لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 15 مكان برتر ويتنام برای سفرهای ماجراجويانه
15 مكان برتر ويتنام برای سفرهای ماجراجويانه

15 مكان برتر ويتنام برای سفرهای ماجراجويانه

ویتنام كشوری به شكل حرف اس در زبان انگلیسی می باشد كه چشم اندازها و مناظر زیبای آن، از مزارع كشت برنج در منطقه سا پا گرفته تا سواحل شنی سفید در فوو كوك، بازدید كنندگان زیادی را به خود جذب می نمایند.
بر اساس گزارش سی. ان. ان. (ایالات متحده امریكا)، ویتنام به خاطر اینكه از نظر داشتن مناظر “مخصوص گرفتن عكس”یكی از مقاصد به شدت زیبا و دیدنی در آسیا می باشد، به خود افتخار می كند. جهانگردان و گردشگران می توانند زوایای تماشایی را در بازارها، معابد، ساختمان هایی با معماری چینی و ژاپنی و جاده هایی پرپیچ و خم كه كوهستان هایی با سرزمین های مرتفعی را در آغوش خود گرفته اند، بیابند.

در بین بسیاری از چشم اندازهای زیبا، ایران هتل 15 مكان برتر را برای سفرهای ماجراجویانه در ویتنام جهت معرفی به خوانندگان این مطلب در سراسر جهان انتخاب نموده است. بنابراین با آشنایی با چنین مكان های بی نظیری، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.
1. غار سون دونگ، كوانگ بین

این غار با قدمتی به میزان 3 میلیون سال كه توسط یك كشاورز در سال 1991 كشف شد، به عنوان بزرگترین غار جهان شناخته می شود. این غار می تواند یك ساختمان 40 طبقه شهر نیویورك را در خود جای دهد.

سون دونگ متعلق به پارك ملی فونگ نا كه بانگ می باشد. این غار زیرزمینی مخفی دارای سیستم رودخانه زیرزمینی، سازه های سنگی عظیم و گودال های شیب داری نیز می باشد كه از طریق آنها نور خورشید می تواند به درون غار وارد شود. شركت مسافرتی اوگزالیس همه ساله در فاصله دوم تا هشتم ماه فوریه تورهای بازدید از سون دونگ را برای تعداد محدودی از مسافران مهیا می نماید.
2. فلات سا پا
Sa Pa plateau

این فلات در استان لائو جای نظر بسیاری از گردشگران ماجراجو را به خود جلب نموده است. آنها در این منطقه از آبشارها، بخش های مرتفع و جنگل های درختان بامبو دیدن نموده و همراه با خانواده های بومی در تورهای مهیج، بازارها و رویدادهای فرهنگی شركت می كنند.

در سا پا، بازدید كنندگان همچنین هر سال در ماه های آوریل و مه از طریق بالارفتن و یا استفاده از یك ماشین كابلی از قله 3143 متری فانزیپان بالا می روند و آن را به تسخیر در می آورند.
3. جان ثو
 Can Tho

این منطقه یكی از زیباترین شهرهای موجود در دلتای مكانگ می باشد كه دارای تعداد زیادی كانال، آبشارهای تماشایی، زمین های كشت برنج و بازارهای رنگارنگ شناور بر روی آب می باشد.

گردشگران می توانند لذت حضور در هتل” آزرایی هتل جان ثو” را كه در جون آئو واقع شده، تجربه نمایند. همچنین می توانند در یك تور قایق سواری شركت كرده و گردشی در شهر جان ثو داشته باشند.
4. وینپیرل نا ترانگ
Vinpearl Nha Trang

خودروی كابلی وینپیرل نا ترانگ دارای معماری مشابه برج ایفل می باشد كه خلیج نا ترانگ را به طول 3220 متر پشت سر گذارده و آن را به هون گوك ویت بر روی جزیره هون تر متصل می نماید.

این خودروی كابلی طولانی ترین و نیز بزرگترین خودرویی است كه هر كابین آن می تواند 8 نفر را در خود جای دهد. میهمانان از تجربه تماشای چشم انداز خیره كننده و مهیج اقیانوس و كوهستان های منطقه لذت می برند.
5. فو كوك
Phu Quoc

فو كوك در استان كین گیانگ، كه به جزایر گوك نیز معروف می باشند، بزرگترین جزیره ویتنام می باشد كه وسیع ترین جزیره در بین 22 جزیره قرار گرفته در خلیج تایلند نیز می باشد.

بازدید كنندگان از دیدن جزیره طبیعی و دست نخورده فو كوك، حمام آفتاب، دیدن جنگل های استوایی، شیرجه و قایق سواری كایاك لذت می برند.
6. تفریحگاه طبیعی سون ترا
Son Tra Nature Reserve

این تفرجگاه در ساحل شمال شرقی دا نانگ، به خاطر مناظر طبیعی بسیار زیبا، انواع گونه های بومی گیاهی و حیوانی، به خصوص میمون های دوقلوی قرمز رنگ، دارای شهرت فراوان است و از آن تحت عنوان گنجینه شبه جزیره یاد می شود.

تفریحگاه شبه جزیره ای و میان قاره ای دانانگ سان در این منطقه احداث گردیده است. در اینجا می توانید در یك تور كوهنوردی از میان جنگل های سرسبز شركت نمایید.
7. هوی آن
Hoi An

منطقه مورد بحث كه در ساحل مركزی واقع گردیده است، یكی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در ویتنام می باشد.

این دهكده باستانی مربوط به قرن پانزدهم میلادی، با خانه های قدیمی كه به مرور زمان رنگ زرد به خود گرفته و نیز خیابان هایی كه فانوس ها و كلاه های قدیمی در خود دارند، در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسكو ثبت گردید.
8. فلات دانگ وان
Dong Van plateau

در سال 2010، این فلات واقع در منطقه ها جیانگ توسط یونسكو به عنوان یك پارك زمین شناسی شناسایی گردید كه دارای زمین های مرتفع، كوه های آهكی و كانی هایی می باشد كه مربوط به 550 میلیون سال قبل هستند.

بازدید كنندگان می توانند شیوه زندگی مردمان بومی این منطقه را تجربه كرده و كاوشی در قله ما پانگ در ناحیه مئو واك داشته باشند كه ارتفاعی نزدیك به 2000 متر بالاتر از سطح دریا دارد.
9. تپه دریایی دا دیا
Da Dia Reef

این تپه دریایی در فوو ین به خاطر چشم انداز منحصربفرد همراه با صخره های منشوری شكل كه همانند دست خدایان به شكل منظمی بر روی هم قرار گرفته اند، دارای شهرت است.

دانشمندان می گویند كه در طول هزاران سال، گدازه های حاصل از فوران آتشفشان ها وارد آب دریاها شده اند. گدازه های داغ با ورود به آب سرد، سفت و سخت شده و لایه های متعدد سنگی خرد شده اند و بر روی یكدیگر قرار گرفته اند،‌ به این ترتیب تپه دریایی دا دیا به شكلی كه امروزه با آن آشنا هستیم، شكل گرفته است.
10. گذرگاه او كوی هو
O Quy Ho Pass

این گذرگاه عبوری بر فراز آزادراه فور دی از گذرگاه لین سون گذشته و دو استان لائو جای و لای چائو را به هم متصل می نماید. دو سوم از این گذرگاه در قلمروی استان لای چائو قرار گرفته و مابقی آن در استان لائو جای قرار گرفته است. این یك گذرگاه كوهستانی ناهموار است كه با جاده های پر پیچ و خمی عبوری از درون صخره ها، مردم را به چالش می كشد. این شاید طولانی ترین گذرگاه كوهستانی ثبت شده در منطقه شمال غرب ویتنام است كه طول آن به 50 كیلومتر می رسد.

ارتفاع، سختی و طول او كوی هو باعث شده تا لقب “پادشاه گذرگاه های شمال” به این گذرگاه اختصاص داده شود. مردمانی كه از جاده سا پا به سمت آبشار نقره ای می روند، از ورودی پارك ملی هانگ لین سون در ترام تون عبور می كنند كه یكی از نقاط شروع حركت به سمت قله فانزیپان و چند كیلومتر نزدیك تر شدن به قله گذرگاه او كوی هو است، منطقه ای كه ارتفاع آن 2000 متر بالاتر از سطح دریا است. قله درست در مركز كوهستان های ابری قرار گرفته و به این دلیل به آن “دروازه بهشت” نیز می گویند.
11. لای چائو
Lai Chau

لای چائو به خاطر دره زیبای آن كه توسط رشته كوه های فانزیپان و پانگ لانگ احاطه شده است، نه تنها دارای زمین های مرتفع و تپه ای است بلكه دارای مناطقی وسیع و بزرگ بر روی آبهای شناور می باشد.

ثان اویان به منظور مهیا نمودن یك سیستم از رودخانه ها و رودها خلق شده است، خصوصاً رودخانه نام مو كه از میان منطقه ای مشخص با طول 160 كیلومتر جریان دارد. بعلاوه، مزارع جذاب كشت چای سبز در سراسر این منطقه در حدفاصل محدوده زمانی فصل برداشت بین ماه های سپتامبر تا نوامبر، تجربه ای فوق العاده را برای بازدید كنندگان مهیا می نماید.
12. دهكده آن بانگ
 An Bang Village

این دهكده در ناحیه فووانگ در استان ثوا ثین هو، به دلیل اینكه دولت مركزی منطقه ای بزرگ به وسعت 250 هكتار را به گورستان هایی با صدها مقبره و بنای تاریخی اختصاص داده است، به “شهر معنوی” معروف است. گورستان های آن بانگ از دهه 1990 و زمانیكه بستگان فوت شدگان از كشورهای خارجی هزینه احداث این مقبره ها و قبرستان را تأمین نمودند،‌ شهرت خود را كسب كرده است.

قبرهای این گورستان، باشكوه و لوكس و همراه با معماری های پیچیده تری نسبت به معماری خانه های ساده و معمولی مردمان دهكده می باشد. معروف است كه قبرها به صورت گورهای سلطنتی و به لطف استفاده از موزائیك های سرامیكی، با تزئیناتی موازی و ستون های سنگی رنگارنگ احداث شده اند.
13. خلیج هالونگ
Halong Bay

این خلیج در كوانگ نی در سال 1994 توسط سازمان بین المللی یونسكو به عنوان میراث جهانی شناسایی گردید. بازدید از هزاران جزیره و غار با سنگ های آهكی در طول سفری كوتاه با قایق امری معمول است. جاذبه های گردشگری خلیج هالونگ سالانه میزبان میلیون ها جهانگرد و گردشگر می باشد.
جون دائو یك مجمع الجزایر است كه در بخشی دورتر از سواحل جنوبی استان با ریا وانگ تائو واقع گردیده است. بازدید كنندگان با آمدن به این منطقه می توانند دیدن صخره های مرجانی رنگارنگ را تجربه كرده، در آب های شفاف شنا نموده و غذاهای دریایی تازه ای را میل كنند و به طور ویژه در فاصله بین ماه های ژوئن و سپتامبر از زمین های مخصوص تخم ریزی جانورانی مانند لاك پشت های دریایی دیدن نمایند.
همچنین جاذبه های معنوی این منطقه، شامل زندان جون دائو یا مقبره شهیدان وو ثی سائو در گورستان هانگ دونگ می باشند.

اخیراً شركت عمرانی احداث كننده جاده های سریع السیر سوپردانگ، شركت بزرگراه های كین گیانگ سوك ترانگ – مسیر جاده ای مربوط به جوی دائو را در ماه جولای 2017 با ظرفیتی حدود 306 مسافر و زمان سفر حدود 5/2 ساعت احداث نمود.
14. آبشار بان گیوك
Ban Gioc Waterfall

این آبشار در جائو بانگ مجموعه آبشاری است كه بر روی رودخانه كوئی سون و در مرز بین دو كشور ویتنام و چین قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار 70 متر، عمق آن 60 متر، عرض آن 208 متر و شامل یك آبشار اصلی و تعدادی آبشار فرعی می باشد. این آبشارهای مرتفع از میان صخره های آهكی جریان دارند. آبشار باقی مانده كوچكتر اما بلندتر است كه به شكلی نرم و آرام همانند موهای یك زن جوان در لابلای صخره ها تاب می خورد.
بهترین زمان برای بازدید از جائو بانگ مابین ماه های سپتامبر و دسامبر است، در حال حاضر آبشار مملو از آب های آبی است كه انواع گل های زیبا در سراسر كوهستان بر زیبایی های این منطقه افزوده است.

گردشگران نه تنها به بان گیوك سفر می كنند، بلكه می توانند مناطق حومه ای آن مانند غار گوم گائو،‌ غار پاك بو – رود لنین و یا دریاچه ثانگ هن را نیز از نزدیك ببینند.
15. دا لات
Da Lat

شهر دا لات در لام دانگ با بسیاری از آثار معماری فرانسوی در ارتفاعی بالغ بر 4900 متر از سطح دریا واقع شده است و برای بسیاری از گردشگران، مقصدی فوق العاده است.
این شهر مه آلود، به خاطر وجود صدها هزار گل طبیعی كه در تمام طول سال در طبیعت دیده می شوند، و نیز به خاطر جنگل های سرسبز،‌ مزارع كشت چای و آبشارهایی تماشایی، دارای یك آب و هوای عالی بوده و از آن تحت عنوان “بهار ابدی” یاد می شود.
غیر از لذت بردن از تماشای طبیعت زیبا و خیابان هایی مملو از گل های تام زوان، مائی آنه دائو و میموزا، گردشگران حاضر در منطقه دا لات می توانند از مناطقی برجسته مانند دره عشق، دریاچه زوان هانگ، دریاچه توین لام، قصر بائو دائی، صومعه تروك لام زن، آبشار داتانلا، آبشار پرن یا كوهستان لانگ بیانگ دیدن كنند.

ظاهراً شما دارای گزینه های مختلفی برای یك ماجراجوئی فوق العاده در ویتنام هستید. زمانیكه برای داشتن سفری ماجراجویانه عازم ویتنام می شوید، فراموش نكنید كه فعالیت ها و موارد تفریحی بسیار زیادی در این كشور منتظر شما هستند. زمانی كافی به این سفر اختصاص دهید، به آرامی سفر كنید و از اوقات خود در این كشور لذت ببرید.
چگونگی دریافت ویزا برای سفر ماجراجویا به ویتنام

شاید دریافت ویزای كشور ویتنام كمی بیش از گرفتن ویزا برای كشورهای همسایه آن مانند تایلند، كامبودیا یا لائوس، پیچیده باشد. این امكان وجود ندارد كه فقط وارد بخش مرزی شده و در آنجا یك ویزا تهیه نمایید. شهروندان 24 كشور می توانند از معافیت دریافت ویزای این كشور برخوردار گردند، اما فقط برای مدتی كوتاه و گاهی اوقات تحت شرایطی خاص. برای بسیاری از مسافرت ها، نیاز خواهد بود كه پیش از سفر، برنامه ریزی های دریافت ویزا را انجام دهید. اگر مایل هستید بدانید كه آیا برای ورود به ویتنام نیازمند ویزا هستید یا خیر، همچنین چگونگی دریافت آن و هزینه های مربوطه، بایستی اطلاعات بیشتر را در مطالب دیگر جستجو نمایید.

جديدترين و جذاب ترين هتل در هنگ كنگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر