لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> هواپیمایی امارات از کابین درجه یک جدید بوئینگ 777 خود پرده برداری کرد
هواپیمایی امارات از کابین درجه یک جدید بوئینگ 777 خود پرده برداری کرد

هواپیمایی امارات از کابین درجه یک جدید بوئینگ 777 خود پرده برداری کرد

در نمایشگاه دستاورد های هوایی دوبی، تیم کلارک، مدیر بریتانیایی هواپیمایی امارات، از کابین های کلاس درجه یک و تجاری چند میلیون پوندی خطوط هوایی خود پرده برداری کرد. کابین درجه یک جدید این جت های بوئینگ 777 یکی از اختصاصی ترین کابین های پروازی با تنها شش صندلی با ترتیب قرارگیری 1-1-1 می باشد. هر مسافر حدود 4 متر مربع فضای شخصی در سوئیت کاملا محصور با درهای کشویی و سقفی به ارتفاع 2 متر دارد. می توانید دمای محیط و سطح روشنایی را تنظیم کرده و از طریق تماس تصویری با آیپد متصل به آشپزخانه سفارش غذا و نوشیدنی داده که از طریق دریچه¬ی سرویس دهی به دست شما می رسد.

این ترتیب قرارگیری بدان معناست که هر نفر جایگاه پنجره دار ندارد اما هواپیمایی امارات تصاویر زنده از دوربین های نصب شده بر قسمت بیرونی هواپیما را روی پنجره های مجازی دیواره های کابین های مرکزی نشان می دهد. تخت سوییت که به طرفین خوابانده می شود و به سمت دیوار جانبی جمع می گردد تنظیماتی برای “جاذبه صفر” دارد که حس بی وزنی را برای خوابی بهتر ایجاد می کند. بافت لباس خواب با نوعی گیاه دریایی آمیخته شده که پوست شما را مرطوب نگه می دارد. وسایل پذیرایی از برند بولگاری هستند و سوییت به تلویزیون عریض 32 اینچی نیز مجهز است.
بوئینگ 777
کابین های جدید که توسط مرسدس بنز طراحی شده اند به دلایلی که برای خود خطوط هواپیمایی امارات مشخص است یکم دسامبر در پروازهای دوبی به ژنو و دوبی به بروکسل معرفی شدند و سپس به مقصد های مجلل دیگر از جمله شیکاگو، بوستون، لس آنجلس و شهرهای استرالیایی مخصوصا بِریزبِین و پِرت پرواز خواهند داشت.
از سال 2019، کابین های جدید درجه یک بر روی هواپیمای A380 نصب خواهند شد که امارات از آن برای پروازهای لندن، منچستر و بیرمینگام استفاده می کند. یک کابین درجه تجاری مجهز شده در جت 777 جدید امارات با صندلی های مخملی که تبدیل به تخت های صاف و دیگر مبلمان می شود هم موجود است. یک کابین درجه تجاری کامل، مشابه به کابین موجود در پرواز A380 که مسافرین پاد کنترل مخصوص به خود و دسترسی مستقیم به راهرو را دارند، در جت های جدید 777 از سال 2020 قرار خواهد گرفت.
بوئینگ 777
خطوط امارات در حالی از این کابین ها رونمایی می کند که چندی پیش خطوط هواپیمایی سنگاپور سوییت های درجه یک جدید خود که قابلیت دو تخته شدن را دارد معرفی کرد. اما به طور کلی در زمانی این رونمایی را انجام داد که خیلی از خطوط هوایی از قابلیت های کلاس درجه یک خود برای کاهش هزینه ها می زنند. به هر حال آقای کلارک اصرار دارد که : « تقاضا بسیار زیاد است. ما مشتریانی بسیار وفادار داریم و باید آن ها را به چیزی که عرضه می کنیم علاقه مند نگه داریم.»
با این وجود، حتی هواپیمایی قدرتمند امارات نیز پشت این صندلی های راحت چرمی و نورپردازی چند حالته، هزینه های خود را محدود می کند. کابین های درجه یک جدید کوچکترند. جت 777 پس از تغییرات از هشت صندلی به شش و A380 در قسمت درجه یک از 14 به 11 صندلی کاهش خواهند داشت. 40 هواپیما از ناوگان 170 تایی بوئینگ 777 به زودی هیچ کابین درجه یکی نخواهند داشت. همچنین این خطوط هوایی به زودی 15 هواپیمای A380 با فقط دو کلاس تجاری و اقتصادی خواهد داشت. امارات همچنین در حال گرفتن هزینه از مسافرین کلاس اقتصادی برای رزرو صندلی و گاهاً گرفتن هزینه از بعضی مسافرین این کلاس در قبال پذیرش بار است. هر مسافر، نه فقط مسافرین ویژه، می تواند از سالن استراحت در ازای پرداخت هزینه استفاده کند.
با توجه به چالش هایی که این هواپیمایی با آن مواجه شده، از جمله پایین آوردن هزینه¬ی سوخت و کم رونق شدن تجارت مسافربری و افت در خرید بلیط های درجه یک توسط شرکت ها، امارات به شکل فزاینده ای متوجه نیاز به کاستن از هزینه ها شده است. اما تصمیم امارات برای رونمایی از کابین درجه یک جدیدش در بوئینگ 777 به همراه سفارش جت های 787بیش از رقیب خود ایرباس A350، ضربه ای سنگین به هواپیمایی ایرباس است. واکنش مسافرین به سوئیت جدید، بر اینکه این خطوط هوایی چگونه محصولات ویژه¬ی خود را در آینده توسعه داده و مستقر می کند بی شک تاثیر خواهد گذاشت.

زنان پیشرو در عصر اکتشافات و تاریخ هوانوردی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر