لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> موزه ملی اسکاتلند ؛ موزه ای جهانی
موزه ملی اسکاتلند ؛ موزه ای جهانی

موزه ملی اسکاتلند ؛ موزه ای جهانی

موزه ای که من به شما توصیه می کنم تنها یک موزه صنعتی اسکاتلندی نیست، بلکه یک موزه جهانی در ارتباط با اسکاتلند است. کم تر از این نیز نمی تواند باشد … به هیچ ملتی انحصار نبوغ، مهارت سازندگی یا خرد عملی داده نشده است. – جرج ویلسون، 1857
در سال ۱۸۵۷، جرج ویلسون – اولین مدیر موزه ملی اسکاتلند – این بیانیه را در مورد موزه محبوب ادینبرگ ایراد کرد. موزه صنعتی اولین چیزی بود که در سال ۱۸۵۴ در خارج از لندن و توسط پارلمان قانون گذار کشور تاسیس شد. ویلسون، کلکسیونی را از چندین منبع مهم گرد آوری کرد که بسیاری از آن ها اسکاتلندی ها بودند، تا این مکان خلاقانه را بسازد. موزه ملی اسکاتلند مدیون ذهن پیشگام ویلسون است، زیرا فهم او از یک موزه صنعتی (همراه با چند موسسه دیگر) بود که آنچه امروزه موزه خیابان چمبرز نامیده می شود، را ساخت.

مجموعه های درون موزه تنها متعلق به میراث فرهنگی اسکاتلند نیستند، بلکه متعلق به کل جهان می باشند. دیوارهای این موزه در انتظار مجموعه ای متنوع از آثار باستانی به سر می برند که به برقراری پل های ارتباطی بین علوم انسانی، هنر و علوم کمک می کند. از همه مهم تر، آن ها به عنوان یک صدا عمل می کنند تا داستان هایی را بازگو نمایند که شایسته گفتن هستند. پس آثار برجسته در این گنجیه ظریف عجیب را کشف کنید. با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
دالی گوسفند
داستان شگفت انگیز دالی در نمایشگاه موزه احساس می شود. این شگفت انگیز پشمی تنها یک گوسفند نبود – او تاریخ را ساخته بود. دالی به عنوان اولین پستاندار همانند سازی شده از یک سلول بزرگسال، ثابت کرد که یک هسته از یک چنین سلولی می تواند یک موجود کامل را به وجود آورد علی رغم اینکه برای یک هدف علمی خاص متمایز شده باشند. این گوسفند سه مادر داشت و هنوز نماد یک موفقیت علمی به شمار می رود. دالی به خوبی توسط انسان های اطراف اش مورد توجه قرار گرفته بود و در موسسه رزلین که اکنون بخشی از دانشگاه ادینبورگ است، به وجود آمد.
تابوت جایگاه آرتور
تابوت جایگاه آرتور
ادینبورگ دارای گذشته تاریک و کمی دلسرد کننده است. در سال ۱۸۳۶، عجیب ترین بخش حفاری منجر به کشف یک غار بر روی کوه جایگاه آرتور شد. تابوت هایی که با پنج پسر جوان و شکارچی خرگوش ها شروع شد منجر به کشف عجیب ۱۷ تابوت کوچک شد. هر تابوت کوچک یک مجسمه چوبی از یک انسان را در خود جای داده بود که لباسی خاص به تن داشتند. اما دلیل پنهان در پس این کشف عجیب و غریب؟ حقیقت همچنان نیز مبهم باقی مانده است. برخی بر این باورند که آن ها با قتل وحشتناک بورک و هاره مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر مطمئن هستند که این تابوت ها با جادوگری مرتبط هستند. امروزه، هشت تا از این تابوت های نجات یافته در این موزه به نمایش گذاشته می شوند.
شیر کراموند
شیر کراموند
شیر کراموند یکی از حیرت انگیز ترین مجسمه های رومی به جا مانده است که در اسکاتلند ماندگار شده است. در سال ۱۹۹۷، در روستای زیبای کراموند، یک کرجی بان متحیر به یک مجسمه سنگی شگفت انگیز در میان گل های رودخانه آلموند برخورد کرد- یک مجسمه سنگی از یک ماده شیر در حال بلعیدن یک زندانی مرد و فرو بردن دندان هایش در جمجمه آن. این مجسمه شگفت انگیز که متعلق به دوران روم باستان می باشد به احتمال زیاد با قلعه رم در همان نزدیکی و مقبره یک فرمانده نظامی رومی مرتبط بود.
لویس چسمن
Lewis Chessmen
با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. بدون شک لوییس چسمن در یکی از بهترین یافته های باستان شناسی اسکاتلند، موجب حیرت و شگفتی ذهن ها شد. در سال ۱۸۳۱ مردی به نام مالکوم مکلئود به ۹۳ قطعه شطرنج برخورد کرد. این قطعات که بیشتر آن ها از عاج فیل ساخته شده بودند در جزیره لوییس در منطقه اویگ پنهان شده بودند. بخش موزه پادشاهی اسکات ها دارای ۱۱ هنر دستی از این قطعات ظریف و زیبا می باشد. امروزه صحبت همچنان در مورد مکان پیدا شدن این قطعات شطرنج، زمان ساخته شدن آنها و اینکه چه کسی و با چه هدفی آنها را ساخته، ادامه دارد.
نهنگ موبی
Moby The Whale
قدم زدن در بخش اصلی موزه همانند پا گذاشتن به دنیای دیگری است. هزاران فرهنگ در کنار یکدیگر جای گرفته اند و رنگ های نمایشگاه ظاهر متغیری را ایجاد کرده است. در میان این همه زیبایی، موبی دیک مسلما شی برجسته ای است. در سال ۱۹۹۷ وال سر زا در آب های فرث فورث به دام افتاد. با وجود تلاش های هماهنگ افراد محلی برای هدایت این موجود برجسته در مسیر درست، متاسفانه این وال درگذشت و به ساحل آورده شد. امروزه جمجمه این وال – که با توجه به رمان هرمان ملویل به نام موبی دیک، به نام موبی نامگذاری شده بود در معرض نمایش قرار گرفته است. این جمجمه با اندازه حیرت انگیز و ابهت اش به عنوان یک خاطره از این موجود دریایی نجیب در این مکان وجود دارد.
مجموعه پستانداران
Mammal Collection
خیلی سخت است که از دیدن این منظره ارزشمند شگفت زده نشوید. این موزه تقریبا ۵۰۰۰۰ پستانداران از انگلستان و سراسر جهان را در خود جای داده است. از ۲۲۰۰ عدد فسیلی چهارتایی گرفته تا ۳۰۰۰۰ استخوان، پوست و جمجمه پستانداران بریتانیایی و بیش از ۴۰۰۰ پستاندار خارجی، این مجموعه در میان تاثیرگذارترین مجموعه پستانداران جهان قرار دارد. در مورد کواگا که یک گورخر منحصر به فرد و منقرض شده است اطلاعاتی کسب کنید (موزه میزبان تنها گورخری است که تا به حال از آن عکاسی شده است). به درون یکی از حیرت انگیز ترین هم جوشی بسیار جذاب از دوران گذشته و حال قدم بگذارید.
تلسکوپ اشمیت
Schmidt Telescope
تلسکوپ اشمیت منظره ای دیدنی است. این اختراع ویژه، اختر شناسان را قادر ساخت تا از سطوح وسیع آسمان با جزئیات قابل توجه عکس بگیرند. برنارد اشمیت چشم پزشک سوئدی-استونیایی مبتکر این اختراع بزرگ است. خود تلسکوپ یک دوربین است که بازتاب می دهد و از قابلیت های دوربین خود برای ساخت یک تصویر به طور مستقیم بر روی صفحات عکاسی شیشه ای استفاده می کند. تلسکوپ اشمیت را می توان در گالری زمین در فضا پیدا کرد.
گالری مد و فشن
Fashion And Style Gallery
پیروان مد روز می دانی در گالری تازه شکل گرفته مد و فشن خواهند داشت. از ویوینه وستوود گرفته تا پرینجل اسکاتلند برندهای جین مویر و زاندرا روهندس در معرض نمایش مطمئنا هر بیننده ای را خیره می کند. این مجموعه ها یک داستان را روایت می کند و تمام جنبه های مد را در یک حس انسان شناختی به نمایش می گذارند. این که لباس های درباری قرن ۱۸ یا لباس های زنانه مدرن شما را مجذوب خود کنند، یک کمد کامل برای انتخاب کردن وجود دارد. نیم بوت های آینده نگر الکساندر مک کوئین که توسط سارا برتن طراحی شده، پس از مرگش برای مجموعه پاییز و زمستان سال 13/2012 یک اثر هنری به شمار می رود. جالب است که موزه این پسران بد را از Ebay خریداری کرده است.
فرهنگ های جهان
World Cultures
می توان ساعت ها زمان صرف کاوش در بخش فرهنگ های جهان نمود. و از قضا، این بخش هرگز تازگی خود را از دست نمی دهد. از یافته های مطالعات قوم شناختی گرفته تا هنرهای تزئینی، هنرهای زیبا و تماشای یافته های باستان شناسی، این مجموعه داستان کوچکی از تاریخ جهان را به در خانه اسکاتلند برای بیننده بازگو می کند. به یقه تشریفاتی متعلق به تاهیتی چشم بدوزید. این یقه ها یا به اصطلاح گورگت ها نشانگر موقعیت کشیش ها و سران قبیله تاهیتی بودند. این گورگت های تاهیتی پر زرق و برق مهارت هنری این قوم را به نمایش می گذاشتند و اغلب به عنوان هدیه رد و بدل می شدند. تابوت کورنای مصر که در سال ۱۹۰۸ توسط باستان شناس برجسته، سر ویلیام متیو فلیندرز، ساخته شد نمونه دیگری از مجموعه متعدد فرهنگ های جهان است.
شهاب سنگ مئونیونالوستا
Muonionalusta Meteorite

اتمسفر با زمین از طریق شهاب سنگ مئونیونالوستا ملاقات می کند. این شهاب سنگ حدودا ۸۰۰۰۰۰ سال قدمت دارد و یک نمونه درخشان از یک شهاب سنگ آهنی می باشد. اعتقاد بر این است که این شهاب سنگ آهنی ممکن است مشابه موادی باشد که در هسته زمین قرار دارند و در هسته یک سیاره کوچک یا خرده سیاره بزرگ شکل گرفته است. شهاب سنگ مئونیونالوستا با وزن 170 کیلوگرم در سال ۲۰۰۴ در سوئد یافت شد و بسیار مغناطیسی است. به طور شگفت انگیزی، این شهاب سنگ یکی از چند شی در معرض نمایش آزاد است و به این معنی است که می توان آن را لمس کرد.

لوکومیر، مرتفع ترین روستای اروپا در بوسنی و هرزگوین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر