لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 11 مکان ممنوعه جهان برای سفر
11 مکان ممنوعه جهان برای سفر

11 مکان ممنوعه جهان برای سفر

بازدید از تمامی اماکن موجود در این فهرست، از تیمارستان‌های قدیمی گرفته تا جزایر پر از مار و اماکن مقدس ممنوعه، به زندان و یا بدتر از آن به مرگ ختم می‌شود. با این اماکن آشنا شوید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
1. بیشه بوهمیا(مونت ریو، کالیفرنیا)
بیشه غیرقانونی؟ حتماً از خودتان می‌پرسید «چرا؟»… خب، تعدادی از ثروتمندترین، قدرتمندترین و مشهورترین افراد دنیا در این منطقه زیبای کالیفرنیا جمع می‌شوند تا در یک مهمانی بی‌بند و بار مست کنند و به خوشگذرانی بپردازند. هر کس که بدون دعوت به این مهمانی برود عاقبتش زندان است.
2. غارهای لاسکو(فرانسه)
 Lascaux Caves
بازدید از این نقاشی‌های ماقبل تاریخیِ زیبا زمانی برای عموم آزاد بود اما متأسفانه در سال 1963 برای جلوگیری از تخریب این نقاشی‌ها بازدید از آنها ممنوع اعلام شد- بله، درست است، مردم روی آنها یادگاری می‌نوشتند…
3. سورتسی(جزیره ایسلند)
Surtsey
این جزیره آتشفشانی کوچک طی فوران‌های آتشفشانی در اقیانوس در دهه 1960 شکل گرفت. بازدید از این جزیره مجاز نیست زیرا دانشمندان در پی کشف چگونگی تبدیل شدن یک جزیره تازه شکل گرفته به زیستگاهی برای موجودات هستند.
4. خزانه جهانی بذر سوالبارد(نروژ)
Svalbard Global Seed Vault
این انبار، مخزن اضطراری جهانیِ دانه برای روز مباداست و تنها بذر گیاهان و کارشناسان ماهر اجازه ورود به آنجا را دارند.
5. جزیره سِنتینِل شمالی(جزایر آندامان)
North Sentinel Island
عاقبت رفتن به این جزیره زندان نیست، بلکه مرگ است. بومی‌های این جزیره که در اقیانوس هند واقع شده اصلاً از مهمان خوششان نمی‌آید و اگر به آنجا بروید با خروارها تیر از شما استقبال خواهد شد.
6. منطقه 51(نوادا، امریکا)
Area 51
همه از ممنوعیت این منطقه باخبرند. حتی اگر نزدیک آنجا هم شوید یا پلیس اف‌بی‌آی، یا سازمان سیا و یا گروهی از افراد ناشناس شما را با خود خواهند برد.
7. کلیسای سنگ‌نوشته(آکسوم، اتیوپی)
Chapel of the Tablet
این کلیسا در کشور اتیوپی قرار دارد و ظاهراً تابوت عهد(جعبه‌ای مقدس که اسرائیلیان باستان آن را ساخته‌اند) نیز در آن نگهداری می‌شود و تنها نگهبانان تابوت اجازه ورود به آنجا را دارند.
8. نیهااو(جزایر هاوایی)
8. Niihau (Hawaiian island)…
یک دلیل خیلی ساده برای ممنوعیت بازدید از این بهشت استوایی وجود دارد و آن هم شخصی بودن این ملک است. تنها اگر خانواده رابینسون شما را به آنجا دعوت کنند اجازه ورود به آنجا را خواهید داشت.
9. کلوپ جنتلمن‌های سفید(لندن، انگلیس)
White’s gentlemen’s club (London, England)…
این کلوپ اختصاصی تنها مخصوص پسران اشرافی‌ست و اگر کسی بخواهد عضو این تشکیلات شود، 35 عضو این کلوپ باید عضویت او را تأیید کنند وگرنه کسی حتی اجازه ندارد به آنجا نزدیک شود.
10. پووِگلیا(ایتالیا)
Poveglia
جزیره کوچک پووگلیا بین ونیز و لیدو قرار گرفته است. اما چرا بازدید از آن غیر قانونی‌ست؟ این جزیره زمانی آسایشگاه روانی‌ بوده است و گفته می‌شود که بیماران در آنجا مورد شکنجه و آزمایشاتی قرار می‌گرفته‌اند. مردم بر این باورند که این مکان توسط ارواح تسخیر شده است، بنابراین دولت محلی بازدید از آن را ممنوع کرده است.
11. جزیره ایها دا کویمادا(برزیل)
Ilha da Queimada Grande

این جزیره در عین زیبایی رازی مخوف را در دل خود پنهان کرده است. جزیره ایها دا کویمادا ملقب به جزیره مارهاست، زیرا زیستگاه هزاران گونه افعی سرنیزه‌ای طلایی- نوعی مار خطرناک و کشنده که قرن‌هاست انسان‌ها را از این جزیره دور کرده- است. دولت برزیل ورود به جزیره مارها را به‌جز برای دانشمندان دیوانه تحقیقی که هر از گاهی به آنجا می‌روند، غیرقانونی اعلام کرده است.

نكاتی در رابطه با ايمنی در دوچرخه سواری| هنگام دوچرخه سواری، چگونه سالم و آسوده بمانيم
ادامه مطلب

4.2/5 - (6 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر