لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 9 دلیل برای سفر به دوربان در آفریقای جنوبی
9 دلیل برای سفر به دوربان در آفریقای جنوبی

9 دلیل برای سفر به دوربان در آفریقای جنوبی

شهر بندری دوربان، سومین شهر بزرگ در آفریقای جنوبی و مهم ‌ترین شهر بندری این کشور به حساب می ‌آید. سواحل آفتابی و جذاب و فرهنگ آفریقایی هندی، دوربان را به یک مقصد گردشگری مهم در آفریقای جنوبی تبدیل کرده است. با پرواز یک ساعته از ژوهانسبورگ به سوی دوربان سفر کنید یا از کیپ تاون با مسافت دو ساعته می توانید به سوی این شهر تاریخی در ایالت کوازولو ناتال رفته و به کاوش و گردش بپردازید. در صورتی که از شهروندان آمریکایی باشید، قبل از سفر به وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا بروید تا مدارک و واکسن های لازم را دریافت کنید.
همچنین اطلاعاتی راجع به محدودیت های استفاده از ارز و موضوعات مهم دیگر مانند سلامتی، امنیت و ایمنی را دریافت نمایید. گردشگران می توانند با رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را در دوربان تجربه نمایند.


1 – فرهنگ هندی را تجربه کنید
A beach in Durban, South Africa.
هندی های زیادی نسبت به دیگر مناطق، در شهر دوربان زندگی می کنند. مهاجران در ایالت کوازولو ناتال روی زمین های نیشکر کار می کنند و بسیاری از زنان هنوز هم ساری، لباس ملی هند را بر تن می کنند. در دوربان غذای هندی شهرت خاصی دارد. بهتر است که خوراک ساموسا (نانی كه وسط آن گوشت و سبزى و لوبيا و ادويه ى زياد قرار می دهند)، یا خوراک بانی چو (خوراک نان گیاهی که درون آن با ادیه کاری پر شده) را امتحان کنید.
2 – در ساحل گلدن مایل قدم بزنید
Cruise the Golden Mile
ساحل گلدن مایل دوربان، ساحل شنی با مسافت 3.7 مایل می باشد که یک مقصد محبوب برای ورزش های آبی است و پذیرای شناگران و موج سواران برای لذت بردن از آب های گرم اقیانوس هند می باشد. فروشندگان دوره گرد در سراسر ساحل به چشم می خورند که در حال فروش هنر های دستی می باشند، می توانید اثری زیبا خرید کنید. همچنین در طول ساحل می توانید استخرهای زیبایی برای شنا انتخاب کنید. گردشگران می توانند سوار بر کالسکه های ریکشو، که بجای اسب توسط انسان حمل می شود، در طول ساحل گردش کنند. فرصت ناهار و تفریح در رستوران های کنار ساحل، کلوب های شیک و یا هتل لوکس را از دست ندهید.

3 – حیات دریایی و موارد دیگر را تماشا کنید

در پایان ساحل گلدن مایل دوربان، گردشگاه یوشاکا مارین ورلد قرار دارد که یک پارک بزرگ با مساحت 40 هکتار زمین با آکواریوم رو به دریا می باشد. گردشگران بهتر است فرصت بازدید از زندگی دریایی را در این پارک از دست ندهند. پارک یوشاکا دارای پنج بخش اصلی می باشد: دریاچه ی مرجانی مناسب اسنورکلینگ، منطقه ای که می توانید با حیوانات ارتباط برقرار کنید، محیطی برای شیرجه و غواصی با وجود قفس کوسه ها، پارک آبی با سرسره ها و نمایش خزندگان نیز وجود دارد که حیات حیوانات را به نمایش گذاشته است. با خرید خوراک سرپایی و فست فود یا خرید لباس های محلی از دست فروشان، زمان بیشتری برای تماشای جاذبه های دوربان خواهید داشت. همچنین لوازم مورد نیاز موج سواری و یا سوغات را می توانید از مرکز خرید یوشاکا ویلج واک، تهیه نمایید.

4 – از زمان روشنایی روز تا تاریکی شب می توانید خرید کرده و غذا میل نمایید

رستوران ها، مراکز خرید و تفریحی بیشماری در جاده فلوریدای دوربان وجود دارند، این ناحیه مرکز برنامه ها و زندگی شاد شبانه در دوربان می باشد. کافه های کنار خیابان از ساعات اولیه صبح شروع به کار می کنند، و گردشگران و بومی ها از گالری ها، بوتیک ها و رستوران ها تا دیر وقت شبانه خرید کرده و به گشت و گذار می پردازند. و در این ساعات شلوغی شب کافه ها و کلوب های شهر شروع به شادی و فعالیت می کنند.
بیشتر بخوانید:
5 – از شرکت در جشنواره لذت ببرید
Have Fun at a Festival
یکی دیگر از مواردی که باعث شده دوربان گردشگران زیادی را به خود جذب کند، برگزاری جشنواره سالانه طعم‌ ها است که مانند فستیوال طعم ها در نیواورلئان می باشد. دومین جشنواره سالانه طعم ها از 26 سپتامبر تا زمان 1 اکتبر سال 2018، برگزار می شود و افراد زیادی نظیر هنرمندان، افراد مشهور بین المللی، بازیگران، سخنرانان مشهور، سرآشپزهای آفریقایی و غیره را به سوی خود می ‌کشاند.
6 – با فرهنگ زولو آشنا شوید
Discover Zulu Culture
فرهنگ زولو را تجربه کنید تا با فرهنگ آفریقای جنوبی که بزرگ ترین گروه بومی می باشند، آشنا شوید. تقریبا 10 میلیون بومی زولو در این ناحیه زندگی می کنند. در شاکالند و پارک تفریحی فزولو که هر دو در دره ی بزرگ با هزار تپه احاطه شده اند، می توانید در طول کلبه های زنبوری شکل قدم بزنید، از نوشیدنی های سنتی میل نمایید، به رقص و نمایش افراد قبیله ها نگاه کنید و در مراسم های سنتی آنها شرکت نمایید. با حرکت به سوی غرب دوربان در فاصله ی 40 مایلی می توانید از پارک بزرگ ماجراجویانه ایزیتومبا، که یک روستای واقعی و اصیل زولو می باشد، دیدن کنید. با شرکت در تورهای محلی اطلاعات و تجارب بیشتری از این فرهنگ می توانید به دست آورید، به اسب سواری پرداخته یا در تور های تفریحی شرکت کنید.


7 – با تاریخ این سرزمین آشنا شوید

با گذر از مسیر میراث هندی می توانید با مکان های تاریخی بسیار مهم شهر آشنا شوید. خانه مهاتما گاندی و چاپ و مطبوعات بین المللی و موزه فونیکس و زندگی روزانه مردم را می توانید در این مسیر مشاهده کنید. در کنار موسسه اهلانگ که نلسون ماندلا به دموکراسی رای داد توقف کنید و از این مکان نیز دیدن نمایید. در ادامه بازدید از سد ایناندا را فراموش نکنید.
8 – در ورزشگاه موسا مابیدا بازی کنید
Play at Moses Mabhida Stadium
طاق بزرگی در وسط ورزشگاه موسا مابیدا وجود دارد که این اثر را مانند بیگ بن لندن و پارتنون یونان، بنایی نمادین و مهم نموده است. این ورزشگاه با 8500 صندلی میزبان جام جهانی 2010 بوده است و جشنواره طعم های دوربان و بسیاری از رویداد های ورزشی دیگر در این مکان برگزار می شوند. شش فعالت مهم را می توانید در این ورزشگاه انتخاب کنید که شامل پیاده روی ماجراجویانه، 500 قدم بالا رفتن از طاق بزرگ ورزشگاه، هجوم بزرگ در دوربان، به عنوان بلند ترین تاب‌ سواری بانجینگ در جهان و تاب خوردن در بالای استادیوم و سقوط آزاد ماجراجویانه از 722 فوت ارتفاع می باشد. اگر جرات انجام این فعالیت ها را ندارید، می توانید از روی قطار ها سر بخورید و یا سوار بر جت از مناظر زیبای شهر لذت ببرید. دوستداران ورزش های ماجراجویانه بهتر است که فرصت بازدید از این ورزشگاه را از دست ندهند.
9 – جاذبه های بسیار زیادی در دوربان وجود دارد
Conscious Cafe
در برنامه ی سفر به دوربان بازدید از مناظر شگفت انگیز، حیات وحش، تالاب ها و کوه ها در ایالت کوازولو ناتال را که تقریبا 2 تا 3 ساعت دور تر قرار دارند را بهتر است که از قلم نیاندازید. به همراه تور و راهنمای محلی و یا به تنهایی به سوی منطقه محافظت شده ی پارک هلوهلووی که زیستگاه تعداد بسیار زیادی از حیوانات است بروید، در این ناحیه پادشاهان زولو برای اولین بار شکار کرده و قوانین محافظت از منطقه را وضع کردند. در سنت لوسیا برای شکار، کوهنوردی و یا کروز سواری ثبت نام کنید. اگر علاقه ای به کمپ ندارید می توانید در اقامتگاه های بید اند بریکفست یا تخت و صبحانه، در هتل ها و یا کلبه ها اقامت کنید.


از کجا غذای خیابانی تهیه کنید

بهترین رستوران برای تهیه ی غذای آماده در مرکز تفریحی دوربان قرار دارد، که نمونه ی مناسب رستوران هندی کین کاتیر می باشد که می توانید خوراک بانی چو و دیگر غذا های سنتی هندی را سفارش دهید. یا در کافه ی معروف دوربان به نام سورفرایدر، صبحانه، انواع برگر، پیتزا،‌ بستنی و غیره را میل کنید.


مکان مناسب صرف ناهار و شام
رستوران شف تیبل، همواره در منوی غذایی خود از مواد تازه، محلی و ترکیبات فصلی استفاده می کند. در این مکان که آشپز ها در آشپزخانه ای با فضای باز غذا می پزند، از تماشای تئاتر و نمایش آشپزی لذت خواهید برد. زورکا سوشل لانگ نیز نمونه ی دیگری می باشد که می توانید غذا های آفریقای جنوبی را امتحان کنید. افرادی که گیاه خوار می باشند در کافه کانشیز در نزدیکی قلعه ی ماین می توانند غذاهای گیاهی سفارش دهند.
با بازدید از جاذبه های تماشایی دوربان لحظات خوش و به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

چگونه سفر کنید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر