لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی سواد کوه مازندران، بهشتی در همین نزدیکی
جاهای دیدنی سواد کوه مازندران، بهشتی در همین نزدیکی

جاهای دیدنی سواد کوه مازندران، بهشتی در همین نزدیکی

شاید مقاله ای کوتاه برای توصیف این تکه از بهشت ایران زمین کافی نباشد. جایی که تا چشم کار می کند سرسبزی و زیبایی است. حتی یک لحظه هم نمی توان از جاده چشم برداشت زیرا ممکن است تماشای منظره ای بینظیر را از دست بدهید. سوادکوه یکی از شهرهای استان مازندران است که انبوه ترین جنگل های این استان را داراست. اگر به دنبال مکانی برای کاهش خستگی روزهای شلوغ خود هستید سفر به سواد کوه را به خود هدیه دهید. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سوادکوه این مقاله را مطالعه بفرمایید.

جاذبه های گردشگری سواد کوه مازندران
برای افرادی که از شلوغی شهر و زندگی ماشینی خسته شده اند سفر به این منطقه انتخاب بسیار مناسبی است. سوادکوه جاذبه های گردشگری بینظیری دارد. تعداد آنها انقدر هست که بخواهید چند روزی را در این شهرستان سپری کنید. بنابراین قبل از سفر به این مکان اول اقامتگاه خود را شناسایی و رزرو کنید تا با خیالی راحت سفری بدون دغدغه و پرخاطره را تجربه کنید.
اگر دوستدار طبیعت هستید و همیشه رویای اقامت در یک کلبه چوبی در وسط جنگل را داشته اید متل جوارم شیرگاه انتخاب مناسبی است. این متل که در شهر زیرآب سواد کوه و در 8 کیلومتری شیرگاه در درون پارک جنگلی جوارم قرار دارد علاوه بر اتاق و سوئیت، دارای کلبه جنگلی نیز هست. کلبه ای کوچک و دنج که از پنجره آن می توان منظره زیبای جنگل را مشاهده کرد.
سوادکوه
مکان دیگری که برای اقامت در سوادکوه به شما پیشنهاد می کنیم، اقامتگاه بوم گردی افضل روآر شیرگاه است. این اقامتگاه در روستای چالی قرار دارد. مکانی مناسب برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت در دل طبیعت برای افرادی که شب خوابیدن در خانه ای روستایی و دنج را ترجیح می دهند.
اگر هم تمایل به اقامت در هتلی شیک و مناسب با تمام امکانات را دارید ما یکی از هتل های ساری را به شما پیشنهاد می کنیم. فاصله ساری تا سوادکوه چیزی حدود یک ساعت و ربع است.

حال که از اقامت خود مطمئن شدید ما اطلاعات لازم برای گردش در این شهرستان را در اختیار شما قرار می دهیم. شهرستان سواد کوه 5 شهر دارد به نام های شیرگاه، پل سفید، زیرآب، ورسک و آلاشت. این شهرستان روستاهای زیادی نیز دارد. مرکز سوادکوه پل سفید است. نام پل سفید از پلی است که شاه عباس صفوی در آن ساخت.
سوادکوه

یکی از جاذبه های گردشگری سوادکوه رصدخانه آیت الله صالحی است. این رصدخانه که یک مجموعه تفریحی است شامل رصدخانه و آسمان نمای آلاشت است که بر روی یکی از تپه های آلاشت واقع شده است. اطراف این تپه پرتگاه است و تنها مسیر رفت و آمد به این رصدخانه پیاده روی از روی پلکان آن است. تنها رصدخانه ای که در استان های شمال کشور وجود دارد همین رصدخانه است. برای علاقه مندان به زیبایی آسمان شب، این رصدخانه شب های پنج شنبه و شب ایام تعطیلات پذیرای آنان است. البته اگر شما قصد رصد ستارگان را دارید باید از مساعد بودن شرایط جوی مطمئن شوید. بهترین زمان تماشای زیبایی های شب آسمان نیم ساعت بعد از تاریک شدن هوا تا نیمه های شب است. رویت هلال ماه رمضان نیز از این رصدخانه صورت می گیرد.
سوادکوه
پل معروف ورسک را همه می شناسند. این پل که در ارتفاعات ورسک قرار دارد از معروف ترین سازه های راه آهن ایران به شمار می رود. قطارهای مسافربری در مسیرهای تهران به ساری و تهران به گرگان و همچنین قطارهای باری از روی این پل عبور می کنند. این شاهکار مهندسی در زمان رضاشاه پهلوی احداث شد. عکس های زیبایی می توانید بر روی این پل بگیرید. بخصوص از پایی پل که نگاه کنید سه خط راه آهن را مشاهده می کنید که هنگام ساخت پل برای کم کردن شیب و افزایش قدرت قطار ساخته شده بود و ایرانیان به آن سه خط طلا گویند.

به فاصله کوتاهی از پل ورسک آبشاری به همین نام وجود دارد. بازدید از این آبشار به ویژه در فصول گرم سال خنکی مطبوعی دارد.
سوادکوه

یکی از جذاب ترین قسمت های سفر به سوادکوه بازدید از دریاچه شورمست است. تنها همین دریاچه گردشگران بیشماری را از اقصی نقاط کشور به سمت خود می کشاند. به ویژه تهرانی ها به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان به پایتخت، آخر هفته ها زیاد به آن سفر می کنند. این دریاچه طبیعی است و اطراف آن را جنگل های انبوه توسکا احاطه کرده اند. از تفریحات دریاچه یکی سوار شدن در قایق های پدالی و رفتن به وسط دریاچه است. عده ای که به ماهیگیری علاقه مند هستند می توانند جای مناسبی برای این کار پیدا کنند البته تعداد ماهی های دریاچه زیاد نیست. دوچرخه سواری در دل جنگل لذت دیگری دارد. برای این کار دوچرخه های خود را به همراه بیاورید. کمپ زدن و پختن غذای آتشی و قدم زدن دور دریاچه نیز از تفریحات دیگری است که می توانید انجام دهید.

برای سفر به دریاچه کفش مناسب پیاده روی به پا کنید. و با توجه به شرایط جوی لباس مناسب به همراه داشته باشید.


پارک جنگلی جوارم که بین زیرآب و شیرگاه واقع شده است بسیار تماشایی است. از در ورودی پارک که وارد می شوید یک جاده پیچ در پیچ و شیب دار روبروی شماست که دو طرف جاده را انبوه درختان فرا گرفته اند. هر چه بالاتر می روید مناظر قشنگ تر می شوند. امکاناتی که در این پارک جنگلی وجود دارند شامل آلاچیق هایی برای اتراق مسافران، سرویس بهداشتی، سکو برای اسکان، سفره خانه سنی، نمازخانه و فروشگاه است.
سوادکوه
وقتی به شیرگاه رسیدید حتما به جنگل های لفور سر بزنید. قدم زدن در جنگل های بکر هیرکانی و تماشای منظره جنگل و آبشار آرامشی عمیق برای شما به ارمغان می آورد. دسترسی به این جنگل ها از دهستان لفور امکان پذیر است. سد البرز بر روی رودخانه لفور ساخته شده و منظره ای که آب جمع شده در پشت سد ایجاد کرده بسیار زیباست. عکس های بسیار خیره کننده ای می توانید از این مناظر به یادگار بگیرید. یک روز برای سفر به این منطقه کافی است. در صورت تمایل می توانید از مردم محلی آنجا محصولاتی که خودشان تهیه کرده اند، بخرید.
سوادکوه
یکی از قله های مرتفع و مهم در کشور در شهرستان سوادکوه قرار دارد. صعود به ارفع کوه هدف کوهنوردان زیادی است. این کوه 2730 متر ارتفاع دارد. برای صعود به قله ابتدا باید به روستای ارفع ده بروید. این روستا در مسیر فیروزکوه به قائمشهر است. در مسیر صعود به قله باید از جنگل عبور کنید. این مسیر تماشایی و بسیار زیباست.

پل میر بهاءالدین زنجان، تاریخی و استوار
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر