لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تفریحات هوایی در ایران، لمس آسمان از نزدیک
تفریحات هوایی در ایران، لمس آسمان از نزدیک

تفریحات هوایی در ایران، لمس آسمان از نزدیک

اندیشه پرواز انسان دغدغه دیرینه ای است. قرن هاست که انسان ها برای تحقق این رویا تلاش می کنند. این را می توان از پدید آمدن عصر پرواز و ورود وسایل پرنده به زندگی انسان ها متوجه شد.

این اندیشه فصلی نو برای خلق تفریحات و سرگرمی هایی است که انسان را به آرزوی دیرینه اش می رساند. تنوع زیاد تفریحات هوایی نشان از همین امر است. در تمام این تفریحات داشتن جسارت فراوان و علاقه به پرواز وجود دارد اما هر یک شیوه ای جداگانه برای این کار دارند. همه ساله علیرغم خطرهای بالای این نوع تفریحات به تعداد علاقه مندان آنها افزوده می شود. این موضوع سبب تأسیس باشگاه ها و شرکت های گوناگونی برای ارائه این تفریحات شده است.
تعداد زیادی از این ورزش ها را می توان در شهرهای تهران و کیش انجام داد. با جستجوی دقیق در مورد شرکت هایی که این ورزش ها را ارائه می دهند می توانید تجربه ای خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. با رزرو یکی از هتل های تهران و یا رزرو هتل در کیش سفری هیجان انگیز و پرنشاط پیش روی شماست.

برخی از انواع تفریحات کیش بسیار لوکس و پرهزینه هستند. برخی از آنها نیز بسیار خطرناک و مرگ آور به شمار می روند اما عده ای حاضرند برای تجربه چند ثانیه خلبان شدن و یا گرفتن عکس سلفی از بالای آسمان خطر مرگ را به جان بخرند و هزینه زیادی متقبل شوند.
در برخی از این تفریحات امکان پرواز دو نفره نیز وجود دارد به همین دلیل زوج های جوان زیادی تمایل به تجربه اوج هیجان و نشاط با یکدیگر را دارند. این تجربه به یاد ماندنی است.

در ادامه تعدادی از این تفریحات هوایی که در ایران نیز وجود دارند معرفی می شوند.

پاراگلایدر

پاراگلایدینگ ورزشی بسیار هیجان انگیز است. البته علاوه بر ورزش به عنوان نوعی تفریح نیز شناخته می شود تنها فرق آن با ورزش این است که برای تفریح حتما یک فرد حرفه ای همراه شماست. درصد خطر این ورزش از سایر ورزش های هوایی کمتر است.
در این ورزش شما به کمک یک چتر پرواز می کنید. این ورزش در ارتفاعات بالا انجام می شود. در بسیاری از شهرهای بزرگ ایران باشگاه های ورزشی این رشته را دارند. خلبانان در هر سنی می توانند از این ورزش استفاده کنند. حتماً قبل از پرواز با پاراگلایدر از مساعد بودن هوا آگاهی پیدا کنید.
بانجبی جامپینگ
سقوط آزاد یا بانجی جامپینگ
فعالیتی بسیار شجاعانه است که سطح آدرنالین خون را به شدت بالا می برد. در این ورزش که حتی شنیدن نامش دلهره آور است فرد با یک طناب فنردار از ارتفاعی بلند به سمت زمین سقوط می کند و قبل از رسیدن به زمین طناب از برخورد فرد به زمین جلوگیری می کند. در این ورزش اوج هیجان را تجربه می کنید. گاهی حتی برخی وقتی به سکوی پرش می رسند از پریدن انصراف می دهند. یادتان باشد این ورزش یکی از خطرناک ترین ورزش هاست حتما در مورد انتخاب مکان هایی که این کار را انجام می دهند دقت بالایی داشته باشید.
جایروکوپتر
جایروکوپتر
این وسیله که به آن جایروپلن هم گفته می شود در واقع ترکیبی از هواپیما و هلیکوپتر است. آن را یک فرد اسپانیایی اختراع کرده است. لازمه پرواز با این وسیله فضایی آرام و امن است. پرواز با آن در ارتفاع کم انجام می شود. در ایران در سایت پروازی کیش و نمک آبرود امکان تجربه این تفریح هیجان انگیز را دارید. پروازی آرام بر فراز خلیج همیشه فارس تجربه ای لذت بخش است که با این وسیله می توان به آن رسید.

سه روش برای كمك كردن به مسافرانی كه قبل از پرواز از داخل ترمینال فرودگاه می خواهند تجاربی ویژه بدست بیاورند
ادامه مطلب

بالن سواری
بالن سواری
این تفریح شاید مورد علاقه کودکان نیز باشد زیرا کارتون های زیادی از سوار شدن بالن در ذهن بسیاری از انسان ها هست. تهران و در نزدیکی دماوند امکان تجربه بالن سواری مهیاست. تجربه بالن سواری به ویژه در شهرهایی که مناظر بکر و طبیعی زیادی دارند تجربه ای است که سالها می توانید در مورد آن صحبت کنید. تصور کنید که طلوع آفتاب را بر بالای دشتی زیبا و در حالی که در آسمان شناور هستید تماشا کنید. مکان فرود آمدن بالن بستگی به جهت باد دارد.
کایت سواری
کایت سواری
کایت یک وسیله سبک است. این وسیله به پرواز پرندگان بسیار شبیه است و دارای دو مدل می باشد. یک مدل که خلبان زیر بال های کایت به حالت آویزان قرار می گیرد و روی پاهای خود به زمین می نشیند در مدل دوم موتوری به کایت وصل است و خلبان در کابین می نشیند. شهرهای زیادی در ایران این تفریح را ارائه می دهند. کایت ها از پاراگلایدرها سریع تر حرکت می کنند.
پاراموتور
پاراموتور
پاراموتور به نظر برخی از پاراگلایدر بهتر است زیرا یک صندلی برای نشستن دارد و کنترل آن به کمک یک دستگیره کوچک توسط خلبان انجام می شود. پرواز با این وسیله بسیار تخصصی و سخت است. برای پرواز با پاراموتور نیازی به گذراندن دوره آموزشی نیست زیرا می توانید با یک خلبان با تجربه این کار را انجام دهید. این وسیله پروازی فوق سبک نیازی به باند برای بلند شدن و نشستن ندارد به همین دلیل تخریبی در محیط زیست صورت نمی گیرد.
پاراسل
پاراسل
یک تفریح خانوادگی است. برای استفاده آن می توانید با عزیزانتان بر چتر پاراسل سوار شوید. سپس قایقی آن را کشیده و کمک می کند که چتر خوب اوج بگیرد. پاراسل می توان تا ارتفاع 300 متر بالا برود. حتی می توانید از قایقران بخواهید که چتر شما را به داخل آب بیاندازد و در آب کشیده شوید. سواحل زیبای کیش برای تجربه پاراسل بسیار مناسب هستند زیرا می توانید از آن بالا جزیره را مشاهده کنید.
زیپ لاین
زیپ لاین
این نیز تفریح جالبی است. به قرقره ای که بر روی سیم بکسل قرار گرفته سوار می شوید و از یک سمت دره به سمت دیگر آن می روید. البته این ورزش برای افرادی که وزن بالای صد کیلو دارند امکان پذیر نیست. شهرهای زیادی این تفریح را ارائه می دهند. برخی زیپ لاین ها چند نفره نیز هستند.

چرا شرکت هواپیمایی فنلاندی، مسافران را قبل از سوار شدن وزن‌کشی می‌کند
ادامه مطلب

1.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر