لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی بوشهر با آدرس و عکس
جاهای دیدنی بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر با آدرس و عکس

اگر با دیدن عکس بوشهر و تماشای سواحل شگفت‌انگیز، نخلستان‌های رویایی و بناهای تاریخی آن، حس و حال سفر به این شهر جنوبی در وجودتان زنده شده، همسفر ما شوید تا سری به آن بزنیم. در این نوشته ما آدرس جاهای دیدنی بوشهر را در اختیارتان قرار می‌دهیم و شما را با طبیعت، آثار باستانی، سواحل و بنادر آن آشنا خواهیم کرد.

در این مقاله شما را با یكی از استان های زیبا و تاریخی در جنوب كشور آشنا كرده و مناطق زیبا و كمتر دیده شده این شهر ساحلی را به شما معرفی می كنیم.

جاهای دیدنی بوشهر در عید

جاهای دیدنی بوشهر در عید نوروز

با آمدن بهار و فرارسیدن عید باستانی نوروز، بوشهر حال و هوای خاصی پیدا می‌کند و شهر از قبل تماشایی‌تر می‌شود. برخی از مکان‌هایی که بهتر است در عید از آن‌ها بازدید کنید، عبارتند از:

  • مدرسه تاریخی سعادت
  • بندر سیراف
  • نخلستان‌های دشتستان به ویژه آب‌پخش
  • عمارت ملک
  • بافت تاریخی شهر
  • تنگ مخدان
  • کوه نمکی جاشک
  • تنگ بنیون.

جاهای دیدنی بوشهر در تابستان

bushehr attractions 11

بوشهر آب‌وهوای گرمی دارد، با این حال وجود رطوبت دریای خلیج فارس مانع از گرمای بیش از حد هوا در تابستان می‌شود. متوسط دمای این شهر در تابستان حدود 33 درجه سانتی‌گراد است که بعضی روزها دمای آن کمتر و گاهی نیز بیشتر می‌شود. اگر به گرما حساس نیستید، می‌توانید در این فصل از مکان‌های زیر بازدید کنید.

  • بندر سیراف
  • تالاب حله
  • سواحل زیبای بوشهر
  • بازار سنتی بوشهر
  • موزه رئیس علی دلواری.

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

جاهای دیدنی بوشهر در پاییز

پاییز و مخصوصاً ماه‌های آبان و آذر زمان بسیار خوبی برای سفر به بوشهر است. در اوایل آبان تا اوایل آذر متوسط دمای بوشهر بین 15 تا 23 درجه سانتی‌گراد قرار دارد و فرصتی عالی برای گردش در جاذبه‌های رنگارنگ برایتان فراهم می‌شود. فراموش نکنید در این فصل از مکان‌های زیر بازدید کنید.

  • بازار سنتی بوشهر
  • کوه نمکی جاشک
  • مدرسه تاریخی سعادت
  • بافت تاریخی بوشهر
  • عمارت ملک
  • سواحل زیبای بوشهر
  • موزه دریانوردی خلیج فارس
  • مسجد جامع بردستان
  • بندر امام حسن دیلم
  • بندر سیراف
  • تنگ مخدان
  • تنگ بنیون.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

bushehr attractions 10

خوشبختانه سفر به بوشهر در زمستان برایتان هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند، حتی می‌توان گفت این فصل بهترین زمان برای سفر به این شهر جنوبی است. در زمستان بوشهر آب‌وهوای خوشی پیدا می‌کند و شما می‌توانید بدون احساس گرما در جاذبه‌های تماشایی آن قدم بزنید. برخی از جاهای دیدنی بوشهر در زمستان را در زیر آورده‌ایم.

  • موزه دریانوردی خلیج فارس
  • مدرسه تاریخی سعادت
  • موزه رئیس علی دلواری
  • بازار سنتی بوشهر
  • نخلستان دشتستان
  • بافت تاریخی بوشهر.

آدرس جاهای دیدنی بوشهر كجاست؟

شاید در نگاه اول پس از شنیدن نام استان های جنوبی كشور همانند بوشهر اغلب افراد به یاد صنعت و نفت و گاز افتاده و كمتر به جاذبه های دیدنی این استان ها فكر كرده باشیم. جاهای دیدنی بوشهر با عكس هایی كه در دنیای اینترنت وجود دارد می توان تا حدودی شناخت.

دنیایی از زببایی های طبیعی و تاریخی به ویژه سواحل كم نظیر این استان كه می توان با رزرو هتل از بین هتل های بوشهر و اقامت در این استان و شهر كم نظیر روزها به تفریح پرداخت. هتل های زیبای این شهر همچون هتل جهانگردی دلوار بوشهر كه می تواند در كنار دیگر مناطق گردشگری این شهر روزهایی خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه شما را با جاذبه های گردشكری شهر بوشهر بیشتر آشنا می كنیم.

استان بوشهر در جنوب كشور و همجوار با سواحل خلیج فارس از جمله استان های مهم در زمینه مبادلات دریایی، صید، تولید و مهد انرژی به ویژه انرژی ها نوین و هسته ای می باشد. استان بوشهر هفدهمین استان كشور از لحاظ وسعت و معروف به پایتخت انرژی ایران می باشد. هجدهم اسفند ماه كه به نام بوشهر نامگذاری شده است كه خود نشان از فرهنگ بالای مردم این دیار می باشد.

در این مقاله گردشگری و جامع سعی شده است آدرس جاهای دیدنی بوشهر همراه با عکس را برای شما معرفی كرده تا با زیبایی های كم نظیر این استان و شهر خوش آب و هوا بیشتر آشنا شوید. شهر بوشهر در گذشته با نام های ریشهر، بخت اردشیر، لیان و رام اردشیر شناخته می شده كه هم اكنون با نام بوشهر در میان شهر های كشور قرار گرفته است. مردمان این شهر با لهجه زیبای محلی كه نشان از اصالت مردم این دیار است صحبت می كنند و همانند دیگر بندر نشینان در كشور به مهمان نوازی و مهربانی شهره هستند.

شهر بوشهر به دلیل تاریخی بودن و همچنین همجواری با سواحل خلیج فارس از گذشته های دور محل سكونت اقوام مختلفی بوده است. این استان و شهر ساحلی تا جایی مورد توجه همگان بوده است كه حتی در سال های گذشته مردمان كشور های دیگر نیز به این شهر چشم داشته اند كه در این میان همیشه با مقاومت مردم این استان روبرو شده اند. می توان به مقاومت مردم شجاع تنگستان در مقابل خارجی ها در حدود یك قرن پیش اشاره كرد. این شهر همچون برخی شهر های دیگر ایران از دو قسمت بافت قدیم و جدید تشكیل شده است. از بهترین هتل های این شهر كه فاصله ای كوتاه تا ساحل، بافت قدیم و جدید دارد. هتل لوكسی به نام هتل جهانگردی دلوار بوشهر می باشد كه همیشه مورد توجه مسافران این شهر می باشد.

1- مسجد جامع بردستان استان بوشهر

آدرس جاهای دیدنی بوشهر

همچون دیگر شهر های تاریخی و باستانی ایران كه با مساجد آذین شده اند و رنگ و بوی اسلامی گرفته اند، در استان زیبای بوشهر نیز بسیاری از این مساجد به چشم می خورد. یكی از این مساجد زیبا و تاریخی مسجد جامع روستای بردستان می باشد كه در فاصله ای حدود 2 ساعت از مركز شهر بوشهر قرار گرفته است. اغلب باستان شناسان این بنا را از قدیمی ترین بناهای اسلامی در كشور می دانند.

تنگ بنیون بوشهر، بهشتی در میان نخل ها
ادامه مطلب

این مسجد با شكوه كه جلوه ای از هنر دست پیشینیان در این استان و كشور می باشد، بار ها مرمت و باز سازی شده كه یكی از آخرین بازسازی های این مسجد به سال 1273 هجری قمری بر می گردد. حیدر خان دشتی این مسجد را به زیبایی هر چه تمام تر بازسازی كرده كه تا كنون نیز گزندی به آن توسط عوامل طبیعی نرسیده است. خطوط كوفی و عربی دیوار های این بنا جلوه بیشتری به این مكان می دهد.

آدرس بوشهر، بردستان، شهرستان دیر، میدان غدیر، بلوار معلم.
لوکیشن مسجد جامع بردستان بوشهر روی نقشه گوگل مپ

2- بازار سنتی بوشهر

مسجد جامع بردستان از جاهای دیدنی بوشهر

هر منطقه گردشگری در هر نقطه ای از جهان كه باشد در كنار تمام زیبایی های طبیعی و تاریخی خود، بی شك سوغات ها و صنایع دستی و فرهنگی ویژه آن منطقه را در دل خود جای داده است. در شهر بوشهر نیز از زمان قاجار بازاری برای خرید و فروش و تجارت مردم بومی این شهر با دیگر مردمانی كه به این شهر سفر می كرده بنا شده است. بازاری با معماری خاص و منحصر به فرد كه هم اكنون نیز از دیدنی ترین جاذبه های این شهر می باشد. صنایع دستی به ویژه محصولات ساخته شده از چوب درختان این منطقه از زیباترین ساخته های بومیان این منطقه می باشد كه در كنار خرما كه مهم ترین محصول صادراتی این شهر است در این بازار بسیار به چشم می خورد.

آدرس بوشهر، بلوار خلیج فارس، محله دهدشتی، خیابان شهدا
لوکیشن بازار سنتی بوشهر روی نقشه گوگل مپ

3- بندر امام حسن دیلم بوشهر، قدیمی و زیبا

بافت قدیم و دیدنی های بوشهر

امام حسن نام یکی از شهرهای بندری بوشهر است که در 15 کیلومتری بندر دیلم قرار دارد. بندر امام حسن یا بندر سینیز یکی از جاذبه‌های پر شور و حال این شهر است که در آن بازارهای محلی رنگارنگ، تفریحات ساحلی متنوع، نخل‌های برافراشته و صخره‌های پرابهت شما را سر ذوق می‌آورند.

بندر امام حسن دیلم بوشهر تاریخی در سال‌های اخیر رونق زیادی یافته و به دلیل استقبال مسافران، تفریحات و اقامتگاه‌های جدیدی در حوالی آن ایجاد شده است. بندر قدیمی امام حسن قدمت بسیاری دارد و پیدایش آن به دوره ساسانیان یا حتی قبل‌تر برمی‌گردد.

در بندر سینیز شما هم می‌توانید بر ماسه‌های نرم ساحل قدم بزنید و به تماشای دریا بنشینید و هم خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید. راستی در این بندر هنوز بقایایی از مکان‌های تاریخی دیده می‌شود که بازدید از آن‌ها ممکن است برایتان جالب باشد.

آدرس بوشهر، شهرستان دیلم، بندر امام حسن.
لوکیشن بندر امام حسن دیلم بوشهر روی نقشه گوگل مپ

4- بافت قدیم بوشهر

اگر از علاقمندان به تاریخ و بناهای باستانی می باشید، بی شك سری به بافت قدیم این شهر بزنید. با قدم زدن در كوچه های این منطقه تاریخی و این بناهای سنتی و قدیمی، گویی قدم در دل تاریخ گذاشته اید و سفری به زمان قاجاریه و افشاریه داشته اید. عمارت های چشم نوازی هم چون عمارت كازرونی، گلشن و دیگر بناهای چشم نواز را می توانید در این بافت قدیمی و دست نخورده به نظاره بنشینید. محله های بهمنی و بهبهانی از زیبا ترین محله های این بافت قدیم می باشد كه خانه های تاریخی كم نظیری را هم چون خانه تاریخی ملك كه یادگاری از دوران قاجار می باشد را در دل خود جای داده است. در این بافت سنتی حتما سری به عمارت امیریه، خانه قاضی، عمارت دهدشتی، خانه طاهری و دیگر جاذبه ها و بناهای این محله تاریخی بزنید.

5- قلعه خورموج دشتی

با فاصله گرفتن از شهر بوشهر و حركت به سمت شهر خورموج كه در 80 كیلومتری این شهر واقع شده است، می توان قلعه ای زیبا و قدیمی كه روزگاری بلند ترین بنای این منطقه بوده است را به تماشا بنشینیم. قلعه خورموج دستی بوشهر یا همان قلعه محمد خان دشتی كه از زمان قاجاریه به جای مانده است. قلعه ای به شكل و شمایل قلعه های ساسانیان كه عاشقان بناهای تاریخی را به خود جذب می كند.

آدرس بوشهر، خورموج، خیابان شهید مطهری، قلعه محمد خان دشتی
لوکیشن قلعه محمد خان دشتی خورموج روی نقشه گوگل مپ

6- قبر ژنرال انگلیسی

پدر شهر بوشهر پاركی زیبا و پر از درخت به چشم می خورد كه البته معروفیت آن به خاطر درختان زیبا و فضای سبز آن نمی باشد، بلكه مقبره ای در میانه آن به چشم می خورد كه متعلق به یك ژنرال انگلیسی می باشد كه در سال 1856 میلادی در نبردی كه با ایرانیان داشته از پای در آمده. قبر این ژنرال انگلیسی با همرزمانش در این پارك به خاك رفته است و نمادی از مقاومت و دلیری مردم این استان می باشد.

آدرس بوشهر، محله سنگی، خیابان امام خمینی
لوکیشن قبر ژنرال انگلیسی روی نقشه گوگل مپ

7- گورستان شغاب از جاهای دیدنی بوشهر

گورستان شغاب و جاذبه های بوشهر

قبرستانی عجیب در جنوب شهر بوشهر به چشم می خورد. قبرستانی باستانی كه به زمان عیلامی ها بر می گردد. درون قبر های این قبرستان كوزه ها و خمره های بسیاری یافت شده كه اجساد را در دل خود جای داده اند. به اعتقاد عیلامی ها اجساد در صورتی كه درون خاك دفن شوند خاك را آلوده كرده و این امری ناپسند می باشد. شاید به همین دلیل اموات را در دل خمره ای بزرگی گذاشته و دفن می كرده اند. این گورستان باستانی تا نزدیكی دریا كشیده شده و از مناطق تاریخی و دیدنی شهر بوشهر به شمار می آید.

آدرس 3 کیلومتری جنوب بوشهر، محله شغاب، جنب پارک شغاب
لوکیشن گورستان شغاب روی نقشه گوگل مپ

8- موزه دریانوردی بوشهر

موزه دریانوردی از دیدنی های بوشهر

اگر اهل موزه گردی هستید، موزه دریانوردی بوشهر را از دست ندهید. این موزه در محله سبز آباد شهر بوشهر قرار گرفته است. ساختمان این موزه در سال 1858 میلادی تاسیس شده و محل كنسولگری انگلستان در شهر بوشهر شده است. پس از خروج این كنسولگری از كشور و تحویل گرفتن این ساختمان توسط دولت ایران، این بنا به نیروی دریایی داده شد. در این موزه زیبا می توان انواع جنگنده های نظامی دریایی متعلق به دوره های مختلف را از نزدیك دید. ظروف باستانی و انواع وسایل رزم دریایی در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تنگ مخدان در استان بوشهر
ادامه مطلب
آدرس بوشهر، محله بهمنی، جاده سبز آباد
لوکیشن موزه دریانوردی بوشهر روی نقشه گوگل مپ

9- نخل های دشتستان

نخل های دشتستان از جاذبه های گردشگری بوشهر

شهر های جنوبی كشور به ویژه استان بوشهر مهد نخلستان های زیبا و خرماهای بی نظیر كشور می باشد. تنوع بالای این نخل ها و محصولات آن ها از جمله مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری این استان به ویژه در شهر دشتستان به حساب می آید. همه ساله به ویژه در ایام نوروز این استان پر از گردشگرانی می شود كه برای پرسه زدن در میان این نخل های زیبا به این دیار سفر می كنند.

آدرس بوشهر، شهر دشتستان
لوکیشن نخلستان دشستان روی نقشه گوگل مپ

10- سواحل بوشهر و خلیج فارس

سواحل بوشهر

اگر عاشق دریا و ساحل هستید، حتما در اولین فرصت سفری به این استان داشته باشید. به دلیل داشتن بیشترین سواحل در كشور، استان و شهر بوشهر را قطب ساحلی كشور می نامند. سواحل بوشهر بسیار زیبا و مناسب برای تفریحات ساحلی و قدم زدن بر روی ماسه هایی كه درخشش خاصی دارند از جمله جذابیت های این استان برای علاقمندان به دریا و ساحل می باشد.

آدرس: بوشهر، خیابان امام روبروی میدان معلم

11- مدرسه سعادت

مدرسه سعادت از جاهای دیدنی بوشهر

همان طور كه اشاره شد همه ساله 18 اسفند ماه را روز بوشهر می نامند. دلیل این نامگذاری به تاسیس مدرسه سعادت در زمان قاجاریه بر می گردد. احمد خان دریابیگی حاكم وقت بوشهر در سال 1278 هجری شمسی اولین مدرسه به سبك امروزی را تاسیس كرد. اولین مدرسه ای كه در جنوب كشور به این شیوه ساخته شد. به دلیل تاسیس این مدرسه در این روز، این روز را روز بوشهر می نامند.

آدرس بوشهر، خیابان امام، مقابل میدان معلم
لوکیشن مجموعه فرهنگی تاریخی سعادت بوشهر روی نقشه گوگل مپ

12- كوه نمک

کوه نمک از جاهای دیدنی بوشهر

در فاصله 140 كیلومتری از شهر بوشهر می توان بزرگ ترین و زیبا ترین گنبد نمكی خاورمیانه را از نزدیك دید. آبشار های زیبایی كه از جنس نمك تشكیل شده اند را می توان در روستای گنخك این استان دید. گنبد نمکی جاشک بوشهر، تجمع دنیایی از زیبایی های تاریخی و طبیعی و منحصر به فرد در این استان، این استان و به ویژه شهر بوشهر را از پر گردشگر ترین شهر های ایران كرده است.

آدرس 144 کیلومتری شهر بوشهر، حدفاصل شهرهای دیر و خورموج
لوکیشن کوه نمکی جاشک روی نقشه گوگل مپ

13- عمارت ملک

عمارت ملک از عمارت های تاریخی و زیبای بوشهر است که در میدان بهمنی بوشهر قرار دارد. این عمارت به دستور ملک التجار توسط معماران فرانسوی در زمان قاجار ساخته شد.
این عمارت باشکوه زمانی ساخته شد که ملک التجار در سفری که به پاریس داشت از معماری خانه ی یک فرانسوی خوشش آمد و زمانی که برگشت دستور ساهت این عمارت را با اضافه کردن خواسته های شخصی اش صادر کرد.
عمارت ملک بوشهر در حال حاضر مالک خصوصی دارد و بازدید از آن تنها با هماهنگی امکان پذیر است.

آدرس بوشهر، محله بهمنی، خیابان ماهینی، کوچه ملک
لوکیشن عمارت ملک بوشهر روی نقشه گوگل مپ

14- خانه رئیس علی دلواری

رستوران های بوشهر

در جنوب شهر بوشهر می توان بنایی كه از دوران قاجار به جای به نام موزه رئیسعلی دلواری بوشهر مانده است را بازدید كرد. خانه ای كه نماد استقامت مردم این استان می باشد. رئیس علی دلواری از آزاده خواهان مشروطه طلب این استان بوده كه از جمله رهبران قیام در مقابل بریتانیا به حساب می آمده است. از بزرگ مردان قیام در این استان كه به احترام او این مكان به موزه تبدیل شده و از زیباترین مناطق تاریخی و فرهنگی این استان می باشد.

آدرس بوشهر، شهرستان تنگستان، جنوب شرقی دلوار، خیابان رئیس علی دلواری
لوکیشن خانه رئیس علی دلواری روی نقشه گوگل مپ

15- بندر سیراف بوشهر

بندر سیراف از جاهای دیدنی بوشهر

سیراف یکی از شهرهای کهن شهرستان کنگان در استان بوشهر است. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به دریای چشم‌نواز سیراف، بقایای تاریخی و آثار باستانی و نزدیکی به مکان‌هایی همچون بندر کنگان جم اشاره کرد.

سیراف شهری با عرض کم در یک نوار طولی است که یک سوی آن را دریا و سوی دیگرش را کوه و صخره‌های غول‌پیکر احاطه کرده‌اند. این شهر اسرارآمیز معماری خاصی دارد و یکی از قدیمی‌ترین بندرهای ایران را در خود جای داده است.

بندر سیراف بوشهر از معروف‌ترین بنادر کشور است که روزگاری رونق بسیار زیادی داشت. این بندر در زمان تجارت جاده ابریشم نقش مهمی در روابط تجاری با کشورهای دیگر ایفا می‌کرد.

در زمان‌های گذشته در بندر سیراف، پیروان مذاهب مختلف از زرتشتیان و مسیحیان گرفته یا بوداییان، مانویان و یهودیان و اقوامی همچون چینی‌ها، رومیان و یونانیان در کنار هم زندگی می‌کردند. متأسفانه سیراف پس از زلزله‌های مهیب مدفون شد و به زیر آب رفت. امروزه مرمت آثار، راه‌اندازی مکان‌های تفریحی، ساخت اقامتگاه‌های بومگردی و ترویج موسیقی و غذاهای محلی و دریایی جان تازه‌ای به این شهر داده است.

آدرس بوشهر، شهرستان کنگان، بندر سیراف
لوکیشن بندر سیراف بوشهر روی نقشه گوگل مپ

16- کاخ بردک سیاه دشتستان برازجان بوشهر

کاخ بردک سیاه دشتستان برازجان بوشهر

کاخ بردک سیاه یکی از آثار تاریخی و جاهای دیدنی بوشهر واقع در شهرستان دشتستان در حد فاصل روستای درودگاه و شهر آب‌پخش است. این بنای تاریخی مربوط به دوران هخامنشی می‌شود و به عنوان کاخ زمستانی داریوش اول از آن استفاده می‌شده است.

کاخ بردک سیاه دشتستان برازجان بوشهر، کاخی نسبتاً کوچک ساخته شده از ترکیب سنگ‌های دولومیتی سیاه رنگ و سنگ‌‌ها آهکی کرمی است. این سنگ‌ها از معدنی در نزدیکی کاخ استخراج شده که امروزه نیز یکی از معادن اصلی برازجان به شمار می‌رود.

ساختار کاخ بردک سیاه و معماری آن شباهت بسیاری به کاخ آپادانا دارد. معماری و ساخت این عمارت به سبک هخامنشی صورت گرفته و دارای 10 ستون در دو ردیف پنج تایی است. کاخ بردک سیاه در سال 1354 به همت باستان‌شناسان ایرانی سر از خاک بیرون آورده است و بقایای آن جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان به تاریخ دارد.

آدرس بوشهر، 12 کیلومتری برازجان، 2 کیلومتری جنوب شرقی شهر آب‌پخش
لوکیشن کاخ بردک سیاه بوشهر روی نقشه گوگل مپ
مقایسه هتل پلاس و هتل جهانگردی دلوار بوشهر
ادامه مطلب

17- تنگ بنیون بوشهر

تنگ بنیون از جاهای دیدنی بوشهر

تنگ بنیون بوشهر، جاذبه‌ای طبیعی متشکل از تنگه‌ای سرسبز و پوشیده از درختان مختلف است. این مکان دیدنی در شهرستان تنگستان و در جنوب روستای بنیون واقع شده و از نظر پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی است.

با نزدیک شدن به تنگ بنیون درختانی همچون انار، شیر بادام، پده و… که بر آبی زلال سایه افکنده‌اند و کوه‌هایی که آن را در آغوش گرفته‌اند، نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. این مکان زیبا نه‌تنها با زیبایی خیره‌کننده‌اش، بلکه با اقلیم خاص و آب‌وهوای مطبوعش دل شما را خواهد برد.

آدرس بوشهر، شهرستان تنگستان، جنوب روستای بنیون
لوکیشن تنگ بنیون بوشهر روی نقشه گوگل مپ

18- تنگ مخدان در استان بوشهر

تنگ مخدان در استان بوشهر

در جنوب روستای مخدان و در ارتفاع 400 متری از سطح دریا، تنگه‌ای زیبا واقع شده که در دل آن رودی کوچک جریان دارد. آب تنگ مخدان به حدی زلال است که به آسانی می‌توان سنگ‌های کف آن را دید و از شفافیت آن لذت برد.

تنگ مخدان در حصار کوه‌های خورموج قرار گرفته و هم‌نشینی آن با نخلستان‌های خرما و آبشار و حوضچه‌های طبیعی تصاویری بدیع ایجاد کرده است. بازدید از این جاذبه طبیعی در فصل بهار، پاییز و حتی زمستان می‌تواند برایتان جالب باشد.

آدرس بوشهر، شهر بندر دیر، روستای مخدان
لوکیشن تنگ مخدان  آشی روی نقشه گوگل مپ

19- تالاب حله بوشهر

تالاب حله بوشهر از جاذبه های دیدنی بوشهر

در نزدیکی روستای درودگاه و آنجا که دو رود دالکی و شاپور به هم می‌رسند، رودی پرآب و خروشان ایجاد می‌شود که با نام رودخانه و تالاب حله شناخته می‌شود. این رود دائمی از مناطق مختلف بوشهر عبور می‌کند و در نهایت به خلیج فارس می‌رسد.

رودخانه حله یک شاخه فرعی نیز دارد که در 10 کیلومتری خلیج فارس از شریان اصلی جدا می‌شود و در نزدیکی روستای کره‌بند به تالابی می‌ریزد که با نام تالاب حله شناخته می‌شود. تالاب حله در منطقه حفاظت‌شده حله قرار گرفته که اطرافش را مراتع سرسبز تشکیل داده‌اند.

آدرس بوشهر، 10 کیلومتری بندر بوشهر، کره بند، منطقه حفاظت شده هله
لوکیشن تالاب حله بوشهر روی نقشه گوگل مپ

20- معبد کلات بوشهر

معبد کلات بوشهر

در مرکز شهرستان دشتی و در 30 کیلومتری شهر خورموج، عبادتگاهی تاریخی قرار دارد که به معبد کلات، آتشکده خورموج یا نیایشگاه کوه مند مشهور است. قدمت این آتشکده به دوران اشکانیان و ساسانیان باز می‌گردد و از پیدایش آن چیزی حدود 2000 سال می‌گذرد.

کوه مند از تراشیدن و کندن صخره‌های سخت مند ایجاد شده و مهارت گذشتگان در معماری و ساخت بنایی بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. این عبادتگاه امروزه مشرف به رودی خشک است که زمانی جوش و خروش زیادی داشت.

معبد کلات بوشهر در سه طبقه ساخته شده که هر یک با هدف خاصی حفاری شده‌اند. این آتشکده شامل بخش‌های مختلفی از جمله سکوی شاه‌نشین، سالن پذیرایی، دالان‌ها، دریچه‌ها، پله‌ها و… می‌شود. این معبد به عنوان یکی از نمونه‌های اصیل معابد باستانی در ایران شناخته می‌شود که در زمان رواج آیین مهرپرستی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آدرس بوشهر، شهرستان دشتی، 30 کیلومتری خورموج، 3 کیلومتری جنوب روستای کلات حیدری
لوکیشن معبد کلات خورموج (آتشکده مند) روی نقشه گوگل مپ

21- آب انبار قوام

جاهای دیدنی بوشهر و آب انبار قوام

یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر آب‌انبار قوام است که در گذشته برای تأمین آب شهر از آن استفاده می‌شد. این آب‌انبار در سال 1271 توسط فردی به نام قوام‌الملک شیرازی ساخته شد تا مردم از مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در عذاب نباشند.

آب‌انبار قوام، معماری باشکوهی دارد و از سنگ‌های رسوبی مقاوم در 29 طبقه ساخته شده است. داخل این بنا با ساروج پوشیده شده و پنجره‌ای با ابعاد 90 در 120 سانتی‌متر دارد. آب‌انبار قوام امروزه به رستورانی سنتی تبدیل شده که بازدید از آن هم فال است و هم تماشا!

آدرس بخش غربی بوشهر، خیابان ساحلی، جنب دریا
لوکیشن آب انبار قوام روی نقشه گوگل مپ

اقامتی خاطره انگیز در هتل های بوشهر

برای اقامت در بوشهر گزینه‌های مختلفی پیش رویتان است که شما می‌توانید متناسب با بودجه و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در این شهر علاوه بر هتل های بوشهر، اقامتگاه‌های بومگردی متنوع و زیبایی نیز برای اقامت وجود دارد که می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کنید.

رستوران ها و غذاهای بوشهری

یكی از خاطره انگیز ترین لحظات هر سفری، تجربه غذاهای محلی و بومی آن منطقه می باشد. جنوب كشور به ویژه شهر بوشهر دنیایی از غذاهای دریایی را در دل خود جای داده است. غذاهای خوش طعم این شهر را می توان در اغلب رستوران های این منطقه تجربه كرد. می توان به برخی از غذاهای خوشمزه این شهر كه حتما باید در سفر به این شهر تجربه كرد اشاره كرد.

یتیمك، لخ لاخ، للك، قلیه میگو، قلیه بوشهری، دال عدس، میگو پلو و بسیاری از غذاهای خوشمزه این شهر كه می توان آن ها را در بهترین رستوران های این شهر تجربه كرد. رستوران هایی همچون: میداف كه در مسیر ساحلی جفره قرار گرفته است، رستوران قوام در بوستان قوام از جمله رستوران های معروف این شهر می‌باشد.

جمع‌بندی

بوشهر یکی از شهرهای جنوبی معروف و محبوب است که وجود دریا، آثار تاریخی و مکان‌های تفریحی و گردشگری در آن سبب شده تا مسافران زیادی به آن سفر کنند. در این نوشته برخی از جاهای دیدنی بوشهر را به شما معرفی کردیم تا اگر به آنجا سفر کردید، بازدید از این مکان‌ها را فراموش نکنید.

شما چه جاذبه گردشگری، تاریخی یا تفریحی دیگری در بوشهر می‌شناسید؟ آیا تا به حال به این شهر سفر کرده‌اید؟ نظر شما درباره بوشهر و جاهای دیدنی آن چیست؟ خوشحال خواهیم شد در بخش نظرات از تجربیات خود برایمان بگویید.

سوالات متداول

1- سواحل دیدنی بوشهر کجاست؟

ساحل ماسه‌ای بندر دیلم، ساحل گناوه، ساحل بنود، ساحل بندر امام حسن، پارک ساحلی شغاب و ساحل بندر سیراف برخی از سواحل دیدنی بوشهر به شمار می‌روند.

2- بهترین جاهای دیدنی بوشهر در عید کدامند؟

مدرسه تاریخی سعادت، بندر سیراف، نخلستان‌های دشتستان، بافت تاریخی شهر، تنگ مخدان، کوه نمکی جاشک و تنگ بنیون از بهترین مکان‌ها برای بازدید در عید هستند.

3.7/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر