لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مورد از زیباترین جزایر برزیل
10 مورد از زیباترین جزایر برزیل

10 مورد از زیباترین جزایر برزیل

برزیل به داشتن مردمانی خوب و خونگرم، رقص سامبا، بزرگ‌ترین کارناوال دنیا و البته جنگل شگفت‌انگیز آمازون مشهور است. ولی آیا می‌دانستید که جزایر بی‌نظیری نیز در این کشور وجود دارد؟ پس اگر همیشه رویای سفر به منطقه گرمسیری خارق‌العاده‌ای را داشته‌اید، لازم است تا با این جزایر خیره‌کننده در برزیل آشنا شوید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10. جزیره کاردوسو
این جزیره کوهستانی که در سال 1962 به پارک حفاظت‌شده تبدیل شد، در جنوبی‌ترین نقطه ایالت سائوپائولو واقع شده است. آب‌های اطراف این جزیره زیستگاه گونه‌های مختلفی از نهنگ‌ها، فک‌ها و دلفین‌هاست و اگر خوش‌شانس باشید شاید حتی بتوانید دلفین‌های وحشی نیز شنا کنید. جزیره کاردوسو مکان ایده‌آلی برای استراحت است، مخصوصاً اگر عاشق طبیعت باشید.
این جزیره زیبا، خط ساحلی پر از پستی و بلندی، آبشارهای زیبا، استخرهای طبیعی و جنگل‌های خود را به رخ گردشگران می‌کشد و مانند آب‌های اطرافش، پر از موجودات مختلف است. برخی از این موجودات عبارتند از: میمون‌ها‌، تمساح‌ها، سمورهای آبی و طوطی‌ها.
9. جزیره ماراژو
Ilha do Marajo
جزیره ماراژو یکی از منحصربه‌فردترین جزایر برزیل است و یکی از دلایل آن این است که این جزیره به‌جای آنکه در اقیانوس باشد، در دهانه رودخانه آمازون واقع شده است. همچنین، این جزیره بسیار وسیع است، به‌طوری‌که وسعت آن تقریباً به اندازه کشور سوئیس است. در واقع، جزیره ماراژو بزرگ‌ترین جزیره رودخانه‌ای دنیاست. این جزیره به امواج جزر و مدی‌ای که ارتفاع آنها به 4متر می‌رسد نیز مشهور است و همچنین زیستگاه گونه‌های مختلفی از پرندگان، از جمله، حواصیل‌ها و لک‌لک‌های سرخ شگفت‌انگیز است. سرعت پیشرفت در این جزیره بسیار کند است. برای مثال، اگر دیدید که گاومیش‌ها در خیابان پرسه می‌زنند، تعجب نکنید. بنابراین اگر به‌دنبال تعطیلاتی پر از آرامش در دل طبیعت هستید، این جزیره گزینه ایده‌آلی برای شماست.
8. جزیره کَمپِچ
 Ilha do Campeche
جزیره کمپچ که در ساحل شرقی فلوریانوپولیس واقع شده، با ماسه‌های سفید خیره‌کننده و آب‌های بسیار زلال که برای غواصی تفریحی فوق‌العاده است، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اما زیبایی، تنها ویژگی این جزیره نیست بلکه بیش از 100 سنگ‌نوشته باستانی نیز در این جزیره و جود دارد. اگر علاقه‌مند هستید که از برخی از این گنجینه‌های باستان‌شناسی دیدن کنید، می‌توانید در تور مخصوص آن ثبت‌نام کنید. به‌منظور حفاظت از این جزیره شگفت‌انگیز، تعداد محدودی از گردشگران می‌توانند در هر روز از آنجا دیدن کنند. همچنین، گردشگران تنها 4ساعت برای گردش در این جزیره کوچک زمان دارند. جزیره کمپچ در طول زمستان قابل بازدید نیست.
7. جزیره ایتاماراکا
Ilha de Itamaraca
جزیره ایتاماراکا که در نزدیکی ساحل پرنامبوکو واقع شده، مقصد محبوبی برای گردشگران است و مجاورت آن با شهرهای رِسیف و اولیندا این محبوبیت را دو چندان کرده است. این جزیره خیره‌کننده دارای سواحلی زیباست و اماکنی تاریخی مانند فورت اورنج که توسط هلندی‌ها در سال 1631 ساخته شده نیز در آن واقع شده است. اگر به تفریحات آبی علاقه‌مندید، گزینه‌های بیشماری پیش رو خواهید داشت. برای مثال می‌توانید در جنگل‌های حرا کایاک‌سواری کنید، اسکی روی آب یاد بگیرید، جت‌اسکی سواری کنید و یا از شنا کردن در آب‌های گرمی که این جزیره را احاطه کرده لذت ببرید. در این جزیره، مرکزی نیز برای نگهداری از ماناتی‌ها یا همان گاوهای دریایی وجود دارد که برای کودکان و همین‌طور کسانی که عاشق حیوانات هستند، جاذبه پرطرفداری‌ست.
بیشتر بخوانید:
6. جزیره مِل
Ilha do Mel
مل در زبان پرتغالی به‌معنای عسل است و کسانی‌که از این جزیره دیدن کرده‌اند به شما خواهند گفت که این جزیره به‌راستی شیرین است. جزیره مل با سواحلی زیبا و جنگل‌هایی انبوه، گزینه ایده‌آل و پر از آرامشی برای گریز از شلوغی زندگی روزمره است. برای مثال هیچ ماشینی در این جزیره وجود ندارد، بنابراین باید یا با دوچرخه و یا با پای پیاده در آن گشت زد. اگرچه ساکنین جزیره تمایل زیادی دارند که این جزیره تا حد امکان بکر بماند اما آنها نیازهای بوم‌گردان را نیز به‌خوبی تأمین می‌کنند. اگر تصمیم گرفتید به جزیره مل سفر کنید، بازدید از یکی از جاذبه‌های محبوب جزیره یعنی غار دریایی گروتا داس اِنکانتاداس یا غول جادویی را حتماً در برنامه سفرتان بگنجانید.
5. ایلهابِلا
Ilhabela
ایلهابلا مجمع‌الجزایری واقع در شمال ساحل سائو پائولوست. ایلهابلا به معنای جزیره زیباست و گردشگران دلیل این نام‌گذاری را خیلی زود خواهند فهمید. این جزایر برزیلی داری سواحلی زیبا و بیش از 360 آبشار هستند. جنگل‌های انبوه ایلهابلا زیستگاه میمون‌های وحشی‌ست و در حدود 300 نوع پرنده، از جمله توکاها در آنجا زندگی می‌کنند. این مجمع‌الجزایر که به پایتخت دریانوردی برزیل مشهور است، سالانه میزبان هفته دریانوردی بین‌المللی رولکس- بزرگ‌ترین رقابت دریانوردی در امریکای لاتین- است. در این جزایر، تفریحات آبی دیگری مانند موج‌سواری و غواصی نیز از تفریحات پرطرفدار هستند.
4. سانتا کاتارینا
Ilha de Santa Catarina
این جزیره نسبتاً کوچک گونه‌های بسیاری را در خود جای داده است. فلوریانوپولیس، مرکز ایالت سانتا کاتارینا نیز در این جزیره واقع شده است. این شهر به شب‌زنده‌داری‌های هیجان‌انگیز مشهور است و به مرکز شهر تاریخی خود می‌بالد. سانتا کاتارینا، سواحل فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از این سواحل عبارت است از ساحل جوآکویینا که پاتوق علاقه‌مندان به موج‌سواری‌ست. علاوه بر این سواحل فوق‌العاده، سانتا کاتارینا به داشتن جنگل‌های زیبای کاج برزیلی، دریاچه‌ها و تپه‌های شنی نیز معروف است. این جزیره که به‌وسیله دو پل معلق به سرزمین اصلی متصل می‌شود، مقصد محبوبی برای گردشگرانی از سراسر کشورها نظیر آرژانتین، پاراگوئه و اوروگوئه است.
3. جزیره تینهاره
Ilha de Tinhare
شهرت این جزیره زیبا احتمالاً بیشتر به‌خاطر دهکده مورو دی سائو پائولوست. در این دهکده هیچ خیابان و ماشینی وجود ندارد. جزیره تینهاره، سواحل کوچک ولی شگفت‌انگیز خود که پوشیده از درختان نخل است را به رخ گردشگران می‌کشد. از آنجایی‌که نام این سواحل، اول، دوم، سوم و چهارم است، به‌راحتی می‌توان آنها را به‌خاطر سپرد. ساحل دوم محبوب‌ترین ساحل در میان گردشگران است و بارها و رستوران‌های متعددی در آن وجود دارد. دهکده‌های دیگری نیز با نام‌های گراپوآ، گامبوآ و گالئائو در این جزیره وجود دارند. اگر به جزیره تینهاره سفر کنید، سرگرمی‌های زیادی در آنجا خواهید داشت. آب زلال و گرم این جزیره برای شنا کردن یا غواصی تفریحی فوق‌العاده است. پیاده‌روی در جزیره نیز فعالیتی پرطرفدار محسوب می‌شود. جزیره هم‌جوار دیگری نیز با نام بیوپِبا وجود دارد که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به بازدید از آن هستند.
2. جزیره گرَند
Ilha Grande
اگر به‌دنبال جزیره‌ای هستید که تا حد زیادی دست‌نخورده باشد، جزیره گرند که تقریباً در 160کیلومتری ریودوژانیرو واقع شده، گزینه مناسبی برای شماست. این جزیره در طول سال‌ها، با اهداف مختلف و جالبی مورد استفاده قرار گرفته است. زمانی محل نگهداری جذامی‌ها بوده و بیش از 10 سال نیز به‌عنوان زندانی برای نگهداری خطرناک‌ترین مجرمین برزیلی بوده است. اما زمانی‌که این زندان در سال 1994 بسته شد، جزیره گرند شروع به جذب گردشگرانی کرد که به‌خاطر سواحل زیبا و جنگل‌های بارانی به این جزیره کشیده می‌شدند. از آنجایی‌که این جزیره، جزیره‌ای حفاظت‌شده است، حیات وحش شگفت‌انگیزی دارد و زیستگاه حیواناتی مانند میمون، طوطی، ایگوآنا و کاپی‌بارا(بزرگ‌ترین جونده کره زمین) است.
1. فرناندو دی نورونها
Fernando de Noronha

برای سفر به فرناندو دی نورونها، مجمع‌الجزایری متشکل از 21 جزیره بزرگ و کوچک در اقیانوس اطلس از قبل برنامه‌ریزی کنید. به‌منظور حفاظت از این جزایر آسیب‌پذیر، تنها 460 گردشگر در روز اجازه بازدید از این زیبایی‌های دست‌ نخورده را دارند. شما مطمئناً تمایل خواهید داشت تا بازدید از فرناندو دی نورونها را در برنامه سفر خود بگنجانید. این مجمع‌الجزایر که کُند نَست نام دارد، «شاید آرامش‌ بخش‌ترین و زیباترین جای دنیا باشد». فرناندو دی نورونها یکی از بایدهای سفر در سال 2014 در روزنامه نیویورک‌تایمز بوده است و این جزیره کاملاً سزاوار این تعریف و تمجیدهاست. آب‌های اطراف جزیره که بسیار زلال و پر از ماهی، دلفین و لاک‌پشت است، آن را به جای ایده‌آلی برای غواصی حرفه‌ای و تفریحی بدل کرده است. در این جزایر بسیار خاص و منحصر به‌ فرد، سواحل زیبا و خالی از سکنه، خلیج‌های تماشایی و آبشارهای زیبایی نیز وجود دارد.

جزیره مارو، جزیزه‌ای بکر و دوست داشتنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر