لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> زیباترین کتاب‌فروشی‌های ژاپن
زیباترین کتاب‌فروشی‌های ژاپن

زیباترین کتاب‌فروشی‌های ژاپن

معمولاً یک عشقِ کتاب را هیچ چیز به اندازه قدم گذاشتن در یک کتاب‌فروشی با موجودی کامل خوشحال نمی‌کند. از آنجایی‌که در کشور ژاپن عاشقان کتاب فراوانند، این احساس به‌خوبی در آنجا درک می‌شود. در زبان ژاپنی حتی واژه‌ای مخصوصِ انبوهی از کتاب‌های نخوانده‌ای که در طول سال خریداری شده‌اند وجود دارد و آن هم تسوندوکوست و تعداد و تنوع زیاد کتاب‌فروشی‌ها در ژاپن وجود واژه تسوندوکو در این زبان را توجیه می‌کند. با برخی از زیباترین کتاب‌فروشی‌های ژاپن و شاید زیباترین کتاب‌فروشی‌های دنیا آشنا شوید و با بهترین سایت رزرو هتل هوشمندانه سفر کنید.
کاو بوکس در ناکا-مِگورو، توکیو
این کتاب‌فروشی مخصوص خوره‌های کتاب است. کاو بوکس که در منطقه هنریِ ناکا مگوروی شهر توکیو واقع شده، اگرچه کتاب‌فروشی نسبتاً کوچکی‌ست اما طراحی بسیار زیبایی دارد و بسیاری از کتاب‌های نایاب دنیا را می‌توان در آن پیدا کرد. تمرکز این کتاب‌فروشی بیشتر روی کتاب‌های منتشرشده در مورد فعالیت‌های سیاسی پیشرفت‌گرا و جنبش‌های اجتماعی بین دهه 1960 تا دهه 1970 است. این کتاب‌فروشی که بیشتر شبیه به موزه گلچین‌شده یک کلکسیونر است، چکیده‌ای زیبا از فرهنگ گردآوری در ژاپن است. مجموعه کتاب‌های انگلیسی کاو بوکس محدود است ولی همواره تعدادی از بهترین کتاب‌های انگلیسی در آنجا یافت می‌شود.
تی-سایت تسوتایا در دایکانیاما، توکیو
T-SITE TSUTAYA IN DAIKANYAMA, TOKYO
این کتاب‌فروشی که متشکل از 3 ساختمان 3 طبقه است، چیزی شبیه به دیزنی‌لند کتاب‌خوان‌هاست تا یک کتاب‌فروشی ساده. تی سایت که پرچم‌دار کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای معروف تسوتایا بوکس است، در دایکانیاما، محله‌ای شیک در توکیو قرار گرفته و تنها چند دقیقه با شیبویا فاصله دارد. این فروشگاه یک شاهکار معماری‌ست. در نمای مشبک ساختمان که حرف T را نشان می‌دهد از بالا تا پایین شیشه به‌کار رفته و این باعث نورگیری فراوان ساختمان شده است. هر چیزی را که تصور کنید در این فروشگاه پیدا خواهید کرد، ولی برای کسانی که کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای نیستند، گزینه‌های متعددی مانند مجلات جذاب، کتاب‌های طراحی و نمایش‌های هنری‌ای که نگاه و البته کیف پول خیلی‌ها را شکار می‌کنند وجود دارد.
تسوتایا در گینزا سیکس، توکیو
TSUTAYA IN GINZA SIX, TOKYO
منطقی به‌نظر می‌رسد که یکی از زیباترین مرکز خریدهای دنیا، یکی از زیباترین کتاب‌فروشی‌ها را نیز در خود جای داده باشد. این کتاب‌فروشی در مرکز خرید بزرگ و خیره‌کننده گینزا سیکس قرار گرفته است و مانند فروشگاه دایکانیاما در نمای آن از بالا تا پایین از شیشه استفاده شده است و محل برگزاری گالری‌ها و نمایشگاه‌های مختلف است. گروه تسوتایا بوکس اگر بخواهند از کارهایی که اخیراً انجام داده‌اند پا را فراتر نهند احتمالاً باید روی کره ماه یک فروشگاه تأسیس کنند.
سِکایبونکو در کیوتو
سکایبونو مثالی برای وقتی‌ست که یک سرگرمی توسعه می‌یابد. سوزوناری کوگا، صاحب این کتاب‌فروشی در ابتدا آنجا را به‌منظور نمایش مجموعه بزرگ کتاب‌های خود باز کرد ولی بعد از مدتی تصمیم گرفت آن را تبدیل به یک کتاب‌فروشی واقعی کند. هر کس که به این مغازه کوچک دوست‌داشتنی برود فوراً عاشق مجموعه کتاب‌های کوگا خواهد شد. با توجه به نحوه شکل‌گیری این کتاب‌فروشی، کتاب‌های موجود در آن منعکس‌کننده شخصیت مالک آن است. سکایبونکو مجموعه متنوعی از رمان‌های هنری، کتاب‌های نایابی که دیگر به چاپ نمی‌رسند و همچنین کتاب‌هایی که در زمان محدودی در بازار منتشر شده‌اند است. خرید کتاب از این کتاب‌فروشی تجربه منحصربه‌فردی خواهد بود.
استاندارد بوکس در اوساکا
Standard Books in Osaka

هر ویژگی‌ای را می‌توان به استاندارد بوکس نسبت داد به‌جز استاندارد بودن. این کتاب‌فروشیِ برگزیده طرفداران خود را از سراسر دنیا به‌خاطر دارا بودن مجموعه کتاب‌های بسیار متنوع و همچنین فروش کتاب‌های کم‌فروش به سوی خود می‌کشاند. این کتاب‌فروشی که علی‌رغم طراحی شیکش، اسباب و لوازم استفاده‌شده در آن از دست‌دوم‌فروشی خریداری شده‌اند، بهترین مکان برای کشف نشریات کوچک، کتاب‌های مصور بزرگسالان و کتاب‌های مصور سرگرم‌کننده‌ی روی میز قهوه است. در این کتاب‌فروشی می‌توانید قهوه‌ای سفارش دهید و یکی از کتاب‌های پیشنهادی آنجا را پیش از خرید مطالعه کنید.

شیبویا بوکس
SHIBUYA BOOKS

پرفروش‌ترین کتاب‌ها و مشهورترین نویسندگان را فراموش کنید، هدف این کتاب‌فروشیِ بسیار شیک، کشف نوابغ دنیای نشر ژاپن است. طراحی باسلیقه این فروشگاه ساده به گونه‌ای‌ست که مجموعه گلچین‌شده نو و دست دوم کتاب‌های مانگا(صنعت کمیک‌استریپ یا نشریات کارتونیست که در کشور ژاپن رونق فراوانی دارد)، کتاب‌های مصور بزرگسالان، مجله‌ها و البته رمان‌ها به بهترین شکل قابل مشاهده باشند. جالب‌تر از همه اینکه مجموعه گردآوری‌شده در این کتاب‌فروشی بر اساس تم‌های مختلف طبقه‌بندی شده است و این باعث می‌شود تا مشتریان سبک جدید موردعلاقه خود را بیابند.

کیبونسیا در کیوتو
KEIBUNSYA KYOTO

کیبونسیا علاوه بر کتاب‌فروشی، یک مجموعه گلچین‌شده از کتاب‌ها و لوازم مرتبط با کتاب است. این کتاب‌فروشی که کتاب‌های موجود در آن توسط کارمندان عاشق کتاب و مشتاق آنجا انتخاب شده است، بهترین مکان برای گم شدن و پیدا کردن نویسنده محبوبتان است. اگرچه کیبونسیا کمی دورتر از قلب کیوتوست اما طراحی داخلی دنج و آرامش‌بخش آن ارزش طی کردن مسافت بیشتر را دارد.

بی اند بی در شیموکیتازاوا، توکیو
B&B in Shimokitazawa, Tokyo

کتاب‌فروشی بی اند بی در قلب شیموکیتازاوا، شیک‌ترین محله توکیو واقع شده است. نام متواضعانه بی اند بی برگرفته از حروف اول دو کلمه کتاب(book) و آبجو(beer) است. این کتاب‌فروشی توسط کویچیرو شیما از کانون خلاق هاکوهودو کِتِل و شینتارو اوچینوما، ویراستار، تهیه‌کننده و ناشر ژاپنی تأسیس شده است. بی اند بی ادغامی از کتاب‌فروشی، بار و فضایی سرزنده است که فاصله اندکی از ایستگاه شیموکیتازاوا دارد. اگر این ترکیب نیز شما را راضی نمی‌کند باید این را هم بدانید که می‌توانید در همان‌جا به فروشگاهی با نام کنتراست بروید و از آنجا اثاثیه قدیمی خریداری کنید. از آنجایی‌که این کتاب‌فروشی با هدف «مواجهه شانسی» تأسیس شده است، بنابراین برای پیدا کردن کتاب مورد نظرتان دستپاچه نشوید. آبجویی بگیرید، کمی وقت بگذرانید و بگذارید کتاب درست شما را پیدا کند.

فستیوال شب های سفید روسیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر