لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه ی برتر گردشگری در کشور پرو
10 جاذبه ی برتر گردشگری در کشور پرو

10 جاذبه ی برتر گردشگری در کشور پرو

کشور پرو یکی از محبوب ‌ترین مقصد های گردشگری در آمریکای جنوبی می باشد. گفتنی است که این کشور یکی از مراکز بزرگ تمدن باستان به شمار می رود. پیش از پرو تمدن نورته چیکو 3000 سال قبل از میلاد در امتداد سواحل اقیانوس آرام رشد کرده بود. تمدن های بزرگ دیگری همچون موچه، چاوین، چیمو و نازکا در ادامه شکل گرفتند و آثار و هنر های شگفت انگیزی از خود به جا گذاشتند. از آثار باقیمانده ی مشهور در میان تمدن های گذشته، می توان به خورشید پرستان اینکا که در قرن 15 میلادی زندگی می کردند اشاره کرد، اینکا ها بزرگ ترین امپراتوری را در تاریخ پیش کلمبیایی آمریکا، تشکیل داده بودند.

برای لذت از جاذبه های گردشگری پرو نیازی به تاریخ دان بودن نیست، در کنار آثار تاریخی و باستانی، پرو دارای جاذبه های توریستی طبیعی بیشماری است. کوه های آند در سرتاسر این سرزمین امتداد دارند و تقریبا تا 7000 متر (23 هزار فوت) ارتفاع دارند. این کوه ها نواحی خشک ساحلی را از جنگل های سرسبز و بارانی آمازون جدا می کنند و تنوع زیادی در این قسمت ها ایجاد شده که گردشگران می توانند تجربه های متفاوتی را کسب کنند. در ادامه تعدادی از جاذبه های گردشگری معروف پرو را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل، هوشمندانه سفر کنید.


10 – شهر هواکاچینا (Huacachina)
هواکاچینا در نزدیکی منطقه ایکا واقع شده است. هواکاچینا شهر کوچکی در اطراف یک دریاچه ی طبیعی کوچک می باشد و توسط تپه های شنی احاطه شده است. روزگاری این ناحیه، مکانی برای تفریح نخبگان پرو به شمار می رفت اما امروزه یک جاذبه ی گردشگری محبوبی است که توریست های زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. شن سواری و سواری روی تپه های شنی با ماشین ‌های مخصوص صحرا فرصت مناسبی است که بهتر است تجربه کنید.


9 – شهر منکرا (Mancora)
Mancora
شهر ساحلی منکرا در قسمت سواحل شمالی واقع شده است. این شهر کوچک کیلومتر ها در امتداد اقیانوس آرام، بهترین ساحل شنی پرو را در خود جای داده است. همچنین استراحتگاه های ساحلی، رستوران های لوکس و کلوپ های شبانه بیشماری در سرتاسر این شهر کوچک به چشم می خورند، این شهر به قدری کوچک است که یک خیابان اصلی به نام بزرگراه پان آمریکا دارد. امواج خوب و بلند شهر ساحلی منکرا را به یک مقصد گردشگری و محبوب موج سواری تبدیل کرده است و فعالیت های شبانه پر جنب و جوش گردشگران را در طول شب مشغول می کند.


8 – ایکیتوز، رودخانه آمازون (Iquitos & Amazon River)
Iquitos & Amazon River
گفته می شود که جنگل آمازون، پرو، نسبت به جنگل آمازون که در برزیل در حوالی مانائوس واقع شده است، حیات وحش بسیار زیبایی دارد و به همین خاطر بهترین مقصد برای تعطیلات به شمار می رود. حیات وحش در جنگل های هر دو کشور وجود دارد اما محیط زیست در پرو آسیب ندیده و ارزش بیشتری دارد. از طریق ایکیتوز، بزرگ ترین شهر جهان که امکان دسترسی از طریق جاده را ندارد، می توانید تور قایقی به سوی آمازون را در پیش بگیرید. تنها راه ارتباطی ورود و خروج به این نقطه سفر با هواپیما و قایق می باشد.


7 – خطوط نازکا (Nazca Lines)
Nazca Lines
خطوط نازکا بین شهرهای نازکا و پالپا، در امتداد ساحل شمالی اقیانوس آرام واقع شده است. این خطوط بین سال های 200 قبل از میلاد تا 700 پس از تولد مسیح مربوط می ‌شوند. این خطوط اشکال مختلفی را نمایش می ‌دهند و از خطوط ساده گرفته تا شکل های حیواناتی همچون عنکبوت ها، میمون ها، ماهی، لاما، مارمولک ها و اندام انسان را به تصویر می‌ کشند. این خطوط در اندازه ها و مقیاس بسیار بزرگی کشیده شده اند که هنگام راه اندازی خطوط هوایی پرو، و پرواز از لیما به سوی شهر آرکیپا در جنوب پرو، به صورت اشکال معنا دار شناسایی شدند. هتل ها و آژانس های مسافرتی در شهر نازکا، با پرواز توسط هواپیماهای سسنا، تور هایی برای تماشای این خطوط فراهم کرده اند. همچنین یک برج رصد در امتداد بزرگراه پان آمریکائی وجود دارد که گردشگران می توانند مناظری از سه شکل خاص را تماشا کنند. کل منطقه خطوط نازکا توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و این اشکال مرموز مورد توجه و محافظت قرار دارند.


6 – صومعه سانتا کاتالینا (Santa Catalina Monastery)
Santa Catalina Monastery
صومعه سانتا کاتالینا در 2 اکتبر، سال 1580 میلادی احداث شد. این صومعه در اطراف شهر آرکیپا دیوار هایی به طول 20 هزار متر دارد که درون این محوطه دیوار ها، خیابان ها، گردشگاه ها و راه پله هایی دارد. صومعه سانتا کاتالینا در سبک معماری مودژار، معماري اسلامي ساخته شده است و با وجود دیوار های رنگی متفاوت می باشد. این صومعه یکی از مهم ترین صومعه های دوران استعمار پرو و آمریکای لاتین به شمار می رود. این صومعه همچون دهکده ای رنگی و زیبا در میان شهر محسوب می شود.


5 – جزایر یوروس (Uros Islands)
Uros Islands
این جزیره از نی ‌های شناور به نام توتورا (totora) احاطه شده است، این جزیره مصنوعی یکی از برترین و محبوب ترین مقصد های گردشگری در دریاچه تیتیکاکا به شمار می رود. قدمت مردمان اوروس یا یوروس به دوران پیش از اینکا ها می ‌رسد و زندگی آنها ارتباط عمیقی به وجود این نی ها دارد، این نی ها در حقیقت منبع غذا بوده و همچنین در ساخت خانه ها، قایق ها و چای گل نی کاربرد دارند. تقریبا در طول هر سه ماه به دلیل پوسیدگی و خرابی نی ها به سطح زمین این جزیره مصنوعی افزوده می شوند و سطح زمین همواره نرم و کشسان می باشد.
4 – پلاسا د آرماس (Plaza de Armas)
Plaza de Armas
میدان پلاسا د آرماس مرکز و قلب شهر تاریخی کوسکو به شمار می رود، در دوران امپراطوری اینکا ها شهر کوسکو پایتخت این تمدن بوده است و نام این میدان قدیمی هیوکی پاتا یا اوکی پاتا نامیده می شده است. نیمکت ها و دیواره هایی برای نشستن گردشگران در اطراف این میدان قرار داده شده اند و به همین خاطر این منطقه به محیطی مناسب و محبوب برای صرف ناهار تبدیل شده است. با قرار گرفتن در مرکز شهر، رستوران ها و مغازه های زیادی در اطراف وجود دارد، همچنین دو کلیسای معروف اسپانیایی به نام های کلیسای جامع و کلیسای انجمن عیسی، در این حوالی واقع شده اند. فرصت بازدید از دیگر جاذبه های تاریخی این میدان را از دست ندهید.
3 – دره کلکا (Colca Canyon)
Colca Canyon
گردشگرانی که تصور می کنند دره بزرگ (grand canyon) ایالت متحد امریکا، عمیق ترین دره می باشد، با بازدید از این دره متوجه خواهند شد که دره کلکا عمق بیشتری دارد. دره کلکا، دره ای عمیق در جنوب کشور پرو می باشد، که عمق آن 4.160 متر (13.650 فوت) می باشد. عمق دره کلکا دو برابر بیشتر از دره بزرگ امریکا است و دیواره های آن شیب کمتری دارند. در کنار چشم انداز های جذاب این ناحیه، کرکس های کوهستان های آند یکی دیگر از جاذبه های دره به شمار می روند. این کرکس ها در نزدیکی زمین پرواز می کنند و به راحتی می توانید پرواز آنها را تماشا کنید.
2 – اینکا تریل یا مسیر پیاده ‌روی اینکا (Inca Trail)
Inca Trail
اینکا تریل یا مسیر پیاده ‌روی اینکا، جاده ‌ی پیاده ‌روی بسیار مشهوری در سراسر جهان می باشد که 42 کیلومتر (26 مایل) در طول کوهستان های آند امتداد دارد و شهر کوچک آگواس کالینتس و ماچو پیچو را به یکدیگر وصل می کند. همچنین این مسیر از سوی بیشه‌ های مه ‌آلود، جنگل ها و ویرانه های باقیمانده از تمدن اینکا ها عبور می کند. این مسیر در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد. کوهنوردان ممکن است دچار مشکلاتی در ارتفاع بالا شوند. در طول ماه های مه و سپتامبر بهترین فرصت برای پیاده روی در طول روز را خواهید داشت. گردشگرانی که این مسیر را انتخاب می کنند می بایستی آماده ی رویارویی با شب های سرد در طول این مسیر باشند.
1 – شهر ماچو پیچو (Machu Picchu)
Machu Picchu

شهر قدیمی و تاریخی ماچو پیچو یکی از زیبا ترین و مهم ترین مکان ها در سراسر جهان می باشد. این شهر در میان دیگر جاذبه های گردشگری پرو، جایگاه و رتبه ی اول را دارد. شهر گمشده اینکا ها در دره ی یوروبامبا قابل مشاهده نیست و توسط طبیعت اطراف، زمین های کشاورزی پله ای شکل و چشمه های طبیعی احاطه شده است و مدت ها از دید پنهان مانده بود. بومیان این سرزمین ماچو پیچو را می شناختند و تنها برای دیگر مردم و سرزمین ها، این ناحیه ناشناخته بود که در سال 1911 میلادی توسط یک تاریخ شناس به نام هیرام به دنیای غرب معرفی گردید. این شهر معروف باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و همچنین یکی از عجایب هفتگانه‌ ی جهان به شمار می ‌رود.

کاهش ورود گردشگر به ایران با پایان یافتن توافق هسته ای
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر