لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 ساحل برتر گردشگری در مصر
10 ساحل برتر گردشگری در مصر

10 ساحل برتر گردشگری در مصر

گفتنی است که کشور مصر به خاطر وجود اهرام و هنر های باستانی اش در سطح جهان معروف و شناخته شده است، اما در کنار تاریخ با عظمت، سواحل گردشگری زیادی در این سرزمین رونق یافته اند و در سال های اخیر گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب کرده اند. فرصت های مناسبی برای دوستداران غواصی در سواحل دریای سرخ، و آرامشی بی نظیر در کنار آب های مدیترانه وجود دارد. امروزه مصر ناملایمات زیادی را تجربه کرده است و با تحولات سیاسی در داخل و خارج کشور روبرو شده است، با وجود چنین شرایطی استراحتگاه های ساحلی، مکانی امن و آرام بخش در صنعت توریسم به شمار می روند. گردشگرانی که به دنبال حمام آفتاب می باشند، می توانند گزینه شگفت انگیز خط ساحلی دریای سرخ را انتخاب کنند، این سواحل مانند آهن ربا توریست های بیشماری را جذب می کنند. حیات موجودات زیر آب در کنار صخره های مرجانی، گردشگران زیادی را برای غواصی از سراسر جهان به این سواحل می کشاند. در ادامه برترین و محبوب ترین سواحل کشور مصر را معرفی می کنیم تا زیبایی های طبیعی و لوکس این کشور شگفت انگیز را شناخته و با رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را تجربه نمایید.
10 – خليج فيورد، تابا (Fjord Bay, Taba)
خليج فيورد تقریبا در 15 کیلومتری شهر کوچک مصر، به نام تابا و در نزدیکی مرز با ایلات همسایه در اسرائیل، واقع شده است. خليج فيورد برای همه افرادی که ساعت ها تجربه غواصی دارند یا برای اولین بار این گزینه را انتخاب کرده اند، مکان عالی و مناسبی برای غواصی به شمار می رود. یکی از دلایل جذابیت این ساحل برای غواصان، وجود بستری عظیم و گسترده از مرجان ها در کف خلیج است، در عمق 24 متری میزان قابل توجهی از ماهی ها و تنوع زندگی دریایی در میان صخره ها را می توانید مشاهده کنید. وجود چنین حیاتی در عمق کم نشان دهنده ی آب های تمیز و وجود توازن در محیط زیست می باشد. فيورد خليج آبی رنگ کوچک و عمیقی است که از سه سمت با رشته کوه هایی احاطه شده است و منطقه ای عالی برای دوستداران کوهنوردی و پیاده روی نیز محسوب می شود. گردشگران می توانند در ارتفاعات فيورد چشم انداز های فوق العاده بی نظیری را ثبت نمایند.
9 – ساحل رئس ابو غالم، دهب (Ras Abu Galoum, Dahab)
Ras Abu Galoum, Dahab
ساحل رئس ابو غالم، برای گردشگرانی که به دنبال منطقه ای مناسب اسنورکلینگ و غواصی می باشند گزینه ی خوبی خواهد بود. این ساحل آبی درخشان در نزدیکی اقامتگاه بادیه نشینان سنتی قرار دارد و در حدود 15 کیلومتری شهر ساحلی کوچک دهب، در جنوب شرق شبه جزیره سینا واقع شده است. این بهشت کوچک غواصی لذت فراوانی برای گردشگران دارد، منظره ی زیبای دریا در کنار زمین های صخره ای، عظمت خاصی به این ناحیه بخشیده است. با شترسواری به سوی ساحل حرکت کنید و در اعماق دریای سرخ غواصی کرده و از تماشای مناظر باشکوه زیر آب لذت ببرید. مرجان های سفت و نرم مکان مناسبی برای زندگی فرشته ماهی، طوطی ماهی و ماهی پیکاسو در کنار دیگر گونه ها فراهم نموده است. با همراه داشتن دوربین زیر آبی می توانید، مناظر زیبای حیات این حیوانات را ثبت نمایید.
8 – ساحل نویبا (Nuweiba)
Nuweiba
نویبا در دهه 1970 ساحلی پر رونقی بود اما به دلیل بروز مشکلات سیاسی با اسرائیل رفته رفته از جذابیت و امنیت این ناحیه کاسته شد. امروزه این ساحل یک ناحیه ی آرام و ساده ای می باشد و دهکده ی اعراب بادیه نشین در گوشه ای از آن قرار دارد. این ساحل در کنار خلیج عقبه واقع شده است و در مقایسه با سواحل دیگری همچون شرم ‌الشیخ کم رنگ تر می باشد. در اطراف این ساحل بنا ها و ساختار های زیادی وجود ندارد و همین امر بر جذابیت ساحل نویبا افزوده است. امروزه این ناحیه که در نزدیکی مسیر کوه نوردی قرار دارد به یک ایستگاه استراحتی نیز تبدیل شده است و امتداد هفت کیلومتری شن و ماسه ی این منطقه در زبان عربی به چشمه های حباب معروف می باشد. گردشگرانی که مایل به تجربه فرهنگ های سنتی و کاوش در زیبایی های طبیعت این منطقه باشند، بهتر است که چند روزی در این محیط اقامت کنند. خلیج جنوبی که فاصله کمی از این بخش دارد، منطقه ای عالی برای غواصی می باشد و از سمت دهکده ی بادیه نشینان می توانید به سوی دره ی معروف رنگارنگ حرکت کنید.
7 – رئس ام سید، شرم الشیخ (Ras Um Sid, Sharm El Sheikh)
Ras Um Sid, Sharm El Sheikh
شرم‌ الشیخ شهری ساحلی در کنار دریای سرخ می باشد که بهترین ساحل این شهر به رئس ام سید معروف می باشد و فعالیت های مختلفی برای توریست ها فراهم می باشد. مناظر زیبایی از دریای سرخ را می توانید مشاهده کنید، این ناحیه ی تفریحی مناسب برای سپری کردن تعطیلات بوده و همچنین برای غواصی نیز محبوبیت خاصی دارد و گردشگران می توانند گنجینه ای از عظمت را در زیر امواج تماشا کنند. این ساحل در ارتفاع بالایی در شبه جزیره قرار دارد و نسبت به مناطق و سواحل شلوغ دیگر، محیطی آرام دارد. استراحتگاه های زیادی در حوالی وجود دارد که محل مناسبی برای اقامت به همراه خانواده می باشد و به دلیل نزدیکی به بازار، می توانید با سنت ها و میراث مردم محلی آشنا شوید. گردشگرانی که از مصر دیدن می کنند بهتر است که دنیای رنگارنگ مرجان ها و زیبایی آنها را از نزدیک مشاهده کنند. گونه های کم یاب ماهی ها را که در میان گیاهان و ساختار های دریایی پنهان می شوند را می توان با اسنورکلینگ تماشا کرد. همچنین در این منطقه روش های مناسبی برای آموزش و یادگیری درباره حیات اقیانوس به کودکان خواهید داشت.
6 – ساحل ال گونا (El Gouna)
El Gouna
ال گونا در زبان عربی به معنای تالاب می باشد، این ساحل شیک و باکلاس در قسمت شمالی دریای سرخ، در سواحل شرقی کشور مصر واقع شده است. ال گونا شهر ساحلی پر ازدحامی می باشد و مقصدی برای استراحت و تفریح ثروتمندان مصری و اروپایی به شمار می رود. در این ناحیه مراکز خرید لوکس و رستوران های متنوعی وجود دارد که در کنار این ساحل زیبا و شگفت انگیز از مهمان ها پذیرایی می کنند. ساحل ال گونا در میان خانواده ها و زوج های جوان محبوبیت زیادی دارد، آنها برای استراحت و گردش چند روزی در استراحتگاه های لوکس این ساحل اقامت می کنند و با وجود فعالیت های بیشمار تفریحی، از این سفر لذت می برند. ساحل ال گونا برای خدمات و ورزش های آبی در مصر شهرت زیادی دارد، وجود باد های شدید شرایط مناسبی برای كايت سرفينگ، اسکی روی آب و چتربال سواری یا پاراگلایدینگ و انواع دیگر ورزش های تفریحی به وجود آورده است. مناظر دیدنی و زیبای طبیعت دریا با شبکه ای از کانال ها و تالاب ها، با جزایر شنی در میان آنها، به یکدیگر وصل شده اند. با اقامت در ساحل زیبای ال گونا در سواحل سفید این ناحیه می توانید استراحت کنید یا در زمین معروف بازی گلف، تمرین کنید و با لذت از چشم انداز های این ساحل از نوشیدنی های معروف این منطقه میل نمایید.
5 – ساحل سهل حشيش، غردقه (Sahl Hasheesh Beach, Hurghada)
Sahl Hasheesh Beach, Hurghada
یکی دیگر از مناطق محبوب و معروف غواصی در دریای سرخ، ساحل سهل حشيش می باشد که در شهر توریستی غردقه واقع شده است و در امتداد 40 کیلومتری ساحل قرار گرفته است. ساحل سهل حشيش به وجود مرجان های ظریف و سواحل بکر شهرت فراوانی دارد، این ناحیه از دهه 1980 به طور مداوم در حال توسعه بوده تا به یک جاذبه ی گردشگری و بهشت تعطیلات تبدیل شود. هتل ها و روستا های تفریحی در امتداد ساحل قرار دارند و مبالغ هنگفتی توسط سرمایه دارانی که به دنبال درآمد عالی از دریای سرخ می باشند در این ناحیه برای ایجاد اقامتگاه های لوکس هزینه می شود. ساحل سهل حشيش برای علاقه مندان به ورزش های آبی مکان بسیار مناسبی می باشد و فرصت های زیادی برای تمرین باد سواری (اسکی روی آب به کمک بادبان) و دریانوردی با قایق تفریحی، در کنار غواصی و اسنورکلینگ وجود دارد. در طول فصل تابستان، دمای هوا در این ساحل به شدت بالا می رود و ممکن است به بالای 40 درجه سانتیگراد نیز برسد، با این وجود گردشگران زیادی دوست دارند که در آب و هوای گرم درون آب های زلال خنک شوند.
4 – ساحل شرم اللولی، شهر مرسی علم (Sharm El Luli, Marsa Alam)
Sharm El Luli, Marsa Alam
ساحل شرم اللولی، یکی از سواحل آرام با مناظر و رنگ های روشن می باشد، در این ساحل شن های پودر مانند در آب های اقیانوس بی کران آبی خیس می شوند. ساحل شرم اللولی در 60 کیلومتری جنوب شهر مرسی علم، در کنار دریای سرخ واقع شده است و محیطی رویایی برای دوستداران طبیعت به شمار می رود. مانند تصاویر جالبی که در نقاشی ها دیده می شود، چشم انداز متفاوت و شگفت انگیزی دارد و مکانی مناسب برای طرفداران غواصی و اسنورکلینگ می باشد. در صورتی که به سوی این ساحل سفر می کنید، بهتر است از همراه داشتن تجهیزات مناسب ورزش های آبی اطمینان حاصل کنید، همچنین به خاطر نبود امکانات رستوران و غیره در محیط ساحلی، غذا و نوشیدنی به همراه داشته باشید. با شرکت در تور های هتل مرسی علم به راحتی به این ساحل خواهید رسید، اما برای لذت بیشتر و تجربه ی زیبایی های آب های زلال و کریستالی و حیات زیر آب، سعی کنید که تمام روز را در این ساحل سپری کنید.
3 – ساحل عجیبه، مرسى مطروح (Agiba Beach, Mersa Matruh)
Agiba Beach, Mersa Matruh
ساحل عجیبه یکی از سواحل نمادین کشور مصر می باشد و در میان گردشگران خارجی زیاد شناخته شده و مطرح نیست. عجیبه در زبان عربی به معنای اعجاز می باشد. عجیبه گوهری کم یاب در سواحل مدیترانه ای مصر می باشد که در 24 کیلومتری غرب مرسى مطروح واقع شده است. تنها با عبور از مسیر صخره ای بر فراز ساحل، امکان دستیابی به این محیط بکر را خواهید داشت. با رسیدن به شن های ساحلی می توانید درون آب های زلال و درخشان غوطه ور شوید. در طول فصل تابستان اکثر مردم روز ها را در طبیعت سپری می کنند و این ناحیه یکی از مقصد های شلوغ و پر طرفدار می باشد و در طول فصل های دیگر سال، این ساحل تقریبا خلوت تر می باشد. در اطراف آب ها صخره های زیادی وجود دارد و امواج اقیانوس بسیار قدرتمند می باشند که فرصت های مناسبی برای ورزش های آبی به وجود می آورد.
2 – خلیج سوما (Soma Bay)
Soma Bay
خلیج سوما یا سوما بای، شهر ساحلی جدید و پرطرفداری برای خرید و تفریح می باشد و تقریبا کمتر از یک ساعت از فرودگاه غردقه فاصله دارد. این شهر تفریحی توسط دریا احاطه شده و می توان گفت که در 365 روز سال آب و هوای زیبای آفتابی دارد. این شهر یک مقصد گردشگری محبوب و معروفی در بین اروپاییان می باشد، به ویژه افرادی که از سرمای زمستان در فرار بوده و به دنبال حمام آفتاب و آرامش در سواحل دریای سرخ می باشند. این شهر به سرعت در حال توسعه و پیشرفت می باشد خدمات و مکان های لوکسی در اختیار مسافران قرار دارد و هزینه ی اقامت و تفریح در این ناحیه بسیار زیاد می باشد. این ساحل نیز یکی دیگر از مناطق مناسب ورزش های آبی همچون اسکی روی آب می باشد. این ناحیه در گذشته در اختیار نیرو های ارتش قرار داشت و یک شبه جزیره صحرایی به شمار می رفت اما امروزه یکی از جاذبه های برتر توریستی مصر می باشد.
1 – جزیره محميه (Mahmya Island)
Mahmya Island

گردشگرانی که به دنبال تجربه ای نو و متفاوت با اسکوبا دایوینگ می باشند، گزینه پارک ملی در جزیره محمیه مناسب آنها خواهد بود. گردشگران با تور قایق به مدت 45 دقیقه از غردقه به این جزیره خواهند رسید و می توانند در طول روز در میان صخره ها و مرجان های زیبای طبیعت غواصی کنند. گفتنی است که باغ های زیر آب قسمت باشکوه و جذاب دریای سرخ می باشد که در این جزیره امکان تماشای این صحنه ها وجود دارد. با غواصی در این آب ها به تماشای ماهی های رنگارنگ و دلفین ها بروید. در طول ماه های گرم این ناحیه مملو از گردشگران می باشد و اکثر افراد برای تماشا و لذت از زیبایی های محیط زیست به این جزیره سفر می کنند. بازدید از این جزیره سفری رویایی و فراموش نشدنی خواهد بود.

جاذبه های شگفت انگیز آنتالیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر