لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> آداب معاشرت در قطار
آداب معاشرت در قطار

آداب معاشرت در قطار

آداب معاشرت در قطار: چرا برخی از مسافران پاهای خود را بر روی صندلی می گذارند؟
نتایج تحقیقی جدید، از دلایل پشت پرده یكی از آزاردهنده ترین عادات مسافرت در جهان پرده برمی دارد. با آشنایی با نكاتی در این باره، با وبسایت ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.
مسافرانی هستند كه پاهای خود را در داخل قطار روی صندلی می گذارند، این عمل ناپسند به یكی از متداول ترین مشكلات این گونه سفرها تبدیل گشته است – چه این كار پس از یك روز طولانی خسته كننده باشد، چه پس از یك عصر طولانی باشد و یا اینكه فقط به خاطر استراحت كردن ما باشد، بسیاری از ما بدون اینكه در مورد كاری كه انجام می دهیم فكر كنیم، مرتكب آن می شویم.
در حقیقت طبق نتایج تحقیق مذكور، از هر پنج نفر، دو نفر در طول سفر خود با قطار، این اشتباه را انجام داده و پاهای خود را روی صندلی آویزان می نمایند.

شركت خدمات آنلاین لوكو تو كه یك پلتفرم اینترنتی برای مقایسه و رزرو بلیط قطار بوده و در بریتانیا و اروپا مشغول فعالیت است، به این موضوع هم توجه كرده كه انگیزه افراد از گذاشتن پاهای خود روی صندلی چه بوده و اینكه چگونه می توان از انجام این عمل خودداری نمود.
مطالعه ای كه بر روی 500 فرد بزرگسال انجام گرفت، رفتارهای تحریك آمیز دیگری كه معمولاً در قطار انجام می شوند را نیز به طور برجسته گزارش نموده است. بر اساس این كار پژوهشی، خمیازه كشیدن و سرفه كردن بدون قرار دادن دست در مقابل دهان منزجر كننده ترین و آزار دهنده ترین عادت می باشد، قرار دادن پاها روی صندلی و با صدای بلند صحبت كردن با تلفن همراه در رده های بعدی لیست منتشر شده قرار گرفته اند.
استراحت دادن به پاها با قرار دادن آنها روی صندلی ممكن است باعث راحتی شما گردد، اما در عین حال این كار غیربهداشتی و به نوعی بی احترامی بوده و می تواند مشمول جریمه گردد. بنابراین چرا مسافران بخش حمل و نقل عمومی این كار را انجام می دهند؟
دكتر سارا كایات، پزشك عمومی كه در اپلیكیشن درخواست پزشك GPDQ مشغول طبابت بوده و همچنین پزشك رزیدنت كانال ITV است، در پاسخ به این سوال، علم زیست شناسی را مرجعی برای یافتن جواب عنوان می كند:
“با بلند كردن پاهایمان، گردش جریان خون در بدن را بهبود می بخشیم – جریان خون در بدن افزایش می یابد كه در نتیجه میزان كاری كه بدن بایستی برای پمپاژ كردن و برگشت خون به تنه بدن انجام دهد را كاهش می دهد. پس از یك روز طولانی كاری، و یا شب هنگام، بدن ما انسان ها نیازمند حداكثر كمك ما برای رهایی از خستگی و فشار و كم شدن هرگونه سفتی در عضله ها است.”
پس به جای این كار، چه عمل دیگری می توان انجام داد؟
دكتر كایات در پاسخ می گوید: “توصیه من به هر كسی كه احساس نیاز به بلند كردن پاها و گذاشتن آن بر روی صندلی نماید،‌ این است كه به صدای بدن خود گوش فرا دهد و تحرك داشته باشد. قدم بزنید و به بدن خود كمك كنید تا خون را سریع تر و اثربخش تر به سمت قلبتان پكپاژ نماید. اگر جایی برای قدم زدن وجود نداشته باشد، مسافران می توانند برخی از تمرینات و كشش های پا و قوزك (مچ) را به آسانی انجام دهند،‌ همانند چرخاندن پا و یا 10 مرتبه بالا بردن و 10 مرتبه پایین آوردن، در چهار یا پنج ست، این كار باعث می شود كه جریان گردش خون تحت تأثیر قرار گیرد.”
5 نكته مهم در مورد عاداتی كه مسافران دارند …

10 قطار برتر و تندرو در جهان
ادامه مطلب

1. به این موضوع فكر كنید كه آیا اگر كس دیگری كارهایی كه شما انجام می دهید را انجام دهد، موجب عصبانیت یا ناراحتی شما می گردد یا خیر.
2. همیشه یك جعبه كوچك دستمال كاغذی همراه خود در طول مسافرت داشته باشید – شما هرگز پیش از آبریزش بینی و یا احتمال عطسه كردن باخبر نمی شوید (این عمل احتمال سرایت كردن سرفه و سرماخوردگی در طول مسافرت های عمومی و مشترك را كاهش می دهد).
3. از خوردن غذاهای ادویه دار مانند ماهی، غذای سرخ شده و یا فست فود خودداری نمایید. به جای آن، برای طول سفر، غذاهایی مانند اسنك، بیسكوئیت و میوه و همچنین یك بطری آب با خود همراه داشته باشید.
4. مسئولیت پاكیزگی تخت (واگن) خود را بر عهده بگیرید – اگر غذای خود را میل كردید، نایلون یا پاكت آن را درون سطل زباله بیاندازید و یا در صورت عدم دسترسی به سطل زباله، آن را با خود حمل كنید تا بتوانید در شرایط مناسب دور بیاندازید.
5. از كارهایی مانند آرایش كردن و … بپرهیزید و فراموش نكنید كه محیط قطار، محیطی عمومی است. انجام یك ترمیم آرایش سریع در قطار موردی ندارد اما از انجام هر كاری كه منجر به باقی ماندن زباله و یا هرچیز دیگری در قطار گردد، خودداری نمایید، مانند گرفتن ناخن، آرایش مژه ها و یا استفاده از پودر صورت.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر