لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> خطوط جدید قطار در سراسر جهان
خطوط جدید قطار در سراسر جهان

خطوط جدید قطار در سراسر جهان

سال 2018 سالی بسیار خوب و هیجان انگیز برای علاقمندان به سفر ریلی بوده زیرا خطوط و خدمات ریلی جدید و سریع السیری در سراسر جهان افتتاح شده که شهرهای بزرگ جهان را بیش از پیش به یکدیگر متصل کرده و زمان مسافرت بین این شهرها را به شدت کاهش داده اند. سفر با قطار اگر چه به سرعت و راحتی هواپیما نیست اما جذابیت های خاص خود را دارد که با سفر هوایی تجربه امکان پذیر نخواهد بود. از این رو به شما توصیه می کنیم در صورت این که قصد سفر به کشورهایی که دارای خطوط ریلی سریع السیر هستند را دارید هوشمندانه سفر کنید و از سفر با قطار نهایت لذت را ببرید. چه این که گردشگران به دنبال یک گزینه جایگزین برای سفر هوایی باشند و چه هدفشان دستیابی به یک قطار سریع تر باشد، خطوط قطار و خدمات جدید ریلی جدیدی که در ادامه این مطلب از ایران هتل آنلاین به آن‌ها اشاره خواهد شد سبک مسافرت را به شکلی هیجان انگیز تغییر خواهند داد.


خط ریلی سریع السیر گوانگژو- شنژن- هنگ کنگ
خط ریلی سریع السیر گوانگژو-شنژن- هنگ کنگ که با نام XRL نیز شناخته می شود در ماه سپتامبر گذشته افتتاح شد. این خط ریلی 26 کیلومتری شهر نیمه خودمختار هنگ کنگ را به سرزمین اصلی چین و شبکه ریلی سریع السیر آن متصل می کند. قطارهای سریع السیر موسوم به قطارهای گلوله ای از ایستگاه جدید التاسیس کاولون غربی در هنگ کنگ به سمت 44 مقصد متفاوت حرکت خواهند کرد. مسافت بین هنگ کنگ و گوانگژو که تا قبل از افتتاح این خط ریلی جدید در 2 ساعت توسط قطارها طی می شد اکنون تنها در عرض 47 دقیقه به انجام می رسد. سفر به شنژن نیز تنها 14 دقیقه به طول می انجامد. قطارهایی که به طور مستقیم از هنگ کنگ به پکن می روند این مسیر طولانی را در 9 ساعت و قطارهایی که مستقیماً به شانگهای می روند این مسیر را در 8 ساعت طی خواهند کرد. روزانه نیز تنها یک قطار از این ایستگاه در هنگ کنگ به سمت هر یک از این دو مقصد حرکت می کند. در یک حرکت و برنامه ریزی بی سابقه، ایستگاه کاولون غربی به دو بخش تقسیم شده که یک بخش به مقامات اداره کنترل مهاجرت چین و دیگری به اداره کنترل مهاجرت هنگ کنگ تعلق دارد. بدین ترتیب مسافران هنگام ورود یا خروج به/از هنگ کنگ نیاز چک دوباره مدارک ندارند. البته این همکاری بدون جنجال نیز نبوده است. بخشی از این ایستگاه توسط مقامات چینی اداره شده و پلیس های چینی در آن گشت زنی می کنند. مسافرانی که از هنگ کنگ می آیند هنوز هم مجبور به ارائه ویزای معتبر چینی یا مدارک مسافرت خواهند بود تا بتوانند سوار قطارهای سریع السیر جدید شوند.
خط ریلی سریع السیر تانگیر- کازابلانکا
Tangier-Casablanca high-speed line
خط ریلی سریع السیر تانگیز- کازابلانکا که در ماه های گذشته افتتاح شده شهرهای تانگیز و کازابلانکا از شهرهای بزرگ مراکش را از طریق پایتخت کشور، ربط، و همچنین کنیترا در شمال به هم وصل خواهد کرد. این خط ریلی از قطارهای سریع السیر دو طبقه TGV ساخت فرانسه استفاده خواهد کرد که سرعت آن ها به 322 کیلومتر در ساعت می رسد. شهر تانگیز که در ساحل شمال غربی کشور مراکش قرار دارد از دیرباز دروازه ای بین آفریقا و اروپا بوده است. کازابلانکا نیز بزرگ ترین شهر مراکش و مرکز قدرت اقتصادی کشور محسوب می شود. شهر تانگیز را به خاطر فضا و حال و هوایی کولی وار، تعداد زیاد کافه ها و میراث باستانی غنی از فرهنگ های مختلفش می شناسند در حالی که شهر کازابلانکا به خاطر معماری و سواحل زیبایش مشهور شده است. این دو شهر حدود 340 کیلومتر با هم فاصله دارند و خط ریلی جدید زمان سفر بین دو شهر را به دو ساعت کاهش می دهد. این در حالی است که در گذشته مسافرت با قطار بین دو شهر بیش از 5 ساعت به طول می انجامید.
خط ریلی یورواستار لندن- آمستردام
London-Amsterdam Eurostar
خط قطار یورواستار سال های زیادی است که خدمات روزانه قطار را بین لندن و بسیاری از شهرهای بزرگ قاره اروپا ارائه می دهد از جمله قطار لندن به پاریس که دو ساعت و 16 دقیقه در راه خواهد بود و همچنین قطار لندن بروکسل که مسافت دو شهر را در کمتر از دو ساعت طی می کند.. در آوریل 2018، یورواستار اولین خدمت ریلی مستقیم بین لندن و آمستردام را راه اندازی کرد که مسافران شهر لندن را در عرض 3 ساعت و 41 دقیقه به آمستردام می رساند. در حال حاضر روزانه دو قطار مستقیم از لندن به آمستردام حرکت می کنند اما قطاری برای مسیر برگشت وجود ندارد زیرا دولت های بریتانیا و هلند هنوز به توافقی برای کنترل مرزهای خود نرسیده اند. یورواستار قصد دارد بعد از توافق دو دولت بر سر کنترل مرزی، قطار مستقیم برگشت را نیز راه اندازی کند و انتظار می رود این اتفاق در اواخر سال 2019 رخ دهد.
خط ریلی باکو-تفلیس-کارس
Baku-Tbilisi-Kars Railway
خط راه آهن باکو-تفلیس- کارس (BTK) در واقع در سال 2017 افتتاح شد. این خط قطار پایتخت های آذربایجان و گرجستان را به شهر باستانی کارس در ترکیه متصل می کند که مسیر بین آن ها به 826 کیلومتر می رسد. اما در سال 2019، این خط ریلی یک مسیر جدید را افتتاح خواهد کرد که شهرهای باکو در آذربایجان و آنکارا و استانبول در ترکیه به هم متصل کرده و مسافران در هر یک از این شهرها خواهند توانست به راحتی به شهرهای دیگر سفر کنند. این اولین خط مستقیم قطاری است که بین آذربایجان و ترکیه برقرار شده و نیاز به توقف در گرجستان ندارد، کشوری که با ترکیه و آذربایجان مرز مشترک دارد. قطارهای جدید سرعتی معادل حداکثر 160 کیلومتر در ساعت داشته و کمپانی واگن سازی Stadler Rail Management نیز واگن های آن را خواهد ساخت. در حالی که مدت زمان مسافرت بین این نقاط تعیین نشده اما خط سریع السیر و مستقیم جدید به شدت وضعیت موجود را بهبود بخشیده و زمان مسافرت بین دو کشور را از طریق خطوط ریلی کاهش خواهد داد. در حال حاضر، کسانی که قصد سفر از باکو به آنکارا را دارند باید یک مسیر خسته کننده 40 ساعته با چندین توقف را تجربه کنند. این در حالی است که مسافرت با قطار از باکو تا استانبول 3 روز طول خواهد کشید.

طولانی ترین قطار جهان با دو کیلومتر طول در دل صحرای موریتانی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر