لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جزیره زیبا و مشهور بوراکای فیلیپین با قوانینی جدید به روی گردشگران باز شد
جزیره زیبا و مشهور بوراکای فیلیپین با قوانینی جدید به روی گردشگران باز شد

جزیره زیبا و مشهور بوراکای فیلیپین با قوانینی جدید به روی گردشگران باز شد

جزیره مشهور «بوراکای» (Boracay) در فیلیپین بار دیگر برای کسب و کار و گردش بازگشایی شد اما با قوانین و محدودیت هایی جدید که برخی از آن ها برای دوستداران سواحل وحشی ناامید کننده است. علاوه بر این که در 12 ماه آینده تعداد گردشگرانی که می توانند به این منطقه سفر کنند به شدت کاهش یافته است- از 19.000 نفر در سال های گذشته تا تنها 6.000 نفر در یک سال آتی- قوانین جانبی متعددی تعیین شده اند که برخی از آنان باعث می شوند برخی فکر کنند که دولت فیلیپین قصد دارد گردشگران را از این جزیره بهشتی دور نگه دارد. این جزیره 6 ماه بعد از این که به خاطر عملیات پاکسازی منطقه ای از این مقصد گردشگری پرطرفدار که رییس جمهور فعلی فیلپین، رودریگو دوترته، آن را «فاضلاب» نامیده بود بسته شد بار دیگر بازگشایی شده است.
بدین ترتیب اولین گروه از مسافران و گردشگران توانستند پس از ماه ها انتظار خود را به جزیره بوراکای رسانده و به هتل های نوسازی شده که سیستم دفع فاضلاب خود را مدرن سازی کرده و با استانداردهای دولتی متناسب ساخته اند برسانند. دولت در یکسال گذشته قوانین سختگیرانه جدیدی را برای بهبود شرایط بهداشتی کسب و کارهای حاضر در این جزیره زیبا تعیین کرده بود و پس از تحقق یافتن این استانداردهای دولتی، اکنون هتل ها و دیگر مکان های اقامتی و تفریحی جزیره بوراکای بار دیگر می توانند پس از ماه ها وقفه به گردشگران داخلی و خارجی سرویس دهی کنند. اگر می خواهید به فیلیپین و جزیره بوراکای سفر کنید به شما توصیه می کنیم که با وبسایت رزرو آنلاین هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و از پیش با قوانین سخت تعیین شده برای سفر به این جزیره آشنا شوید.

بایدها و نبایدهای سفر به جزیره بوراکای

باید هنگام ورود به این جزیره مدارک مربوط به رزرو هتل خود که از یک هتل مورد تایید دولت صورت گرفته را با مقامات نشان دهید. گردشگران باید محل اقامت خود را در یک هتل دارای مجوز دولت رزرو کنند که سیستم فاضلاب آن توسط دولت تایید شده باشد.
Very clean

باید در محل های مجاز به ورزش های آبی پرداخت. آب بازی با وسایل موتوری مانند جت اسکی اکنون دیگر در مناطقی که دستکم در فاصله 100 متری ساحل قرار دارند ممنوع است.
باید تنها با اتوبوس های مخصوص که تنها در کشور فیلیپین وجود دارند سفر کنید. سیستم نقل عمومی مشهور فیلیپین که در زمینه مصرف سوخت مدرن سازی شده و استانداردهای سبز در آن ها اعمال شده تا ماه دسامبر به صورت مجانی در بوراکای صورت خواهد گرفت.
میهمانی گرفتن در ساحل ممنوع است. نوشیدن در ساحل و انداختن زباله نوشیدنی های در کنار ساحل نیز ممنوع اعلام شده است.

به شن های کنار ساحل چتر، تختخواب ساحلی یا صندلی های مخصوص آفتاب گرفتن نیاورید. تمامی این موارد کالاهای قاچاق در نظر گرفته شده و با دارندگان آن ها برخورد خواهد شد.

نباید همراه خود حیوانات خانگی به ساحل بوراکای ببرید.
ریختن زباله و مایعات مضر در ساحل و دریا ممنوع است. پلیس در تمامی ساحل منطقه حضور داشته و جریمه های سنگینی برای خاطیان در نظر گرفته شده است.
باربکیو کردن در ساحل را فراموش کنید. گریل کردن گوشت به هر شیوه ای، حتی به روش مخصوص و مشهور فیلیپین که نوعی سیخ کباب است نیز ممنوع اعلام شده است.
بعد از ساعت 9 شب آتشبازی ممنوع اعلام شده است. آتش بازی تنها با انجام قوانین بسیار سخت و محدود کننده امکان پذیر است.
از پلاستیک های یک بار مصرف استفاده نکنید. لیوان های پلاستیکی، گل های کتانی و نی های پلاستیکی و هر چیزی که باعث آلودگی محیط زیست و برای آن مضر باشد ممنوع است.
قمار کردن ممنوع است. انجام این کار در هر جایی از جزیره ممنوع اعلام شده است. حتی کازینوها نیز اجازه فعالیت در جزیره موراکای را ندارند.
ساخت قلعه های شنی نامتعارف نیز ممنوع است. ساخت تمامی سازه های شنی در ساحل تنها با مجوز دولتی امکان پذیر خواهد بود.

استفراغ کردن در مکان های عمومی را فراموش کنید.
بیشتر بخوانید:


بازگشایی محدود جزیره موراکای

در اوایل ماه اکتبر گذشته، یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ساحلی جهان به صورت آزمایشی بازگشایی شد. سواحل شنی سفید جزیره بوراکای در ماه آگوست به عنوان «بسیار تمیز» شناخته شده و شنا کردن در آن ها بی خطر اعلام گردید. در حالی که عملیات پاکسازی منطقه باعث تمیز شدن سواحل و شفافیت آب های منطقه شده است اما برای بهبود سیستم راه های جزیره برای عبور و مرور گردشگران در مقیاس انبوه نیاز به تلاش ها و کارهای بسیاری وجود دارد که در ماه های آینده انجام خواهند گرفت.
Demolitions

در بازگشایی آرام و محدود جزیره بوراکای در اوایل ماه اکتبر اعلام شد که علیرغم تلاش های صورت گرفته برای تمیز کردن سواحل جزیره، تمیز کردن کامل آن ممکن است دو سال به طول بینجامد. وزیر توریسم فیلیپین، برنا رومولو-پویات تلاش ها برای ایجاد انقلابی در بهداشت جزیره را ستوده اما گفته است که توریست ها برای حضور در بوراکای باید انتظاراتی خاص را برآورده سازند که انجام آن ها در طول دوره بازگشایی محدود الزامی است. وی می گوید که این جزیره باید نمونه ای برای صنعت توریسم خودکفا و سازگار با محیط زیست باشد و هیئت نظارت بر پاکسازی جزیره نیز اعلام کرده که اکنون می توان بوراکای را یکی از تمیزترین و بهترین سواحل جهان نامید.

همچنین به گفته وزیر توریسم فیلیپین، وقتی که این بازسازی ها و مدرن سازی ها به طور کامل انجام گیرد رییس جمهور فیلیپین از این جزیره دیدن خواهد کرد، اتفاقی که به احتمال فراوان سال آینده میلادی رخ خواهد داد.

عملیات سخت تمیزکاری

کشور فیلیپین از بیش از 7.000 جزیره تشکیل شده است. در میان این جزایر، بوراکای به عنوان یک ساحل بسیار زیبا با شن های سفید در جهان شناخته شده است. اما با هجوم گردشگران که از دهه 1980 آغاز شد، جزیره بوراکای همواره با از دست دادن جایگاه خود به عنوان یک ساحل تمیز مواجه بود. سال گذشته نزدیک به 1.7 میلیون گردشگر که بخش زیادی از آن ها را مسافرانی که با کشتی های مسافربری به این جزیره سفر کرده بودند تشکیل می داد در طی 10 ماه از جزیره بوراکای دیدن کرده اند. از مشکلات ناشی از هجوم گردشگران در تمامی طول سال به این جزیره می توان به توسعه بی قاعده و انتقال مایعات سمی و فاضلاب ها به درون دریا از طریق لوله های فاضلاب هتل ها و رستوران ها اشاره کرد.
Ring road

بر اساس تحقیقاتی که در مورد سیستم فاضلاب ساحل قبل از بسته شدن و انجام مدرن سازی ها و تعمیرات صورت گرفت، اکتریت اماکن تجاری و مسکونی جزیره- 716 مورد از 834 مورد- کمترین میزان از استانداردهای دفع فاضلاب را رعایت نکرده و فاضلاب تولیدی خود را مستقیماً به درون دریا می ریختند.

پاییز در آسیا| همه چیز درباره ی وضعیت آب و هوا، وسایل ضروری سفر و نقاط دیدنی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر