لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> بِیبی‌ مون-چگونه در زمان بارداری سفری بی‌خطر و لذت‌بخش داشته باشیم
بِیبی‌ مون-چگونه در زمان بارداری سفری بی‌خطر و لذت‌بخش داشته باشیم

بِیبی‌ مون-چگونه در زمان بارداری سفری بی‌خطر و لذت‌بخش داشته باشیم

برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای برای بیبی‌مون(آخرین سفر دو نفری زوج‌های چشم‌به‌راه بچه) بود: یک هفته مسافرت دریایی در جزایر یاساوا در فیجی، نوشیدن ماکتل(نوعی نوشیدنی غیرالکلی)، شنا در آب‌های استوایی و ماه عسلی دوباره پیش از تولد اولین بچه در بهشت مخصوص بزرگسالان. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
آخرین سفر بدون همراه بردن تخت‌خواب سفری کودک، پوشک اضافی و آیپدی پر از انیمیشن، وسوسه اغلب زوج‌های چشم‌به‌راه فرزندی‌ست که با حالت تهوع‌های صبحگاهی 3 ماهه اول بارداری، پدربزرگ و مادربزرگ‌های آینده و بیش از حد مشتاق و مادرهایی که می‌خواهند داستان‌های وحشتناک بارداری خود را به زور به خورد دیگران بدهند، دست و پنجه نرم کرده‌اند. این گریز که در میان زوج‌هایی که چشم‌به‌راه فرزند هستند به شکل فزاینده‌ای باب شده است، هم می‌تواند به منزله جشن پدر و مادر شدن باشد و هم تنفسی پیش از تغییری بزرگ در زندگی.

هرچند، 5 روز پیش از سفر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری با انتشار مطلبی در رابطه با سفر زنان باردار به فیجی هشدار داد. دلیل؟ شیوع ویروس زیکا که نوعی پشه ناقل این ویروس بود. این ویروس درحالی‌که علائمی خفیف و شبیه به آنفولانزا دارد، ابتلا به آن در زمان بارداری موجب مشکلاتی جدی در نوزاد می‌شود و اگر تنها پدر به زیکا مبتلا شود، مادر نیز از طریق رابطه جنسی مبتلا به آن خواهد شد.

پزشک عمومی، ماما و وبسایت سلامتی NSW با یکدیگر هم‌عقیده بودند: زنان باردار باید سفر به این منطقه را به تأخیر بیندازند. سفرمان نقشه بر آب شد.
این خبر باعث ناامیدی، جر و بحث و البته پس‌انداز مقدار زیادی پول شد. درحالی‌که مقاصد خارج از کشور همیشه برای والدین چشم به‌ راه فرزند از دور چشمک می‌زنند، سختی سفری طولانی با پرواز اکونومی، واکسیناسیون‌ها و هشدارهای سفر- علاوه بر حالت تهوع‌های صبحگاهی غیر قابل پیش‌بینی- ممکن است این بیبی‌مون را تبدیل به دردسری کنند که ارزشش را نخواهد داشت.
به گفته دکتر اِستیو رَشفورد، مأمور پزشکی بیمه کاوِر مور، «بیبی‌مون راهی خارق‌العاده برای استراحتی پیش از تولد فرزند است، هرچند ما به زنان باردار، مخصوصاً بعد از هفته بیستم بارداری توصیه می‌کنیم تا به خارج از کشور سفر نکنند».
او می‌گوید: «محبوبیت اخیر سفرهای خارجی در زمان بارداری به این معنی‌ست که متأسفانه زنان بیشتری با مشکلات مربوط به استانداردهای مراقبت‌های پزشکی در کشورهای دیگر روبه‌رو می‌شوند».

«برای مثال، در بعضی کشورها مادر و فرزند در بیمارستان از یکدیگر جدا می‌شوند و در برخی کشورهای دیگر ممکن است تجهیزات مناسبی برای نوزادهایی که نارس متولد می‌شوند وجود نداشته باشد و یا اینکه کادر پزشکی تجربه‌ای در برخی از مشکلات احتمالی مانند زایمان‌های زودرس نداشته باشند».
Babymoon

«برخی از مقاصد پرطرفدار بیبی‌مون دارای تجهیزات پزشکی فوق‌العاده‌ای هستند و برخی دیگر این تجهیزات را ندارند. به این دلیل است که ما به زنان باردار و همسرانشان توصیه می‌کنیم تا به سفرهای خارج از کشور نروند تا بتوانند در کنار خانواده و دوستان از مراقبت‌های پزشکی مناسب در کشور خود بهره‌مند گردند».
خوشبختانه تعداد زیادی پکیج سفرهای شگفت‌انگیز بارداری هستند که زوج‌ها می‌توانند در اقامتگاه‌هایی با تخت و صبحانه در حومه شهر و یا هتل‌های 5ستاره با غذاهای گران‌قیمت حسابی استراحت کنند.
آنتون دِرهام، مدیر کل گروه رزرو هتل مانترا می‌گوید: «استقبال از مقاصد موجود در ایالت کویینزلند برای بیبی‌مون رو به افزایش است. زوج‌های چشم‌به‌راه فرزند می‌توانند در هتل‌هایی فوق‌العاده‌ با طبیعتی استوایی و رستوران‌ها و تفریحاتی که درون این هتل‌ها وجود دارند، اقامت کنند.

هوشمندانه سفر کنید زیرا کمی دقت در برنامه‌ریزی، بیبی‌مون شما را بسیار لذت‌بخش و بی‌دغدغه خواهد کرد.
خود را بیمه کنید
GET COVERED

برای شروع بهتر است اول از همه پیش متخصص زایمان، پزشک عمومی یا ماما بروید تا اجازه سفرتان را بگیرید. به محض آنکه آنها چراغ سبز نشان دادند، به دنبال بیمه مسافرتی بروید.
بسیاری از بیمه‌های مسافرتی زنان بارداری که یک بچه در شکم‌شان دارند و تا هفته بیست‌وچهارم دچار هیچ گونه مشکلی نشده‌اند را با مزایایی تا هفته سی‌ودوم تحت پوشش قرار می‌دهند.
هرچند، گزینه‌های بیمه‌ای برای زنان بارداری که از طریق روش‌های کمکی باروری مانند تلقیح آزمایشگاهی(IVF) باردار شده‌اند، زنانی که مبتلا به بیماری هستند یا آنهایی که بیش از 1 بچه در شکم دارند اندک است- بنابراین اگر دوقلو، سه‌قلو(یا بیشتر!) دارید، به تحقیقات ادامه دهید.

فرقی نمی‌کند که چه بیمه‌نامه‌ای را انتخاب می‌کنید، مهم این است که قراردادها را به‌خوبی مطالعه کنید و جامع‌ترین را برای خود برگزینید و اگر مردد بودید، با آنها تماس بگیرید و مطمئن شوید. سؤالاتی که باید بپرسید عبارتند از: آیا این بیمه انتقال بیمار را پوشش می‌دهد، چه استثناهایی دارد و اینکه آیا بچه نارس نیز تحت پوشش بیمه مورد نظر قرار خواهد گرفت یا خیر.
سفر هوایی
PLANNING TO FLY

ممکن است که سفر با هواپیما در زمان بارداری آسان باشد ولی مطمئناً نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر است.
هر ایرلاین قوانین خاص خود را دارد- هرچند اغلب آنها به زنان باردار توصیه می‌کنند اگر بیش از 28 هفته از بارداری‌شان می‌گذرد نامه پزشک و یا مامای خود را که بیشتر از 10 روز از تاریخ آن نگذشته باشد همراه داشته باشند.
در این نامه باید تاریخ زایمان، تعداد بچه، تأیید عدم وجود بیماری و سازگاری با مدت زمان پروازی که رزرو شده است(هم برای پرواز رفت و هم برگشت) ذکر شود. اصولاً هر حاملگی‌ای که همراه با بیماری بوده است نیازمند گواهی سلامت است.
اگرچه ممکن است ارائه شرح حال پزشکی به متصدی بی‌حوصله چک-این ناخوشایند باشد، ولی برای اینکه از استرس دوری کنید و مجبور نباشید به خانه بازگردید، داشتن مدرکی که ثابت‌کننده آمادگی شما برای پرواز است، ضروری‌ست.
براساس سایت هواپیمایی کانتاس، در پروازهای کمتر از 4 ساعت، زنان بارداری که «…تنها یک بچه در شکم‌شان دارند، تا پایان هفته چهلم و آنهایی که چندقلو باردار هستند تا پایان هفته سی و ششم می‌توانند سفر کنند»، درحالی‌که در پروازهای 4ساعته یا بیشتر «زنانی که تنها یک بچه در شکم‌شان دارند، تا پایان هفته سی و ششم و آنهایی که چندقلو باردار هستند تا پایان هفته سی و دوم می‌توانند سفر کنند».
ویرجین نیز قانون مشابهی دارد. در پروازهای کمتر از 4 ساعت، زنان بارداری که یک بچه در شکم‌شان دارند، تا هفته چهلم و آنهایی که چندقلو باردار هستند تا هفته سی و ششم می‌توانند سفر کنند. در پروازهای بیش از 4 ساعت نیز زنان بارداری که یک بچه در شکم‌شان دارند تا هفته سی و ششم و آنهایی که چند قلو باردار هستند تا هفته سی و دوم می‌توانند سفر کنند.
صرف‌نظر از اینکه با چه ایرلاینی سفر می‌کنید، لازم است که پیش از رزرو و پرداخت پول، قوانین آن ایرلاین را به‌ صورت آنلاین مطالعه کنید.
در هواپیما همراه داشتن اسنک بسیار مفید است(مخصوصاً در مواقعی که پروازتان تأخیر داشته یا گزینه‌های غذایی‌تان محدود به سالاد نیمه‌گرم پروشوتوست).

درحالی‌که صندلی‌های کناری گزینه راحت‌تری برای دسترسی به دستشویی هستند، اما حواستان باشد چمدان مسافران از بالا روی سرتان نیفتد(باور کنید، خیلی درد دارد).
سفر دریایی
CRUISING
سفر دریایی بسیار پرطرفدار است، هرچند در این نوع سفرها قوانین مختلفی شامل حال زنان باردار می‌شود. حواستان باشد که کشتی‌ها ممکن است در معرض طوفان قرار گیرند و راحتی این نوع سفر را از آنچه انتظار دارید کم‌تر کنند. همچنین لازم است تا بدانید که اگرچه کشتی‌ها کارکنانی دارند که از نظر پزشکی آموزش دیده‌اند ولی تجهیزات و تخصص آنها ممکن است محدود باشد- و انتقال بیمار می‌تواند روندی پیچیده و هزینه‌ بر باشد.


سفر زمینی
DRIVING

علاقه‌ای به پرواز ندارید؟ سفر زمینی گزینه بسیار پرطرفداری برای بیبی‌مون است. بر اساس وبسایت NSW در خصوص امنیت جاده‌ای، کمربندهای ایمنی برای زنان باردار باید به گونه‌ای باشند که قسمتی که روی شکم قرار می‌گیرد تا حد ممکن پایین باشد و قسمت دیگر آن هم بین دو سینه قرار گیرد.

بستن کمربند ایمنی در زنان باردار در کل مدت بارداری الزامی‌ست و نبستن آن جریمه دارد و در هنگام تصادف خطر مصدومیت و مرگ را به دنبال خواهد داشت.
هنگام رسیدن به مقصد

تغذیه نیز موضوع مهم دیگری در سفر است. علاوه بر خوراکی‌هایی که باید در زمان بارداری از خوردن آنها اجتناب کرد(ماهی خام، ژامبون، پنیر خامه‌ای)، بوفه هتل نیز نباید بهترین دوست‌تان باشد. غذای تازه بخورید و اگر گزینه‌های محدودی داشتید، برای اجتناب از مسمومیت غذایی از آشپزخانه بخواهید تا غذایی تازه برایتان آماده کند.

کارهایی که در سفر انجام می‌دهید نیز حائز اهمیت است. به‌جای فعالیت‌هایی نظیر غواصی، اسکی یا اسب‌سواری بهتر است استراحت کنید. اگر از کمپینگ در سه ماهه اول بارداری واهمه دارید، لازم است تا از قوانین طلایی سفر در بارداری پیروی کنید: ایمنی و آرامش(و دستشویی نزدیک) از ضروریات هستند.
3 پکیج پیشنهادی برای بیبی‌مون
1. هتل لیلیانفِلز، ولز جنوبی جدید
LILIANFEL'S, NEW SOUTH WALES
این پکیج مخصوص که از 1177 دلار شروع می‌شود، سه‌شنبه‌ها تا شنبه‌هاست و شامل یک شب اقامت در اتاق دولوکس، اسپایی 2ساعته برای والدین، 3 وعده غذا به همراه صبحانه می‌شود.


2. هتل لیندروم، ویکتوریا
HOTEL LINDRUM, VICTORIA
برای سفری شهری‌تر می‌توانید از این پکیج استفاده کنید. با رفتن به هتل لیندروم لحظاتی به‌یادماندنی خواهید داشت. این پکیج که از 540 دلار شروع می‌شود، شامل یک شب اقامت در سوئیت معمولی، خوشامدگویی با ماکتل، صبحانه و ماساژ بارداریِ سفارشی در اتاق خواهد بود. Hotellindrum.com.au
3. جزیره لیزارد، کوئینزلند
LIZARD ISLAND, QUEENSLAND

این پکیج که از 2174 دلار شروع می‌شود، شامل خوشامدگویی با ماکتل، اسپایی یک ساعته، کشتی‌سواری به هنگام غروب، صرف غذا به صورت اختصاصی در کنار ساحل و اقامتی یک‌شبه در اتاقی با چشم‌انداز باغ می‌شود.
وقتی بچه به دنیا بیاید…
قدم نورسیده مبارک! با به دنیا آمدن بچه، شکل سفر کاملاً تغییر می‌کند. اگر مجبور هستید مسافتی طولانی را با ماشین طی کنید، حتماً از قرارگیری درست صندلی مخصوص کودک در ماشین(بیبی سیت) اطمینان حاصل کنید.
ایرلاین‌ها با قوانینی کاملاً متفاوت، محدودیت‌هایی برای سفرهایی که درست بعد از زایمان انجام می‌شوند اعمال کرده‌اند. هم مادران و هم نوزادان با شرایط مشابهی مواجه خواهند شد: برخی ایرلاین‌ها 48 ساعت پس از یک زایمان طبیعیِ بدون مشکل به مادران و نوزادان اجازه پرواز می‌دهند، درحالی‌که دیگر ایرلاین‌ها حتی اگر یک هفته نیز از زایمان گذشته باشد، مدارک پزشکی از شما می‌خواهند.
طبق معمول، بهترین کار این است که مستقیماً با ایرلاین مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را به‌ دست آورید.

بیماری های شایع در سفر و راهكارهایی برای پیشگیری و رهایی از آن ها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر