لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در کشور نامیبیا
10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در کشور نامیبیا

10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در کشور نامیبیا

نامیبیا کشوری در جنوب غربی آفریقا می باشد و در گذشته مستعمره کشور آلمان بوده است. نامیبیا در سال 1990 توانست استقلال خود را به دست آورد. این سرزمین با صنعت الماس و فرهنگ خاص کوسا شناخته شده است و جاذبه های طبیعی بیشماری در این کشور وجود دارد. با تماشای مناظر باشکوه و چشم نواز دره فیش ریور یا دره ماهی رودخانه ای و آبشار با عظمت اپوپا، صحنه های رویایی را خواهید دید. در صورتی که تعطیلات مورد علاقه و خاصی همراه با برنامه های ماجراجویانه و عکاسی از طبیعت را ترجیح می دهید، پس کشور نامیبیا گزینه ی ایده آل و مناسبی برای کاوش می باشد. در ادامه برترین جاذبه های گردشگری در سرزمین نامیبیا را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل، هوشمندانه سفر کنید.
10 – آبشار اپوپا (Epupa Falls)
آبشار اپوپا در ناحیه ای معروف به کائوکلند، در بین حاشیه آنگولا و نامیبیا قرار گرفته است. این آبشار ها توسط رود کوننه ایجاد شده اند و تقریبا در فاصله های یک مایلی گسترده شده اند. در اطراف آبشار ها صخره های رنگارنگ شکل گرفته اند و درختان نخل و درختان انجیر به چشم می خورند. با وجود اینکه آبشار اپوپا در منطقه ای دورافتاده واقع شده و گردشگران تنها با استفاده از خودرو امکان دسترسی به این ناحیه را دارند، می توان گفت که این آبشار همچنان یکی از برترین و محبوب ترین مقصدهای گردشگری نامیبیا به شمار می رود. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از آبشار اپوپا، در یکی از استراحتگاه های اطراف آبشار اقامت می کنند. در صورتی که به دنبال هیجان باشید، می توانید هنگام بازدید از این ناحیه کلک سواری یا قایقرانی در رودخانه‌ ی خروشان را نیز تجربه نمایید.


9 – خلیج والویز (Walvis Bay)
Walvis Bay
خلیج والویز در میان سواحل کشور نامیبیا مهم ترین بندر محسوب می شود. این خلیج در بین گردشگران و مردم بومی که به دنبال ورزش های تفریحی صحرایی می باشند، یک مقصد توریستی محبوبی به شمار می رود. به دلیل وجود باد های قوی در خلیج، گردشگران می توانند در قسمت های کم عمق به کایت سرفینگ بپردازند. در اطراف خلیج در بیابان های شنی، گردشگران می توانند مانند اسنوبرد سواری به شن سواری نیز بپردازند. در نواحی ساحلی می توانید با ماهیگیری سرگرم شوید یا سوار بر کشتی کروز، از تماشای دلفین ها، خوک های آبی و پرواز پرندگان لذت ببرید و در تالاب ها از تجمع عظیم فلامینگو ها و زیبایی طبیعت عکاسی کنید.


8 – پارک ملی ساحل اسکلت (Skeleton Coast National Park)
Skeleton Coast National Park
ساحل اسکلت مکانی است بسیار خطرناک و در طول قرن ها امکان کشتی رانی در این سواحل وجود نداشته، به همین خاطر این ناحیه ی ساحلی، ساحل اسکلت نامیده می شود. با گذشت قرن ها، امروزه نیز این خط ساحلی دورافتاده، گورستانی برای بزرگ ترین کشتی های جهان به شمار می رود. پارک ملی ساحل اسکلت تقریبا خالی از سکنه می باشد، و تنها دهکده های پراکنده در چند نقطه به چشم می خورند. گردشگران زیادی برای بازدید از ناحیه ی محافظت شده ی کیپ کراس سییل به این ساحل سفر می کنند. این منطقه ی حفاظت شده از لحاظ تاریخی نیز باارزش و مهم می باشد و نشان دهنده ی حضور اولیه ی اروپایی ها در قرن 15 میلادی در سواحل نامیبیا است. گفتنی است که این ناحیه محل پرورش بیش از 200 هزار خوک آبی نیز می باشد.


7 – ویندهوک (Windhoek)
Windhoek
یکی دیگر از مهم ترین مقصد های گردشگری در کشور نامیبیا، ویندهوک بزرگ ترین شهر و پایتخت این کشور می باشد. اگر برنامه ای برای شکار دارید، فرصت خوبی در این شهر خواهید داشت. جاذبه های جالبی برای گذراندن اوقات سفر در این شهر وجود دارد. با بازدید از پارلمان نامیبیا و همچنین کلیسای باستانی لوتران که به نام کلیسای مسیح نیز شهرت دارد، می توانید در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور اطلاعات خوبی به دست آورید. در صورتی که به دنبال تهیه کردن سوغاتی سفر باشید، شهر ویندهوک بهترین گزینه برای خرید می باشد. در کنار بازار های محلی کوچک، مراکز خرید بزرگ مائورا، مکان مناسبی برای تهیه لوازم مورد نیاز و سوغاتی توریست ها می باشد.
بیشتر بخوانید:


6 – پارک ملی واتربرگ (Waterberg Plateau Park)
Waterberg Plateau Park
پارک ملی واتربرگ، در شمال نامیبیا واقع شده است و یک فلاتی بزرگ از ماسه سنگ هایی بزرگ به رنگ قرمز می باشد که به عنوان منطقه ی حفاظت شده حیوانات در حال انقراض، معروف می باشد. اکثر گردشگران به همراه تور و راهنما می توانند از این محیط بازدید کنند و از نزدیک حیواناتی همچون بوفالو، کرگدن و بز کوهی را ببینند. این پارک جایگاه بیش از 200 گونه پرنده می باشد و همچنین نژادی از عقاب ها در این ناحیه رشد و پرورش می یابند. گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی می باشند، قادر به عبور و پیاده روی در طول این فلات خواهند بود و در طول ماه های آوریل و نوامبر توریست ها می بایستی با مجوز و راهنما به این پارک ملی قدم بگذارند. در بیرون از این پارک ملی استراحتگاه ها و امکاناتی برای اقامت گردشگران وجود دارد.


5 – شهر بندری لودریتز (Luderitz)
Luderitz
کشور نامیبیا به عنوان مستعمره سابق آلمان، تاثیرات بسیار زیادی از فرهنگ، زبان و سبک آشپزی آلمانی ها گرفته است. در هنگام بازدید از شهر بندری لودریتز، می توانید بیشترین میزان این تاثیر را حس کنید. با تماشای معماری هایی به سبک مدرن و خیابان هایی با نام های آلمانی، اغلب حس خواهید کرد که در شهر باواریای آلمان در حال گردش می باشید. در این شهر می توانید از ساختمان بانک دویچه، کلیسا های قدیمی و تاریخی لوتران و تروست هاوس بازدید کنید. هنگام سفر به لودریتز، بهتر است که فرصت بازدید از شهر ارواح و متروکه کولمانزکوپ که در گذشته به عنوان روستای معادن الماس شناخته می شد، را از دست ندهید. تپه هایی از شن ها اطراف این شهر را فرا گرفته اند و چهره ای عجیب و زیبا به شهر بخشیده اند.


4 – شهر سواکوپموند (Swakopmund)
Swakopmund
بزرگترین شهر ساحلی کشور نامیبیا، مقصد گردشگری مناسبی برای توریست ها و اهالی بومی نامیبیا به شمار می رود. این شهر نیز به عنوان مستعمره ی سابق آلمان، تاثیر زیادی از فرهنگ و معماری این کشور گرفته است. در سراسر این شهر بنا هایی تاریخی و رنگارنگ با سبک و معماری آلمانی مشاهده خواهید کرد. به دلیل امکاناتی همچون دوچرخه سواری در صحرا، شتر سواری و شن سواری در تپه های شنی یا تفریحات آبی و استراحت در کنار ساحل، شهر سواکوپموند به عنوان پایتخت ماجراجویانه نامیبیا شهرت یافته است. تعداد زیادی از رستوران های عالی بین المللی و کافه های بی نظیر به همراه نوشیدنی های محلی را در سراسر شهر خواهید یافت.


3 – دره فیش ریور یا دره ماهی رودخانه ای (Fish River Canyon Park)
Fish River Canyon Park
با سفر به نامیبیا و دره فیش ریور، می توانید یکی از طولانی ترین دره های جهان را از نزدیک تماشا کنید. این دره در زبان آفریکانز (زبان سفيد پوستان افريقاى جنوبی) به نام ویسریویر افگروندز معروف می باشد. در طول دره رودخانه ی ماهی وجود دارد و گفتنی است که دره فیش ریور، طولانی ترین دره در قاره ی آفریقا به شمار می رود. روش های متفاوت و جالبی برای تماشا و تجربه ی پارک دره فیش ریور خواهید داشت. پیاده روی گزینه ی مناسب و محبوبی برای عبور از مسیر این دره به شمار می رود. فراموش نکنید که مسافتی در حدود بیش از 80 کیلومتر (50 مایل) را می بایستی طی کنید، یا بر فراز این دره پرواز کنید. همچنین گردشگران می توانند درون این رودخانه شنا کنند.


2 – پارک ملی نامیب ناکلافت (Namib-Naukluft National Park)
Namib-Naukluft National Park
قسمتی از پارک ملی نامیب ناکلافت در بیابان نامیب و بخشی دیگر در محدوده ی کوهستان ناکلافت واقع شده است. این پارک ملی بزرگ ترین پارک حیوانات در سرتاسر آفریقا می باشد و دارای ظاهری زیبا است. بیشترین سطح پارک ملی نامیب ناکلافت توسط تپه های شنی به رنگ قرمز و نارنجی پوشانده شده است و چشم انداز این پارک همواره با وزش باد در حال تغییر می باشد. با بازدید از این پارک ملی چشم انداز هایی ماه مانند و تپه های شنی بسیار بلند را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. یکی از معروف ترین نواحی در این پارک ملی، سوسوس ولی می باشد که ریگزار های بیابانی معروف نامیبیا در این ناحیه انباشته شده اند و تپه های غول پیکر شنی با بیش از 300 متر ارتفاع (1000 فوت) از سطح زمین را می توان تماشا کرد. همچنین بهتر است که از دره ی کایزب نیز دیدن کنید، در طول این دره می توانید رودخانه کایزب را مشاهده کنید، البته اگر به رودخانه ی شنی تبدیل نگردد.


1 – پارک ملی اتوشا (Etosha National Park)
Etosha National Park

پارک ملی اتوشا که در اطراف دشت‌ های نمکی اتوشا واقع شده است، پس از پارک ملی نامیب ناکلافت، دومین منطقه ی بزرگ حافظت شده مخصوص حیوانات در کشور نامیبیا به شمار می رود. به طور معمول این دشت خشک بوده و تنها در طول فصل تابستان چاله‌ های متعدد آب در این منطقه به چشم می خورد و این نوع آب هوا مناسب رشد جلبک آبی و سبز رنگی می باشد که هزاران فلامینگو را به این ناحیه جذب می کند. در اطراف چاله های آب می توانید گله ی حیواناتی مانند گورخر ها، حیوانات وحشی و بز های کوهی را تماشا کنید. در پارک ملی اتوشا پنج کمپ و استراحتگاه مناسب برای اقامت گردشگران طراحی شده است و همچنین این کمپ ها ماشین‌ های اجاره ‌ای کوچک برای کاوش و گردش در اختیار گردشگران قرار می دهند. گردشگرانی که به دنبال هیجان و ماجراجویی می باشند بهتر است که فرصت بازدید و تجربه ی حیات وحش را در این پارک ملی از دست ندهند. لحظات خوش و خاطره انگیزی در انتظار ماجراجویان می باشد.

10 جاذبه گردشگری برتر در كشور بلژيک
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر