لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 10 جشنواره در پاپوآ گینه نو که نباید از دست دهید
10 جشنواره در پاپوآ  گینه نو که نباید از دست دهید

10 جشنواره در پاپوآ گینه نو که نباید از دست دهید

به جشنواره های منحصر به فردی که در پاپوآ گینه نو برگزار می شود و همراه با صدای طبل، رقص های خاطره انگیز و مناظر تماشایی فراوان است، سری بزنید.

هوشمندانه سفر کنید و اگر قرار باشد که نماینده ای از تمامی 840 زبان ملانیایی پاپوآ گینه نو را در یک موزه در کنار یکدیگر گردآوری کنید بهتر است به این فستیوال بروید جایی که زیباترین مجموعه فرهنگی بر روی کره زمین به شمار می رود. از موسیقی های سنتی گرفته تا آرایش موی الهام گرفته شده از پر پرندگان بهشتی که هر خانواده انجام می دهد این فستیوال یک جشن غیر معمول است. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
1-فستیوال ماسک

این جشنواره بریتانیایی نو شرقی، یکی از ماسک های بسیار نمادین پاپوآ گینه نو که در برنامه های رقص و قصه گویی از آن استفاده می شود را جشن می گیرند. این ماسک ها بنا به باورهای سنتی اهالی آن منطقه مهم هستند و گفته می شود افرادی که آنها را بر روی صورت می گذارند، قدرت معنوی اجدادشان را به دست می گیرند. مراسم افتتاحیه این اجرای کیناوای با ورود رقص قبایل بومی تولایی که به شکل ارواح توبوان و دوکدوک هستند و در قالب ماسک های بدنی قابل توجه که از پر و قالب های چوبی پوشش دار بافته شده اند، آغاز می شود. به تماشای اجرای رقصنده های آتش که در حال غرق شدن در خلسه هستند و در آسمان شب می درخشند، بروید.
زمان: جولای ۲۰۱۹

مکان: بریتانیای نو شرقی
2-فستیوال قایق های کنو و کوندو
Kenu and Kundu Canoe Festival

این جشنواره که یکی از مراکز تنوع زیستی دریایی پاپوآ گینه نو است، بر روی منظره خیره کننده خلیج قرار دارد و در حالی که مسابقه قایق کانوی و مهارت های دریایی، علاقه مردم ساحلی را به دریا جشن می گیرد این فستیوال دارای حال و هوای اقیانوس آرام جنوبی است. با طلوع آفتاب در حالی که طبل های کوندو با یک ضرب ریتمیک به صدا در می آیند، یک دسته از این قایق ها در حال حرکت در سطح آب را خواهید دید. در حالی که قایق های کانوی تزئین شده در دریا با یکدیگر در حال رقابت هستند جمعیت را نظاره کنید که در ساحل با رقص و آواز خواندن سرگرم می شوند.
زمان: نوامبر ۲۰۱۹

مکان: آلوتائو، استان خلیج میلنه
3-نمایش فرهنگی جیواکا
Jiwaka Cultural Show

فرهنگ قبیله ای به آهستگی در منطقه کوهستانی هایلند در حال شکوفایی شدن است جایی که در آن مردم جیواکا، سنت های غنی خود را در طی یک نمایش دو روزه نشان می دهند. جیواکا را سه طایفه با نام واگی، جیمی و کامبایی تشکیل می دهند. آن ها در مجموعه ای از مراسم ها از جمله ساخت پل هایی از درخت مو و رقص های عاشقانه شرکت می کنند. مراسمی چشم گیری به نام ” کوندا کیمبا ” وجود دارد که نشان می دهد چگونه مردم هایلند در این مراسم یک خوک را قربانی می کنند.
زمان: اگوست ۲۰۱۹

مکان: جیواکا، منطقه هایلند
4-فستیوال کروکودیل اسپیک
Sepik Crocodile Festival

قبایل رودخانه اسپیک به برقراری ارتباط معنوی و هنری خود با ارواح کروکودیل مشهور هستند. علاوه بر دیدار با مردان جوان قبیله که پوست تمساح را را خراش می دهند این فستیوال شامل آواز خواندن و شرکت کنندگانی با نقاشی های بدنی و گردن آویزی از دندان های کروکودیل، پرهای زینتی و دامن های چمنی می باشد. سوغاتی ها و کنده کاری های عالی از خانه های سنتی تامباران به فروش می رسد و می توانید به صورت زنده بچه کروکودیل ها را تماشا کنید.
زمان: اگوست ۲۰۱۹

مکان: آمبونتی، منطقه اسپیک شرقی
5-نمایش اینگا
Enga Show

تنها در دهه ۱۹۳۰ بود که فرهنگ اینگا در منطقه کوهستان های شمالی هایلند توسط کاشفان به جهان معرفی شد. زندگی در اینجا با شروع معدن کاری به سرعت در حال تغییر است، اما اینگا به میراث به جا مانده از گذشتان وفادار بوده است. این نمایش برای گردشگران خارجی ناشناخته است، بنابراین کسانی که در این مراسم شرکت می کنند از اجرای آواز، طبل و رقص لذت خواهند برند و بسیاری از این افراد شاهکار های جنگی را باز نمایی می کنند. به طور خاص، رقصنده های گل و لای با چهره های رنگ آمیزی شده سیاه و موهای مصنوعی بافته شده از موی انسان بسیار خوش عکس هستند.
زمان: اگوست 2019

مکان: اینگا، منطقه هایلند
6- نمایش هاگن
Hagen Show

ام. هاگن صحنه ای از یک فستیوال بزرگ است که یک مجموعه از دایره المعارف قابل تاملی از مجریان قبیله ای از سراسر هایلند به شمار می رود. به طور قطع این مراسم بیشتر جنبه توریستی دارد، اما شما دو روز زمان نیاز خواهید داشت تا این نمایش نفس گیر رنگی را تماشا کنید. به مراسم زود برسید تا تمرین لباس و این گروه ها را که برای اجرای آن آماده می شوند، تماشا کنید، چرا که آرایش موی قیمتی خود را با پر پرندگان بهشتی تزئین می کنند. در میان این نمایش ها که ممکن است ۱۰۰۰ نفر یا بیشتر شرکت کننده به خود جذب می کند، ویگمن هولی معروف با موهای مصنوعی تزئین شده و چهره های نقاشی شده به رنگ زرد وجود دارد.
زمان: اگوست 2019

مکان: کوه هاگن، هایلند غربی
7- نمایش گوروکا
Goroka Show

نمایش گوروکا، قدیمی ترین و بزرگ ترین نمایش گینه نو در هایلند شرقی است و پدر آن ها محسوب می شود که هزاران بازدیدکننده را به حضور در نمایش رقص، آواز قبیله ای و تمرین مراسم جلب می کند. این رویداد سه روزه با یک سمفونی ناهماهنگ از آواز خواندن و با بیش از ۱۰۰ گروه از گروه های قومی همراه است. در بین این آشوب، مودمن آسارو معروف وجود دارد که با نشان دادن یک نمایش وحشیانه از نیزه و بدن های از سر تا پا در گل خاکستری و با ماسک های گل رس که قصد ترساندن دشمنان شان را در روز روشن دارند، این نمایش را بر پا می کنند.
زمان: سپتامبر ۲۰۱۹

مکان: هایلند شرقی
8-فستیوال فرانگیپانی
Frangipani Festival

این واقعه دوست داشتنی و کمتر هیجان انگیز، تولد دوباره شهر ساحلی را جشن می گیرد که در اثر چندین انفجار مخرب آتشفشانی ام. تاورور در سال ۱۹۹۴ نابود شد. گفته می شود که فرانگیپانی اولین گلی بود که در پوششی از خاکستر جوانه زد. این جشن که در روز برگزار می شود شامل آواز خواندن، برگزاری مسابقه قایق سواری و به اوج رساندن رقص آتش در بینینگ است. این نمایش یک شوی واقعی است. اجرای رقصندگان تولایی را از دست ندهید: یک نمایش کوچک که مردان جوان در آن آراسته شده و به صورت ویژه ای می رقصند.
زمان: سپتامبر ۲۰۱۹

مکان: رابول، شرق بریتانیا نو
9-فستیوال شکلات بوگینویل
Bougainville Chocolate Festival

شکلات، موضوع غیرقابل مقاومت در این فستیوال است که در جشنواره کوچکی در این جزیره خود مختار در پاپوآ شمالی گینه نو جشن گرفته می شود. تولید کاکائوی محبوب این جزیره با نمایش و چشیدن شکلات همراه با اجرای موسیقی زنده و تماشای نمایش های فرهنگی مورد احترام همگان است.
زمان: سپتامبر ۲۰۱۹

مکان: جزیره بوگینویل
10-فستیوال تتوی توفی تاپا
Tufi Tapa Tattoo Festival

در این فستیوال، دو ویژگی بسیار نمادین فرهنگی توسط مردم توفی در استان اورو به نمایش گذاشته می شود: خال کوبی و پوست درخت تاپا. این نمایشگاه فرهنگی، خال کوبی زنان را که نشانه ای از تبدیل شدن دختران به زنان است را در معرض نمایش قرار می دهد و بازدید کنندگان می توانند تولید پارچه تاپای با ارزش را با طرح های زیبای محلی که در میان مردم توفی مشهور است تماشا کنند.
زمان: سپتامبر ۲۰۱۹
مکان: استان اورو شمالی

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
10 فستیوال برتر هندو ها که بهتر است با آن ها آشنا شوید
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر