لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> جشنواره‌های جذاب
جشنواره‌های جذاب

جشنواره‌های جذاب

در زمان اوج برگزاری جشنواره‌ها(از ماه مه تا سپتامبر)، محل برپایی جشن‌ها در مناطقی چون گلَستونبری و کوچِلا پر می‌شود از شرکت‌کنندگان چکمه‌پوشِ آفتاب‌ سوخته با تاج‌های گل. اما از کجا معلوم که سبک جشن ساده‌ای که شما به آن علاقه‌مندید بهتر نباشد؟ مطمئناً در این دنیا برای علاقه‌مندان به فستیوال‌ها با سلیقه‌های مختلف جایی وجود دارد.

سایت ایران هتل آنلاین با کمک بومیان هر منطقه، بهترین جشنواره‌های جذاب آن مناطق را برگزار می‌کند. بنابراین برای هر کسی که عاشق کارناوال است، از کارناوال‌های موزیکال گرفته تا کارناوال‌های علاقه‌مندان به یوگا، گزینه‌ای وجود دارد. در ادامه بیشتر در مورد این جشنواره‌ها بدانید و با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
دارک اِم اُ اِف اُ(Dark MOFO)، شهر هوبارت، استرالیا- 24-15 ژوئن 2018

این جشنواره زمستانی، تقریباً با حال و هوای گوتیکی خود، تاریخچه و فرهنگ شهر هوبارت، مرکز دورافتاده جزیره تاسمانی را نشان می‌دهد و شامل جشن‌های شبانه، اینستالیشن‌های وهم‌آور، شعرخوانی، نمایش فیلم‌های ژانر نوآر(معادل فرانسوی فیلم سیاه)، آتش‌بازی، شنای برهنه در رودخانه دِروِنت و نوشیدن شراب قرمز تاسمانی می‌شود. این جشنواره به‌جای جشنواره تابستانی شلوغ هوبارت برگزار می‌شود و با نوآوری‌های خود در فصل زمستان نظر اهالی آنجا را به خود جلب کرده است.

شرکت در جشنواره: بسیاری از رویدادهای Dark MOFO یا رایگان هستند و یا شما می‌توانید با تهیه بلیط از همان‌جا به این رویدادها بروید، البته تورها و اجراها باید از قبل رزرو شوند. هتل‌ها خیلی زود پر می‌شوند: پس تا جایی که ممکن است هتل خود را زودتر رزرو کنید.
جشنواره سنت جان، پورتو، پرتغال- 24-23 ژوئن 2018
Festa de São João

بدون شک جشنواره سالیانه سنت جان، قدیسِ پورتو، مروارید جشنواره‌های شهر است. در شب 23 ژوئن هر مرد به همراه سگ خود، هر زن به همراه گربه‌اش و هر کودک به همراه بزغاله‌اش برای برپایی جشنی که تا آخر شب به طول می‌انجامد، در خیابان‌ها جمع می‌شوند. دود برخاسته از کباب ساردین در تمام خیابان‌ها، آتش‌بازی بر فراز رودخانه و پیچیدن صدای موسیقی در میان ساختمان‌های قدیمی، حال و هوای شادی به شهر می‌دهد و این شادمانی با گشت‌زنی شاد و آزادانه در خیابان‌ها و ضربه زدن روی سر غریبه‌ها با چکش‌های جغجغه‌ای پلاستیکی دو چندان می‌شود. به‌طور کلی این رویداد، عجیب و غریب و البته معرکه است.
شرکت در جشنواره: در زمان جشنواره هتل‌ها زود پر می‌شوند، بنابراین حتماً باید از قبل هتل خود را رزرو کنید. به محض آنکه اتاقتان را تحویل گرفتید، به خیابان بروید و در جشن شرکت کنید.

امیلی مک‌آلیف، سفرنامه‌نویس استرالیایی و نویسنده آگهی‌های تجاری و مطالب تبلیغاتی، ساکن پرتغال است. او را در اینستاگرام دنبال کنید: @mcauliffeemily
جشنواره اویسِس، شهر مراکش، مراکش- 16-14 سپتامبر 2018
Oasis Festival

جشنواره اویسس یک مهمانی رقص آرام در شهر سرخ است و در این جشنواره می‌توانید در کنار رشته کوه باشکوه اطلس با ضرب موسیقی برقصید. این رویداد با هزینه ورودی منطقی در باغ‌های آرامِ هتل شیک و لوکس فِلاح برگزار می‌شود و برای پخش بهترین موسیقی برای 3 روز یوگا، تمدد اعصاب و آهنگ‌های آخر شب، بهترین هنرمندان موسیقی تکنو و هاوس را از سراسر دنیا جمع می‌کند. شهر مراکش را به دور از آشفتگی شهری معمول تجربه کنید و در حالی‌که از موسیقی گروه‌های معروف ایبیزا لذت می‌برید در کنار استخر لم بدهید.
شرکت در جشنواره: از طریق وب‌سایت رسمی بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید و یا در سایت فِست تیکِت به‌دنبال هتل بگردید. آخر هفته‌ها می‌توانید از سرویس حمل و نقل رایگان نیز استفاده کنید.

کریس گریفیتس، سفرنامه‌نویس و عکاس ساکن مراکش است. او را در اینستاگرام دنبال کنید: @chrisgraffithsphoto
جشنواره مرسه، بارسلونا، اسپانیا- 24-21 سپتامبر 2018
Festa de la Mercè

جشن مرسه که به افتخار قدیس شهر، باکره بخشنده(Virgin de la Merced) برگزار می‌شود، مهم‌ترین جشنواره بارسلوناست. کل شهر جمع می‌شوند تا این جشنِ پر از رویداد را برگزار کنند. این رویدادها عبارتند از: تئاترها و کنسرت‌های خیابانی، اینستالیشن‌های تعاملی، شهر‌بازی برای بچه‌ها و سیرک‌هایی در قلعه مونت جوییک. در این جشنواره چیزهای دیدنی بسیار است و شما هرگز قادر نخواهید بود که همه آنها را مشاهده کنید. بخش‌های فولکلوریک این جشنواره شامل رژه غول‌ها در خیابان لا رامبلا و آتش‌بازی کورفوکس(شیاطین آتش به‌دست) می‌شود.
شرکت در جشنواره: در ماه سپتامبر، با پایان فصل تابستان، تعداد توریست‌ها کمی کاهش می‌یابد، بنابراین پیدا کردن هتل نباید مشکل باشد؛ هر چند، از قبل رزرو کردن همیشه بهترین کار است. پیشنهاد می‌کنیم در نزدیکی پارک دلا سیوتادلا هتل بگیرید تا به جشنواره نزدیک‌تر باشید.

جشنواره مامبی در ساحل، شیکاگو- 24-23 ژوئن 2018
Mamby on the Beach

مطمئناً جشنواره لولاپالوزا به فعالیت‌های جذاب خود و همچنین چشم‌انداز آسمان‌خراش‌هایش می‌بالد ولی قیمت‌های سرسام‌ُآور و ازدحام جمعیت در آنجا می‌تواند ناامیدکننده باشد. جشنواره مامبی به اندازه لولاپالوزا سطح بالا نیست و در ماه ژوئن در بخش جنوبی دریاچه میشیگان برگزار می‌شود. این جشنواره ترکیبی از اجراهای موسیقی ایندی راک، هیپ‌هاپ و الکترونیک است(گروه‌هایی همچون اَنیمال کالِکتیو و تاندِر کَت نیز در این جشنواره حضور دارند). همچنین تفریحاتی مانند والیبال ساحلی و تماشای چشم‌انداز خط افق پانورامای شهر ترکیبی از حس شهری در کنار ایستادن روی ماسه‌ها را به شما می‌دهد.
شرکت در جشنواره: بلیط خود را از سایت mambybeach.com تهیه کنید. هتل‌هایی که به این جشنواره نزدیکند محدود هستند، ولی حمل و نقل رایگان باعث شده است تا دسترسی به هتل‌های محله‌های دورتر مانند لوپ نیز آسان شود.

کیت هیوگولِت سفرنامه‌نویس و پژوهشگر غذای ساکن شیکاگوست. او را در اینستاگرام دنبال کنید: @catehuguelet
جشنواره جهانی یوگا، ریدینگ، بریتانیا- 22-19 جولای 2018
World Yoga Festival

این جشن یوگای خانوادگی و دوستانه که به سومین سال برگزاری خود رسیده است، سالانه اساتید مشهور هنر مراقبه را دور هم جمع می‌کند. بخشی از حال و هوای این مراسم، جشنواره‌ای(کمپینگ در هوای آزاد و موسیقی زنده) و بخشی از آن پرهیزی‌ست(تمرکز بر روی غذاهای ارگانیک است و خوردن الکل و گوشت ممنوع است). در این جشنواره شانس این را خواهید داشت تا تکنیک‌های جدید تمدد اعصاب را بیاموزید، با افراد هم‌عقیده با خودتان معاشرت کنید و به‌طور کلی ذهنتان را آرام کنید.
شرکت در جشنواره: هزینه کلی برای شرکت در این جشنواره 139پوند است(برای کودکان 69پوند) که همه چیز را به‌جز غذا و نوشیدنی شامل می‌شود. به‌وسیله قطار می‌توانید به‌راحتی از لندن به ریدینگ بروید، سپس از ایستگاه ریدینگ با تاکسی به پارک بیل، محل برگزاری جشنواره بروید. با همان مبلغ اولیه‌ای که پرداخت می‌کنید می‌توانید در کمپ نیز اقامت کنید.

جشنواره گرادیک، نووی ساد، صربستان- 30 آگوست تا 1 سپتامبر 2018
1683355253 565 جشنواره‌های جذاب

اگر پترووارادین سیتادِل در نووی ساد- محل برگزاری جشنواره اِگزیت- پاتوق قدیمی‌تان بوده است، شاید لازم باشد این تابستان تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. جشنواره گرادیک هنرمندان و فعالان متعددی را از سراسر دنیا در محله قرن هجدهمی لوئِر تاون درست در کنار قلعه‌ای واقع در آنجا دور یکدیگر جمع می‌کند. این رویداد که شرکت در آن رایگان است، توسط نوازنده‌های خیابانی سازمان‌دهی شده است و دو دهه است که خیابان‌های نووی ساد را به استیج‌های رنگارنگ بدل می‌کند.
شرکت در جشنواره: این جشنواره برخلاف جشنواره اگزیت، کمپ اختصاصی خود را ندارد، بنابراین شما باید به یکی از هتل‌ها، هاستل‌ها یا اقامتگاه‌های اختصاصی نووی ساد بروید. به‌وسیله اتوبوس می‌توانید از مرکز شهر به محل جشنواره بروید ولی بهتر است پیاده به آنجا بروید و با عبور از پل دانوب، از چشم‌انداز منحصربه‌فرد قلعه لذت ببرید.
ملادِن ساکوویچ، روزنامه‌نگار ساکن بلگراد است. او معتقد است که عشق به سفر کردن را باید در زادگاه‌هایمان نیز زنده نگاه داریم. او را در اینستاگرام دنبال کنید: @mladen.savkovic

جهانگردان جوان مقصد گردشگری را طبق سلایق موسیقی انتخاب می کنند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر