لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> انتظار صنعت گردشگری کره شمالی برای ساخت تفرجگاه توریستی جدید
انتظار صنعت گردشگری کره شمالی برای ساخت تفرجگاه توریستی جدید

انتظار صنعت گردشگری کره شمالی برای ساخت تفرجگاه توریستی جدید

شهر ساحلی وونسان یکی از مقاصد مردم کره شمالی برای لذت از تعطیلات بوده و جای خوبی برای خوردن بستنی، تفریح در کنار دریا و کباب درست کردن است. اما از نظر رهبر کره شمالی این شهر تنها یک تفرجگاه تابستانی و مرکز گردشگری در کره شمالی بشمار نمی رود بلکه مکان فوق العاده ای است برای آزمایش موشکی. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
360هزار نفر در این شهر سکونت دارند؛ کیم جونگ اون مسئول بازسازی این شهر است و آماده صرف میلیونها دلار برای تبدیل آن به یک مرکز گردشگری می باشد. وونسان همان جایی است که کیم جونگ اون 40 موشک کره ای را بعنوان بخشی از برنامه ساخت پتانسیل هسته ای کشور مورد آزمایش قرر داد. علاوه بر این، بسیاری از ارگانهای دولتی چون وزارت امنیت ملی ، شرکت بیمه ملی کره یو39 شرکت مدیریتی هم در این شهر قرار دارند.
اقتصاددان فعال در زمینه اقتصاد کره شمالی، کیونام لیم یول چول از دانشگاه کره جنوبی اظهار داشت:” از نظر خارجی ها آزمایش موشکها از شهری که بدنبال پیشرفت اقتصادی آن هستند کار غیرطبیعی است ولی این شیوه کیم جونگ اون در مدیریت کشور است”.
اهمیت وونسان برای کیم
کره شمالی از زمان اعلام برنامه توسعه وونسان در سال 2014 به شدت پیگیر این برنامه است. محتوای این برنامه در 160 صفحه در حدود 30 بروشور توسط شرکت توسعه ای منطقه وونسون به چاپ رسیده است.
وونسان از اهمیت نمادین بالایی برای سلطنت کیم برخوردار است. کیم سونگ دو، پدربزرگ کیم جونگ اون در همین شهر برای بدست آوردن حاکمیت کره شمالی در سال 1945 به جنگ با سربازان شوری پرداخت. یادبودهایی از کیم سونگ دوم و کیم جونگ دوم در خاکریزهای این شهر وجود دارند که گردشگران با اهدای گلهای مصنوعی و تعظیم، به آنها ادای احترام می کنند.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا
ادامه مطلب

صنعت گردشگری یکی از معدود بخش های اقتصاد کره شمالی است که هنوز تحت تحریم های اعمال شده توسط سازمان ملل قرار نگرفته است. بروشورهایی برای سرمایه گذاران خارجی تهیه شده است که در آنها گزینه هایی برای سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر 1.5 بیلیون دلار در مناطق توریستی خاص در بیش از 400 هکتار مربع معرفی شده است. کیم یک پیست اسکی و فردوگاه جدید در این شهر ساخت. اما فرودگاه هنوز به روی پروازهای خارجی باز نشده است.
بر اساس محتوای یکی از این بروشورها، در حدود 140 یادبود تاریخی، 10 ساحل شنی، 680 مکان گردشگری، چهار چشمه معدنی و چندین جزیره و تفرجگاه مجهز به پیست اسکی در این منطقه وجود دارد. کیم بدنبال جذب سرمایه گذار برای پروژه ساخت یک مرکز خرید 7.3 ملیون دلاری است. وی همچنین قصد دارد مرکز شهر را بازسازی کرده و زمینهای گلف جدیدی را افتتاح کند.

در سال2017، کیم 16 نفر از مقامات خود را به اسپانیا فرستاد تا در آن ایده هایی را برای مدرن سازی وونسان بدست آورند. نمایندگان کیم از یکی از بزرگترین مجتمع های تفریحی کشور اسپانیا، Marina d’Or و پارک تفریحی Terra Mitica در بنیدورم بازدید کردند.
بیشتر بخوانید:

برنامه های جاه طلبانه برای آینده
گردشگری کره شمالی
بر اساس بروشورهای تهیه شده مقامات بخش گردشگری کره شمالی قصد دارند در کوتاه مدت بیش از یک میلیون و در “آینده قابل پیش بینی” در حدود پنچ تا ده میلیون گردشگر را جذب کنند.
آمار واضحی در مورد جریان گردشگری در این کشور وجود ندارد. به گزارش چین بیش از 237هزار نفر از چینی ها درسال 2012 از این کشور بازدید کردند ولی در سال2013 هیچ آماری منتشر نشد. ولی در سال 2016 حدود هشت میلیون چینی به کره جنوبی سفر کردند.
بر اساس تخمین مرکز تحقیقات کره جنوبی، موسسه مطالعات دریایی کره، درآمد سالانه کره شمالی از صنعت گردشگری در حدود 44 میلیون دلار معادل0.8 درصد از درآمد ناخالص ملی است. به گزارش سازمان مربوطه در حدود هشتاد درصد از گردشگران خارجی کره شمالی چینی و مابقی گردشگرانی از روسیه و کشورهای غربی هستند.

انقلاب کلان داده ها در صنعت گردشگری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر