لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> زنان پیشرو در عصر اکتشافات و تاریخ هوانوردی
زنان پیشرو در عصر اکتشافات و تاریخ هوانوردی

زنان پیشرو در عصر اکتشافات و تاریخ هوانوردی

در سده های اخیر و با آغاز تغییرات اساسی در ساختار اجتماع، زنان به تدریج مجال ظهور در عرصه های مختلف را پیدا کردند، آن ها توانستند با تلاش و اراده ی شکست ناپذیر خود به دنیا ثابت کنند که در تمام زمینه ها می توانند به موفقیت برسند و پا به پای مردان برای رسیدن به اهداف خود بجنگند و رویاهای خود را محقق کنند. یکی از عرصه هایی که زنان در آن به خوبی درخشیدند، دنیای هوانوردی بود. تا سال های سال دنیای هواپیما تحت سلطه ی مردان بود، اما تنها مردان نبودند که رویای تسخیر آسمان را در سر می پروراندند، بلکه رویای پرواز در آسمان رویایی بود که زنان نیز آن را با اشتیاق دنبال می کردند و سرانجام توانستد آن را به واقعیت تبدیل کنند.

در تاریخ هوانوردی زنان زیادی نقش آفرین بودند و ردپایی ماندگار بر پهنه ی آسمان به جای گذاشتند، زنانی که با دستاوردهای نوین خود در تاریخ هوانوردی، نامشان برای همیشه در تاریخ ثبت شد و به زنان دیگر آموختند که با عزم و اراده ی پولادین می توان از مرزهایی عبور کرد که گاه برای مردان نیز دشوار است. با ما همراه باشید تا با مشهورترین زنان تاریخ هوانوردی و دستاوردهای آن ها بیشتر آشنا شویم. ایران هتل آنلاین همراه همیشگی شماست. شما می توانید با رزرو هتل در کیش و رزرو هتل های تهران آسوده خاطر و هوشمندانه سفر کنید.

ریموند دولاروشLaroche Reymonde 1882-1919
ریموند دولاروش اولین زنی است که توانست گواهینامه ی خلبانی را دریافت کند. او در 22 آگوست سال 1882 در پاریس به دنیا آمد. او که از کودکی به موتور سیکلت و خودرو علاقمند بود به عنوان یک زن جوان حرفه ی هنرپیشگی را برگزید اما تحت تاثیر انقلابی که ویلبررایت با پروازش به پاریس به وجود آورد، با چند هواپیما آشنا شد و تصمیم گرفت تا برای خود پرواز کند.او سازنده ی هواپیمای Charles Voisin را دعوت کرد تا او را در این زمینه راهنمایی کند. در اکتبر سال 1909 او به تنهایی پرواز کرد و در سال 1913 در یک رقابت پرواز شرکت کرد و با بیش از 4 ساعت پرواز توانست برنده ی این رقابت شود. او رکوردهای دیگری را در زمینه ی هوانوردی به نام خود ثبت کرده است. سرانجام ریموند دولاروش در18 ژوئیه 1919 بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

7 مورد از رمز و راز های پرواز که به عنوان دختر یک خلبان آموختم
ادامه مطلب

آملیا ارهارت Amelia Erhart 1897-1937
آملیا ارهارت یکی از پیشگامان هوانوردی آمریکا محسوب می شود. او نخستین زنی است که در آموزشگاه خلبانی دوره های پرواز را گذراند؛ همچنین او اولین زنی بود که سراسر اقیانوس اطلس را پرواز کرد. او پرواز خود را از نیوفاندلند آغاز کرد و با یک لاکهید وگا 5B به سمت پاریس رفت. او در سال 1937 هنگامی که در عرض اقیانوس آرام به تنهایی پرواز می کرد و قصد داشت برای شکستن یک رکورد تازه سراسر جهان را طی کند ناپدید شد و دیگر اثری از او پیدا نشد. بسیاری از دستاوردهای بلندپروازانه ی او از تنظیم رکورد ارتفاع گرفته تا اولین زنی که به طور انفرادی اقیانوس اطلس را پرواز کرد، او را به یکی از پیشگامان هوانوردی و چهره ای ماندگار در تاریخ مبدل کردند.

بسی کولمانBessie Coleman 1892-1926
کولمن از پرواز خلبانان جنگ اول جهانی الهام گرفت، اما به دلیل این که یک زن سیاه پوست بود نتوانست در مدرسه ی خلبانی آمریکا تحصیل کند. او علاوه بر موانع و مشکلاتی که پیش روی زنان دیگر قرار داشت باید بر موانع و محدودیت های نژادی هم غلبه می کرد. او در سال 1920 به فرانسه نقل مکان کرد تا دوره ی پیشرفته ای را در عرصه ی هوانوردی تکمیل کند و بتواند حرفه ای در زمینه ی نمایش های هوایی بدست آورد. او در فرانسه گواهینامه ی خلبانی اش را بدست آورد و به ایالات متحده بازگشت. او در آمریکا دستاوردهای زیادی در زمینه ی نمایش های هوایی کسب کرد و دوران کوتاه اما موفقی را پشت سر گذاشت. او در سال 1926 هنگام پرتاب شدن از هواپیمایش جان باخت. نام او به عنوان اولین زن آفریقایی آمریکایی که موفق به دریافت گواهینامه ی خلبانی بین المللی شد در تاریخ ثبت شد.

فرودگاه های آینده
ادامه مطلب

والنتینا تروشکووا Valentina Tereshkova 1937
نخستین زن فضانورد والنتینا تروشکووا کیهان نورد روسی است. او زمانی که 26 سال داشت بین 400 نفر زن که داوطلب سفر به فضا بودند انتخاب شد، او در 16 ژوئن 1936 با وستوک 6 سفر خود را به فضا آغاز کرد و بعد از اتمام 48 مدار، در 19 ژوئن به زمین بازگشت. تروشکووا در طی این سال ها جوایز و افتخارات بسیاری بدست آورده است. او مدعی بود که اگر بلیط یکطرفه به مریخ موجود باشد، او با خوشحالی آن را خواهد گرفت.

امی جانسون1903- 1941 Emy Johnson
امی نخستین زنی بود که در 26 می 1930 یازده هزار مایل را به تنهایی پرواز کرد. هواپیمای او از کرایدون، منطقه ای در جنوب لندن پرواز کرد و در شهر داروین واقع در استرالیای شمالی به زمین نشست. این پرواز که 19 ساعت طول کشید به قصد شکستن رکورد قبلی او که از کرایدون به مقصد هندوستان بود انجام شد. او با این رکورد توانست نام خود را در تاریخ هوانوردی جهان ثبت کند. او در مدت کوتاهی ثابت کرد زنان هم می توانند با مردان رقابت کنند. تلاش و پشتکار وی او را به نخستین زن مهندس تعلیم دیده ی انگلیسی در صنایع هوایی تبدیل کرد. او در سال 1930 رکوردهای دیگری از خود برجای گذاشت. او اولین زنی بود که از لندن به استرالیا پرواز کرد. او در طول جنگ جهانی دوم به نیروهای امدادی در حمل و نقل هوایی پیوست. او در سال 1941 هنگامی که با هواپیما از دریا عبور می کرد، سقوط کرد و درگذشت. نام او به عنوان یکی از زنان برجسته در دنیای هوانوردی تحت سلطه ی مردان برای همیشه ماندگار شد.

زمان پرواز چه اتفاقی برای بدن شما می افتد
ادامه مطلب

هریت کوئمبی Harriet Quimby1875-1912
او اولین زنی بود که موفق به کسب گواهینامه ی خلبانی در ایالات متحده شد و همچنین او توانست در پروازی تک نفره کانال مانش (بین انگلیس و فرانسه) را پشت سر گذارد. در سال 1912 او از عرض کانال مانش پرواز کرد و وقتی که او فاصله ی اور تا کالایس را در مدت 59 دقیقه طی کرد اولین زنی بود که توانسته بود با یک هواپیمای تک سرنشین این کار را انجام بدهد. کوئمبی در سن 37 سالگی در اثر پرتاب شدن از هواپیما درگذشت، اما با وجود مرگ در جوانی، نقطه ی عطفی برای زنان در این زمینه شد و میراثی ماندگار از خود در عرصه ی هوانوردی برجای گذاشت.

صبیحه گوکچن Sabiha gokcen1913-2001
اولین زن ترک بود که موفق به دریافت گواهینامه ی خلبانی شد. اما آن چه نام او را در تاریخ هوانوردی ثبت کرد این است که او اولین زنی است که توانست خلبان هواپیمای جنگنده شود. برای زنده نگه داشتن نام و یاد او یکی از سه فرودگاه بین اللملی در استانبول را صبیحه گوکچن نامیده اند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر