا شناخته می شد و به تصرف امپراتوری عثمانی، آلبانی و حتی جمهوری ونیز نیز در آمده است. با این حال، این تاریخ آشفته تنوع شگفت انگیزی از فرهنگ ها و معماری را در این منطقه ایجاد کرده است.
در استاری گراد، یا شهر قدیمی، با انواع جاذبه های تاریخی و فرهنگی برخورد خواهید کرد. کلیسای سنت جروم، که به عنوان ترگ میچا پاولوویچ شناخته می شود، یک ساختمان کاتولیک قرن نوزدهم است. در همان نزدیکی، کلیسای فرشته میکائیل نیز معادل ارتدوکس آن است که در همان زمان ساخته شد. همچنین دوستداران تاریخ، برج ساعت ۱۷ ام را خواهند دید که زمانی بر دروازه اصلی شهر، دژ کانلو کولا و قلعه قرن شانزدهمی اسپانجولا قرار داشت. درست در خارج از شهر، صومعه ساوینا قرار دارد که قدمت آن به قرن ۱۴ بر می گردد و برخی از شگفت انگیز ترین مناظر ممکن را در خلیج عرضه می کند.

اگر می خواهید فعال باشید و از آب و هوای عالی در هرسگ نووی لذت ببرید، گزینه های زیادی در پیش روی خواهید داشت. چندین ساحل شنی وجود دارد که در فصل تابستان جمعیتی از شناگران را در آب های خلیج کوتور و در حال لذت بردن از آب های خلیج پیدا می کنید. در این تفرجگاه پیاده روی کنید تا از نسیم آن لذت ببرید و سپس در ایگالو برای داشتن یک ماساژ درمانی مشهور با گل توقف کنید.
2.پرست
Perast

در نگاه اول باور آن سخت است که پراست در واقع شهری کوچک در مونته نگرو باشد. این شهر صدها نفر جمعیت دارد و تنها یک خیابان اصلی وجود دارد که از پراست عبور می کند. با این حال، این شهر یک مقصد شگفت انگیز برای گردشگری است که به نظر می رسد متعلق به ونیز و ایتالیا باشد تا مونته نگرو ساحلی. تقریبا تمام معماری در این شهر به سبک باروکی است و آن نگاه منسجم چیزی است که این مقصد را اینقدر جذاب می کند.
از آنجایی که شهر در چنین مقیاس کوچکی است هیچ مشکلی برای گردش در شهر پراست و دیدن همه مناطق آن نخواهید داشت. با این حال، این به آن معنا نیست که چیزهای زیادی برای کشف وجود ندارد. این شهر به داشتن 16 کلیسا و ۱۷ هتل شیک به خود می بالد که نشان دهنده مهم بودن این شهر کوچک است. تعداد اندکی از این خانه ها متروک و ویران شده اند اما با این وجود خرابه ها نیز ارزش دیدن را دارند و افراد مشهور و سلطنتی به طور یکسان با خرید و بازسازی برخی از این اقامتگاه های تماشایی، در حال بازسازی شهر هستند.

کلیسای سنت نیکولاس، مرکز شهر و بلندترین برج آن به شمار می رود. با دادن یک هزینه کوچک می توانید به بالای کلیسا بروید و عکس بگیرید که با توجه به مناظر تماشایی از کل شهر ارزش آن را دارد. از اینجا شما دید خوبی به دو جزیره کوچک جزیره سنت جورج و بانوی صخره ای ما که در نزدیکی ساحل واقع شده اند، خواهید داشت.
1.کوتور
 Kotor

اولین مقصد گردشگری و دومین خلیج در خلیج کوتور خود کوتور است. در سال های اخیر، این شهر شاهد افزایش مداوم گردشگران بوده است که بسیاری از آن ها با استفاده از کشتی های کروز به این مکان می آیند. کوتور به واسطه دیوارهای باستانی شهر شناخته می شود، که ابتدا در قرن نهم ساخته شد و در نهایت در قرن ۱۸ تکمیل شد. در حالی که دیدن و حتی بالا رفتن از دیوارهای شهر در طول روز ارزشمند است اما در شب به یک صحنه نمایش درخشان تبدیل می شوند که به کل شهر، هاله ای خیره کننده از نور می دهند.
خوشحال خواهید شد که اوقات خود را در شهر و با قدم زدن در امتداد مسیرهای پر پیچ وخم استاری گراد کوتور (شهر قدیمی) که در واقع با سنگ های معدنی محلی سنگ فرش شده اند، آغاز کنید. این شهر که توسط دیوارهای باستانی احاطه شده است از طریق چهار دروازه قابل دسترسی است: دروازه اصلی، در امتداد خلیج، دروازه شمالی، دروازه جنوبی و دروازه کوچک تر جدید.

همانطور که در حال گردش در اطراف کوتور هستید، حتما یک نقشه در دست داشته باشید، چون شهر به داشتن خیابان های پیچ وخم و مارپیچی آن معروف است که حتی افراد محلی هم در آن گم می شوند. در هر گوشه ای یک جاذبه جدید و ساختمانی وجود دارد که صدها سال قدمت دارد که آن را برای مشتاقان تاریخ به جستجوی برای گنج تبدیل می کند. هیچ خودرویی در استاری گراد مجاز به تردد نیست.
kottor
تنها برخی از جاذبه های مهم استاری گراد، شامل کلیسای جامع قرن سیزدهم استوی تریپان، کلیسای قرن سیزدهم استوی لوکا، کلیسای قرن دوازدهم استوی ماریا و تماشاخانه قرن نوزدهم ناپلئون می باشد. بهتر است زمانی را برای گردش در کلیسای جامع سنت تریفون که در قرن دوازدهم ساخته شده و به داشتن برچ های ناقوسی سبک باروکی اش می بالد، اختصاص دهید. درون کلیسای جامع، بزرگ و به سبک رومی است و بازدید کنندگان می توانند گردشی در ساختمان برای تحسین شمایل مذهبی و هنری داشته باشند.
 Kotor

اگر شما به تاریخچه کوتور و ریشه های دریایی آن علاقمند هستید، پس حتما به دیدن موزه دریایی خواهید رفت. این موزه در مکانی متعلق قرن ۱۸ بر پا شده است و به داشتن مجموعه وسیعی از آثار هنری و همچنین قدیمی ترین عکس های باقیمانده از کوتور و توسعه آن در طول زمان به خود می بالد.
در بالای کوتور، کوه استوی ایوان قرار دارد که یکی از قله های کم ارتفاع لاوسن است. اگر شما به اندازه کافی انرژی داشته باشید می توانید صعودی ۱۲۰۰ متری و با بالا رفتن از ۱۳۵۰ پله داشته باشید. از دژ سنت جان، منظره باشکوهی از خلیج کوتور را خواهید دید.

20 مورد از زیباترین نقاط اروپا را بشناسید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر