لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 7 مکانی که مصرف ماریجوآنا در آن ها قانونی اعلام شده است
7 مکانی که مصرف ماریجوآنا در آن ها قانونی اعلام شده است

7 مکانی که مصرف ماریجوآنا در آن ها قانونی اعلام شده است

در ماه های پایانی سال 2018 میلادی، ماجرای قانونی کردن خرید و فروش و مصرف ماریجوآنا در کشورهای ایالات متحده و کانادا جنجال آفرین شد. اگر چه این موضوع تازه نبوده و بسیاری از ایالت های این دو کشور از قبل نیز مصرف ماریجوآنا به صورت محدود و در موارد درمانی را قانونی و مجاز اعلام کرده بودند اما پذیرش مصرف ماده مخدری که سال ها در فهرست مواد مُسکن و شادی آور ممنوعه بوده، آن هم در این مقیاس بسیار گسترده بسیار غیرمنتظره و جالب توجه بود. به دنبال این موضوع بسیاری از کشورهای دیگر نیز سیاست های سختگیرانه خود در قبال مصرف محدود و دارویی ماریجوآنا را قانونی اعلام کردند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 7 مکانی که مصرف ماریجوآنا در آن ها کاملاً قانونی است اشاره کنیم که وجود نام کره شمالی در میان آن ها بسیار جالب است. در برخی از این کشورها مصرف ماریجوآنا جزئی از یک سنت قدیمی و کهن است و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم هوشمندانه سفر کنید و قبل از سفر به این کشورها با قوانین آن ها در مورد مواد مخدر آشنا شوید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
1- هلند
چند دهه پیش اکثریت پارلمان هلند با اختلافی اندک قوانین مربوط به کاهش محدودیت های کشت و مصرف ماریجوآنا را تصویب کرده است که باعث می شود فروشگاه های این کشور بتوانند این ماده مخدر را آزادانه به مشتریان خود بفروشند. در این میان شهر آمستردام که بیش از 250 مرکز مجاز فروش ماریجوآنا در خود دارد به مکانی محبوب برای علاقمندان به مصرف این ماده مخدر تبدیل شده است. اما اگر چه فروش ماریجوآنا در این مکان های به اصطلاح «کافی شاپ» قانونی است اما قوانین مربوط به مصرف این ماده مخدر توسط گردشگران هنوز هم سختگیرانه است. با این وجود هنوز هم در شهر آمستردام نیز برای مصرف ماریجوآنا نیازی به اثبات شهروندی هلند ندارید، قانونی که در دیگر شهرهای این کشور وجود ندارد. در این به اصطلاح «کافی شاپ» ها، هنگام دریافت منو با گزینه ماریجوآنا روبرو خواهید شد که کارکنان در مورد آن و تاثیراتش برای شما توضیحاتی را قبل از استفاده ارائه می دهند.
2- ایالات متحده
کالیفرنیا
کالیفرنیا، نوادا و ماساچوست نیز اخیراً به دیگر ایالت هایی که مصرف ماریجوآنا در آن ها قانونی است پیوسته اند. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ساکنان این سه ایالت به قانونی بودن مصرف ماریجوآنا برای افراد بالای 21 سال رأی مثبت داده اند. این ماده مخدر در ابتدا برای مصارف دارویی در ایالت کالیفرنیا قانونی اعلام شده بود اما اکنون مصرف آن به هر عنوانی مجاز است. در کلرادو نیز مصرف ماریجوآنا برای بزرگسالان کاملاً قانونی است و مردم این ایالت براحتی این کار را انجام می دهند. این موضوع چنان در ایالات کلرادو فراگیر شده که گردشگری ماریجوآنایی را در پی داشته و سالانه هزاران نفر از دیگر نقاط کشور یا جهان به هتل هایی در این ایالت که ماریجوآنا سرو می کنند هجوم می برند. یکی دیگر از ایالات آمریکا که مصرف ماریجوآنا در آن قانونی است ایالت پورتلند است که ساکنان آن سال هاست آزادانه ماریجوآنا مصرف می کنند بدون این که مقامات محلی محدودیتی برای آن ها ایجاد کنند. در سال 1997، دولت محلی درخواست قرار گرفتن مجدد مصرف ماریجوآنا در زمره مواد مخدر ممنوعه را ارائه داد که ساکنان ایالت به آن رأی منفی دادند. امروزه چندین فستیوال تفریحی در این منطقه برگزار می شود که مصرف ماریجوآنا از تفریحات اصلی آن ها به شمار می آید. همچنین اولین کنفرانس بین المللی کسب و کار مربوط به خرید و فروش و تولید ماریجوآنا نیز در سال 2014 در این ایالت برگزار شد.
3- اسپانیا
اسپانیا
در بسیاری از شهرهای بزرگ و اصلی کشور اسپانیا، به لطف خلأهای قانونی که اجازه تولید و مصرف ماریجوآنا برای مصارف شخصی را می دهد مصرف این ماده مخدر جنجالی رواج دارد. در شهرهای بزرگی مانند بارسلونا، مادرید و والنسیا می توانید مراکز شبیه کافه خاصی را بیابید که ماریجوآنا در اختیار مشتریان خود قرار می دهند هر چند این قوانین بسیار سختگیرانه بوده و تنها برای اعضای خاص امکان پذیر است. اما کافه ها به راحتی می توانند در کنار دیگر امکانات خود، ماریجوآنا را نیز در اختیار اعضای ثبت شده کافه قرار دهند.
4- کره شمالی
کره شمالی
بله حقیقت دارد. ظاهراً کره شمالی در مورد ماریجوآنا بسیار لیبرال عمل می کند و خرید و فروش همراه با مصرف ماریجوآنا حتی در مکان های عمومی کشور نیز قانونی اعلام شده است. گیاه شاهدانه به وفور در این کشور کاشته می شود و حتی توسط سازمان های دولتی برای بدست آوردن ارز خارجی به مشتریان خارجی فروخته می شود. ماریجوآنا که در کره شمالی با نام «یوکسام» (Yoksam) شناخته می شود در زمره موضوعات مهم و حساس سازمان های دولتی قرار نداشته و به همین دلیل به عنوان یک ماده مخدر غیرقانونی در نظر گرفته نمی شود.
بیشتر بخوانید:
5- اروگوئه
اروگوئه
اگر شما شهروند اروگوئه نباشید اجازه خرید ماریجوآنا را ندارید اما خرید و مصرف این ماده مخدر برای شهروندان اروگوئه ای مجاز اعلام شده است. گردشگران خارجی تنها در صورتی که با یک اروگوئه ای دوست باشند یا در یک تور مخصوص ثبت نام کرده باشند اجازه خرید و مصرف ماریجوآنا را دارند. در این صورت در مکان های مختلفی در این کشور می توانید آزادانه ماریجوآنا مصرف کنید.
6- پرو
پرو
اگر در کشور پرو کمتر از 8 گرم ماریجوآنا به همراه داشته باشید کسی مزاحم شما نخواهد شد زیرا کمتر از این مقدار به عنوان مقدار مجاز برای مصرف شخصی در نظر گرفته می شود. اگر تنها یک گرم بیش از این مقدار همراه فرد باشد وی را به جرم قانون شکنی دستگیر خواهند کرد. همراه داشتن دیگر مواد مخدر نیز کاملاً غیرقانونی بوده و عواقب کیفری دارد. کاشت و فروش ماریجوآنا، اما در کشور پرو ممنوع است. به همین دلیل خرید ماریجوآنا در پرو نیز خود کاری بسیار سخت بوده و تنها در بازار سیاه امکان پذیر است.
7- جامائیکا
جامائیکا

برای کسانی که فکر می کنند مصرف ماریجوآنا از دیرباز در جامائیکا قانونی بوده، تصویب قانون مربوط به مجاز بودن مصرف این ماده مخدر در سال 2015 تعجب برانگیز است. ماریجوآنا یکی از بخش های اصلی فرهنگ راستافارین در جامائیکا است که در بسیاری از مراسمات و رسوم آن ها به صورت تفننی از ماریجوآنا استفاده می شود. با این وجود، در کشور جامائیکا نیز حداکثر مقدار مجاز ماریجوآنا برای مصرف شخصی 56 گرم تعیین شده است و بیشتر از این مقدار قانون شکنی محسوب خواهد شد.

حرکت اسرارآمیز مخزن جوشانی از گِل در کالیفرنیا
ادامه مطلب

4.1/5 - (20 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر