لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه شورمست در مازندران، زیبا ترین قطب گردشگری سوادكوه
دریاچه  شورمست در مازندران، زیبا ترین قطب گردشگری سوادكوه

دریاچه شورمست در مازندران، زیبا ترین قطب گردشگری سوادكوه

شمال كشور از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری در كشور است. عاشقان طبیعت و دوستداران جاذبه های طبیعی بی شک هر ساله روزهایی را در مناطق شمالی كشور و در میان جنگل های انبوه و سواحل به یاد ماندنی آن سپری می كنند. گوشه گوشه استان های شمال كشور پر است از جاذبه هایی كه همانند آن را نمی توان در دیگر مناطق دید. دریاچه های طبیعی، رودخانه های خروشان و انبوه درختان در كنار سواحل مواج از جاذبه هایی هستند كه هیچگاه مسافران و گردشگران از دیدن آن ها سیر نمی شوند. در میان استان های شمال كشور، استان مازندران دارای بیشترین جاهای دیدنی است. در این مطلب شما را با یكی از زیباترین دریاچه های كشور و جاذبه های اطراف آن كه در دل استان مازندران قرار گرفته اند آشنا خواهیم کرد. دریاچه شورمست سواد كوه یكی از كم نظیرترین دریاچه های طبیعی در استان مازندران است. با سفر به استان مازندران و اقامت در یكی از شهرهای آن می توان روزها به گردش و تفریح در این خطه بی نظیر پرداخت. هتل های قائمشهر مانند هتل ماسوله قائمشهر که جزو كم نظیرترین هتل های ایران هستند از نزدیک ترین هتل ها به دریاچه شورمست محسوب می شوند.

معرفی دریاچه شورمست در مازندران

دریاچه شورمست در نزدیكی روستایی به همین نام در شهرستان سوادكوه استان مازندران قرار گرفته است. شهرستان سوادكوه از شهرهای خوش آب و هوا و پرجاذبه در استان مازندران می باشد كه مناطقی بكر و رویایی را در دل خود جای داده است. برای رفتن به سمت دریاچه شورمست می توان از قائمشهر به سمت شیرگاه و پس از آن به سمت پل سفید و روستای شیرگاه بروید. تمام روستاها و شهرهای این استان به دلیل آب و هوای مرطوب و خاص خود از بهترین مناطق گردشگری در كشور به حساب می آیند و سالانه مسافران بسیاری از گوشه گوشه كشور را به خود جذب می كنند. اگر از تهران قصد سفر به این منطقه گردشگری را دارید، بهتر است از سمت فیروزكوه به سمت روستای شورمست راهی شوید و با طی كردن مسیری 70 كیلومتری به پل سفید و پس از آن به روستای كم نظیر شورمست برسید.
دریاچه شور مست
دریاچه شور مست
دریاچه شورمست از دریاچه های طبیعی این منطقه بوده و در میان جنگل های انبوه و درختان سربه فلک كشیده توسكا قرار گرفته است. با نزدیک شدن به روستای شورمست و راهی شدن به سمت این دریاچه، طبیعت اطراف جلوه ای كم نظیر را به شما نشان می دهد. جاده های پیچ در پیچ و درختان سرسبز كه نوید رسیدن به منطقه ای زیبا را می دهند. دریاچه ای با مساحت 15 هزار متری كه البته با تغییر فصل نیز مساحت آن تغییر می كند. عمق این دریاچه از حدود نیم متر تا 6 متر متفاوت است، به همین دلیل هیچگاه به قصد شنا كردن وارد آن نشوید. زیبایی دریاچه شورمست تا حدی است كه اغلب بومیان و حتی مسافران از استان های همجوار تعطیلات آخر هفته خود را در این منطقه می گذرانند. قرار گرفتن در بین شمالی ترین مناطق كشور و نزدیكی دریاچه به كوه های بلند در منطقه فیروزكوه، آب و هوای این دریاچه را مناسب برای سفر در هر فصلی كرده است.
دریاچه شورمست
اگر اهل پیاده روی هستید دریاچه شورمست و جنگل های اطراف آن از بهترین مقاصد برای پیاده روی های گروهی و انفرادی و پرسه زدن در دل طبیعت هستند. از ویژگی های این منطقه بكر بودن آن است؛ تا جایی كه در صورت رفتن در دل این جنگل ها می توان همواره مناطق جدیدی را كشف كرد و از آن ها لذت برد. وجود دریاچه پر آب در دل جنگل فضای مناسبی را نیز برای علاقمندان به ماهی گیری فراهم كرده است. به دور از شلوغی و در محیطی آرامبخش و در میان آواز پرندگان می توان ساعت ها به ماهی گیری پرداخت.
دریاچه شورمست
در قسمتی از دریاچه برای رفاه بیشتر گردشگران، قایق هایی آماده شده و به صورت اجاره ای می توان سوار بر آن ها شد و خود را به دل دریاچه زد. رفتن در دل دریاچه و تماشای گیاهان و درختان اطراف فضایی مناسب برای علاقندان به عكاسی است؛ منظره هایی كه همانند آن ها را دیگر نقاط كشور به ندرت می توان دید. در اطراف دریاچه و در لابلای درختان باشكوه این منطقه می توانید با دوچرخه سواری و اسب سواری كردن به نهایت لذت برسید. اگر عاشق و علاقمند به اسب سواری هستید قادرید اسبی كرایه كرده و سوار بر آن بر روی سبزه زارهای این منطقه گردشگری ساعتی را به تفریح بگذرانید. امكانات رفاهی در این منطقه یكی از نقاط قوت و از دلایل پر طرفدار بودن این دریاچه است.
دریاچه شورمست
اگر در فصل بهار، تابستان یا پاییز به دریاچه شورمست سفر می كنید، می توانید شبی را در دل این طبیعت به صورت گروهی اقامت داشته باشید؛ محیطی مناسب و امن كه با وجود پاسگاه و فروشگاهی كوچک توانسته حداقل امكانات را برای گردشگران فراهم كند. در نزدیكی دریاچه اقامتگاه ها و اتاق های كوچكی برای اقامتی یک شبه فراهم شده است و می توان اگر قصد ماندن در كنار زیبایی های این دریاچه را دارید از آن ها استفاده كنید. همچنین یكی از بهترین محل ها برای اقامت در این شهرستان، متل جوارم شیرگاه می باشد؛ اتاق هایی چوبی در دل جنگل كه حس زندگی در دل طبیعت را به هر مسافری القاء می كند. از تمام این جاذبه ها كه بگذریم، آب و هوا و طبیعت كم نظیر اطراف دریاچه توانسته مامنی برای حیوانات و پرندگان باشد. در اطراف دریاچه شورمست می توان انواع حیوانات و پرندگان زیبا مانند اردک ها و غاز های رنگارنگ را به فراوانی دید.
دریاچه شورمست

بازدید از جاذبه های اطراف دریاچه

اگر قصد سفر به منطقه زیبای شورمست و شهرستان سوادكوه را دارید، حتما برنامه ای چند روزه برای دیدن جاذبه های اطراف این دریاچه مانند آبشار بی نظیر چشمه علی كه در نزدیكی روستای ورسک قرار گرفته بچینید. از دیگر تفریحگاه ها و دیدنی های این منطقه كه گردشگران بسیاری را همه ساله به سمت خود می كشاند، سد لفور یا همان سد البرز است كه در كنار روستای لفور ساخته شده است. غار زنگیان نیز از زیباترین غارهای استان مازندران و منطقه سوادكوه می باشد. اگر علاقمند به سفر در دل مه و ابرهای پایین آمده هستید، حتما سفری به روستای اوریم در منطقه سوادكوه داشته باشید. پارک جنگلی جوارم نیز در این منطقه در کنار امامزادگان واجب التعظیم (ع) از پرگردشگرترین مناطق در دل استان مازندران است.

سخن پایانی

استان مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد همواره مورد توجه گردشگران بوده است. جاهای دیدنی این خطه به قدری زیاد است که حتی اگر به قدر کافی با محیط آشنایی داشته باشید باز هم برخی از جاذبه های دیدنی از نظرتان مخفی خواهد ماند. دریاچه شورمست در مازندران از بکرترین مناطق بوده که بازدید از آن برای اکثر گردشگران لذت بخش است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
روستای ورسک، سفر به خانه‌ دیوها تا عبور از پل ورسک
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر