لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> تالاب آیتوتاکی، جزایر کوک- مکان زیبایی که شبیه رویاست
تالاب آیتوتاکی، جزایر کوک- مکان زیبایی که شبیه رویاست

تالاب آیتوتاکی، جزایر کوک- مکان زیبایی که شبیه رویاست

در قسمت جلوی قایق خود ایستاده اید و به آرامی در مرداب آیتوتاکی (Aitutaki) در جزایر کوک به سمت جلو می روید و ناگهان همه چیز غیرواقعی به نظر می رسد. چطور ممکن است آبی روان تا به این حد شفاف و تمیز باشد؟ چطور ممکن است این جزایر دورافتاده که از میان آن ها می گذریم تا به این اندازه به دنیای فانتزی شباهت داشته باشند؟ چگونه ممکن است شن های ساحل تا به این اندازه سفید و براق باشند؟ چطور امکان دارد که درخت خرمایی تا به این حد سبز و آسمان به این اندازه آبی و آرامش بخش باشد؟ اینها همه سوالاتی است که با سفر به این مرداب از خود خواهید پرسید و جواب همگی یکی است: بله امکان دارد و این همه زیبایی واقعی است. این جزیره مرجانی در جزایر کوک حدود 45 دقیقه از سرزمین اصلی، راروتونگا، فاصله داشته و تنها با هواپیما می توان به آن دسترسی داشت. این جزیره مرجانی کمتر توسعه یافته و تالاب بسیاری زیبا و بزرگی دارد. اغلب گردشگران تنها برای یک روز از این جزیره زیبا و تالاب رویایی آن دیدن می کنند اما زیبایی های خیره کننده ارزش این که چند شب در آیتوتاکی بمانید را دارد. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
برای رسیدن به این منطقه باید سوار پروازهای بین اکلند و آیتوتاکی شوید که محلی ها از آن با نام «رارو» (Raro) یاد می کنند. اگر هوا مساعد و صاف باشد همان زمانی که سوار هواپیما هستید از پنجره می توانید شاهد زیبایی خیره کننده این منطقه شوید و وقتی که به ساحل برسید با یکی از زیباترین غروب های جهان روبرو خواهید شد. جزایر کوچک موتو که در کاتاماران واقع شده اند بیشتر شبیه تصاویری است که در کتاب ها دیده اید. بی دلیل نیست که تونی ویلر، موسس Lonely Planet، یکی از این جزایر به نام «تاپواتای» (Tapuaetai) را زیباترین جزیره جهان نامیده است. وقتی که با قایق در اطراف این جزایر گشت می زنید متوجه خرچنگ هایی می شوید که به طرز زیبا و خیره کننده ای سواحل را به تسخیر خود درآورده اند. لاین خرچنگ ها با نام خرچنگ نارگیل شناخته می شوند زیرا بعد از رسیدن به بلوغ کامل از چنان چنگال های قدرتمندی برخوردار می شوند که پوسته خشک نارگیل را خرد کرده و به مغز خوشمزه آن دست پیدا می کنند.
Aitutaki lagoon cruise, Cook Islands
این خرچنگ ها بزرگ ترین خرچنگ های زمینی جهان هستند و برخی از آن ها به موجودات داستان ها و فیلم های علمی تخیلی شبیه هستند. در بخشی دیگر از گردش در این منطقه با یک ماهی غول پیکر مواجه خواهید شد که طول آن تا یک و نیم متر نیز ممکن است برسد. ریف های مرجانی زیبای منطقه در آبی کم عمق قرار گرفته اند و براحتی می توان به میان آن ها رفت. برخی از گردشگران چنان از زیبایی این جزایر شگفت زده می شوند که ترجیح می دهند هفته ها همینجا باقی بمانند. با وجود این همه زیبایی باور نکردنی، در مرداب های آیتوتاکی ازدحام گردشگر وجود ندارد و تقریباً ناشناخته باقی مانده است. اما آیتوتاکی پرطرفدارترین جزیره در جزایر کوک پس از راروتونگا به شمار می آید.
Aitutaki lagoon cruise, Cook Islands

اگر چه وقتی پای خوردن و نوشیدن به میان می آید گزینه های زیادی در آیتوتاکی نخواهید داشت اما معمولاً کسانی که به این منطقه زیبا می آیند چنان غرق زیبایی محسور کننده آن می شوند که به غذا خوردن اهمیتی نمی دهند. این جزیره به معنای واقعی به دنیایی دیگر تعلق دارد و کاری غیر از گشت و گذار در مرداب ها و ریف های مرجانی آن نخواهید داشت.

خطوط هوایی نیوزیلند هفته ای یک بار از فرودگاه سیدنی به سمت جزایر کوک پرواز می کنند اما راه های ارتباطی نیز از طریق شهر اوکلند وجود دارد که هفته ای 13 بار به این منطقه می آیند. تور قایقی موسوم به Vaka Cruise نیز هر روز یک گردش 6 ساعته را در اطراف جزیره و مرداب زیبای آن ترتیب می دهد و ناهار را نیز در همین مسیر میل خواهید کرد. هزینه این تور برای بزرگسالان 125 دلار نیوزیلند و برای کودکان زیر 11 سال نیز 62.5 دلار نیوزیلندی است.
Aitutaki lagoon cruise, Cook Islands

اقامتگاه ساحلی تامانو (Tamanu Beach Resort) در کناره مرداب آیتوتاکی واقع شده و 23 اتاق ییلاقی خصوصی دارد. از دیگر امکانات این مرکز اقامتی می توان به 2 استخر شنا و یک کافه ساحلی و رستورانی که هر سه وعده به شما سرویس رسانی خواهد کرد اشاره نمود. هزینه اقامت در این مرکز از شبی 495 دلار نیوزیلندی شروع می شود.
اگر چه این جزیره در یکی از دوردست ترین نقاط دنیا قرار دارد اما زیبایی خیره کننده آن برای هر کسی تجربه ای فراموش نشدنی است. از این رو به شما توصیه می کنیم که اگر به سواحل بکر و خلوت علاقه دارید و می خواهید هوشمندانه سفر کنید، جزیره مرجانی و مرداب آیتوتاکی در جزایر کوک را از دست ندهید.

کلیساهای رم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر