لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جنگل های سنگده یاقوتی درخشان در نقشه ایران
جنگل های سنگده  یاقوتی درخشان در نقشه ایران

جنگل های سنگده یاقوتی درخشان در نقشه ایران

بارها برای همه ما اتفاق افتاده است که از زمین و زمان خسته شده ایم و روزمرگی باعث بد خلقی مان شده است. ما برای فرار از این موقعییت یک پیشنهاد استثنایی داریم و آن هم سفر به جنگل های سنگده است؛ مکانی که به کلی ارتباطتان را با جهان خشک و بی روح شهری قطع نموده و درست مثل یک سفر جادویی شما را وارد دنیایی خیال انگیز و هزار رنگ خواهد کرد. در این سفر رویایی شما تنها نیستید و ایران هتل آنلاین تا پایان سفر پا به پای شما آمده و در ساختن خاطره انگیزترین سفر زندگیتان با شما همراه می شود. علاقه‌مندان می توانند به راحتی وارد سایت ایران هتل آنلاین شده و با توجه به سلیقه و بودجه مالی خود یکی از بهترین هتل های ساری که ازجمله آن ها می توان به هتل نارنج و یا هتل نوید اشاره نمود را رزرو کرده و سفری بی دردسر را آغاز کنید.

معرفی جنگل های سنگده

جنگل بسیار قدیمی سنگده ساری که یکی از ثروت های گرانبهای سرزمین ایران به شمار می رود بخشی از جنگل های هیرکانی را تشکیل می دهد که در شمال ایران و در دامنه رشته کوه البرز واقع شده است. جنگل سنگده جنگلی متفاوت با سایر جنگل ها است که مشابه این شاهکار هزار رنگ خداوند، فقط در آمریکا و شرق آسیا یافت می شود و همین موضوع بر اهمیت این نعمت باشکوه افزوده است. ارتفاع جنگل سنگده با سطح دریا 900 متر است. زمانی که وارد این منطقه خیال انگیز می شوید کافی است که برای مدت کوتاهی هم که شده چشمان خود را ببندید و به گوش هایتان اجازه دهید از شنیدن صدای دارکوب با آن ضربه هایی که بر پیکره درختان می زند و موسیقی زیبایی را طنین انداز می کند، لذت ببرید و یا صدای نغمه خوانی انواع پرندگان خوش صدا شما را به وجد بیاورد.
جنگل های سنگده
دست های خود را به روی خزه هایی که بر پیکره درختان رشد کرده اند بکشید و طراوت و شادابی را به بندبند وجودتان منتقل کنید. رگه های نور خورشید از لابه لای برگ ها و درختان گونه هایتان را نوازش خواهد داد. چقدر خوب است اگر در فصل پاییز قدم به این خطه بی نظیر بگذارید؛ زمانی که هنر نقاشی داوینچی و دیگر نقاشان معروف مقابل این شاهکار رنگارنگ زانو می زند. زمانی که درختان به رنگ های متفاوتی در می آیند و سطح زمین را پوشیده از برگ های رنگارنگ می کنند. چه لذتی بالاتر از قدم گذاشتن بر روی برگ های خشک پاییزی آن هم در جنگل مملو از درختان قد برافراشته و گیاهانی مانند راش، انجیلی، گیلاس وحشی، بارانک، نمدار، ملج، زرشک، خشت، آلبالو، سماق و غیره.
جنگل های سنگده
اما باید بگوییم که زیبایی های جنگل سنگده ساری به همین جا ختم نمی شود بلکه وجود چشمه های پرآب و آبشارهای گوناگون نیز بر جذابیت این منطقه افزوده اند. زمانی که مه در جنگل می پیچد زیبایی وصف نشدنی را به جنگل و آبشارهای متعددش می بخشد. آن هنگام است که اگر ساعت ها در این جنگل بمانید متوجه گذر زمان نمی شوید و فقط و فقط محو این شکوه آفرینش می شوید و بوی مطبوع نم باران که با خزه ها و گل های خوشبو مخلوط شده است به اعماق وجودتان رخنه می کند و روح پژمرده هر شخصی را جانی دوباره می بخشد. همانطور که بیان شد چشمه ها و آبشارهای متعددی در جوار و در دل جنگل سنگده قرار دارند که خود دنیایی از زیبایی را تشکیل می دهند.
جنگل های سنگده

معرفی رودخانه و چشمه های جنگل سنگده

رودخانه کسلیان

رودخانه کسلیان یکی از جاذبه های جنگل سنگده است؛ مردم بومی آن منطقه این رودخانه را با نام هفت لول میشناسند و علت این شهرت وجود پلی بر روی رودخانه است که هفت لوله در آن قرار گرفته و وظیفه ورود و خروج آب را بر عهده دارد.

چشمه حیدر زاده

اگر کمی خسته شده اید و نیاز به استراحت دارید می توانید ساعتی را در کلبه های کنار این چشمه اقامت داشته باشید و با شنیدن صدای برخود آب چشمه با سنگ ها به خواب کوتاهی بروید و قوای از دست رفته خود را بازیابید و سفر لذت بخش خود را ادامه دهید.

تلار سربند

شاید خیلی از ما همیشه آرزوی اقامت در کلبه ها و آلاچیق های جنگلی را در سر بپرورانیم. با سفر به این خطه از ایران می توانید به این آرزوی خود جامعه عمل بپوشانید. در جنگل سنگده چشمه پرآبی قرار دارد که وظیفه تامین آب روستا را برعهده دارد و در کنار چشمه آلاچیق چوبی چشم نوازی نیز خود نمایی می کند که به چشمه وآلاچیق “تلار سربست” مشهور است و سالیانه افراد زیادی را به مهمانی خود میطلبد.

آبشار اوبن

با دیدن این آبشار پی خواهید برد که چرا جنگل سنگده آنقدر بر سر زبان ها می چرخد. وجود آبشاری باشکوه در دل جنگل پر شاخ و برگ، منظره ای به غایت زیبا و منحصر به فرد را به وجود آورده است.

منطقه حفاظت شده بولا

از دیگر جاذبه هایی که در مجاورت جنگل سرسبز سنگده وجود دارد می توان به منطقه حفاظت شده بولا که زیستگاه پلنگ های معروف مازندران و گرگ وخرس قهوه ای می باشد اشاره کرد و دیدن این منطقه خالی از لطف نیست.
جنگل های سنگده
جنگل های سنگده

جنگل سنگده در کجا قرار گرفته است

برای رسیدن به این منطقه دیدنی باید ابتدا خود را به استان مازندران و شهرستان ساری برسانید و قدم به جاده جذاب و حیرت انگیز فیروز کوه بگذارید و وارد فرعی کنار پمب بنزین شوید؛ سپس در روستای سنگده چشمان خود را به ضیافت دنیایی از جاذبه های دیدنی ببرید.
جنگل های سنگده

کلام آخر

زمانی که قدم به جنگل بی نظیر و پراز نشاط و زیبایی سنگده ساری می گذارید بی شک پی به این همه نعمت ارزشمند و اعجاب آور خواهید برد، نعمت هایی که جز رساندن سود و فایده وظیفه ای دیگر ندارند، پس ما نیز باید قدردان این همه محبت طبیعت زیبا باشیم وبا روشن نکردن آتش و یا قطع بی رویه درختان و شکستن شاخه های درختان این همه محبت را جبران کنیم همچنین این میراث عظیم را برای فرزندانمان ونسل های پس از خود نیز حفظ نماییم.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی هتل پارسیان آزادی خزر چالوس با جزئیات کامل
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر