لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> خوراکی های خوشمزه ای که باید در بازار های اروپا امتحان کنید
خوراکی های خوشمزه ای که باید در بازار های اروپا امتحان کنید

خوراکی های خوشمزه ای که باید در بازار های اروپا امتحان کنید

در ماه دسامبر، میادین اروپا با باز شدن بازارهای کریسمس در شهرهای سراسر قاره اروپا از فرانسه و ایتالیا گرفته تا آلمان، اتریش، انگلیس و دیگر کشورها، سرشار از شور و هیجان می شوند.
بازارها که پر از کالاهای بومی آن کشور هستند، امروزه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده اند و به بازدیدکنندگان هدایای دست ساز، نمایش های تولد عیسی مسیح، پیست های هاکی، بوفه های سرپایی از غذاهای لذیذ و نوشیدنی های گرم در طول شب عرضه می کند. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
برخی از غذاهایی که امروزه در بازارها یافت می شوند، به قرون وسطی بازمی گردند. این بازارها به مسافران فرصتی می دهد تا از طریق چشیدن غذاهای لذیذ محلی در فصل تعطیلات کریسمس، کشورها را کمی بهتر بشناسند.
چه ذائقه شیرینی داشته باشید و چه ترش، بازارها چیزی دارند تا رضایت خاطر همه را جلب کنند از شراب شیرین گرفته تا دونات های سرخ شده و پنیرهای دودی شده.
در اینجا ۲۹ مورد از خوراکی هایی را که نمی خواهید از دست بدهید را جمع آوری کردیم، هر چند که هر بازار دارای انتخاب گسترده ای از کالاهای زیادی برای امتحان کردن در طول سفر شما می باشد.

در حالی که زمان باز بودن بازارها با توجه به آن کشور می تواند متفاوت باشد، بیشتر این بازارها تمایل دارند که روز جمعه قبل از میلاد مسیح (چهار یکشنبه قبل از عید کریسمس) تا روز بیست و پنج دسامبر باز باشند (گفته می شوند که برخی بازارها تا اواخر روز ۶ ژانویه همچنان باز می مانند.)


بردل
منطقه آلزاس در شمال شرقی کشور فرانسه به خاطر غذاهای اش معروف است از جمله آنها می توان به بیسکویت های بردل اشاره کرد که در طول تعطیلات مورد استقبال عمومی قرار می گیرند و در شکل ها و طعم های گوناگون عرضه می شوند. این بیسکویت ها با استفاده از آرد، کره، تخم مرغ و شکر تهیه می شوند و می توان موادی مانند لیمو و نان زنجبیلی و یا ادویه هایی مانند دارچین، رازیانه و یا هل را به سلیقه خود به آن اضافه کرد.
آبلسکیور
Aebleskiver

بازارهای کریسمس در دانمارک در فصل تعطیلات نیز به وفور یافت می شوند که یکی از محبوب ترین بازارهای کریسمس در کپنهاگ در پارک تفریحی تاریخی، تیوولی گاردنز می باشد.

مسافرانی که در بازار گردش می کنند، می توانند از یک لیوان شراب شیرین (به همراه دارچین و میخک) در کنار یک آبلسکیور که در حقیقت کیک های کروی شکل شبیه به کیک و دونات هایی که اغلب با مربا، پودر شکر، یا بادام برشته شده سرو می شوند، لذت ببرند.
کریست استولن
Christstollen
استولن یک کیک غنی، حجیم و شیرین مانند نان است که با میوه های خشک، پوست مرکبات شیرین و آجیل و با کره غلیظ و پوشش شکر برای نگه داشتن طعم های مختلف پر می شود.
درسدنر کریست استولن که با کشمش، کره، بادام شیرین و تلخ، پوست پرتقال و لیمو شیرین، ادویه جات استولن و ارواح ها تهیه می شود و قدمت آن به صدها سال پیش باز می گردد و برای لذت بردن از بازارهای شهر آلمان به عنوان یک خوراکی باقی مانده است.
گوشت خوک بود داده شده
Roasted Ham

علاوه بر خوراکی های شیرین، بازدید کنندگان طیف وسیعی از غذاهای مطبوع از گوشت خوک بزرگ دودی شده در بازارهای کریسمس پراگ در جمهوری چک را پیدا خواهند کرد.

هوشمندانه سفر کنید. شهر پراگ به خاطر گوشت خوک اش مورد توجه قرار گرفته است. این گوشت معمولا دودی شده و برای رسیدن به طعم آن جوشانده می شود. گوشت های سرخ شده که در بازارها یافت می شوند مستقیما از روی حرارت برش داده می شوند تا به یک لقمه تازه و آبدار تبدیل شوند.


پیروگی
Pierogi

پیروگی، یک اسنک اشتها آور دیگر است که یک خوراکی محبوب در لهستان به حساب می آید. این کوفته های پر شده ممکن است شامل انواع پرکننده باشد که از مواد شیرینی مثل توت فرنگی و گیلاس یا پنیر روستایی شیرین و کشمش گرفته تا مخلوط های اشتها آوری مانند قارچ خرد شده و کلم خرد شده.

بازدیدکنندگان بساط های را پیدا خواهند کرد که پیروگی پر شده با پنیر، کلم ترش و میوه ها را در بازارهایی مثل بازار کریسمس کراکوو می فروشند.
اولی بولن
Oliebollen

گاز زدن یک خوراکی سرخ شده می تواند لذت گرمابخشی را در یک هوای سرد به شما ببخشد. اگر شما در هلند هستید حتما اولی بولن را امتحان کنید. این کوفته های شیرین و خوشمزه که نام آن ها را می توان به گلوله های روغنی ترجمه کرد، کاملا سرخ شده و روی آنها را برای ایجاد یک بافت ترد و شیرین با شکر تزئین می کنند.

گاهی اوقات اولی بولن ها را با کشمش و مویز تهیه می کنند تا ارزش تغذیه ای آن را بالا ببرد.
بیتربالن
Bitterballen
بیتربالن، یک اسنک اشتها آور هلندی دیگر است که حتما باید آن را امتحان کند. این خوراکی ترد از کوفته های گوشتی تهیه شده اند و به طور کامل با روغن سرخ شده و قبل سرو شدن، یک طرف آن حسابی با خردل پر شده که آن را تبدیل به یک خوراکی ایده آل با یک لیوان آبجو سرد، میکند.


اوس چیپک
Oscypek
یکی از معروف ترین پنیرهای لهستان، پنیر اوس چیپک است که یک پنیر دودی است که از شیر میش که در کوه های تاتارا در لهستان زندگی می کنند، تهیه شده است. این پنیر به روش های مختلفی سرو می شود از جمله به صورت سرد و یا گرم که ممکن است سرخ شده یا کباب شده باشد.

بیگلی
Beigli
بیگلی، یک اسنک محبوب در روزهای تعطیل در مجارستان می باشد که به طور معمول با دانه های خشخاش یا گردو خرد شده پر می شود، هر چند برخی دستور العمل های موجود شامل انواع مختلفی از مواد پر کننده ای مانند پوره شاه بلوط و سیب باشد.
پای گوشت چرخ شده
Mince Pies

قبل از تهیه پای گوشت چرخ شده ای پر طرفدار در بین مردم، غالبا مواد پرکننده شیرین این پای با گوشت ترکیب می شوند. امروزه، پای شیرین بریتانیایی سرشار از ترکیبی از میوه ها و ادویه جات است که به عنوان پای گوشت چرخ شده شناخته می شود.

این شیرینی ها، طعم غنی و خامه ای شان را از ترکیبی از بادام، میوه ها و عسل گرفته اند که از قرن ۱۶ به بعد به عنوان یک خوراکی محبوب سرو می شود.
ماکارون د امین
Macaron d'Amiens
ماکارون متمایز از انواع مختلفی هستند که در سایر مکان ها به لطف یک پایه بیسکویتی نرم و در مقابل یک مرنج یافت می شوند.آن ها توسط ملکه سابق ایتالیا کاترین د مدیسی به فرانسه معرفی شدند و بعدها محبوبیت آنها توسط شکلات فروشی فرانسوی به نام جین تروجنوکس افزایش پیدا کرد.
وانیل کیپفرل
Vanillekipferl
این بیسکویت های هلالی شکل در وین در روزهای تعطیل و در کریسمس در کشورهایی مانند آلمان، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان پرطرفدار هستند. این کلوچه ها به طور معمول با گردو خرد شده تهیه شده اند، هر چند که انواع مختلفی آن را نیز می توان با بادام یا فندق پیدا کرد. این کلوچه های با شکر وانیلی فراوان تهیه می شوند تا طعم خوشایند تعطیلات را به افراد بدهد.
گرمکنودل
Germknödel
این خوراکی که در اتریش و آلمان یافت می شود یک خمیر کلوچه پفکی است که با مربای آلو ادویه دار پر شده است. سپس این کوفته ها با کره آب شده و با دانه های خرده شده خشخاش و شکر تزئین می شوند.
کلتزن بورت
Kletzenbrot
این نان قهوه ای و پر شده از میوه طعم های شیرین و تند خود را از ادویه گرفته است که با میوه های خشکی مانند آلو، انجیر، سیب و زردآلو هستند مخلوط شده است. کلتزن که گلابی های قهوه ای رنگ شیرین هستند – جز اصلی میوه خشک شده ای هستند که به شکل اصلی شکل می گیرند که اغلب به شکل قرص و جعبه و در اندازه های مختلف پخته می شود و به عنوان غذایی محبوب در اتریش و آلمان سرو می شود.
بئورن کراپفن
Bauernkrapfen
یکی دیگر از خوراکی های محبوب در آلمان و اتریش، بئورن کراپفن هستند که دونات هایی می باشد که از خمیر نان تهیه شده اند و پیش از اینکه تزئین با پودر شکر در چربی پخته می شوند. دونات ها، هم چنین برای تولید طعم های ترش تر با کلم ترش و یا برای انواع شیرین آن با مربای تمشک پر شوند.
پانتون
Panettone
پانتون، یک نان شیرین است که دارای میوه های شیرین و کشمش است و معمولا به شکل گنبد پخته می شود. این نان شیرین که دارای بافتی سبک است و منشا آن به شهر میلان بر می گردد، به عنوان یک خوراکی لوکس در نظر گرفته می شود که به طور خاص برای جشن های مذهبی حفظ شده است.
راسلته
Raclette

راسلته، یک پنیر والزی است که از شیر گاو تهیه شده در مراتع کوه آلپ چرا می کنند. این پنیر به روش های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب شامل ذوب کردن آن بر روی یک آتش چوبی یا زغال و مالیدن آن بر روی سیب زمینی ها است. اگر به بازارهای کریسمس در سوییس و مکان های دیگر مانند آلمان سری بزنید می توانید انواع مختلفی از این نان را پیدا کنید که به صورت ساندویچ پنیر گریل شده تا باگت های توخالی به فروش می رسند.

چوب شور
Pretzels

چوب شور در بازارهای کریسمس در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه گرفته تا انگلستان و ایتالیا به یک خوراکی محبوب تبدیل شده است.

خمیر پخته که به شکل یک جفت گره درهم پیچیده در آمده است کاملا با یک آبجو سرد شکل می گیرد یک خوراکی ایده آل می شود و می توان آن را با انواع مختلفی از چاشنی ها تهیه کرد. این خوراکی می تواند به صورت ترش مزه با افزودن پنیر و شیرین مزه با افزودن مغز دانه ها با شکلات و شکر یافت شود.
فئور زانگن بوول
Feuerzangenbowle
فئور زانگن بوول، یک نوشیدنی ایده آل برای روزهای تعطیل در آلمان که نمی خواهید از دست بدهید. این نوشیدنی که به انبر آتش ترجمه می شود، نام خود را از فرآیندی که برای تهیه آن استفاده می شود،گرفته است. یک عرق نیشکر خیس خورده در یک دیگ بزرگ سوزانده می شود. این کار باعث می شود که شکر ذوب و کاراملیزه شود و با شراب قرمز ترکیب می شود تا خود نوشیدنی را ایجاد کند. برای یک نمایش واقعی، به بازار کریسمس نورنبرگ بروید تا بزرگ ترین نسخه نوشیدنی ها را ببیند. این بازار، خانه یک پاتیل است که می تواند حدود ۹۰۰۰ لیتر مشروب را در خود نگه دارد که با استفاده از شراب قرمز داغ، ادویه، لیمو، پوست پرتقال و عرق تهیه می شود.
شراب شیرین، آبجوی کریسمس و نوشیدنی های تعطیلات
Mulled Wine

علاوه بر غذا، بازارهای کریسمس اروپا نیز پر از نوشیدنی های گوناگون است تا در کنار اسنک های موجود بتوانید از نوشیدن آنها لذت ببرید. در سوییس، حتما از نوشیدن شکلات داغ که از شکلات تازه تهیه می شود لذت ببرید، در حالی که انواع شراب های شیرین مورد علاقه فراوان هستند. در اتریش و آلمان از نوشیدن که یک شراب شیرین تهیه شده با شراب قرمز و ادویه است، لذت ببرید.
نسخه اسکاندیناوی شراب شیرین، گلاگ است که با شراب قرمزی تهیه شده که به آن ادویه و شکر افزوده شده است و به طور معمول شامل کشمش و بادام سفید است تهیه می شود.

علاوه بر شراب شیرین، نوشیدنی هایی مانند آبجو را نیز پیدا خواهید کرد. در آلزاس در فرانسه حتی آبجو کریسمس تیره رنگی را نیز عرضه خواهند کرد. به گفته نمایندگان هیات گردشگری این کشور، بیش از نیمی از آبجو مصرفی و دمنوش های آلساتیان که قدمت آن به سال ۱۲۶۸ باز می گردد، در فرانسه و در آلزاس تولید می شود.
سوسیس ها
Sausages

سوسیس ها، وقتی که راه خود را به بازار کریسمس اروپا باز کردنند به اندازه شراب شیرین به محبوبیت رسیدند. از خوردن سوسیس های تازه گریل شده در بازارهای سرتاسر اروپا لذت ببرید، چه به دنبال نمونه های آن در مجارستان باشید که به مواد اولیه مثل زیره سبز، فلفل، لیمو و زنجبیل و یا سوسیس ها معروف نورنبرگ در آلمان تهیه شده باشد.

سوسیس های کوچک که معمولا تنها اندازه انگشت شما هستند، به طور سنتی بر روی آتشی از چوب درخت راش در بازار کریسمس نورنبرگ گریل می شود. شما همچنین انواع مختلفی از آن را در بازارهای سراسر اروپا پیدا خواهید کرد، چه در اتریش، انگلیس یا جمهوری چک باشید.
نان زنجبیلی نورنبرگ
Nuremberg Gingerbread

شهر نورنبرگ همچنین به خاطر نان زنجبیلی اش معروف است، یک غذای خوش مزه و تند که بیش از ۶۰۰ سال در این شهر پخته می شود.

با گفته به نمایندگان هیات گردشگری این شهر، شهر نورنبرگ به لطف ارتباطات تجاری خود با بازرگانان سراسر جهان از امتیاز ویژه ای در دسترسی به ترکیبات نان زنجبیلی که شامل بادام، دارچین، و دیگر ادویه جات است، برخوردار است. در حالی که بسیاری از جنگل های اطراف نورنبرگ عسل طبیعی را تامین می کردند. امروزه این خوراکی ها به هر شکلی از شکل های بزرگ قلبی گرفته تا شیرینی های پوشانده شده با یخ و یا شکلات پیدا می شوند. در حالی که نان زنجبیلی نورنبرگ باید در محدوده های شهر تهیه شود، مسافران انواع نان زنجبیلی را در بازارهای مختلف سراسر اروپا پیدا خواهند کرد.
کیک کودکشی
Chimney Cakes
کیک کودکشی را می توان در بازارهای مختلف کریسمس از اتریش گرفته تا جمهوری چک و انگلستان پیدا کرد، به ویژه از محبوبیت فوق العاده ای در بازارهای کریسمس مجارستان برخوردار هستند. دسرهای شیرین از خمیر ساخته می شود که دور یک قرقره پیچیده شده و بعد از آن که با روغن و شکر پوشانده شده، بر روی آتش باز پخته می شوند. افزودن روغن و شکر به آن باعث می شود تا یک پوسته ترد داشته باشد. آن ها اغلب با طعم هایی از قبیل دارچین و مغزهایی مانند بادام خرد شده یا گردو پیدا می شوند. بازرگانان نیز این دسر را با شکلات و بستنی میل می کنند.
کوفته های آلویی
Plum Dumplings
کوفته هایی هستند که با آلو شیرین پر شده اند. این کوفته ها از یک خمیر سیب زمینی تهیه شده اند و معمولا با دارچین تزئین شده اند تا هنگام کامل شدن به عنوان دسر سرو شوند. آن ها را در بازارهایی مانند بازار کریسمس زاگرب در کرواسی که برای سومین سال پیاپی در سال ۲۰۱۷ به بهترین خوراکی در اروپا شناخته شد، پیدا خواهید کرد.
چوارسی
Čvarci
این گوشت خوک ترد مانند نسخه اروپای شرقی گوشت خوک است. گوشت خوک در چربی خود سرخ می شود و گاهی اوقات به چربی نیز شیر اضافه می شود و با پیاز به عنوان یک اسنک ترد و خوش مزه سرو می شود.


کارتوفل پوفر
Kartoffelpuffer

وقتی هوس خوردن یک سیب زمینی می کنید، سیب زمینی سرخ شده را فراموش کنید و به سراغ کارتوفل پوفر بروید. این پنکیک سیب زمینی که در آلمان پرطرفدار است تا رسیدن به یک تردی طلایی رنگ سرخ شده و با سس سیب تازه سرو می شود تا یک گاز شیرین و خوش مزه را به همگان ارزانی کند.

حقایق غذایی| یک تور کوتاه آشپزی به سراسر جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر