لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برج الدار ابوظبی، اولین برج مدور جهان
برج الدار  ابوظبی، اولین برج مدور جهان

برج الدار ابوظبی، اولین برج مدور جهان

هر كشوری در دل خود زیبایی های بسیاری را جای داده است. برخی نقاط جهان به دلیل زیبایی های تاریخی و برخی دیگر به دلیل طبیعت منحصر و آب و هوای خود مورد توجه گردشگران می باشند. در سال های اخیر با گسترش علم و تكنولوژی برخی از كشور های نوپا توانسته اند با جمع آوری امكانات و ساخت و ساز های بی نظیر در دل خود گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب كنند. در این میان اغلب نقاط جهان یكی از فاخرترین و كم نظیر ترین مكان ها و یا ساختمان های خود را به عنوان نماد آن كشور معرفی می كنند. برخی دیگر با ساخت بنایی بی نظیر و بی سابقه خود را در رده كشور های مدرن می دانند. برای مثال در كشور “ایران” اغلب مسافران و گردشگرانی كه پایتخت را برای گذراندن اوقات به یاد ماندنی و فراقت خود انتخاب می كنند، در كنار دنیایی از جاذبه های تاریخی و هنری در این شهر، بی شك از بلند ترین برج كشور كه همان برج “میلاد” می باشد یا برج “آزادی” كه از قدیمی ترین برج های كشور می باشند دیدن می كنند. با سفر به شهر زیبای “تهران” و رزرو هتل در تهران می توان اقامت در یكی از بهترین هتل های ایران را تجربه كرد. در این مقاله با سفر به كشور زیبای “امارات” كه از لحاظ مدرن بودن در میان كشور های زیبا و به روز جهان قرار گرفته است، شما را با یكی از جذاب ترین برج های آن آشنا می كنیم. “برج الدار” Aldar Building بزرگترین و تنها برج دایره ای جهان در شهر “ابوظبی” در كشور “امارات” می باشد.

پارک آب یاس ابوظبی
ادامه مطلب

شهر “ابوظبی” در كشور “امارات متحده عربی” یكی از زیبا ترین شهر های جهان می باشد. این شهر به دلیل ساخت و ساز های بی نظیرش و دیگر امكانات مدرن و زیبای خود، دومین شهر گران در جهان شناخته شده است. كشور “امارات” به دلیل وجود سرمایه های كلان و وجود نفت كه از ارزشمند ترین منابع زیر زمینی جهان می باشد توانسته است كشوری كم نظیر به ویژه در حوزه صنعت ساخت و ساز گردد. جاذبه های بی شمار این “كشور” سالانه شمار بسیاری از مسافران و توریستان را به سمت خود می كشد. یكی از این جاذبه های زیبا در شهر “ابوظبی” برج دایره ای “الدار” می باشد كه در سال 2010 میلادی توسط گروه معماری MZ ساخته شده و توریستان بسیاری را از سرتاسر دنیا به این كشور و شهر زیبا جذب می كند.
برج الدار ابوظبی
اگر به نقشه و پلان این برج هتل زیبا كه توسط سازندگان این برج منتشر شده است نگاه كنیم، به عظمت این بنای مدرن كه با بروزترین تكنولوژی ها ساخته شده است پی خواهیم برد. برج “الدار” در شهر “ابوظبی” در كشور “امارات” نمادی از صنعت برج سازی این كشور می باشد. در سال های اخیر به دلیل رواج صنعت ساخت و ساز در كشور امارات و سرمایه گذاری بسیاری از شركت ها و كمپانی های جهان در این كشور، می توان با سفر كردن به این كشور و به ویژه شهر “ابوظبی” زیباترین برج ها و بناهای مدرن جهان را به تماشا نشست. رزرو اتاق در این برج زیبا و اقامت در یكی از سوئیت های این برج هتل زیبا، می تواند یكی از خاطره انگیز ترین لحظات زندگی هر گردشگری را به ارمغان بیاورد.
برج الدار ابوظبی
برج “الدار” كه به دلیل مدور بودن و ظاهر دایره ای شكل آن در جهان زبانزد بوده از زیبا ترین جاذبه های شهر “ابوظبی” در كشور “امارات ” می باشد. این برج زیبا در كنار ساحل زیبای این شهر و در خیابان “القناه” در كنار هتل “راحه” قرار گرفته است. در نگاه اول ظاهر این برج این بنا را از دیگر برج ها و ساختمان های جهان متمایز كرده است. برجی مرتفع با ظاهری دایره ای شكل كه یكی از ساختمان های كمپانی “الدار” در كشور “امارات” می باشد. برجی با ارتفاع بیش از یكصد متر كه از گوشه گوشه شهر زیبای “ابوظبی” پایتخت “امارات” به چشم می آید.
برج الدار ابوظبی
برج “الدار” برجی مدور و دایره ای شكل كه به صورت مقعر و به شكل یك “صدف” ایستاده در این شهر ساخته شده است. سازه این برج از جنس فلز و دو طرف این ساختمان با شیشه و آئینه هایی كه با اشكال هندسی زیبایی ساخته شده است پوشیده شده. برجی با ارتفاعی بیش از 100 متر كه در 23 طبقه ساخته شده است. بزرگی این برج به اندازه 4 زمین فوتبال می باشد كه در نوع خود در جهان بی نظیر است.
برج الدار ابوظبی
كاربری این این برج زیبا و منحصر به فرد در طبقات مختلف متفاوت می باشد. كافه های زیبا و مجلل در كنار سالن های ورزشی مجهز این برج از كم نظیر ترین و مدرن ترین ها در جهان می باشد. از مهمترین ویژگی های این برج با عظمت، هتل 4 ستاره واقع در دل این برج می باشد. هتلی زیبا با نمایی از دریا و شهر زیبای “ابوظبی” در زیر پای گردشگران. آسانسورهای سریع السیر این مجموعه می تواند در كمترین زمان طبقات این مجموعه را پشت سر گذارد. اغلب طبقات این برج زیبا را ساختمان های اداری و تجاری تشكیل داده كه بزرگترین مجموعه های تجاری و اداری جهان در این برج گرد یكدیگر جمع شده اند.
برج الدار ابوظبی
شهر “ابوظبی” در كشور “امارات” مهد ساختمان ها و برج های كم نظیر جهان می باشد كه یكی از آن ها برج “الدار” بوده و در كنار دیگر زیبایی های این شهر شكوه و عظمتی كم نظیر را به این شهر و كشور داده است. در كنار این برج ها و ساختمان های زیبای این شهر می توان از دیگر جذابیت های این شهر نیز بازدید كرد. جاذبه هایی همانند: “قصرالحصن”، “قصر الامارات”، قریه التراث”، “كورنیش ابوظبی” كه هر كدام دنیایی از تاریخ و فرهنگ را در دل خود جای داده است.

برج میلاد تهران، نماد پایتخت مدرن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر