لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> وقتی به سفر می رویم٬ چگونه از خانه ی خود محافظت کنیم
وقتی به سفر می رویم٬ چگونه از خانه ی خود محافظت کنیم

وقتی به سفر می رویم٬ چگونه از خانه ی خود محافظت کنیم

هیچکس دوست ندارد٬ وقتی که از سفری جذاب برمی گردد٬ خانه اش را دچار مشکل ببیند. در اینجا چند اقدام مختلف برای حفظ ایمنی و امنیت خانه بیان شده است که می تواند از خانه ی شما محافظت کند. قبل از اینکه خانه را ترک کنید٬ مهم است که چک کنید که هر یک از این اقدامات به خوبی عمل می کنند و خانه ی شما امن است و سپس با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

روش اول: متوقف کردن مزاحمان

۱. سیستم ایمنی خانه نصب کنید
هشدارهای استاندارد امنیت خانه معمولا شامل سنسورهای ورودی در همه درهای ورودی٬ سنسورهای پنجره هایی که به راحتی در دسترس هستند و چند سنسور حرکتی فعال در فضای باز هستند. همچنین این سنسورها مستقیما به سرویس مانیتورینگ متصل هستند. این سیستم ها به عنوان بازدارنده در مقابل مزاحمان عمل می کند و استفاده از آن ها نسبتا آسان است.

. شما می توانید از یک سیستم اتوماسیون خانگی استفاده کنید که به شما اجازه می دهد تا به سیستم ایمنی از طریق یک گوشی هوشمند یا برنامه ی کامپیوتری دسترسی داشته باشید. اغلب یک سیستم امنیتی کامل شامل دوربین های بیرونی٬ سیستم کنترل روشنایی و اخطار و سیستم مانیتورینگ می باشد. این ها باعث می شود تا وقتی که از خانه دور هستید٬ خیالتان راحت باشد.

. همچنین ممکن است٬ نصب یک سیستم امنیتی خانه باعث کاهش هزینه های پرداختی بیمه ی شما به عنوان صاحب خانه شود.

۲. نشانه ی یک شرکت امنیتی را خریداری کنید
Purchase a sign from a security company
اگر انتخاب کرده اید که یک سیستم امنیتی خانگی خریداری و نصب کنید٬ در نظر داشته باشید که نشانه ی آن را از شرکت دیگری بخرید. بعضی از صاحب خانه ها نگران تبلیغ کردن سیستم امنیتی خود هستند و این به دزدها کمک می کند تا بتوانند با آگاهی بیشتر به آن ها حقه بزنند. اگر نشان یک شرکت دیگر را خریداری کنید٬ این خط را از بین خواهید برد.

. حتی اگر یک سیستم ایمنی نصب نکرده اید٬ همچنان می توانید نشانه ای برای قرار دادن در حیاط پیدا کنید. چون این کار ممکن است به اندازه ی کافی دزدها را بترساند و آن ها را از شما دور کند.
. به راحتی می توانید این نشانه ها را در وبسایت های اینترنتی پیدا کنید.

۳. سنسورهای حرکتی نصب کنید
Install motion sensors
این برای خانه های ویلایی مناسب تر از خانواده هایی است که در آپارتمان زندگی می کنند. اگر فضای بیرونی دارید٬ سنسور حرکتی نصب کنید که وقتی کسی به خانه نزدیک می شود٬ روشن شود. اضافه کردن سنسورهای حرکتی در همه ی ورودی ها مثل حیاط و گاراژ را در نظر بگیرید.

. مطمئن شوید که نور سنسور به اندازه ی کافی روشن باشد و توجه ها را به سمت کسی که به سمت خانه می آید٬ جلب کند.

۴. درهای ورودی قدیمی خود را تعویض کنید
Replace your older entry doors
درهای محکم٬ به منظور جلوگیری از دزدی٬ یک سرمایه گذاری با ارزش هستند. در حالت ایده آل٬ آنها یک اینچ ضخامت دارند و از فلز ساخته شده اند. چوب سخت نیز یک گزینه ی بسار خوب است. درب شما باید آنقدر محکم باشد تا کسی نتواند آن را بشکند یا با لگد باز کند. این کار نه فقط ایمنی شما را بالا می برد بلکه بازده انرژی خانه را نیز افزایش می دهد.

. اگر درب به راحتی می شکند٬ قفل ها خوب بی ارزش می شوند.
. وقتی در خانه ای اجاره ای سکونت دارید٬ این امکان را ندارید. در این صورت با صاحب خانه ی خود درباره ی درنظر گرفتن درهای امنیتی بیشتر صحبت کنید.

۵. قفل های محکمی نصب کنید
Install strong locks
برای درهای ورودی از قفل های قدرتمند استفاده کنید. اگر در ورودی شما کشویی و شیشه ای است٬ قفل هایی نصب کنید که بین در و شیار را جدا می کند و مطمئن می شوید که از بیرون باز نمی شوند. اگر توری پنجره دارید٬ ضامن را به توری اضافه کنید. توری پنجره ها به راحتی باز می شوند ولی این ضامن می تواند یک لایه ی محافظ دیگر اضافه کند.

۶. یک گاو صندوق بخرید
Purchase a fireproof safe
گاوصندوق یک سرمایه گذاری ضروری برای تمامی صاحب خانه هاست. چه وقتی داخل خانه هستید و چه وقتی که نیستید٬ باید اسناد ضروری خود مثل سند خانه٬ پاسپورت و کارت های شناسایی خود را داخل آن نگه دارید.

. قبل از رفتن٬ هرگونه اشیای ارزشمند خود را که ممکن است روزانه استفاده کنید را مثل جواهرات و اسناد مهم داخل گاوصندوق قرار دهید و آن را قفل کنید.

۷. جای کلیدهای مخفی را عوض کنید
 Relocate any hidden keys
بسیاری از ما کلیدهای مخفی برای درهای خروجی و گاراژ داریم که آن ها را زیر فرش یا موکت یا گلدان٬ قایم می کنیم. کلیدهای مخفی را پیدا کنید و در جای امن دیگری از خانه قرار دهید.

. وقتی که از خانه دور هستید٬ دلیلی وجود ندارد که کلیدهای مخفی بیرون خانه باشد. بیشتر دزدها می دانند که صاحب خانه ها کلیدها را قایم می کنند و آن را در جایی که دسترسی به آن آسان است قرار می دهند .

اثر ویرانگر سونامی بر صنعت گردشگری
ادامه مطلب

روش دوم: غیبت خود را بپوشانید

۱. از دوستی بخواهید که به خانه ی شما نظارت کند
Ask a friend to monitor your home
از یک دوست مورد اعتماد٬ عضوی از خانواده یا همسایه بخواهید تا وقتی که شما حضور ندارید٬ چشمش به خانه ی شما باشد. این کاملا ضروری است که شما به آن فرد اعتماد داشته باشید و بدانید که خانه ی شما را چک خواهند کرد.

. همسایه ی کناری فرد مناسبی برای نظارت بر خانه ی شماست. چون اگر اتفاقی در آنجا بیفتد٬ آن ها کسانی هستند که می توانند متوجه شوند.
. راحتی را فدای اعتماد نکنید. اگر به طور کامل احساس راحتی نمی کنید تا از همسایه خود بخواهید تا خانه ی شما را چک کند٬ از یک دوست نزدیک یا عضوی از خانواده این را بخواهید.
. به آن ها یادآوری کنید که شما هم همین کار را برای آن ها وقتی که خارج از خانه هستند٬ انجام خواهید داد.

۲. از یک دوست بخواهید تا از حیاط شما نگهداری کند
 Ask a friend to maintain your yard
چمن های بیش از حد رشد کرده یا مسیر عبوری پر از برف نشانه های بسیار واضحی از این است که صاحب خانه٬ در خانه نیست.

. به زمانی که دوستتان برای این کار صرف می کند٬ نیز فکر کنید. برای مثال٬ اگر همسایه ی شما یک پسر یا دختر نوجوان دارد٬ به آن ها پیشنهاد دهید که در قبال انجام این وظایف٬ پول دریافت می کنند.
. همیشه ذکر کنید که این لطف و پیشنهاد را در شرایط مشابه٬ شما هم برای آن ها انجام می دهید.

۳. کلیدهای قابل برنامه ریزی نصب کنید
Install programmable light switches
روشن بودن چراغ های داخل خانه٬ نشانه ای از بودن صاحب خانه است ولی وقتی که خانه نیستید٬ روشن گذاشتن تمام وقت چراغ هایتان٬ چندان موثر نیست. یک کلید برق قابل برنامه ریزی که در ساعات معینی چراغ را روشن و خاموش می کند٬ می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. این کار٬ هم در هزینه و انرژی صرفه جویی می کنید و هم برای دور نگاه داشتن مزاحمان مفید است.

. دزدی که خانه ی شما را بررسی می کند٬ ممکن است متوجه شود که چراغ های خانه در ساعت مشخصی روشن و خاموش می شود. برنامه ی متفاوتی را برای زمان سنج در نظر بگیرید که روز به روز متفاوت باشد.

۴. در شبکه های اجتماعی پست نگذارید
Do not post online
هرگز در شبکه های اجتماعی پست نگذارید که به سفر رفته اید. وقتی که همچنان در سفر به سر می برید٬ از قرار دادن عکس های مسافرت خود در سفر٬ وارد فرودگاه شدن یا از در جریان قرار دادن دوستانتان از تعطیلات خود٬ خودداری کنید.

. ایمنی اینترنتی بسیار اهمیت دارد. بسیاری از دزدها اطلاعات خود درباره ی قربانیان خود را از طریق پست هایی آن ها در شبکه های اجتماعی٬ وقتی در خانه نیستند٬ می گذارند٬ بدست می آورند. برای مثال این که چه مدت در سفر هستند و به کجا خواهند رفت.

۵. پست خود را ببندید
Stop your mail
اداره ی پست را از نبودن خود آگاه سازید تا وقتی که در خانه نیستید٬ برای شما نامه یا بسته ای نفرستند. همچنین اگر نمی خواهید به اداره ی پست اطلاع دهید٬ می توانید از همسایه بخواهید تا نامه های شما را جمع آوری کند.

. از دلیوری های از پیش برنامه ریزی شده اجتناب کنید٬ مثل انجام خریدهای آنلاین٬ وقتی که خانه نیستید.بسته هایی که در بیرون خانه ی شما قرار می گیرند٬ به راحتی دزدیده می شوند و به دیگران این خبر را می دهند که شما خانه نیستید.

۶. پوشش پنجره های خود را مانند قبل نگاه دارید
Leave window coverings the same
این برای پرده ها یا کرکره های پنجره ی شما کاربرد دارد. اگر به طور معمول پرده های خود را در طول روز باز می گذارید٬ وقتی که به سفر می روید نیز آن ها را باز بگذارید. تغییرات قابل توجه می تواند تلنگری به افراد بزند که شما خانه نیستید. مثل این که شما به طور عادی کرکره های خانه ی خود را باز می گذارید ولی وقتی به سفر رفته اید آنها را ببندید.

روش سوم: آماده سازی نهایی

۱. لوله های خانه را چک کنید
 Check your pipes
اگر در آب و هوایی سرد زندگی می کنید و برای مدتی قرار است در خانه نباشید و احتمال هوایی ناپایدار وجود دارد٬ لوله های خانه را چک کنید و مطمئن شوید که سالم هستند. وله های یخ زده می تواند صدمه ی جدی به خانه بزند و اگر کسی آنجا نباشد که آن ها را چک کند٬ ممکن است وقتی که برمی گردید٬ با مشکل بزرگی رو به رو شوید.

.به جاهایی سر بزنید که خطر یخ زدن لوله ها بیشتر است. مثل اتاق زیر شیروانی و زیرزمین و عایق گذاری آن را چک کنید. اگر نگران عایق گذاری لوله ها هستید٬ یک لوله کش بیاورید تا لوله های شما را چک کند.
. همسایه ای قرار است خانه ی شما را چک کند٬ وقتی که در خانه نیستید٬ باید شیرهای آب شما را نیز چک کند.اگر آبی از شیرهای آب نمی آید٬ ممکن است لوله های شما یخ زده باشد. از آن ها بخواهید که اگر این اتفاق افتاد به سرعت با شما تماس بگیرند.

۲. وسایل برقی غیر ضروری را از برق بکشید
Unplug non-essential appliances
قبل از اینکه بروید٬ وسایل برقی غیر ضروری مثل مایکروویو٬ سیستم صوتی٬ قهوه ساز و چراغ ها را از برق بکشید.

. این از خانه ی شما را از تغییر ولتاژ ناگهانی یا آتش سوزی الکتریکی محافظت می کند.
. همچنین با این کار در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نموده اید.

۳. همه ی قفل ها را چک کنید
Check all locks
قبل از اینکه حرکت کنید٬ چک کنید که تمامی درها و پنجره ها با امنیت کامل قفل شده اند. اگر قفلی را نصب کرده اید ولی فراموش کرده اید که آن را قفل کنید٬ برایتان سودمند نخواهد بود. به همه ی اتاق ها ی خانه بروید و مطمئن شوید که تمامی پنجره ها و درها امن هستند.

. همچنین مفید خواهد بود که اگر خانه ی خود را از بیرون مشاهده کنید. به دنبال پنجره یا دری بگردید که به آسانی باز می شود و آن را ایمن کنید.

۴. دما را کم کنید
Turn down the temperature
این راه خوبی برای کم کردن هزینه های برق و گاز شماست. دما را روی ترموستات تنظیم کرده و دمای آبگرم را کم کنید.

. نباید به طور کامل ترموستات خود را خاموش کنید. با توجه به اقلیم محل زندگیتان٬ ۵۵ درجه ی فارنهایت برای زمستان ها و ۸۰ درجه ی فارنهایت نیز برای تابستان ها مناسب است.
. همچنین می توانید بر دمای خانه٬ از راه دور نظارت کنید. به صرفه ترین راه برای نظارت بر دمای خانه وقتی که دور هستید٬ نصب یک ترموستات بی سیم است که می توانید از طریق گوشی همراه خود یا تبلت یا لپ تاپ٬ به آن نظارت داشته باشید و آن را برنامه ریزی کنید.

۵. در گاراژ خود را ایمن کنید
Secure your garage door
در گاراژها معمولا آسان ترین راه برای ورود به خانه ی شما است. درهای دستی گاراژها می تواند با یک گیره یا قفل به آسانی ایمن شود و از باز شدن آن ها جلوگیری شود. دربازکن اتوماتیک گاراژ خود را خاموش کنید. وقتی که در خانه نیستید٬ با یک ریموت بین المللی هر فردی می تواند در گاراژ شما را باز کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر