لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار آفرینه در خرم آباد دوستی میان صخره و رود
آبشار آفرینه در خرم آباد دوستی میان صخره و رود

آبشار آفرینه در خرم آباد دوستی میان صخره و رود

با شنیدن نام استان لرستان بی شك دوستداران طبیعت و طبیعت دوستان به یاد رودها و كوهستان های بكر و كم نظیر این استان افتاده و در دل آرزوی اقامتی هر چند كوتاه را در گوشه ای از طبیعت این بهشت نهفته می كنند. استان های كوهستانی در غرب كشور به دلیل آب و هوای خاص و وجود رودها و چشمه های فراوان در دامنه های خود طبیعت سرسبز و جنگل های فراوانی را در خود جای داده است. اگر قصد سفر به میان جنگل ها و آبشار های كمتر دیده شده در كشور را دارید، بدون درنگ در اولین فرصت با برنامه ریزی یك سفر به یاد ماندنی و رزرو هتل در خرم آباد و بازدید از جاذبه های بكر این منطقه خاطرات كم نظیری را برای خود به ارمغان بیاورید.
با اقامت در هتل ها و اقامتگاه های خرم آباد همچون هتل رنگین كمان خرم آباد می توانید روزها به گردش در دل طبیعت های اطراف این شهر زیبا پرداخته و برای استراحت در شب هنگام به مركز شهر رفته و در یكی از این اقامتگاه ها به استراحت بپردازید. استان “لرستان” از استان های گردشگر پذیر و پر جاذبه كشور می باشد. استانی كه در دل خود جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را جای داده است. جاذبه های كم نظیری هم چون: قلعه “فلك الافلاك”، دریاچه “كیو”، آبشار “نوژیان”، آبشار “گریت”، دریاچه گهر، آبشار زیبای “بیشه”، تنگه شیرز، آبشار “آفرینه” و دیگر مناطق این استان كه این منطقه را برای گردشگران از جمله مقاصد مورد توجه آن ها قرار داده است. در ادامه شما را با یكی از این مناطق پر گردشگر در استان “لرستان” و در نزدیكی شهر “خرم آباد” آشنا می كنیم. آبشار “آفرینه” “در “لرستان” از جمله زیباترین مناطق و منظره های این استان می باشد.

آبشار آفرینه لرستان
برای دیدن آبشار “آفرینه” در “خرم آباد”و سپری كردن روزها در دل این طبیعت كم نظیر در استان “لرستان”، پس از گذشتن از شهر “خرم آباد” و با طی كردن حدود 80 كیلومتر از این شهر به سمت “اندیمشك” كم كم جاذبه ها و طبیعت بكر این منطقه خود را نمایان می كند. درختان سربه فلك كشیده در اطراف جاده و رودهای خروشان در بین این درختان هر گردشگری را به سمت خود می كشد. روستای “آفرینه” در كنار این منطقه بكر و قبل از رسیدن به شهر “پل دختر” اولین محل اقامت برای گردشگران در نزدیگی آشار “آفرینه” می باشد. استان “خرم آباد” به ویژه طبیعت اطراف این روستا یكی از محل های گردشگر پذیر به ویژه در فصل های بهار و تابستان در این استان می باشد.
آبشار آفرینه لرستان
استان “لرستان” سرچشمه رودهای بسیاری در كشور می باشد. به دلیل كوهستانی بودن این منطقه چشمه ها و رودهای بسیاری از این كوه ها جاری شده و به استان های دیگر می رود. حاشیه رودخانه های این استان از بهترین مناطق تفریحی این استان می باشد. پوشش گیاهی، گونه های مختلف حیوانات و جانوران بسیاری را می توان در استان “لرستان” و در اطراف آبشار “آفرینه” تماشا كرد. این ابشار كم نظیر از آب رودخانه های “آفرینه” و “چشمك” كه خود از پر آب ترین رودهای این استان می باشد تامین می شود. آبشار “آفرینه” از جمله آبشار های صخره ای كشور می باشد. آبشار در نزدیكی روستای “آفرینه” واقع شده است كه این موضوع خود دلیلی بر گردشگر پذیر بودن این روستا شده است.

در طبیعت سرسبز و زیبای این منطقه در كنار آبشار “آفرینه” می توان به جاذبه های تاریخی و باستانی این منطقه همانند “پل تاریخی” و همچنین آبشار “معمولان” اشاره كرد. آبخیز بودن استان “لرستان” باعث شده كه حدود 50 آبشار زیبا و مرتفع در این منطقه بوجود آید كه چهره این استان را زیبا و كم نظیر كرده است. از ویژگی های این آبشار كه سالانه مسافران بسیاری را به خود جذب می كند، قرار گرفتن در مسیر اصلی جاده بین شهری و همچنین نزدیكی آن به جاده اصلی می باشد. این ویژگی باعث شده كه بتوان به راحتی زمانی كه مقصد ما استان یا شهرستانی دیگر می باشد، ساعت ها در كنار این آبشار كه تابستان ها هوای خنكی در اطراف آن جریان دارد به استراحت پرداخت و اقامتی به یاد ماندنی را تجربه كرد.
آبشار آفرینه لرستان

در این منطقه گردشگری در كنار دنیایی از طبیعت و زیبایی می توان پرسه زنی در كنار این آبشار عریض را ساعت ها تجربه كرد. گردشگرانی كه به استان “لرستان” و آبشار “آفرینه” سفر می كنند، بی شك به جاذبه های اطراف این منطقه كم نظیر نیز سری خواهند زد. یكی از زیبایی هایی كه در نزدیكی این آبشار خود نمایی می كند، دریاچه “گهر” می باشد. این دریاچه رویایی در ارتفاعات كوه های استان “لرستان” در نزدیكی شهر “دورود” منظره ای شبیه به یك اثر هنری كه توسط استادی ماهر به جای مانده است را به رخ می كشد. دریاچه ای زیبا در ارتفاعاتی كه برای رسیدن به آن بی شك نیاز به پیاده روی طولانی ولی خاطره انگیز دارد.
آبشار آفرینه لرستان
اگر دوست دارید در یك مكان رودخانه، آبشار، صخره، تنگه و دنیایی از زیبایی های دیگر را یكجا ببینید، سری هم به تنگه زیبای “شیرز” بزنید. قدم زدن در رودخانه ای پر آب با آب گوارا در دل تابستان و در میان صخره هایی كه تا افق كشیده شده اند از جاذبه های این منطقه می باشد. قدم زدن در میان درختان گلابی و انجیر و تماشای پوشش گیاهی كم نظیر این منطقه نیز از دیگر تفریحات گردشگران در این استان می باشد.

آبشار آفرینه لرستان
استان “لرستان” دنیایی از زیبایی های طبیعی و تاریخی می باشد كه بی گمان نمی توان با شنیدن نام و وصف این جاذبه ها به عمق زیبایی آن پی برد. آبشار “آفرینه” در كنار دیگر آبشار ها و رودهای این منطقه نشانگر قسمتی از جذابیت های این دیار می باشد. اگر قصد سفر به این استان رویایی و لذت بردن از گوشه گوشه زیبایی های این منطقه را دارید، بی گمان فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای اقامت در دل طبیعت این استان كوهستانی و بكر می باشد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
روستای سرمرغ سفلی در خرم آباد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر