لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5 نکته برای آسان تر کردن سفر برای افراد با آلرژی غذایی
5 نکته برای آسان تر کردن سفر برای افراد با آلرژی غذایی

5 نکته برای آسان تر کردن سفر برای افراد با آلرژی غذایی

کنترل حساسیت غذایی وقتی که در مسافرت هستید کار دشواری است، اما رعایت این قدم های احتیاط آمیز کمک می کند تا با فرهنگ غذایی آن مکان آشنا شوید و در عین حال سلامتی خود را حفظ کنید.
اگر شدیدا به گلوتن حساسیت دارید و یا نسبت به لبنیات آلرژی دارید و مرتبا نیز به مسافرت می روید، تشخیص اینکه چه غذاهایی را هنگامی که در مکانی جدید هستید و در حال خوردن غذاهای نا آشنا می باشید انتخاب کنید ممکن است آسان نباشد.
دکتر آلیسون پیدیچ، متخصص حساسیت غذایی که خود به صدف حساسیت دارد، می گوید حتی غذاهایی که مطمئن بنظر می رسند می توانند آثاری از مواد آلرژی زا در خود داشته باشند که شما را مریض کنند. پس یک مسافر بین المللی با حساسیت غذایی چه باید بکند؟ نکات ذیل، مواردی است که باید در هنگام مسافرت حتما بخاطر داشته باشید تا با رعایت آنها بتوانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

به همراه داشتن لیست حساسیت غذایی به زبان های مختلف

داشتن کارتی که لیست غذاهای حساسیت زا برای شما را به زبان یا زبان های کشور مقصد نشان دهد کارآمد است. می توانید خودتان این کارت ها را روی کاغذ درست کنید یا از طریق نرم افزار Allergy Translation که 8 دلار هزینه دارد انجام دهید. ( می توانید هر تعداد کپی از هر کارت که می خواهید در هنگام سفارش غذا داشته باشید.)
مطمئن شوید که کارت شما بطور واضح مشخص کرده باشد چه مواد غذایی نمی توانید بخورید، نه اینکه فقط غذای حساسیت زا را بیان کرده باشد. مثلا فقط نگفته باشد که به گلوتن و لبنیات حساسیت دارید، بلکه مشخص کند گندم و محصولات حاوی گندم مانند سس سویا و هر چیزی که حاوی شیر می باشد از جمله ماست، ممنوع است.

بطور مشابه، کارت های دکتر پیدیچ نشان می دهد که او نمی تواند حلزون، میگو و خرچنگ بخورد، او کاملا متوجه شده است که چقدر اهمیت دارد که در کارت هایش کاملا دقیق باشد: کارت های حساسیت غذایی اش زمان سفر چند سال پیش به تولوم در مکزیک تنها به زبان اسپانیایی بیان کرده بود که به صدف حساسیت دارد، اما یک ظرف غذای حاوی میگو برایش سرو شد و همین باعث شد تمام بدنش کهیر بزند.

با احتیاط فراوان سفارش غذا بدهید
Order with an abundance of caution
این مسئله می تواند واضح بنظر بیاید اما تنها در وضعیت ایده آل است که کارت های آلرژی خود را به همراه دارید و کسی که غذای شما را سرو می کند کاملا متوجه است که چه چیزی نمی توانید بخورید.
اما فرض کنید کارت های خود را فراموش کرده اید یا با خود می گویید “این غذا که مناسب بنظر می رسد” چون مواد غذایی حساسیت زا را در لیست مواد اولیه اش ندارد. دکتر پیدیچ می گوید باز هم نباید تصور کنید چیزی که می خورید ایمن است. بعضی غذاها و نوشیدنی ها، مخصوصا سس ها، مواد افزودنی به سالاد و سوپ ها مواد آلرژی زای رایجی مثل گندم، آجیل، لبنیات و صدف خوراکی را در خود پنهان دارند.

رستوران ها اغلب از آرد برای غلیظ کردن سس استفاده می کنند، یا برای مثال سوپ ها حاوی عصاره ی صدف خوراکی و سس سالاد مخلوط با سس سویا یا روغن گردو یا فندق است. اگر از یک گیاه خوار بپرسید که وقتی متوجه می شوند سالاد آنها حاوی پنیر است یا سوپ گیاهی شان با آب گوشت تهیه شده است چطور شگفت زده می شوند، متوجه مسئله می شوید. بطور خلاصه، اگر فکر می کنید محتاط هستید، باز هم بیشتر احتیاط کنید.

جیره ی غذایی در سفر به همراه داشته باشید
Travel with a food stash
هیچ چیز بدتر از این نیست که بخاطر پیدا نکردن غذای ایمن در سفر گرسنه بمانید. دکتر پیدیچ اکیدا توصیه می کند اگر می توانید مقادیری خوراکی و چند وعده جایگزین در سفر به همراه داشته باشید.

خوراکی های فاسد نشدنی که به راحتی قابل حمل است را در نظر داشته باشید، مانند نوشیدنی های پودری پروتئین دار (مخصوصا پودر پروتئین نخود فرنگی چون هضم آن راحت است و نسبت به دیگر پودرهای پروتئین مخصوصا با پایه ی آب پنیر، کمترین مواد حساسیت زا را دارد)، گوشت خشک کم سدیوم، سوپ های پودری کم سدیوم که با آب داغ می توان پخت، نخود برشته شده، آجیل ( اگر به آن حساسیت ندارید)، و میوه ها یا سبزیجات خشک شده از این جمله اند.

اتاق هتل یا سوئیت دارای آشپزخانه را در نظر داشته باشید
Consider a hotel room or a Airbnb with a kitchen
دسترسی داشتن به آشپزخانه به این معناست که می توانید غذای خود را خود آماده کنید. این موضوع می تواند استرس پیدا کردن غذای غیر آلرژی زا را نیز کاهش دهد.

کارت حساسیت خود را هنگام خرید برای غذا به همراه ببرید تا مسئول فروشگاه بتواند شما را از هر چیزی که به آن حساسیت دارید دور نگه دارد، همچنین نکات کلی گفته شده را رعایت کنید تا در مسافرت سلامت خود را حفظ نمایید.

داروی آلرژی خود را فراموش نکنید
Don’t forget your allergy medicine
حتی اگر حساسیت غذایی شما شدید نیست، نباید منزل را بدون داروهای آلرژی خود ترک کنید. حتما در صورت واکنش هایی مانند کهیر یا خارش به آنها نیاز خواهید داشت، اما نباید بنا را بر این فرض بگذارید که می توانید هر چه لازم دارید را در مقصد خریداری کنید.
در بیشتر مقاصد مسافرت، شما می توانید خرید مناسب را انجام دهید اما دکتر پیدیچ می گوید بهتر است دارویی را که می شناسید و استفاده می کنید در کیف به همراه داشته باشید. اگر شریک سفر به همراه دارید، از آنها بخواهید یک یا دو دوز از داروها را در صورتی که یکی خود را گم کنید به همراه داشته باشند. در نهایت، مطمئن شوید که خود را با قوانین و مقررات کشور مقصد برای داروهای نسخه ای و غیر نسخه ای آشنا می کنید تا مشکلی از این بابت برای داروهایتان نداشته باشید.

بهترین مقاصد سفر در شصت سالگی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر