لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جاهای دیدنی یاسوج
جاهای دیدنی یاسوج با عکس و آدرس

جاهای دیدنی یاسوج

 

گردشگران با هر سلیقه ای بی شک با قرار گرفتن در دل طبیعت و زیبایی های موجود در آن دگرگون می شوند. نقاط بسیاری در كشور وجود دارد كه می توان زیباترین و كم نظیر ترین مناظر را در آن ها به تماشا نشست. یكی از این مناطق كم نظیر در كشور شهر زیبای یاسوج است و دیدار از جاهای دیدنی یاسوج بی گمان از به یادماندنی ترین لحظات زندگی هر گردشگری به شمار می آید. كافی است با سفر به این استان كوهستانی و با رزرو هتل های یاسوج روزها به گشت و گذار در دل طبیعت بكر و دیدنی های یاسوج بپردازید. مناطق بكر و مکان های دیدنی یاسوج در تابستان و بهار به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع آن از بهترین مناطق برای طبیعت دوستان و گردشگران داخلی و حتی توریستان خارجی است. استان كهكیلویه و بویر احمد و به ویژه شهر یاسوج از لحاظ تاریخ و فرهنگ پیشینه ای پربار دارد؛ اما به دلیل طبیعت كم نظیر و آب و هوای خاص خود، اغلب گردشگران و دوستداران طبیعت آن را می شناسند.

برخی از مهم ترین جاهای دیدنی یاسوج شامل: آبشار یاسوج، آبشار تنگ تامرادی، پیست اسکی کاکان، دریاچه کوه گل سی سخت، دره المون، موزه یاسوج، دشت راق و روستای کریک است. شهر یاسوج در مركز استان كهكیلویه و بویر احمد در جنوب غربی كشور و در مناطق كوهستانی رشته كوه زاگرس قرار گرفته است. بقایای تاریخی برج ها و شهر های باستانی این استان ازجمله شهر باستانی تل خسرو كه البته جز ویرانه هایی از آن باقی نمانده است، نشان از قدمت چند هزار ساله این دیار دارد. مردمانی غیور و با اصالت كه اكثریت آن ها لر و بختیاری اند و به دلیل كوهستانی بودن این استان، مردمان آن نیز بیگانه با سختی های طبیعی به ویژه آب و هوای سرد در زمستان های این منطقه نیستند. شهر یاسوج به شاید به دلیل طبیعت بكر و رنگارنگش به این اسم شناخته می شود. یاسوج یا همان دشت یاس كه با گلزارهای بسیاری پوشیده شده است سال ها است كه به این نام شناخته می شود..

لیست بهترین جاهای دیدنی یاسوج

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج
استان كهكیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در میان گردشگران به شهر آبشارها معروف شده است. آبشارهایی كه در كنار خود طبیعت و پوشش گیاهی و جانوری كم نظیری را به وجود آورده اند. یكی از این آبشارهای پرآب و دیدنی، آبشار یاسوج نام دارد كه در فاصله 2 كیلومتری شمال این شهر قرار گرفته است. نزدیكی آبشار یاسوج به مركز شهر باعث شده تا همه روزه در این منطقه گردشگران به ویژه بومیان این استان برای تفریح و گشت و گذار به این منطقه بیایند. آبشاری كه بیش از 10 متر ارتفاع دارد و از دل طبیعت سرسبز و درختان میوه و باغ های رنگارنگ می گذرد.
آدرس آبشار یاسوج: یاسوج- بعد از امامزاده عبدالله(ع) – 3 کیلومتری جاده دوم آبشار

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تنگ تامرادی
آبشار تنگ تامرادی نیز از دیگر آبشارهای پرطرفدار و دیدنی های یاسوج در این استان است. اگر از یاسوج به سمت شهر گچساران حركت كنید می توان به این آبشار یا بهتر است بگوییم مجموعه آبشارهای تنگه تامرادی رسید. در این منطقه که جزو مکان های تفریحی یاسوج محسوب می شود می توان بیش 20 آبشار كه هر كدام زیبایی خاص خود را دارند و در میان طبیعت سرسبز این منطقه خود نمایی می كنند را از نزدیک به تماشا نشست. بی شک این همه آبشار و رودخانه های پیچ در پیچ را در دیگر نقاط كشور نمی توان یافت. گونه های گیاهی و حیوانات مختلفی را می توان در این منطقه از نزدیک دید و اگر به دل این طبیعت بكر نگاهی عمیق كنید، بی گمان حیواناتی از جمله خرس های قهوه ای را نیز مشاهده خواهید کرد. منطقه ای تاریخی كه آثاری از دوران هخامنشیان در آن یافت شده و نشان از قدمت بالای این استان می دهد.
آدرس آبشار تنگ تامرادی: 50 كیلومتری یاسوج به بابامیدان

پیست اسكی كاكان

پیست اسکی کاکان
اگر اهل بازی های زمستانی و عاشق سفر در زمستان و اسكی بازی هستید، پیست اسكی كاكان می تواند بهترین گزینه برای سپری كردن لحظاتی شاد و مفرح برای شما باشد. همانطور كه اشاره شد شهر یاسوج در كنار آب وهوای خنک و طبیعت بكر خود، زمستان هایی سخت و پربرف را تجربه می كند. پیستی استاندارد و مناسب برای ورزشكاران و اسكی بازانی كه به دنبال یک پیست اسكی مناسب هستند.
آدرس پیست اسکی یاسوج: 20كیلومتری یاسوج به سمت روستای كاكان- جاده یاسوج به اقلید

دریاچه کوه گل سی سخت

دریاچه کوه گل سی سخت
علاقمندان به گیاهان به ویژه عاشقان گل های رنگارنگ می توانند در نزدیكی شهر یاسوج به طبیعت شهر سی سخت سری بزنند. منطقه سی سخت در دل خود بركه ها و دریاچه های بسیاری را جای داده و هر كجا كه دریاچه و رودخانه باشد، بی گمان طبیعت زیبایی نیز در آن دیده می شود. در نزدیكی شهر سی سخت می توان یكی از بزرگ ترین و پرآب ترین دریاچه های این استان را از نزدیک دید. دریاچه كوه گل همانطور كه از نامش پیدا است، كوهی از گل های رنگارنگ را در دل خود جای داده است. انواع گیاهان دارویی و گل های رنگارنگ را می توان گرداگرد این دریاچه به تماشا نشست. یكی از زیباترین گل های منطقه كه در فصل بهار سر از خاک در می آورد، لاله واژگون است كه طرفداران و علاقمندان بسیاری را همه ساله به سمت خود می كشاند. این منطقه گردشگری در 40 كیلومتری شهر یاسوج قرار دارد.
مسیر دریاچه کوه گل سی سخت: برای رفتن به این تفریحگاه گذر باید از جاده سی سخت و گذشتن از كنار چشمه زیبای میشی در این استان عبور کنید

دره المون

دره المون
اگر به دنبال دور شدن از شهر و و قرار گرفتن در سكوت طبیعت و شنیدن صدای پرندگان و حیوانات در دل محیطی بكر و دست نخورده هستید، به سمت نورآباد شهری در 50 كیلومتری یاسوج بروید. منطقه ای كه همه ساله طبیعت دوستان با استقرار در این دشت و زدن كمپ های گروهی در آن، روزها به طبیعت گردی می پردازند. دره المون محل تجمع رودخانه های پر آب این استان كه با گذر از این منطقه جاذبه های طبیعی بسیاری را برای گردشگران به وجود آورده است و انواع درختان میوه و حیوانات كوچک و بزرگ را در آن می توان دید. این منطقه از جمله مناطق دیدنی یاسوج است كه می توان به دور از هیاهوی شهر نشینی روزهایی را در آن به تفریح پرداخت.
آدرس دره المون: 50 کیلومتری یاسوج- جاده امیركبیر به اكبر آباد .

موزه یاسوج

موزه یاسوج
علاقمندان به تاریخ و باستان شناسان در سفر به هر منطقه ای بی شک موزه ها و اماکن تاریخی آن منطقه را از دست نمی دهند. موزه یاسوج در مركز شهر قسمتی از فرهنگ و پیشینه این شهر را به نمایش گذاشته است؛ انواع آثار باستانی كشف شده از گوشه گوشه این استان كه در مجموعه ای زیبا گرد هم جمع آوری شده است. ظروف و سكه های بسیاری را از دوران ساسانیان و قبل از آن می توان در این موزه از نزدیک دید. نقش برجسته شاپور اول ساسانی نیز در قسمتی از موزه است و از زیباترین و فاخرترین آثار این مجموعه به حساب می آید.
آدرس موزه یاسوج: یاسوج- خیابان گلستان چهارم

تنگ مهریان

1683351969 362 جاهای دیدنی یاسوج با عکس و آدرس
تنگ مهریان که در محل تلاقی دو رود آب نهر و مهریان واقع شده مکانی است بسیار مناسب برای دمی آسودن در طبیعت و سپری کردن لحظات زیر سایه درختان چنار. تنگ مهریان در نزدیکی روستای مهریان واقع شده که این روستا در دشتی در دامنه کوه واقع شده و دارای کوه و دشت و رودخانه است. این روستا با اینکه دارای اقلیم سرد و مرطوب کوهستانی است اما از مناسب ‌ترین اقلیم‌ های قابل زیست کشور است. وجود صخره‌های بزرگ هر ساله، سنگ‌نوردان زیادی را از سراسر ایران به خود می کشد. امکانات رفاهی مناسبی مانند فروشگاه‌، رستوران، پارکینگ عمومی و غیره نیز در این مکان برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است.

 

آدرس تنگ مهریان: پنج کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید

 

آبشار لولوم مینودشت گلستان
ادامه مطلب

دشت راق

دشت راق

از دیگر دشت های سرسبز و جاهای دیدنی یاسوج می توان به دشت راق اشاره كرد. دشتی كه در میان خود چشمه ها و آبشارهای بسیاری را جای داده است. آبشار تنگه مو در این دشت رویایی از جمله زیباترین آبشار های این استان است كه اغلب بومیان و محلی های این استان در فصل بهار و تابستان از آن بازدید می كنند. همانطور كه گفته شد شهر یاسوج و استان كهكیلویه و بویراحمد در كنار طبیعت بی همتای خود، دارای تاریخ و فرهنگی غنی است. یكی از این جاذبه های تاریخی یاسوج، پل های پاتاوه است كه یادگاری از زمان صفویه است. این مجموعه پل ها در فاصله 50 كیلومتری شهر یاسوج و در منطقه بویر احمد سفلی قرار گرفته اند. با گذشتن از بلوار شهید ابو الحسن ولی پور و قرار گرفتن در جاده منطقه حفاظت شده دنا می توان به راحتی به این منطقه گردشگری رسید. پل تخت شاه نشین ازجمله قدیمی ترین پل های این مجموعه به حساب می آید كه تاریخ ساخت آن به دوران ساسانیان برمی گردد.

آدرس دشت راق : 50 كیلومتری شهر یاسوج – منطقه بویر احمد سفلی- در جاده منطقه حفاظت شده دنا

غار ده شیخ‌ دنا

غار ده شیخ‌ دنا
اگر از یاسوج حدود 45 کیلومتر به سمت بخش پاتاوه شهرستان دنا بروید، به روستایی بر میخورید که ده شیخ نام دارد. در دو کیلومتری این روستا غاری است که به صورت اتفاقی توسط چوپانی کشف شد. غار ده شیخ دنا را به خاطر شگفت انگیز بودنش غار علیصدر 2 نامیده اند. غار ده شیخ دنا مربوط به دوره دوم زمین‌شناسی است و بیشتر از 135 میلیون سال قدمت دارد؛ همچنین عمق این غار بیش از کیلومتر 6 بوده و با قندیل های آهکی و دالان های خود مناظر جالبی را ایجاد کرده است.

 

آدرس غار ده شیخ‌دنا: یاسوج، شهر تاریخی دنا، نزدیک پل تاریخی پاتاوه، روستای ده‌شیخ

 

آبشار نمکی پتاس
ادامه مطلب

روستای پرجاذبه كریک

روستای ماسوله و سر آقا سید كه به دلیل سبک معماری پلكانی و خاص مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند ازجمله دیگر جاهای دیدنی منطقه به شمار می آیند. همچنین در استان كهكیلویه و بویر احمد و در نزدیكی شهر یاسوج نیز روستایی با معماری كم نظیر و طبیعت رنگارنگ قرار گرفته است. روستایی با معماری پلكانی و كوچه های پیچ در پیچ كه انسان را به قرن های پیش می برد. روستای كریک كه با سنگ و گل و چوب و دیگر عناصر طبیعی ساخته شده است از زیباترین جاهای دیدنی یاسوج در بهار است كه نظر گردشگران را به خود جلب می كند. روستایی با قدمتی بیش از دوهزار سال كه در كنار كوه دنا واقع شده است.
آدرس روستای کریک:30 كیلومتری یاسوج- امتداد جاده فرودگاه به سمت رودخانه خرسان

جاهای دیدنی یاسوج در تابستان

عشایر یاسوج
از تمام زیبایی های این شهر كه بگذریم، نمی توان به زندگی عاشقانه عشایر این استان اشاره نكرد. عشایری كه تمام زندگی خود را در دل طبیعت سپری می كنند. مردمانی با آداب و رسوم و عقاید پاك كه جز گله ای كوچك كه برای گذران زندگی خود از آن ها استفاده می كنند هیچ وابستگی مادی به دنیای امروزی ندارند. برخی گردشگران یك روز را در كنار این عشایر در دل طبیعت و در زیر سیاه چادرهایشان می گذرانند. اگر قصد تجربه طعم واقعی نان محلی و لبنیات را دارید، در میان دشت های این استان لحظاتی را با این عشایر همراه شوید. استان كهكیلویه و بویر احمد و به ویژه شهر یاسوج از مناطق پر جاذبه ای می باشد كه می توان روزها به ویژه در فصل بهار و تابستان كه خنكای هوای این منطقه زندگی دوباره ای به انسان می دهد را در این دیار سپری كرد.

سخن پایانی

به هر گوشه از کشورمان ایران که نگاهی بیاندازیم جاذبه های دیدنی و زیبای بسیاری را مشاهده خواهیم نمود که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جاهای دیدنی زیادی دارد. بازدید از این شهر که به شهر آبشارها معروف است در فصول تابستان بهار بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

4.3/5 - (7 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر