لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تنگ شیرز در استان لرستان دره ای با رودهای خروشان
تنگ  شیرز  در استان  لرستان  دره ای با رودهای خروشان

تنگ شیرز در استان لرستان دره ای با رودهای خروشان

 

عاشقان طبیعت اغلب به دنبال مناطقی بكر و كمتر دیده شده می باشند. مناطقی كه بتوانند تجربه ای جدید كسب كرده و به خاطرات و تجربیات خود اضافه كنند. گاهی مواقع با سفر به یك منطقه انسان شیفته آن شده و قطعا در سفر های بعدی از جمله گزینه هایی خواهد بود كه ارزش چند بار دیدن را خواهد داشت. در این مقاله یكی از زیبا ترین دره ها و تنگه های كشور را مورد بحث قرار خواهیم داد. تنگ “شیرز” در استان زیبا و پر طبیعت “لرستان” می باشد. استان “لرستان” همانند چند استان دیگر كه در همسایگی آن قرار گرفته اند مهد طبیعت و كوهستان های كم نظیر می باشد.
در این مقاله جاذبه های زیبا و بی همتای این تنگه و دره عمیق را كه بی شك مورد توجه شما قرار خواهد گرفت معرفی می كنیم. افرادی كه اهل سفر و طبیعت گرد هستند، از بین گزینه ها و مقاصد گردشگری اغلب مناطق بكر طبیعی و كمتر شناخته شده را انتخاب می كنند. استان های كوهستانی در غرب كشور به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای خاص دنیایی از زیبایی های طبیعی را در دل خود جای داده اند. “تنگه شیرز” در استان “لرستان” از جمله مكان های بكری می باشد كه می توان به راحتی با رزرو هتل از بین یكی از هتل های خرم آباد از جمله هتل رنگین كمان خرم آباد سفر خود را آغاز كرده و روزها به تفریح در این منطقه زیبا پرداخت.
در میان سه استان زیبای كوهستانی”ایلام”، “كرمانشاه” و “لرستان” منطقه ای واقع شده است كه با قرار گرفتن در میان آن می توان بهشتی از زیبایی های طبیعی را پیش روی خود دید. در فاصله 55 كیلومتری شهر “كوهدشت” در استان “لرستان” در كنار روستای “گدارگه” تنگه ای زیبا و سرسبز به نام “تنگه شیرز” قرار گرفه است. تنگه ای به طول 6 كیلومتر كه در منطقه ای با نام “اولاد قباد” كه در همجواری رود “سمیره” می باشد. این منطقه خوش آب و هوا از جمله مناطق پر جاذبه و گردشگر پذیر در استان “لرستان” می باشد كه سالانه طبیعت گردان بسیاری در این ناحیه به تفریح و تفرج می پردازند.

1683368407 359 تنگ شیرز در استان لرستان دره ای با رودهای خروشان
از روستای “گدارگه” می توان سفر به عمق این دره ها و تنگه زیبا را آغاز كرد. با گذشتن از میان صخره هایی مرتفع می توان به میان تنگه ای پا گذاشت كه فقط و فقط صخره و دره و سرسبزی پیش رویتان نمایان شود. در این منطقه نه تلفن همراه شما آنتن می دهد نه اینكه خبری از سر و صدای شهر و شلوغی آن می باشد. دره ای در میان كوه های رشته كوه “زاگرس” كه هر كدام به شكلی هندسی در آمده و از قرن ها پیش تا كنون فرسایش های طبیعی بر روی این منطقه دنیایی از تصاویر و جاذبه های كم نظیر را به وجود آورده اند.
تنگه
آبشار “شیرز” یكی از جاذبه های كم نظیر در این تنگه رویایی می باشد كه هر گردشگری را به خود مجذوب می كند. آبشار “شیرز” كه از ارتفاعات صخره های بلندی كه در امتداد رشته كوه “زاگرس” می باشند سرچشمه می گیرد. آب این آبشار كه از گوارا ترین و خنك ترین چشمه های این منطقه جاری می شود حتی در گرم ترین فصول سال هم با ابی سرد كه از دل این كوه ها جاری شده و از بلندای صخره ها به پایین سرازیر می شود و صحنه كم نظیری را در دل این منطقه بوجود می آورد.
تنگه شیرز
به دلیل فرسایش سنگ ها و صخره های این منطقه طی سالیان دراز، ستون هایی بلند و مرتفع در این منطقه به وجود آمده است كه در دیگر مناطق كشور نمونه های این چنینی كمتر دیده می شود. ستون هایی كه از لایه های بسیاری تشكیل شده است به “مناره سنگی” معروف می باشند در این منطقه بسیار دیده می شود. ارتفاع برخی از این مناره سنگی ها به بیش از 80 متر می رسد كه می توان در كنار آن ها تصاویر كم نظیری را به ثبت رساند.
تنگه شیرز
از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به “غار” هایی كه نشان از دوران غار نشینی این منطقه می باشد اشاره كرد. یكی از این غار ها كه به “پل خدا” معروف می باشد در این منطقه گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند. غاری با ارتفاع كم و عمقی نزدیك به طول 150 متر كه برای ورود به آن باید از میان آبی سرد كه از دل آن به بیرون می ریزد گذر كرد. دیواره ها و سقف این غار به دلیل گذشت سال های سال و رطوبت بالای آن به اشكالی زیبا و خیره كننده تبدیل شده است. دیواره های صاف و رنگارنگ این غار جذابیت آن را چند برابر كرده است.
تنگه شیرز
استان “لرستان” مهد گردشگران و طبیعت دوستان می باشد. در كنار این تنگه زیبا در سفر به این استان می توان از دیگر جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه نیز دیدن كرد. جاذبه هایی هم چون: تالاب “بیشه دالان” در نزدیكی شهر “بروجرد”، دره “كهمان”، غار زیبای “كلما كره”، تپه “چغا”، آبشار “دره گرم”، گلدشت “بروجرد” و دیگر مناظر و اماكن زیبای تاریخی و باستانی این استان كه نماد و نشانگر فرهنگ و هنر و طبیعت می باشد.

دره فوسک کجاست؟ معرفی دره سختی کرمان
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر