لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> زنان در سراسر دنیا باید سبک پوششان را با آغوش باز بپذیرند
زنان در سراسر دنیا باید سبک پوششان را با آغوش باز بپذیرند

زنان در سراسر دنیا باید سبک پوششان را با آغوش باز بپذیرند

هیچ شکی نیست که رنگ صورتی هزاره، رنگ سال 2017 است. افزایش گرایش به سمت استفاده از این رنگ جذاب بیشتر به دلیل ظهور شکل جدیدی از ابراز وجود فردی است، و همچنین اینکه طراحان لباس های زنانه در سرتاسر پایتخت های بزرگ افراد مختلف را بیشتر به لذت بردن از سبک لباس پوشیدن شان تشویق می کنند. استفاده از رنگ صورتی همچنین بازتاب یک تمایل آزاد گرایانه زنان، از زن بودن خود و همچنین لذت بردن از آن است، که در نقطه مقابل احساس شرمندگی و خجالت زدگی از ابراز برخی از جنبه های زنانگی شان در محیط کار، قرار دارد.
به نمایش گذاشتن دوباره یک رنگ زنانه

برای حداقل چندین دهه، صورتی، یک رنگ دخترانه محسوب میشد. این رنگ، رنگ عروسک های باربی بود که لباس پرنسسی به تن داشتند و یا رنگ برچسب های درخشانی بود که از آنها برای زیبا تر کردن دفترچه تان استفاده می کنید وقتی که در حال فکر کردن به عشق دوران بچگی تان بودید. بله، این رنگ، یک رنگ عاشقانه و رمانتیک است. اما جسور، قدرتمندانه و فمنیستی چطور؟ قطعا نه. در حقیقت افراد وقتی زندگی حرفه ای شان را آغاز می کنند رنگ صورتی را به احتمال زیاد از یاد می برند، به لطف وجود رنگ های رسمی مثل مشکی، آبی و خاکستری- اگر مایل به استفاده از آن باشید. درحالی که ساده و رسمی بودن چیز بدی به حساب نمی آید، اما این فصل، صورتی را در صدر رنگ های مورد استفاده در برنامه های مد امسال قرار داده که بنا به دلایلی هیجان انگیز نیز هست.
قدرت لباس و مبارزه با اضطراب
سبک پوشش زنان
این رنگ صورتی زیبای نو ظهور، زنان را به نوعی مقاومت در سبک پوشش شان فرا می خواند. در دوره ای که زنان در بریتانیا قدرت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارند، قبول رنگی که باعث شود شما در سبک لباس پوشیدن تان در برابر دیگران ایستادگی کنید، در واقع نوع دیگری از قدرت جسمانی را به شما می بخشد. به عنوان یک رهبر، یک رهبر الهام بخش، و یا یک فرد عادی، شما استحقاق دیدن شدن را دارید. این نوعی از رهبری در مد است: جسور باشید، شجاع باشید و بخواهید که در سبک لباس پوشیدن و در محیط کارتان جدی گرفته شوید.
سبک پوشش زنان
در جامعه ای همانند جامعه ما، جایی که زنان هنوز هم مجبور به استفاده از کفش های پاشنه دار در محیط کاری شان هستند، همشیه نوعی نزاع بر سر اینکه چه لباسی پوشیده اید وجود دارد، به ویژه هنگامی که خسته و مضطرب اید دوست دارید که لباس های راحت تر و غیر رسمی تری بپوشید تا بتوانید با محیطی که در آن هستید در هماهنگی باشید. اغلب زنان در تنهایی و سکوت از اثرات منفی تغییر هورمون ها در بدن شان رنج می برند- اما چه راهی بهتر از این که با پوشیدن لباس صورتی این سنت ها و محرومیت ها را بشکنید، هویت و شخصیت خودتان را بدست بگیرید و خودتان را از محدودیت های قراردادی رها کنید؟ این قدرت و تاثیر واقعی لباس است.
برای الهام گرفتن از سبک لباس پوشیدن، زنان باهوش و با ذکاوتی که رنگ های تیره تر را استفاده می کنند نیز وجود دارد. به جولیا سار جیمویس(Julia Sarr Jamois) یا کلویی سویگنی (Chloe Sevigny) نگاهی بیاندازید. ترکیب صورتی با دیگر سبک های هر روزه کار آسانی است در حالیکه هنوز هم می توانید باهوش به نظر برسید. علاوه بر آن، ثابت شده که رنگ صورتی اثر تقویتی بر روی ویژگی خلق و خوی افراد دارد. همانطور که مجله ووگ عنوان کرده، تاثیر رنگ بر روی تغییر ویژگی های فردی این است که باعث می شود شما خودتان دوست داشته باشید. دوست داشتن و مراقبت کردن از خود، مهمترین ویژگی زنده ماندن در زندگی های امروزی است – و علی رغم وجود دیگرگزینه های سلامتی بخش، بدون شک چیزی رضایت بخش تر و ساده تر از پذیرش تاثیر مثبت رنگ صورتی نیست.
نگرش خودتان را داشته باشید: صورتی در جهانی وسیع تر
سبک پوشش زنان
صورتی ممکن است یک رنگ دخترانه باشد – اما میتواند یک رنگ قدرتمندانه نیز به حساب بیاید. این موضوع به نحوه نگرش شما بستگی دارد. در مراسم راهپیمایی زنان که در اوایل امسال برگزار شد، هزاران زن “کلاه صورتی گربه مانندی” پوشیده بودند. ممکن است ایده پوشیدن کلاه بافتنی صورتی رنگ که گوش های گربه مانندی دارد مضحک و بی معنی به نظر برسد، اما وقتی در جامعه ی زنان همگی چیزی را که تا قبل از این به عنوان یک ویژگی منفی تلقی و به آنها نسبت داده میشد را انتخاب کردند، تاثیر آن به مراتب قابل توجه و پیروزمندانه تر بود.
زمانی را که میشل اوباما به دفعات بی شمار با لباس صورتی رنگ بیرون می رفت، و پیغام مثبت پیروزمندانه ای که سبک لباس پوشیدن او به دیگران القا می کرد را به یاد بیاورید و یا لباس سر تا پا صورتی هیلاری کلینتون در دوران انتخابات ریاست جمهوری اش. پذیرش چیزی که تا پیش از این در طول تاریخ از نگاه دیگران یک نقطه ضعف به حساب می آمد اکنون یه حرکت رو به جلو محسوب می شود.
در حقیقت، گرایش به سمت رنگ صورتی هزاره چیزی بیش از یک مفهوم مد جدید را تداعی میکند. راهی را به سمتی که زنان در مورد خودشان چه فکری می کنند را نیز بازگو میکند، زمان آن فرا رسیده تا از شرمنده و خجالت زده بودن از اینکه چه کسی هستیم دست بکشیم و در عوض آن را جشن بگیریم.
غذاهای کریسمس در کشورهای مختلف جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر