لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> ماموریت جدید برای اکتشاف در اعماق حفره آبی بزرگ لیزا
ماموریت جدید برای اکتشاف در اعماق حفره آبی بزرگ لیزا

ماموریت جدید برای اکتشاف در اعماق حفره آبی بزرگ لیزا

ریچارد برانسون بیلیونر به یک ماموریت جدید برای حل یکی از مرموز ترین اسرار حیرت انگیز اقیانوس رفته است. چه چیزی در اعماق حفره آبی بزرگ در بلیز است؟
حفره بزرگ آبی در بلیز بزرگ ترین گودال بزرگ در جهان است – یک گودال زیر زمینی ۳۰۰ متر طول و حدود ۱۲۵ مترعمق دارد. در سال ۱۹۷۱، ژاک کاستروئه کاشف اقیانوس ها، هنگامی که این حفره آبی را کشف کرد محل آن را بر روی نقشه مشخص کرد. تقریبا نیم قرن بعد، علی رغم اینکه این حفره به یک نقطه قواصی تبدیل شده بود، بیشتر ویژگی های دقیق آن ناشناخته مانده بود. اما فابین کاستروئه نوه کاستروئه بزرگ، برای حل این معما اقدام کرد.

او به ریچارد برانسون ملحق شد که در حال اداره یونایتد اوشن است. هدف این مرکز کمک به حفاظت از اقیانوس ها و تیمی از دانشمندان، کاشفان و فیلمسازان از بنیاد آکواتیک می باشد.

این گروه برای جستجو در این حفره و ترسیم آنچه که اعماق این حفره نهفته است، زیر دریایی هایی را در اختیار گرفتند که از جمله آن ها می توان به یک زیر دریایی مدل استیگری آکواتیک 500 دارای سرنشین اشاره کرد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. مستند سفر اکتشافی حفره آبی بلیزا در روز یکشنبه 2 دسامبر سال 2018 از شبکه تلوزیونی دیسکاوری چنل به صورت زنده پخش شد.
Great Blue Hole
تصور می شود که این حفره آبی که در حدود ۴۰ مایلی ساحل بلیز فاصله دارد، هزاران سال پیش یک غار بزرگ در زمینی خشک بوده باشد. اما با بالا رفتن سطح آب اقیانوس، این غار نیز غرق شد. این حفره اکنون بخشی از سیستم ذخیره ریف بلیز بزرگ است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیر ثبت شده است. حفره آبی هرگز به طور کامل نقشه کشی و مقیاس گذاری نشده است و این سفر جدید ممکن است پاسخی به تمام سوالات آنچه که در اعماق این غار مرموز نهفته است، باشد. یکی از این زیر دریایی های مورد استفاده در این سفر از روشنایی بیشتری برخوردار بود و این امکان را هم برای تیم اعزامی و هم بینندگان در خانه فراهم می کرد که تا حد امکان درون این غار را مشاهده کنند.
Great Blue Hole

همچنین دو کشتی پشتیبان نیز در محل حضور داشتند، یک قایق تفریحی لوکس که تسهیلات و امکانات رفاهی را برای اعضای تیم فراهم می کرد و یک کشتی تحقیقاتی برای پشتیبانی از این سفر. پس از اکتشاف صورت گرفته در ۲ دسامبر، کشتی ها همچنان به بررسی و کاوش در این مکان برای دو هفته ادامه خواهند داد و داده هایی را جمع آوری می کنند که برای متخصصان این امکان را فراهم می سازد تا مدل های واقعی زندگی در جغرافیای حفره آبی را بسازند.

چرا محمد علی بدون چتر نجات سوار هواپیما نمی شد؟
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر