لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> چگونه به دور دنیا سفر کنیم
چگونه به دور دنیا سفر کنیم

چگونه به دور دنیا سفر کنیم

سفر یکباره به دور دنیا معمولا ارزانتر از وقتی است که آن را به بخش های دیگر تقسیم کنیم. راز این است که به دقت برنامه ریزی کرده و از قبل بلیط ها را بخرید. این سفر ارزش بسیاری دارد و شما یک تجربه ی شگفت انگیز از دیدن بسیاری از نقاط در مدت زمان کوتاه و خاطره هایی که برای تمام عمر خواهید داشت. در اینجا چند نکته برای چگونه سفر کردن به دور دنیا ارائه شده است تا با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

قسمت اول
۱. بلیط دور دنیا بخرید.
این از رزرو کردن تعداد زیادیپرواز یک طرفه بسیار ارزان تر است. دوتا از بزرگترین خطوط هوایی Star Alliance و Oneworld می باشد.

. Star Alliance بر اساس اینکه چند مایل مسافرت خواهید کرد٬ به شما پاس هایی با ۲۹ ۳۴ و ۳۹ هزار مایلی ارائه می دهد. برای درک بهتر٬ ۲۹ هزار مایل ( ۴۷ هزار کیلومتر) شما به سختی می توانید سه قاره (خارج از ایالت متحده) را بگذرانید. ۳۴ هزار مایل (۵۵ هزار کیلومتر) حدود ۴ قاره و با ۳۹ هزار مایل می توانید ۵ یا ۶ قاره را پشت سر بگذارید. هرچه مایل های بیشتری بگیرید٬ می توانید مقاصد بیشتری را ببینید و برعکس. هر گذر تا حداکثر ۱۵ توقف ( توقف ۲۴ ساعته در یک مقصد) را مجاز می داند و شما می توانید بلیط خود را در کلاس ۱ یا بیزینس یا اکونومی خریداری کنید. Star Alliance همچنین از مسافرین می خواهد تا نقطه ی شروع و پایان سفر آن ها در یک کشور باشد و ممکن است الزاما در یک شهر نباشد. (همچنین پاس هایی وجود دارد که با توجه به محدوده ی جغرافیایی محدود می شود).
. Oneworld دو گزینه ی متفاوت ارائه می کند: یکی بر اساس بخش است و دیگری بر اساس مسافت طی شده. Global Explorer بلیط قرار دادی شرکت Oneworld می باشد که بر اساس مایل پایه گذاری شده است. در کلاس اکونومی پاس با مسافت های ۲۶ ۲۹ و ۳۹ هزارمایلی وجود دارد و پاس با مسافت ۳۴هزارمایلی در کلاس های درجه ۱ و بیزینس وجود دارد. درست مثل شرکت Alliance تمامی مسافت های سفر به دور دنیا محاسبه شده است و بخش های زمینی را نز در نظر گرفته اند.

. سفر هوایی اصولا گران ترین راه برای سفر کردن می باشد. برای مقایسه ی قیمت ها٬ سایت های اینترنتی را چک کنید. به محدودیت ها بسیار توجه کنید. بسیاری از بلیط های دور دنیا شما را مقید می کنند تا فقط از مسیری که آن ها می گویند به مقصد خود برسید. برای مثال لس آنجلس به لندن به مسکو. شما نمی توانید از لس آنجلس به پاریس به لندن بروید. باید به طور کامل برای این موضوع آماده باشید.

۲. از کارت اعتباری که با خطوط هوایی مشارکت دارند استفاده کنید.
Get into the frequent-flyer mile credit card deal
گر اعتبار خوبی دارید٬ از استفاده کردن از کارت های اعتباری نترسید و مقداری ذخیره کنید. شما می توانید در هر جا که خواستید و در طول هزاران هزار مایل هزینه ی بلیط هواپیمای خود را پرداخت کنید.

. پیشنهاد های بسیاری وجود دارد—بسیاری از بانک ها نوعی از کارت های اعتباری دارند که با خطوط هوایی همکاری می کنند٬ مثل کارت American Airlines Citi. شما باید مقدار مشخصی از پول را در یک دوره زمانی مشخص خرج کنید ولی پاداش آن می تواند بزرگ باشد—ده ها هزار مایل. برای دریافت یک بلیط سفر به دور دنیا حدودا به ۱۲۰ هزار نیاز دارید.

۳. راه های دیگری را نیز برای سفر در نظر بگیرید.
Consider alternative methods of travel
برای بیشتر ما٬ مسافت های زیاد پروازی نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد. این کار دوراندیشی و پول زیادی لازم دارد. خوشبختانه٬ گزینه های ارزان زیادی وجود دارد—و معمولا بسیار جالب هستند و شما را به سمت داشتن مسافرتی پر از خاطره هدایت می کنند.

. برای سفر با قطار: در ایالت متحده٬ شما می توانید با شرکت Amrak سفر ریلی داشته باشید. (اگر زود رزرو کنید٬ می تواند قیمت آن به صرفه باشد). برای شهروندان غیر اروپایی٬ در اروپا به دنبال بلیط Eurail باشید؛ برای شهروندان اروپا٬ بلیط های Interrail می تواند گزینه ی خوبی باشد. در آسیا٬ راه آهن Trans-Siberian به مسکو و پکن می رود و از آنجا می توانید به شانگهای و سپس به توکیو بروید.
. پاس Global Eurail حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد و شما را به ۲۴ کشور مختلف می برد.
. مسکو به پکن در راه آهن Siberian ( با توقف در ایرکوتسک و اولان باتار ) ٬ بدون تجملات و یک سفر ۱۶ روزه٬ ۲۱۰۰دلار قیمت دارد و برای اضافه شدن هر نفر دیگر قیمت کاهش می یابد.
. برای اتوبوس های برون شهری: Greyhound خطی است که در ایالت متحده سفر می کند. معادل اروپایی آن Eurolines می باشد—جایی که می تواند بین بیش از ۵۰ شهر سفر کنید. Megabus ها درواقع در دو طرف دریاچه فعالیت می کند و فقط در بین شهر ها حرکت می کند.

6 قانون مهم سفر برای بانوان
ادامه مطلب

. تمامی اتوبوس های Greyhound با سیستم تهویه ی هوا تجهیز شده اند و یک سرویس بهداشتی٬ صندلی های بازشونده با زیرسری٬ زیرپایی و پنجره های تیره دارند. به اضافه٬ اتوبوس ها هر چند ساعت برای استراحت می ایستند و برنامه ی توقف برای غذا خوردن٬ سعی می شود تا نزدیک به ساعات عادی خوردن غذا برنامه ریزی شود.
. سفر یکطرفه از لیل به لندن از طریق Eurolines می تواند حدود ۳۶ دلار قیمت داشته باشد. اگر می خواهید تعداد انگشت شماری از شهر ها را بازدید کنید٬ این می تواند یک راه جایگزین خوب برای Eurail باشد. آن ها همچنین اجازه ی به همراه داشتن دو کیف با اندازه ی متوسط را به شما می دهند.
. برای سفرهای دریایی: کشتی های کروز می توانند گزینه ی به صرفه ای باشد. چون با آن ها نیازی به پرداخت هزینه های اقامت و غذا نیست؛ بعضی از شرکت ها حتی از کشتی های آنطرف اقیانوس اطلس استفاده می کنند؛ در سفر با کشتی از نیویورک به هامبورگ٬ می توانید احساس کنید که در تایتانیک هستید.

۴. بدانید که آیا به ویزا احتیاج دارید یا خیر.
 Know if you need a visa
شما دلتان نمی خواهد تا در Saigon گیر کنید و کسی سرتان داد بزند که مجبور هستید به هنگ کنگ بروید. در بعضی از کشورها٬ برای دریافت ویزای آنی٬ باید پول گزافی خرج کنید ولی بهتر است که بدانید چه کاغذبازی هایی لازم است تا انجام دهید.

. مدت اقامت و شهروندی شما هر دو فاکتورهای مهمی هستند. برای بیشتر غربی ها٬ آسان است که فرض کنند٬ به هرکجا که می خواهند می توانند بروند. متاسفانه٬ اینگونه نیست. تحقیقات خود را از قبل انجام دهید—ممکن است هفته ها طول بکشد تا ویزای شما تایید شود. و اگر در یک کشوری حضور دارید یا می خواهید دوباره وارد آنجا شوید٬ پروسه را نیز بدانید. ممکن است به نوع دیگری از ویزا احتیاج داشته باشید.

قسمت دوم: محل اقامت پیدا کنید

۱. در جستجوی هتل ها و مسافرخانه ها باشید.
 Look into hotels and hostels
البته اگر در آن مناطق دوستی دارید یا خانواده یتان هستند٬ پیش آن ها بمانید ولی اگر همه ی آن ها به خانه برگشته اند٬ هتل ها و مسافرخانه ها گزینه های استانداردی هستند. بعضی از مسافرخانه ها مشکوک هستند٬ پس از قبل تحقیق کنید.

. اجازه ندهید تا یک مهمان خانه ی بد٬ بقیه ی چیزهای خوب را خراب کند.
تعداد کمی مسافرخانه ی زنجیره ای معتبر وجود دارد و لازم نیست تا شما در کوچه های تاریک به دنبال آن ها باشید. Hostelling International پیدا کردن آن را به اندازه ی رزرو یک هتل ۴ ستاره آسان کرده است. اگر مشتاق هستید تا اتاقتان را با یک غریبه شریک باشید٬ می توانید حسابی در هزینه ی خود صرفه جویی کنید و ممکن است با مردم شگفت انگیزی برخورد کنید.

۲. Couchsurfing و Woofing را در نظر داشته باشید
Consider couch surfing or woofing
. Couchsurfing دنبال کننده های زیادی دارد و یک شکل کاملا قانونی از سفر است و می تواند شما را به افرادی مثل خودتان در سرتاسر دنیا وصل کند.

. اگر تمایل دارید مقداری بیشتر بمانید٬ Woofing را در نظر داشته باشید. شما بر روی یک مزرعه ی ارگانیک در ازای یک سقف بالای سر و مقداری غذا کار می کنید. می توانید بجای ماندن در هتل خود٬ مهارت های خود را ارتقا ببخشید و با فرهنگ آن ها بیشتر آمیخته شوید.

۳. از House Sitting استفاده کنید. House Sitting حتی بهتر از Couchsurfing٬ هوس سیتینگ است.
Get into house sitting
هوس سیتینگ امروزه یک شبکه ی کامل دارد که به شما اجازه می دهد رایگان در خانه بمانید و در عوض به گربه غذا دهید. در بسیاری از سایت های House Sitting می توانید افرادی را ملاقات کنید که می خواهند خانه ی خود را به دست افرادی قابل اطمینان بسپارند و به سفر بروند.

. تعداد کسانی که به دنبال این افراد می گردند٬ از متقاضیان بیشتر است. وقتی در سایت ثبت نام می کنید٬ برای ساختن یک پروفایل قوی تحقیق کنید. به عنوان یک مصاحبه ی کاری به آن نگاه کنید چون شما در بین استخری از هزاران متقاضی قرار دارید. به هز طریقی که می توانید خود را از بقیه متمایز کنید.

بِیبی‌ مون-چگونه در زمان بارداری سفری بی‌خطر و لذت‌بخش داشته باشیم
ادامه مطلب

قسمت سوم: آماده شدن برای سفر

۱.سبک سفر کنید.
 Pack lightly.
حتی اگر دستیار خودتان را داشته باشید و امکاناتی فراهم باشد تا ۱۲ کیف و چمدان بتوانید با خود ببرید٬ باز هم دلتان می خواهد تا جایی که می شود٬ سبک سفر کنید. زمانی فرا می رسد که شما مجبور به جمل کردن وسایلتان می شوید. این می تواند بین چک شدن برای پرواز برای چند ساعت باشد یا می تواند تمام روز طول بکشد مثل وقتی که رزرواسیون هتل شما گم شده است یا پروازتان تاخیر دارد.

. به اضافه ی چند ست لباس٬ تعدادی کتاب٬ لوازم بهداشتی و وسایل الکترونیکی کوچک٬ یک آداپتور بین المللی نیز با خود به همراه داشته باشید. وقتی که باطری لپتاپ شما تمام شده است و نیاز به مطاعه کردن دارید٬ این آداپتور به شما بسیار کمک خواهد کرد.

۲. بودجه ای برای سفر در نظر بگیرید.
Set a budget
بسته به اینکه به کجا می خواهید بروید٬ چقدر می مانید و فرقی نمی کند که آن کشور جهان اول٬ دوم یا سوم باشد٬ نیاز دارید که بودجه ای متناسب با سفر خود داشته باشید. همیشه خرج های غیرقابل پیشبینی وجود دارد٬ پس مقداری را برای موارد اضطراری کنار بگذارید.

. مشخصا٬ کشورهای جهان اول٬ گران ترین کشورها هستند ( اروپا٬ کانادا٬ آمریکا٬ ژاپن). تعریف کردن کشورهای جهان دوم سخت است ولی معمولا مقداری پیشرفت کرده هستند (مکزیک٬ اروپای شرقی٬ چین٬ مصر). کشورهای جهان سوم٬ ارزان ترین ولی سخت ترین کشورها برای سفر کردن هستند (بیشتر آفریقا٬ بولیوی٬ پرو٬ جنوب شرقی آسیا).

۳. به امنیت خود فکر کنید.
Think safely
سفر به دور دنیا به مقداری می تواند خطرناک باشد که شما اجازه می دهید. اقدامات پیشگیرانه ی مناسب را برای سو استفاده قرار نگرفتن را انجام دهید.

. به بانک خود خبر دهید. بعضی از بانک ها سیستم امنیتی بسیار قدرتمندی دارند و اگر فعالیت مشکوکی مشاهده کنند و تراکنش اشتباهی در خارج از کشور داشته باشید٬ کارت شما را مسدود می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق٬ با آن ها قبل از خروج خود تماس بگیرید و برنامه ی سفر خود را به آن ها بگویید و فقط به گفتن اینکه می خواهید به سفر بروید٬ اکتفا نکنید. همچنین وقتی که از سفر برگشتید٬ ایده ی خوبی است که با آن ها تماس بگیرید.
. چیزهای ارزشمند خود را در کیف هایی که به آسانی می توانند از شانه ی شما سر بخورند یا بدون این که متوجه شوید دزدیه شوند٬ قرار ندهید. کمربند پول بخرید یا یک کیف پول کوچک که نزدیک به بدن شما باشد. کارت اعتباری٬ پول نقد و پاسپورت خود را داخل آن قرار دهید.

قسمت چهارم: ارزان و آسان زندگی کنید.

۱. مواد غذایی خود را بخرید.
Buy your own groceries
اگر بجای اینکه هر وعده ی غذاییتان را بیرون بخورید٬ خودتان غذا درست کنید٬ هزینه ها به شدت کاهش می یابد. اروپا لازم نیست به آن گرانی ای باشد که می گویند.

. مثل یک انسان محلی زندگی مردن بسیار ارزان تر از زندگی کردن مثل یک توریست می باشد. به سوپرمارکت های محلی٬ نانوایی ها و مغازه های اصلی بروید تا طعم و مزه ی محلی بودن را بچشید. این کار نه تنها در ذخیره کردن پول به شما کمک می کنید٬ بلکه تجربیاتی به شما اضافه می کند که اگر در خانه بمانید نمی توانید آن را تجربه کنید و چیزهایی می بینید که قبلا ندیده اید.

۲. تحقیق کنید.
Do your research
اگر پول کمی دارید٬ نگران و ناراحت نباشید. شما همچنان می توانید چیزهایی پیدا کنید که ارزان یا رایگان هستند. بیشتر شهرهای بزرگ هنرها یا صحنه های تئاتری دارند که بسیار زنده است و آنقدر گزینه های زیادی وجود دارد که نمی توانید همه ی آن ها را مدیریت کنید.

. سایت هایی مثل Time Out و Trip Advisor و موارد مشابه آن ها٬ لیست های وسیعی از چیزهایی که باید در طول سفر انجام دهید یا ببینید را برای بعضی از شهرهای بزرگ دنیا دارند. اگر به یکی از این شهرها رفتید٬ این سایت ها را چک کنید تا بهره ی کافی را از سفر خود ببرید.
. کتاب های راهنما می توانند عالی باشند—ولی همچنین می توانند گمراه کننده باشند. چه اتفاقی می افتد وقتی که یک کتاب راهنمای مشهور٬ نقطه ای را به عنوان جایی عالی را معرفی می کند که مخفی است و کسی به آنجا نمی رود؟ همه شروع به رفتن به آنجا می کنند. به عنوان یک راهنمای کلی از آن استفاده کنید ولی با شک و تردید با آن رو به رو شوید.
. از اطرافیان بپرسید. چه کسی بهتر از مردم محل می داند؟ اگر در یک هتل یا مسافرخانه مانده اید٬ از عوامل آنجا بپرسید. اگر Couchsurfing انجام می دهید٬ بعضی اوقات میزبان شما داوطلبانه می خواهد به شما چیزهای کلی را یاد بدهد و اگر نگران زبان هستید٬ چشمانتان را به دقت باز کنید و ببینید اغلب مردم به کجا می روند؟

۳. در ارتباط باشید.
Stay in touch
برای اهداف امنیتی٬ هر چند روز یکبار یک کافه با اینترنت پیدا کنید و به والدین یا دوستان خود ایمیل بزنید تا آن ها در موارد اضطراری بدانند که شما کجا هستید.

. اگر برای مدت زیادی در یک منطقه می مانید٬ اصلا سخت نیست که یک گوشی ارزان قیمت پیدا کنید و این می تواند به سادگی عوض کردن سیم کارت گوشی باشد.
. فقط زمانی که به لپتاپ خود واقعا نیاز دارید یا با آن کار می کنید٬ به همراه خود بیاورید. در غیر این صورت٬ حمل کردن آن باعث زحمت و نگرانی شما برای دزدیه نشدن آن می شود.

۴. بیشترین بهره را از سفر خود ببرید.
شما در حال رفتن به سفری هستید که می تواند زندگی را تغییر دهد. اجازه دهید این کار را بکند. با انسان های جدیدی ملاقات کنید٬ کارهایی بکنید که قبلا انجام نمی دادید و از آن چیز یاد بگیرید. این ممکن است تنها فرصت شما باشد.

. با جریان حرکت کنید. اگر با گروهی از کلمبیایی ها هستید که می خواهند پرش از آسمان را تجربه کنند٬ به آن نه نگویید. اگر ۱۰۰ نفر در صف نزدیک به یک کلاب کمدی ایستاده اند به آن ها اضافه شوید. حرکات ناگهانی می تواند بهترین نتیجه ها را در پی داشته باشد.
. چاق و چنگال و برگرها را نادیده بگیرید. ممکن است صدایی در درون٬ شما را به سمت آن بخواند ولی با آن مقابله کنید. به کافه هایی بروید که پر از مردانی است که سیگار می کشند و می نوشند و بازی های کارتی خارجی انجام می دهند و میگویی سفارش دهید که در جلوی شما سرخ می شود.شما فقط با چند عکس به خانه برنمی گردید٬ بلکه با خاطراتی برمی گردید که تا آخر عمر با خود به همراه دارید.

۹ نشانه ای که به شما می گوید به تعطیلات نیاز دارید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر